Hvorfor du de er for høje? Der er ikke mange til salg, derfor den pris de har. Simpel udbud og efterspørgsel.
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM
Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D
Samsung840 EVO 500GB|Samsung 850 PRO 256GB
Samsung850 EVO 500GB|Corsair AX860i
Tror efterhånden oplevelserne er ret ens pt - Vive har stadig en smule bedre tracking, Rift er en smule mere behagelig at have på (ifølge nogle folk, har ikke prøvet Rift). Rift har nogle exclusives, men kan også spilles på Vive via Revive. De fleste Vive spil kan også spilles på Rift tror jeg.
Men vil derimod mene at Vive er noget mere fremtidssikker pga. SteamVR og lighthouse tracking som er åbne for andre producenter - så i fremtiden vil du sikkert kunne købe et nyt 3. part headset med bedre opløsning / FOV, men stadig bruge dine gamle controllers og lighthouses / eller købe nye bedre controllere fra 3. part og stadig bruge headsettet etc.
--
Har / haft dem begge, synes HTC Vive har flest fordele med deres room scale.
Der går nok noget tid før der kommer meget højere opløsning da 2x1080p90 stadig ikke bare lige er til at trække, tror der bliver arbejdet mere med gadgets, komfort og allermest i software.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det room scale, kræver det at man bruger det samme sted hver gang?
mere nu hvor mit racerig står 2 m fra min anden skærm. Har rigeligt plads ved siden af mit racerig.
--
--- Intel 4690k @4,9 --- Gigabyte G1 980Ti ---
#4 Vive kan dække et område på ca. 5 x 5 meter uden problemer, så længe du har det i samme rum og der er line of sight til dine lighthouses bør du ikke have problemer. Vives tracking er ekstremt robust efter min erfaring, hvorimod erfaringerne blandt Rift er noget mere blandede.
--
Siden Oculus er underlagt Facebooks mildelst talt skumle betingelser: HTC Vive.
Har selv købt en til Project Cars med det resultat, at rattet nu sidder permanent monteret på siden af skrivebordet, da jeg ikke længere bruger skærmene til det. Kan varmt anbefales.
Til room scale skal der monteres to IR sensorer, helst højt oppe. Hver gang du flytter dem, kræver en en ny kalibrering. Til Project Cars er der intet behov for dette, medmindre du gerne vil stå op og køre race.
--
ASUS Z270 TUF Mk1 | 7700K | GTX 970 | 32GB 3000MHz | Fractal Define R5 | Samsung 960 EVO 1TB | PG279Q | 2xU2715H
Hvis det udelukkende er til simulator spil hvor du sidder det samme sted, så køb dig en Rift.
Hvis du har nogle planer om at prøve andre slags spil, room scale og så videre, så tag en Vive. Tracking er langt bedre og mere åben, og Room Scale er nu altså bare sjovt.
Jeg har selv en Vive, og har brugt den mest til Elite Dangerous hvor jeg nok har 400 timer i VR.
--
mod it, you know you want to
Room scaling fungerer flint med 3 sensors med Ocules Rift med den setup jeg har. De fleste SteamVR kan spilles uden problem med Rift, men dog ikke alle.
Ocules har også selv lavet en hel del content selv, som ikke helt har været gratis at udvikle. Men ekslusivt kan dog være et problem.
--
Det er primært til brug i mit racerig. Men er sten sikker på at det også skal bruges til at prøve en masse af de sjove vr titler.
Har man tendens til at dugge dem til når man har dem på i længere tid?
--
--- Intel 4690k @4,9 --- Gigabyte G1 980Ti ---
Hvis vi taler roomscale så har oculus da overhalet vive efter de har udgivet deres controllers. Efter min mening så er oculus controllers langt mere indlevende da de fungerer som din egen hånd hvor vive's er som at holde en stav/controller i hånden. Med 3 sensors dækker oculus også 5x5 meter uden problemer. At roomscale kun er med htc vive er historie.
--
#10 Men trackingen med Vive er milevidt foran Rift i roomscale.
Og der med controllere. Det er en religion, ligesom med om folk vil have PS eller XBox controller til PC.
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM
Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D
Samsung840 EVO 500GB|Samsung 850 PRO 256GB
Samsung850 EVO 500GB|Corsair AX860i
--
Sidst redigeret 21-04-2017 12:09
En af min venner har rift på sin bil simulator. Det var godt Project Cars havde en auto center plads. Hvis det kun er Racing, så er to sensors rigeligt for rift. Spillet var købt på Steam, ikke på Rift Store.
