Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Diesel biler - har i haft problemer?

Af Ny på siden madz860 | 09-01-2017 16:52 | 1864 visninger | 56 svar, hop til seneste
Overskriften fortæller det. Vi overvejer stærkt at købe en diesel bil da vi køre 25-30.000 km. om året. vil det ikke sagtens kunne svare sig? Og hvis du har en diesel bil har du så haft nogle problemer med den?
--
#1
vest-aalb-dk
Super Nørd
09-01-2017 16:57

Rapporter til Admin
prøv bilgalleri.dk men altså hvad tænker du på med problemer?
--
Ironi forekommer aldrig!
#2
Duckman
Mega Nørd
09-01-2017 16:59

Rapporter til Admin
Ud fra km tallet, så jo, det kan det nok godt gå. Men du skal nok fortælle lidt om hvad det er du kigge på. Ny eller brugt? Størrlse? Prisklasse? Du skal være opmærksom på at diesel motorer er mere sarte, og er langt dyrere at reparere på end en tilsvarende benziner. Især de små korte ture slår dieselmotorer ihjel, uanset hvad folk så ellers påstår. For nyere biler er brændstoføkonomien i benzinmotorer også blevet så meget bedre at forskellen til en diesel er blevet langt mindre. Endelig så er diesel på vej ud, fordi bil producenterne ikke længere kan udvikle og producere diesel motorer der kan overholde miljø kravene. Se bare på VW skandalen. Så forvent at om 5 år bliver der stort set ikke solgt nye diesel biler længere, og om 10 år vil de være relativt sjældne på vejene. Alt dette taget i betragtning kan det stadig godt være at en diesel er det rigtige valg for dig.
--
Whatever
#3
Kasperkk
Ultra Nørd
09-01-2017 17:01

Rapporter til Admin
Jeg er af den overbevisning at fordelen ved diesel er væk, ihvertfald ved dit kørselsbehov. Dieselmotorerne bliver mere og mere skrøbelige. Der bliver tilføjet partikelfiltre, egrventiler osv for at gøre dem mere rene og økonomiske. Samtidig er dielselmotorer blevet meget blevet skrøbelige. Jeg synes generelt folk i min omgangskreds har flere og dyrere reperationer på deres dieselbiler. Senest min svigermor der lige har fået skiftet turboen på hendes a3 2.0 diesel. Det kostede 17.000kr og det får man altså en del benzin for
--
HO, HO, FUCKING HO!
#4
madz860
Ny på siden
09-01-2017 17:06

Rapporter til Admin
#23 Vi kigger meget på en splinterny Peugeot 208 Diesel 1.6 100hk
--
#5
virus
Juniorbruger
09-01-2017 17:11

Rapporter til Admin
Peugeot 106 1.6 diesel fra 1998 havde den fra 2004 til 2011 motor nok den bedste af dem alle jeg har prøvet den kørte kun korte ture ingen problemer og lige meget hvad jeg gjorde altid 20 på ltr værksted regninger ca 10k om året motor nået 300k peugeot 206+ 1.4hdi fra 2010 fik den i 2011 kørte kun korte ture intet problem værksted regning ca 10k om året lå ca på 18 km ltr også ok bil men styretøjet er utroligt ringe skal siges Peugeot er billige i service men de finder alt muligt crap de vil lave nu med Ford Galaxy 2012 2.0tdci super bil lækker motor med automat gear køre lidt mere nu køre ca 12-14 km ltr blande kørsel vil kun tale godt for diesel bare en skam med afgiften er så dyr
--
#6
Kwindu
Elite Supporter
09-01-2017 17:11

Rapporter til Admin
Jeg har en Audi A4 fra 2013, med en 2.0 TDI, og vil aldrig have Benzin igen, selvom jeg kun køre 15.000 årligt. Har aldrig haft rep udover service, selvom det er 75% city kørsel. Jeg vælger så Diesel på andre parameter end kun økonomi, da kørsel oplevelsen er toppen.
--
27" iMac - 13" Macbook Air - iPhone 7 128GB - Stationær: 3570K Gamer
#7
virus
Juniorbruger
09-01-2017 17:14

Rapporter til Admin
#6hørt +1
--
#8
Renetarderet
Junior Nørd
09-01-2017 17:16

Rapporter til Admin
JEg køre 35-40k om året og har en octavia fra 2013. JEg har ikke haft problemer udover almindelig service, og en vandpumpe der skulle skiftes - det var dog et "skoda" problem og ikke noget generelt med diesel og gøre. JEg er glad og tilfreds med min vogn.
--
#9
Fiskemanden
Guru
09-01-2017 17:19

Rapporter til Admin
kig på dette: https://www.bilabonnement.dk[...] F.
--
#10
Kjærulff
Semi Supporter
09-01-2017 17:20

Rapporter til Admin
Jeg havde en 1,4TDI og der fik jeg problemer med EGR ventilen (Exhaust Gas Recirculation eller lignende). Det er et system der genanvender udstødningsgasserne, men det har hverken ventilen eller motoren godt af - den soder helt til. (den kan dog slås fra i softwaren). Ellers var det en fed følelse at tanke op billigere og køre langt på literen. Vil dog sige at de nye TSI motorer som særligt VW-concernen (Skoda, Audi, VW, SEAT mm) bruger er virkeligt super gode motorer som også burde være i dine overvejelser. Der er fordele og ulemper ved begge dele (benzin og diesel) Men bottom line. Tag ud og PRØV bilen og så se hvad du synes. Vil dog ALDRIG anbefale en diesel bil til et kørselsmønster som #6 beskriver (15000km og primært bykørsel) det har motoren ikke godt af. Heldigt at #6 ikke har haft problemer. Kørselsoplevelsen ved en diesel er kendt ved et højt moment i lave omdrejninger hvilket føles som et godt "træk" under acceleration. Jeg kører dog selv i en benzin-bil som har ~400nm allerede ved 1400 omdrejninger, så det kan sagtens lade sig gøre. Nyere TSI motorer som jeg nævnte er kendt for netop dette. De føles som en dieselbil i optrækket :) Men igen - tag ud og prøv dem!
--
ASUS Z97-AR | Intel Core [email protected],4GHz | ASUS GTX 980 4GB STRIX | 8GB RAM G.Skill Trident X 2400MHz CL10 | 27" Lenovo Razer Y27gA Gsync - Curved
--
Sidst redigeret 09-01-2017 17:22
#11
virus
Juniorbruger
09-01-2017 17:21

Rapporter til Admin
#4 lille fin bil bare Peugeot nogen gange er man heldig der intet er med dem men Peugeot skal nok finde noget til service ??
--
#12
Mads
Gæst
09-01-2017 19:03

Rapporter til Admin
Ville det ikke helt klart være klogest hvis jeg står mellem dette valg: En 1.2 Benzin Peugeot 208 som køre 23 km/l En 1.6 Diesel Peugeot 208 som køre 33 km/l Som koster det samme? Og så vælge en Diesel? Kan få en til 127k sammenlagt i byttepris for vores egen bil. Det skal siges jeg har 106 km på arbejde hver dag. (begge veje)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Kasperkk
Ultra Nørd
09-01-2017 19:08

Rapporter til Admin
#5 Jeg synes godt nok også 10k om året i værkstedsregninger er meget. Det får man altså meget ekstra benzin for kontra et almindeligt service til 3500 på en benzinbil Jeg ville gerne se det samlede regnestykke på det kontra en benzinbil. Anyways. Havde selv dielsel bil før. De kører langt federe med mere moment osv, men de er altså for dyre i vedligehold
--
HO, HO, FUCKING HO!
#14
Hans
Guru
09-01-2017 19:15

Rapporter til Admin
1. Jeg har kørt 33.500 i min i20 1.1 crdi uden problemer, på ca 13 måneder. Det er måske lige tidligt nok reelt at sige noget om det. 2. Den 1.6 HDI går ikke i nærheden af 33 km/l - PSA er ved at indføre reel driving-et eller andet, hvor dan lander i starten af tyverne. 3. Lav regnstykket: opgivet km/l * 0,8 * brændstofpris + grøn afgift = årlig prisforskel minus indkøb/salg af bilen. 4. Husk at prøve andre biler i samme klasse :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#15
M.Mikkel
Nørd
09-01-2017 19:22

Rapporter til Admin
Kan slet ikke se hvad man skal med Diesel idag. Afgift er noget højere Prisen for bilen er høj. Har selv en Clio 0.9 cte Turbo 620kr om året kører lang over 20km Min glbil Citroen c3 Hdi var afgift 3800 og kørte mindre pr liter
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#16
Stoffer
Maxi Supporter
09-01-2017 19:26

Rapporter til Admin
Har haft samme diesel bil i over 8 år. Købt fra ny og har nu kørt tæt på 200.000 km. Jeg har 43 km til arbejde - så det er minimalt, hvad der er af små ture. Ingen reparationer på motor endnu - overhovedet. Heller ingen på selve bilen ud over normale sliddele. Opgivet til 19,2 km/l - kører normalt omkring de 15. Stadig billigere end en benzin med tilsvarende kræfter der er opgivet til 13 men kører 9. + prisforskellen mellem diesel og benzin.
--
Asus SABERTOOTH X58 - Core i7 @ 4,2 ghz - 12 GB RAM - 2x HD5850 - Corsair HX1000W - Lian Li PC-A70B - Vandkøling - Dell UltraSharp 2707WFP
#17
Mads
Gæst
09-01-2017 19:27

Rapporter til Admin
#15 Vægtafgift på Diesel i den model er 130 hver halve år prisen på den og benzin er det samme. Kan godt være det er dyrere i reperationer, men når jeg køre 106 km om dagen mht. til benzin er der vel besparelser... tænker jeg?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Stoffer
Maxi Supporter
09-01-2017 19:32

Rapporter til Admin
#17 Køb 1,6 HDI - eller lease den i stedet. https://gomore.dk[...]
--
Asus SABERTOOTH X58 - Core i7 @ 4,2 ghz - 12 GB RAM - 2x HD5850 - Corsair HX1000W - Lian Li PC-A70B - Vandkøling - Dell UltraSharp 2707WFP
--
Sidst redigeret 09-01-2017 19:34
#19
87Hundrede
Monsterbruger
09-01-2017 20:13

Rapporter til Admin
Dribler rundt i en Citroen DS3 1.6 HDi 90, og det spiller altså bare :-) Kører 40000km/år, har haft den i godt 3 år, og der har intet været overhovedet. Har kun haft autoriseret service på den. 2100 i året i grøn ejerafgift 22-23km/liter Så jeg ville slet ikke bekymre mig :-)
--
Festmedhest1234
#20
Kasperkk
Ultra Nørd
09-01-2017 20:14

Rapporter til Admin
#18 Jeg har faktisk selv overvejet leasing vejen. Vi kører ca 20k om året og det ville passe fint til en leasing aftale. Jeg kunne få en diesel som jeg oprigtigt mener kører bedst uden at skulle bekymre mig om at lortet ikke kan holde til vores kørselsmønster. Det ville give mig sikkerheden mod de dyre reperationer. I dag har jeg benzinbil da jeg ganske enkelt mener diesel er blevet for sart. Vi bruger kun dieselbiler ehversmæssigt og jeg elsker dem, men kærligheden falmer når regningerne kommer :-)
--
HO, HO, FUCKING HO!
#21
virus
Juniorbruger
09-01-2017 20:39

Rapporter til Admin
#13 10k er på bilen ikke motoren
--
#22
PoloDude
Guru
09-01-2017 20:48

Rapporter til Admin
#21 men 10.000 til service/vedligehold, hvor mange km er det om året du kører? Hvor brugt var bilen da du købte den?
--
i5-4690K, 8GB ram, R9_280.
#23
Kasperkk
Ultra Nørd
09-01-2017 20:52

Rapporter til Admin
#21 Det er stadig dobbelt op af hvad vores astra h fra 2008 har kostet gennem de sidste 5 år, hvor den har været i vores varetægt. Det lyder voldsomt at du har betalt 10k i gennemsnit om året for service/rep pr år 2004-2011, men det styrer du jo selv.
--
HO, HO, FUCKING HO!
--
Sidst redigeret 09-01-2017 20:53
#24
Skeletor
Elitebruger
09-01-2017 20:55

Rapporter til Admin
#21 Så vil anbefale dig at beholde motoren og smide bilen ud ;) I mine 20 år som bil ejer, har jeg aldrig ofret 10K på rep. af en bil, hverken på et år eller i hele bilens levetid.
--
Sygeligt sløj sort bæ-computer, 512GB Jegdørimorgen, GTXaltforsløvM
#25
PoloDude
Guru
09-01-2017 20:58

Rapporter til Admin
Jeg havde en Clio IV dci 75hk. Købte den fra ny. Serviceinterval er 30.000km. Jeg kørte 88.000km i den og solgte den derfor lige inden dens 3. service. 1. service 2995kr 2. service inkl rens af bremser 5250kr Og så fik den nye dæk til 2700kr (kørte ca 75.000km på et sæt). Ny Hyundai i10. Skal snart til 3. service (60.000km). 1. service 2040kr 2. service 2195kr inkl rens af bremser. Jeg flottede mig og smed CrossClimate (2995kr) dæk på den, da den havde kørt 53.000km. Det pinte mig lidt, for der var jo ca 30.000km tilbage i de sommerdæk. Men det pinte mig ikke nok til at jeg ville rode med 2 sæt hjul.
--
i5-4690K, 8GB ram, R9_280.
--
Sidst redigeret 09-01-2017 21:01
#26
virus
Juniorbruger
09-01-2017 21:32

Rapporter til Admin
Som jeg siger Peugeot finder heletiden noget nyt sidste service på en bil 5år gået 150000 ja 16000kr skal siges der var tandrem med det der nu høre til for 4200kr i de 16k med de ville skifte en lås ,udstødning,dørstop visker, noget i styretøjet og små ting bilen kørte ellers fint og jeg havde intet problem med den men hvad de lige kunne finde på den var utrolig
--
#27
Kasperkk
Ultra Nørd
09-01-2017 21:50

Rapporter til Admin
#26 Det er jo bare vildt altså :-O
--
HO, HO, FUCKING HO!
#28
Humolus
Super Nørd
09-01-2017 22:03

Rapporter til Admin
Kører 25.000-30.000km/ år 35km på arbejde blandet by motorvej og landevej. Det resulterede i en golf 1.6 med stoppet katalysator ved 120.000 km som værksted ordnede med serviceres. Ved 160.000 stod egr ventilen af, dvs den soddede til. Brugte 20.000 kr på lidt over et år på reparationer, så for os var diesel ikke det rigtige selvom antallet af kilometer skulle gøre det rentabelt. Diesel larmer mere i bilen, og de nye benzinmotorer kan godt konkurrere, er vild med vw's system hvor de kun kører på 3 cylinder når der ikke er behov for så mange kræfter. Det betyder at en passat Cruiser med 26km/l benzin på landevej
--
Man skal ikke kaste med sten, når man selv er i en hashrus
--
Sidst redigeret 09-01-2017 22:07
#29
mcmejsner
Bruger Aspirant
09-01-2017 22:21

