Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak

Refundering af fragt ved reparation i EU

Af Semi Supporter tolagarf | 11-01-2017 15:40 | 487 visninger | 13 svar, hop til seneste
Kan læse mig til på diverse danske sider, at hvis man feks. skal sende en vare til reparation inden for reklamationsperioden indenfor EU, skal man have sine fragtomkostninger godtgjort. Men jeg er lidt i tvivl om det nu også er rigtigt, synes ikke jeg kan finde nogle specifikke paragraffer på det. Feks giver Amazon typisk kun op til 80 kr retur hvad jeg kan forstå, og i mit tilfælde her med en længere diskussion med Alphacool.com hvor jeg har haft en udgift på 230 kr, nægter de er refundere mine udgifter, da de mener de ikke er forpligtet til det, iflg. en eller anden retssag de vandt i Leipzig i 1900 og hvidkål. Er der nogle der har grundig forstand på dette?
--
#1
ToFFo
Guru
11-01-2017 15:55

Rapporter til Admin
Du kunne prøve at kontakte forbrugerstyrelsen. De må om nogen vide det, fremfor du spørger herinde, og måske får et forkert svar. http://www.forbrug.dk[...]
--
Nu uden signatur :O
#2
BabaMac
Mega Nørd
11-01-2017 16:02

Rapporter til Admin
Producenten er så vidt jeg ved ikke forpligtet til noget som helst, det er en sag mellem dig og forhandleren. Men du må gerne uddybe med fx: hvor har du handlet oprindeligt? Er reklamationen afsluttet til din fordel? Hvem har håndteret din reklamation(forhandler/producent?)
--
#3
tolagarf
Semi Supporter
11-01-2017 16:09

Rapporter til Admin
#2: Forhandleren er Alphacool. Varen er købt direkte fra deres webshop, så det er skam Alphacool der er ansvarlig. Edit: Nej reklamationen er ikke afsluttet. De skylder mig 1300 kr efter de har indvilliget i at refundere pengene, men sender dem ikke Bliver nok snart nødsaget til at køre en sag igennem PayPal.
--
Sidst redigeret 11-01-2017 16:11
#4
BabaMac
Mega Nørd
11-01-2017 19:56

Rapporter til Admin
Hvor holder Alphacool til?
--
#5
tolagarf
Semi Supporter
11-01-2017 20:40

Rapporter til Admin
#4: Tyskland
--
#6
Jannielsen
Gigabruger
11-01-2017 20:43

Rapporter til Admin
Jeg tror altså ikke du kan få refunderet til udlandet. Det ville vel også være uretfærdigt for forhandleren. Det vil jo så nærmest være umuligt for forhandlere at sælge til udlandet. De ville skulle ligge alt for meget oven i prisen for at sikre sig mod tab.
--
#7
Fjummer
HOL Moderator
11-01-2017 20:47

Rapporter til Admin
http://www.forbrugereuropa.dk[...] Hvis varen skal repareres for en fejl, som sælgeren er ansvarlig for, skal sælgeren betale alle de udgifter, der er forbundet med reparationen – også transport- eller fragtudgiften.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#8
tolagarf
Semi Supporter
11-01-2017 20:50

Rapporter til Admin
#7: Er det samme jeg fandt ud af tidligere, men ergo det er Alphacool sku ligeglad med :)
--
#9
BabaMac
Mega Nørd
11-01-2017 21:05

Rapporter til Admin
#8 Så er der ikke andet for end at lave en sag hos det europæiske forbrugerklagenævn.. Du kan evt. tage kontakt til Forbrug.dk og spørge hvordan man laver sådan en, har aldrig selv været ude for det.
--
#10
BentOver
Junior Nørd
12-01-2017 00:53

Rapporter til Admin
#9 ca samme procedure som med det danske forbrugerklagenævn: http://www.forbrugereuropa.dk[...]
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#11
SvenBEnt
Gæst
12-01-2017 01:47

Rapporter til Admin
#6 De vaelger jo selv om de vil saelget til udlandet. der er ingen der tvinger dem. saa de har selv valgt at goere forretning med den betingelse af de skal betale udlands fragt. ellers maa de jo lade vare med at saelge til stedet de ikke vil servicere korrekt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
~DoN~
Supporter
12-01-2017 10:25

Rapporter til Admin
#11. Nemlig, hvis man ikke er villig til at tage de forpligtigelser med der er ved at sælge til andre lande, så skal man ikke sælge til de lande. Skal man ikke henvende sig til sælger og så angiver de hvilken måde varen skal sendes tilbage på. Man kan ikke bare selv bestemme og så forvente at få pengene refunderet (i hvert fald ikke det fulde beløb).
--
#13
tolagarf
Semi Supporter
12-01-2017 10:38

Rapporter til Admin
#12: Jeg valgte det billigste forsendelse jeg kunne, hvilket var GLS. Men havde nu heller ikke forventet at få det hele tilbage, faktisk spurgte jeg dem om en frankeret label, som de helt sikkert kan få til en brøkdel af den pris fragt normalt koster, ved at lave aftale med feks UPS/GLS/DHL. Virkede ikke til de har interesse i det, det gælder bare om at spare penge for dem åbenbart. Faktisk tilbyder de gratis udskrivning af en gratis frankeret label via deres hjemmeside, men det gælder kun indenfor Tyskland. Det hele har været en kæmpe brøler fra Alphacools side. De sender et nyt hyped produkt på markedet, Eiswolf AIO GPU cooler, et virkeligt fantastisk produkt til pengene faktisk. Men fra fabrikkens side havde de glemt at fylde nok vand i den, så pumpen løb tør til tider hvilket jeg ikke var istand til at ordne, da der ingen fill port er på den AIO. De forventer ligefrem at man i forvejen har en Eisbear (som har en fill port), hvor man så kan koble den på via den inklusive QDC, og så fylde vand på via denne metode. Og da produktet konstant var udsolgt, lovede de "den kommer næste uge, den kommer næste uge, den kommer..." Supporten tog også lang tid om at svare på mails, typisk 1-5 dage, fordi så skulle han lige have ferie, så var han syg osv. Virkede ikke til at han kunne finde ud af, at aflevere hans sager midlertidigt til andre supporter. I stedet lader man bare en kunde vente og være forvirret. Nå men jeg ævler bare afsted, det er jo egentlig ikke sagen relevant. Jeg vil dog KRAFTIGST fraråde at købe direkte hos Alphacool.com, køb istedet via Aquatuning.co.uk (de bruger samme lager og webshop med Alphacool, men det er ikke samme firma)
--

Opret svar til indlægget: Refundering af fragt ved reparation i EU


Dit navn:

Din e-mail adresse:


Indholdet fra billedet:
Dit svar: