Syntes slet ikke der skulle være en prøve mulighed på hardware, der er jo al mulighed for at se test/størrelser og alle fakta omkring det vi køber, så vi ved på forhånd hvad vi får.
Tøj er en anden sag, det er man næsten nød til at prøve først, det varigere jo meget i størrelser fra producent til producent
--
-Michael J
[email protected] Custom vand|Asus Gene-z|16gb Vengence|AX850|Temjin TJ08B-E|Intel 520 240GB x 2(raid0)|2xDell U2711|780 lightning Slet ingen tvivl om at det medfører højere priser.. Endnu en mindre gennem tænkt EU regel..
--
#1
Ack,sry!
(jeg lavede en søgning på "EU regler",som ikke viste noget,og tænkte "go")
--
#4 var egentlig mere for at få de allerede nævnte kommentarer lidt med ind i debatten.
Jeg tror ikke nødvendigvis det betyder højere priser. Til gengæld tror jeg flere forhandlere kunne finde på at få DEMO-shops hvor de til en billigere pris sælger produkter der har været ude og været brugt hos kunderne.
De erhvervsdrivende har nu endnu bedre muligheder for at vælge at trække et beløb fra det returnerede produkts værdi.
Forhåbentligt betyder det for de erhvervsdrivende en nedgang i folk der bestiller produkter bare for at bestille og derefter vælger at returnere.
Man kan jo håbe på at det får folk til at tænke lidt mere inden de bare bestiller et produkt, men lad os nu se med tiden om det holder stik.
--
FFHAU!
--
Sidst redigeret
Jeg håber lidt at de erhvervsdrivende i deres salgs- og leveringsbetingelser skriver et returneringsgebyr på op til 15% ind i dem, som der f.eks. er i udlandet rigtig mange steder.
Så er der nemlig ikke så meget at rafle om.
--
FFHAU!
#6 De 15 % er slet ikke nok til at dække det tab som webshopsne vil tage hvis de får ridsede og brugte varer retur.
de 15% vil være ok som rent håndterings gebyr hvis varen er 100% i orden.
PÅ overfladen vireker reglerne gode, men som med resten af forbrugerlovgivningen er den alt for uklar, og vil medføre en masse rod og klager.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#7 Nu tænkte jeg også ved almindelige returneringer hvor produktet ikke har været åbnet. Derfra kan de så fratrækkere mere af prisen hvis det har været åbnet.
Hvis folk ved at salgsstedet trækker 15% fra ved at man returnerer, så skal man lige så langsomt nok se at folk stopper med at bestille ting de kort tid efter returnerer fordi de alligevel ikke har brug for det :)
--
FFHAU!
#8 Ja her vil det helt sikkert være en god regel.
Problemet bliver nok at udforme det på en måde, hvor butikken stadig kan tage forbehold for ekstra gebyr hvis varen er "brugt"
Forbrugere er jo ikke ligefrem kendte for at læse betingelserne igennem. ( ikke at jeg selv altid gør det )
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#9 Næh, muligvis læser folk ikke salgs- og leveringsbetingelserne igennem (ligesom reglerne her på siden), men det ændrer jo ikke på at folk ikke vælger at sætte flueben i at de har læst og accepteret dem når de går igennem bestillingsproceduren på siderne. Ved at acceptere dem har man jo sagt ja til de gebyrer der evt. er.
--
FFHAU!
#10 Det er helt rigtigt, men det ændrer desværre ikke på at forbrugerne så stadig mener det er butikkens skyld og spammer trustpilot og lignende til med dårlige anmeldelser, og det koster kunder lige meget om de har ret eller ej.
Alt for mange forbrugere kigger kun på scoren, og ikke på de enkelte indlæg/ svar
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.