Rift er også blevet billgere siden sidst.
Jeg fik dog kun ganske kort prøvet Vive, så jeg har ikke sagt det er dårligt. Tvært imod.
Så jeg ville gå efter den som er mest behagelige.
--
#11 de er da ikke og sammenligne med xbox og ps. Consol controller har samme funktion. Oculus og vive controllers fungerer på forskellige måder. Oculus har du en hånd hvor du kan styre dine fingre og vive har du ikke en hånd du kan styre men en ting/stav du kan styre.
--
#11 kan ikke se hvor du vil hen mht til tracking. Oculus tracker uden problemer i store områder uden loss af tracking eller noget som helst. Kan du forklare konkret hvilke dele af vives trackingen der er milevidt foran oculus?
--
Sidst redigeret 21-04-2017 12:27
#13 Er da præcis det samme.
De har forskellig udforming, men gør det samme. Repræsentere hænder ingame.
#14 Sagde ikke den ikke kunne tracke, det er præcisionen der er lavere og latency der er højere på Rift.
Du kan nemt opleve forskellen hvis du er i midtjylland i September. Der vil være både Rift og Vive til NPH #5.
Skal lige se om jeg kan finde et event tidligere hvor du også kan prøve begge. Tjekker lige.
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM
Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D
Samsung840 EVO 500GB|Samsung 850 PRO 256GB
Samsung850 EVO 500GB|Corsair AX860i
--
Sidst redigeret 21-04-2017 12:39
#9
De kan godt dugge til hvis man spiller fysisk aktive spil lige efter man har tændt dem, men så snart at de er varmet op (efter et par minutter) er der ikke nogen problemer.
Mht tracking så skulle Rift jo også fungere ganske glimrende HVIS du minimum har 3 kameraer, som skal have en USB kabel hver. En del oplever dog kompatibilitetsproblemer med deres USB porte og Rift kameraerne. Derudover er Rift tracking stadig ikke lige så robust som Vive når du kommer ud i yderpunkterne af dit tracking areal. Med Vive skal du virkelig gøre dig umage for at miste tracking (eks. gemme en controller i armhulen).
Mht controllere er det lidt en smagssag og kommer meget an på spillet. Skal du svinge et sværd eller håndtere et redskab passer Vive controlleren ofte bedre ind i oplevelsen, men skal controlleren efterligne en hånd er Touch controllerne ofte bedre.
Mange elgiganter har desuden et test areal hvor man kan prøve Vive.
--
Sidst redigeret 21-04-2017 12:43
#15 du kan se forskellen på controllers her:
https://www.vrheads.com[...]
citat (oculus)
The first trigger and joystick on each controller can detect when your digits are touching, creating what's
called "hand presence" in several apps. This means you can effectively
point and stick your thumb up in the real world and your virtual avatar
will do the same.
og her:
https://uploadvr.com[...]
citat (oculus)
Oculus Touch is a marvel of engineering that has the potential to infuse VR hand interaction with an entirely new level of immersion
Har du overhovedet prøvet oculus touch det lyder som du ikke kender forskellen? HTC Vive controllers har ikke "
hand presence" det er kun oculus touch der har det.
--
Jeg ville vælge VIVE (som jeg også selv ejer) Det er bare teknisk et bedre produkt når det kommer til metoden at tracke på. Eneste situation hvor jeg vil sige at man kan overveje en oculus vs en VIVE er hvis man KUN går efter seated experience ala. car sim / flightsim. Hvis du går efter at spille spil i roomscale (OGSÅ) så er VIVE et superior produkt.
--
4770K|Maximus VI HERO|16GB Ripjaws 2133 CL9|
GIGABYTE GTX1070 8GB|BenQXL2411T/DELL U2713HM
Samsung 850 EVO 500GB
Vive var klart bedst, indtil Oculus kom med deres Touch controller.
Mange Rift spil er dog designet som front tracking spil. Årsagen er nok mere at de fleste spillere formedeligt ikke har mulighed for fuldt room scaling pga ofte begrænset plads.
Men til bilspil er dog helt ligegyldigt om det er Rift eller Vive. Jeg vil mene at komforten kommer først.
--
Sidst redigeret 21-04-2017 19:32