Rapporter til Admin
Skiftede vores Nubira 2.0 Diesel (opgivet til 16,7 km/l men aktuelt 14-15 km/l) til en Seat Leon St. 1.4 TSI ACT ( ACT står for afgive cylinder Technology, hvor den slår 2 cylinder fra når der ikke er behov for andet.) med 150 HK. Samme motor som i VW, Skoda og Audi, dog variere HK. Den står opgivet til 21,4 km/l, og har formået at køre fra Gedser til KBH med et forbrug på 22 km/l og var ikke blid ved speederen med 3 personer og bagage. Daglig kørsel ligger på omkring 16-18 stykker. Herudover spare vi over 5000 kr om året bare i vægtafgift, og skal ikke være nervøs for tilsodning. Er sikker på at de små diesel biler er på vej ud. Det er for dyrt med de afgifter der bliver ved med at blive pålagt dem og benzin bilerne køre efterhånden lige så langt.
--
#30
fishie
Mega Supporter
09-01-2017 23:50

Rapporter til Admin
Jeg kan ikke lige nikke genkendede til alle de problemer med Diesel biler, men tror meget har med ens måde at køre på også. Jeg har efterhånden over 3 biler kørt tæt på 600k (59xk pt), absolut INGEN af de har haft motor problemer af nogen art. Det er så dog også 300km om dagen på motorvej med jævn hastighed. Den nuværende bil er en Hyundai i20, omend jeg synes service var lidt dyrere end hvad #25 skriver, så var der også skift af nærmest alt væske baseret i det seneste service som kostede mig 4300 for 60.000km's service. Det skal siges, at jeg faktisk bruger godt 10.000 om året på bilen udover brændstof, ingen reperationer endnu men jeg kører så mange km at jeg er oppe på 2 x service per år samt en fantasilion liter sprinkler i det vejr her! :D
--
CPU:i7-6700k GFX: R9 FuryX HDD MAIN: 2xSamsung 950Pro 512GB (Raid0) Storage: 24x4TB + 24x3TB (4xRaid6) Controller: 3x9240-8i - 3xm1015
#31
Lexio
Super Supporter
10-01-2017 04:14

Rapporter til Admin
Om det kan betale sig, kommer an på hvad der sammenlignes med, men det kan det muligvis godt. Men forskellen på nye biler og benzin og diesel er ret lille, og prisforskellen på brandstof er også ret lille, men indkøb af bil er typisk lidt dyrere og evt. reparation er dyrere, men typisk burde diesel holde længere. Den grønneafgift gør dog at din afgift på dieselbilen kan være flere gange højere end benzinbilen og derfor skal du køre en del kilometer ekstra for at kunne spare det hjem igen. Og hvis forskellen i kilometer kun er 2-3 km/l skal der alligevel køres en del.
--
We know the speed of light, but whats the speed of dark? i7-5930K @ 4,7 Ghz - 2xSLI GTX 980 Ti HYBRID - MSI X99A - 16GB Corsair 2666MHz
#32
Wut
Semi Supporter
10-01-2017 08:29

Rapporter til Admin
Beklager, jeg har ikke tid til at læse hele tråden. Men mit input er: - Sæt dig seriøst ned og få det regnet igennem. 25.000-30.000 km i året er imo slet ikke nok til at diesel kan svare sig økonomisk. Nyere benzin-biler kører altså ret langt på literen efterhånden, grøn afgift på dieselbiler er steget ret meget, og den besparelse man har i brændstof er lynhurtigt spist op af dyrere service, dyrere reparationer, dyrere reservedele... og når man skal sælge den igen, så er der ret mange der fravælger diesel, så det kan også blive et problem. Tænk i øvrigt over, at kørselsbehovet sagtens kan ændre sig. Som regel stiger kørselsbehovet ikke ret meget (man flytter sjældent længere væk fra arbejdet elelr skifter til arbejde længere væk), mens det omvendte sagtens kan være tilfældet. Så der er to scenarier: A: Du finder et arbejde længere væk. Det er jo godt at have diesel så, men besparelsen er forholdsvist lille. B: Du finder arbejde tættere på. Så er besparelsen helt væk, og muligvis er den dyrere i drift pga afgifterne. Samtidig har mange diesel-biler slet ikke godt af at køre korte ture, så det kan blive et ret dyrt problem. Mvh Wut - Ejer af en diesel Hyundai i30 CW, kørte 50.000 km i året, men fandt så en køre-makker, så behovet faldt til 30.000 km i året. Og er nu flyttet tæt på arbejdet, så jeg starter min diesel-bil hver dag og kører 5 km hver vej og betaler dyrt i grøn afgift, service, osv og kan ikke få ret meget i byttepris på min diesel-bil :-( Tilføjelse: Prøv at stille et regnestykke op sådan her: "Jeg kører X tusind km i året, så sparer jeg Y kr i året. Derfor skal jeg køre i Z år, før jeg kan sælge dieselbilen og skifte til en benzin (i tilfælde af at kørselsbehovet falder), da jeg forventer at tabet på bilen ved skifte til benzin er A kr" Prøv at regne ud, hvor mange år "Z" er... giver det mening økonomisk?
--
2500k,970,[email protected],212,830:250,pg279q,k65rgb,315bee,concept1,60/60,f-91w
--
Sidst redigeret 10-01-2017 08:33
#33
hansj7441
Bruger
10-01-2017 08:43

Rapporter til Admin
Melder mig lige i "Peugeot gruppen" jeg kørte min Peugeot 407 1,6 hdi, til det gratis Synstjek de har.. De fandt fejl for 13000 kr måske mere hvis det ikke var en føler i motor det var galt med... Kunne ikke forstå det, da bilen kørte aldeles udmærket, uden lyde og andre ting.. Kørte bilen til syn uden at reparere noget som helst, og guess what. Lortet gik direkte igennem uden skyggen af anmærkninger. Syns anden sagde at det var ikke første gang han hørte det.. Skal dog siges at Peugeot er en super dejlig bil som kun har kostet normalt service for mig. Dog 1 ny intercooler, og en ny ac pumpe. Men ellers kun service :) 360000 km har den rundet. Og den kører stadig dejligt.
--
Asus zenbook ux301 :D
--
Sidst redigeret 10-01-2017 08:45
#34
Heins
Gæst
10-01-2017 09:15

Rapporter til Admin
Hvis du kører lange ture og mindst 50km i snit per dag kan diesel godt betale sig. Ellers ikke. Små ture og almindeligt brugt vil resultere i kæmpe værkstedsregninger på 99% af diesel biler. De kan slet ikke klare det og nyere diesel biler er mere sarte end gamle. Snak med mekanikere og de vil alle bekræfte hvad jeg skriver. Det er nemlig fakta. Man KAN selvfølgelig være heldig med en diesel, men der er meget langt i mellem de gode.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#35
_NeO_
Giga Nørd
10-01-2017 09:21

Rapporter til Admin
Vi havde en ford focus 1,6 TDCi - og en ting er HELT sikkert, jeg skal ALDRIG have diesel igen.... Ny EGR-ventil 8.000 Nye dyser 22.000 rens af dyser 5.000 nyt partikelfilter 15.000 diverse små-bøvl 15.000. Det blev lavet på et ford aut. værksted - derfor vi fik lov at betale ved kasse 1..... Den absolut dyreste bil i reparationer jeg har haft...
--
Kontakt: [email protected]
#36
Kasperkk
Ultra Nørd
10-01-2017 18:11

Rapporter til Admin
#35 Det er ligepræcis det jeg har argumenteret for hele tråden igennem og det kan ikke forklares med forkert kørselsmønster for du kan køre flere hundrede kilometer om dagen og stadig få problemerne. Alle de dele du nævner er jo kun at finde på dieselbiler. ( ved godt egrventiler er på benzin også, men efersom de ikke soder, giver de aldrig problemer) De ting du nævner har jeg set rundt omkring i omgangskredsen og er direkte årsag til jeg kun kører benzin.
--
HO, HO, FUCKING HO!
#37
Meaning
Maxi Supporter
10-01-2017 18:32

Rapporter til Admin
Det kommer selvfølgelig an på hvordan man behandler sin bil ligeså. Kørte en VW Golf 1.9TDI gennem 4 år og havde aldrig problemer med den da jeg kørte en 50km hver vej til arbejde. Min kæreste kørte bilen de sidste 2 år og havde heller ikke problemer. Bilen fik til tider dieselrens med en tankning og fik også lov til at komme op i nogle høje omdrejninger. Havde endda EGR ventilen af på et tidspunkt for at kigge og den var helt ren. Har siden kørt en benziner. Det ernikke kun fordi at benzinere soder mindre, at det ikke er et problem. Benzinere bliver også varmere langt hurtigere og korte ture giver derfor sjældent anledning til tilsodning. Det er ligemeget hvad man kører om året, hvis man 10% af tiden kører lange ture (fx en af mine kollegaer kører hvert år til Barcelona, ca 6000km i alt i den tid han er der og tilbage), men kører 90% korte ture til arbejde fx på en 10-15 km. Så kan der opstå problemer over tid hvis man ikke er opmærksom. Det kræver selvfølgelig også at man undersøger lidt om motorerne. Det kan altid betale sig at interessere sig lidt for sin bil. Den 1.9TDI jeg havde i sin tid er kendt for at være bundsolid og det samme er den 3.0 TDI vi har i vores Touareg. Specielt undgik jeg 2.0TDI versionen af golfen dengang jeg søgte efter en, da den var kendt for at smadre dyser (PD-versionen).
--
#38
Don Kristensen
Junior Nørd
10-01-2017 19:16

Rapporter til Admin
#35 Det er også PSA koncernens værste diesel motor du har valgt. Den kendt for alle de problemer du remser op. #36 Det er da tydeligt at du ikke har forstand på tingene. Selvfølgelig har en benzin motor også dyser. Tilsodning er også blevet et problem på benzinmotorer med direkte indsprøjtning, så at sige de ikke soder passer ikke. Partikelfilter skal nok komme til benzinmotorer også, turbobenzinere udleder lige så mange ultra fine partikler som en diesel motor gør.
--
Sidst redigeret 10-01-2017 19:18
#39
Hans
Guru
10-01-2017 19:21

Rapporter til Admin
Lavede lige for sjovt et hurtigt excel ark med en sammenligning mellem Hyundai i20 1.1/1,4 diesel og 1.0/1.25 benzin... Model: Nypris, omkostning til brændstof og grøn afgift for 30k om året: 1.1 crdi: 156.995,-, 14.667,- 1.4 crdi: 171.995,-, 16406,- 1.25 Benz: 149.995,-, 22753,- 1.0T GDI: 164.995,-, 20853 Baseret på følgende: Opgivet forbrug * 0,7 Brændstof pris på 9 kr/l for diesel og 11 kr/l for benzin. Umiddelbart ser det ud til, at tilsvarede diesel udgave er 6-7k dyrere end benzin udgaven, hvilket er sparet på et år i den lille model, og to år i den store model. Så i stedet for at lade Jeres personlige præferencer afgøre om diesel eller benzin er billigst, så lav en hurtig udregning for den model du kigger på. Personligt er jeg glad for min lille brune prut (Brun i20 1.1 crdi), den kører aldrig under 1000 km på en tank, hvilket er dejligt, når man kører 6-700 km om ugen. Og nej, det er ikke noget lyn, men det er behagelig :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#40
madz860
Ny på siden
10-01-2017 20:20

Rapporter til Admin
Så alt ialt kan jeg høre jeg ike behøver være bange for diesel når jeg køre 106 km om dagen og ca 30.000 km om året. :-)
--
#41
clokker
Junior Supporter
10-01-2017 20:30

Rapporter til Admin
jeg køre ca 100 km om dagen og har aldrig haft problemer(audi a3 1,6 tdi). Har hørt om problemer med egr ventil . når man køre mange små tur så osen den til og så skal den skiftes. Koster omkring 6000 kr. Jeg bruger en gang i mellem diesel motor/ventil rens. det skulle hjælp på det. Har både haft opel og Peugeot med diesel. Peugeot var ret dyrt med reparationer. Dårlig undervogn og mange slidedel.
--
#42
Kasperkk
Ultra Nørd
10-01-2017 21:21

Rapporter til Admin
#38 nej hvor dejligt. Nu kom der et orakel ind i tråden også. Jeg er fint klar over en benzinbil også har dyser, men af alle de dyser der bliver skiftet hver dag er den lang største del på dieselbiler. Det nytter jo heller ikke noget at bringe filter på benzinbiler ind i debatten. Manden spørger om råd nu og ikke om det bliver lovkrav om 5 år. Du kommer bare ikke udenom at diesel generelt er meget dyrere at holde kørende som det ser ud nu. Det er glædeligt at flere i tråden er tilfredse og har styret udenom de dyre oplevelser, men der er jo desværre også nogle der har mærket det på penvepungen Her er fdms vurdering, http://finans.dk[...] De siger at private generelt skal holde sig fra diesel. Folk styrer det selv.
--
HO, HO, FUCKING HO!
--
Sidst redigeret 10-01-2017 21:22
#43
Commodore64
Juniorbruger
10-01-2017 21:54

Rapporter til Admin
jeg købte bil for nylig og jeg regnede på det længe. min konklusion: man er satme dum hvis man køber andet end en brugt diesel bil. hvis du køber en disel skal du bare sørge for ikke at køre ture hvor motoren ikke når at blive varm. dvs drop turen ned i kiosken 2 km væk fordi du lige skal ha noget mælk. gå eller betal højere service regninger. PS. overvej om ikke en 308 fra 2014 med 40.000 km på tælleren ikke er en del federe at køre i. den koster det samme som en ny 208 uden udstyr! http://www.bilbasen.dk[...]
--
#44
Tobbi
Gæst
10-01-2017 23:10

Rapporter til Admin
Har kørt diesel de sidste 6-8 år. Kører minimum 60-80k/år, nogle gange mere. Små varevogne med dieselmotor. De har som regel ikke gået under 200k ved køb. Nænner ikke at købe en ny bil i mit fag, så jeg beholder en 5-12k kr bil til der kommer en tidskrævende reperation/diagnostisering, og skrotter den hvis resten af bilen er ved at være kneppet i bund. Her er hvad der tog livet af dem (rep over 5k): Vito - RUST! hvis den var blevet synet, ville jeg insistere på lavere vægtafgift. Så rådden var den, når først de begyndte at prikke. 180k - skodkasse. Fiat doblo 1.9JTD - 'fancy' turbo satte sig, 380k, kunne have kørt videre ved at skifte den. Men motorlampen lyste før, så købte vw'en i en fart da jeg havde en større opgave der ikke kunne udsættes. Ville ikke bruge penge på turboen og så finde ud af at der var mere.. vw caddy 1.9tdi, 14km/l - tandrem gået (var skiftet), 410k. Fin bil. Hvad man kan forvente af en vw. kunne godt have brugt et 6. gear, ellers super fed. Peugeot Partner - 1.9 sugediesel kører stadig, ca 15km/l, sløv - især med trailer. Ofrede en bagbro til 3½k på den, så prøver at liste den gennem næste syn. Får forhåbentlig et år eller to mere. Gået 320k pt. Dobloen var klart den fedeste - 20km/l ved 120km/t, 22km/l ved 80km/t med 600kg trailer. allerede nedvejet og kørt privat. kostede mig 3500kr + en forskærm og et par lygter fra en hugger (havde skader ved køb) - så stadig under 5000kr. Kørte 160k i den kun ved væskeskift, bremser, dæk, syn osv. Turbo, turbo, turbo! Skal ikke have en arbejdsbil uden igen. Hvis man er lidt thrifty kan man slippe afsted med en del.. dog ingen garantier :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#45
Martin
Gæst
11-01-2017 09:02

Rapporter til Admin
Har en Skoda Octavia 2.0 TDI 150 DSG fra 2013. Har kørt 130.000 km uden problemer eller værkstedsbesøg.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#46
KasperLarsen9670
Super Nørd
11-01-2017 10:57

Rapporter til Admin
#42 Nu er det jo en snak om forurening og ikke holdbarhed, som der diskuteres her. Kører selv 2 x 58 km på motorvej med 130 km/t hver dag i en 2.0 TDCI 180. Skulle jeg dog ikke køre på motorvej ville jeg vælge en turbo benzin.
--
#47
madz860
Ny på siden
12-01-2017 12:28

Rapporter til Admin
Det lyder godt. Jeg føler mig mere safe i Diesel biler nu :)
--
#48
Volcano
Super Supporter
12-01-2017 19:32

Rapporter til Admin
Diesel er god ide hvis man køre på motorvej til hverdag. Jeg har lige byttet min Astra H 1,7 fra 2010 opgivet til 22,2 km/l kørte nok 18 km/l Den har på de 6½ år kostet mig 3 gløderør til under 200 Kr. pr. stk 3 forlygtepære 1 omgang bremser sommer og vinter dæk Bilen havde kørt 145.000 Km da jeg solgte den, så jeg kan godt anbefale en diesel har så købt en benzin nu da jeg gerne vil have lidt flere HK og kan godt lide benzin motor når de får nogle omdringer :-) har dog kollegaer og venner der har haft nogle dyre værkstedsregning på deres diesel bil
--
Alt er til salg, det er et ? om prisen i7 . Z170 . DDR 4 . SLI . Dual U2715H IPS . AX860i . 32 GB Ram . SB Z
--
Sidst redigeret 12-01-2017 19:32
#49
kvist1992
Maxi Nørd
13-01-2017 07:42

Rapporter til Admin
Nu bor jeg i København, og har en diesel, endda en ordenlig motherfucker! Min historik: Kia Rio 1.2 CVVT (Benzin) fra 2012 med 35.000 på klokken. (Hvide plader) - Kørte dejligt, men blev for lille og for sløv. (min første egen bil) - 680 kr. i årlig afgift. - 20 på literen. - Ingen reparationer i den tid jeg ejede den. - Aldrig bøvl grundet små ture. - Ejet i 4 mdr. Kia Sportage 2.0 CRDI 180 HK (Diesel) fra 2014 med 40.000 på klokken. (Hvid/gule plader) - Kørte dejligt, men manglende bagsæderne, hvilket blev et problem.. - 12.000 kr. i årlig afgift. - 15 på literen. - Ingen reparationer i den jeg ejede den. - Aldrig bøvl grundet små ture. - Ejet i 4 mdr. AUDI Q3 2.0 TDI 140 HK (Diesel) fra 2012 med 160.000 på klokken. (Hvide plader) - Kørte dejligt, men viste sig at være solgt på falsk grundlag, uden lovet firehjulstræk. - 7.000 kr. i årlig afgift - 15 på literen. - Ingen reparationer, udover et gratis service. - Aldrig bøvl grundet små ture. - Ejet i 2 mdr. VW Multivan 2.5 TDI 174 HK AUT (Diesel) fra 2008 med 212.000 på klokken. (Hvide plader) - Kørte dejligt, lige indtil automatgearkassen valgte at knække sig, foruden den rust som skulle laves for 15.000 kr. - 13.500 i årlig afgift(!) - 10 på literen - Aldrig bøvl, heller ikke på små ture. - Ejet i 6 mdr. Reparationer: - Rustpletter ved døre/lister = 15.000 kr. (ikke udført) - Ny automatgearkasse = 40.000 kr. (ikke udført) - Sporing = 500 kr. - Skift af defekt radio = 3.500 kr. - Montering af 4 x nye fælge med dæk grundet punktering med 130 km/t = 6000 kr. - Diverse = 5000 kr. Blev solgt grundet de ekstreme udgifter til reparationer. Bilen var elendigt vedligeholdt, dog gik motoren helt fint, trods diesel og små ture. VW Caravelle 2.0 TDI 140 HK DSG7 (Diesel) fra 2013 med 321.000 på klokken. (Hvide plader) - Kører dejligt, og står kun overfor små, kosmetiske reparationer. - 8.000 kr. i årlig afgift. - 13 på literen. - Købt i december. Reparationer: - Sporing = 500 kr. - Montering af VAG BT premium modul inkl. modulet = 2.600 kr. - Udskiftning af 2 selefatninger = 600 kr. - Montering af brugt rat (80.000 km) inkl. rat = 1.200 kr. - Udskiftning af centrallås i førerdør = 1.600 kr. - Kodning af og inkl. ny fjern. btj. nøgle = 1.600 kr. Ved købet havde bilen indenfor de sidste 50.000 får skiftet: Gearkasse, tandstang, bærekugler, styrekugler, bremser, dæk, samt stortset alle relevante sliddele. Bilen er en gammel landtaxa fra Aalborg, og er vedligeholdt hos VW med samtlige stempler. KONKLUSION: Passer man bare lidt på sin DIESEL bil, holder den ligeså fint som en benzin! Det kræver bare at man overholder service og ellers kører den pænt. Det hjælper intet at lege Kevin Magnussen i en iskold dieselbil, så soder den til og går i stykker, og det går endda pænt stærkt. Jeg har 7 km hver vej på arbejde, og kører turen hver dag. Ved siden af det køres en helveds masse småture på 10-15 km, gerne flere gange hver dag. Mindst 1-2 gange om måneden køres der lange ture på 300 km+, når jeg skal besøge familien i det mørke Jylland. Så herfra kan en diesel varmt anbefales. Bundtrækket fås IMO ikke en benzin, endnu. Ikke engang tæt på. :)
--

--
Sidst redigeret 13-01-2017 07:45
#50
Peder
Super Supporter
13-01-2017 09:01

Rapporter til Admin
En dieselbil går bedst til 25.000 eller flere km årligt. Men man kan godt have en på mindre, så længe man sørger for at køre mindst 20 km af gangen, altså udelukker de små ture. Dertil sørger for at lade den regenerere når den ønsker og sørger for et par lange ture pr måned. Gør du ikke det, vil du på sigt få problemer med: EGR, tilsodning, partikelfilter og andre vanvittigt dyre ting. Skifter du alligevel bilen ud efter 2-3 år, så er det lige meget - vælg hvad du lyster. #39 - du kan ikke bruge nyprisen isoleret til ret meget :-) Det er først når du sælger igen, du ved hvad den reelt har kostet. Og her skal nypris minus salgspris bruges ;-)
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#51
Mads
Gæst
13-01-2017 09:27

Rapporter til Admin
Altså, jeg køre 106 km om dagen. Sommetider småture i hverdagene, 2-3 gange om ugen køre jeg 3 km til fitness og igen 3-4 km til ud og handle. Skal jeg begynde at tænke over de små ture SELVOM jeg køre 106 km i hverdagene?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#52
Jes
Gæst
13-01-2017 09:42

Rapporter til Admin
Jeg har en ældre disel bil (8 år gammel) VW Polo, som har gået 180.000km og der døjede jeg med at motorlampen blinkede og fik den fejl udlæst som overboost problem og den gik i nødprogram. Det der er problemet med nyere diesel moterer er at mekanikere arbejder lidt i blinde fordi der er _mange_ ting der kan skabe disse fejl, mange mente det var min turbo som skulle skiftes. (kostede 11-14.000) at få en ny. Jeg læste på nettet at mange siger der var en række ting man kunne prøve før, og det viste sig at være en N75 ventil der skulle skiftes, tog 3 min at skifte og kostede 500,-. Så diesel kan godt give grå hår og der er mange ting på den som bare er dyrere at rep. end benzin biler, hvis det går galt. #51 og nej, en diesel kan sagtens holde til de små ture, sålænge du regelmæssigt kører langt i den. Det skal du slet ikke tænke mere over.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
myR_
Semibruger
13-01-2017 09:58

Rapporter til Admin
Fingerreglen i branchen idag siger at man skal ud og trille en tur på en times tid.. 1 gang hver måned :) for at holde den kørende.
--
#54
Mads
Gæst
13-01-2017 10:43

Rapporter til Admin
#49 Det var en meget god beskrivelse. Tak for alle jeres input. Alt ialt tænker jeg ikke vi skal bekymre os for meget om reperationer. Vi planlægger at have den i 5-6 år og vi køber den helt for ny
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#55
CallerBaller
Super Supporter
13-01-2017 11:00

Rapporter til Admin
Kører selv i en Renault Talisman 160hk aut. Kører 20km fast om dagen, plus det løse og diverse ture til Jylland. Jeg har aldrig haft problemer med diesel biler - for mig har det kunne betale sig.. :) No worries!
--
#56
kvist1992
Maxi Nørd
13-01-2017 16:50

Rapporter til Admin
#54 -> Så skal du ikke være nervøs alt fald. Det skal nok blive godt. :)
--

Opret svar til indlægget: Diesel biler - har i haft problemer?


Dit navn:

Din e-mail adresse:


Indholdet fra billedet:
Dit svar:



NYHEDSBREV
Afstemning