Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Fy forsatan Bilka.Af Gæst Beer | 18-10-2017 15:52 | 3761 visninger | 64 svar, hop til seneste
Fy for fanden, så er bilka igang med at snyde alle os ærlige danskere igen. Bør de ikke bare levere de iphones de har haft sat ned?!?!?! --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Hold nu op. Folk vidste udemærket godt et var en prisfejl, da en helt nyudgivet iphone ikke pludselig sælges 30% billigere.
Prisen på Iphones er så velkendt at det kun kan være i ond tro.
Hvad der er endnu mere idiotisk er at du ikke tør skrive kritikken under din egen bruger.
Jeg har forsvaret flere af denne type sager i forbrugerstyrelsen og vundet hver eneste gang -- Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 18-10-2017 15:57 Hold nu kæft beer.
Folk handlede i ond tro, som Bilka skriver var det et fåtal der købte mange eksempler. Så Bilka har en klokkeklar sag. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Endnu en omgang revolverjournalistik der bliver blæst fuldstændig ud af proportioner for at få en omgang likes på facebook.
https://ekstrabladet.dk[...]
Der er selvfølgelig mange der har købt telefonen i "god tro" og bare købt 1stk. Eller semi-god tro. Vi har været MANGE iPhone lanceringer igennem efterhånden og folk burde efterhånden vide hvad en ny topmodel (fra apple!) kan koste ved lancering. Føj for helvede griske mennesker.
Stakkels, stakkels kundeservice i Bilka lige nu. -- Nu uden signatur :O Tilbud hvor du spare omkring 30% er ikke urealistisk! -- Den som ler sidst, tænker langsomst! #4 på Apple produkter, jo. -- #4 Jo når telefonen er lige lanceret... Der skal gå noget tid før en virksomhed kan/vil nedsætte priser, så der tale om udbud og efterspørgsel. -- Sidst redigeret 18-10-2017 16:07 /conspiracy theorie on
Tror nogle gange firmaer gør disse ting med vilje. Som Simon spies sagde; ?Dårlig omtale er bedre end ingen omtale",
-- PC1= I7 7700K|GAINWARD GTX 1080|ASUS Z270P|16GB 3200MHz|ASUS PG278QR 165HZ]
PC2= MACBOOK PRO 15"|I7 2,66MHZ|GEFORCE GT 330|8GB 1066MHz|SSD 480GB] #2 det er vist ikke den rigtige famøse legende beer -- Sidst redigeret 18-10-2017 16:11 Gang på gang oprettes med jævne mellemrum tråde, hvor folk (i ond tro) har bestilt en eller flere varer i håb om, at de måske var heldige at få varen til den fejlagtige pris.
Hver gang kommer brokkeriet og forventningen om, at de da burde få varen til den pris de vidste ikke var realistisk i en sådan grad at det kriblede i hele deres krop og at de næsten tog glæderne og fryden på forskud.
De gange hvor nogle alligevel har været heldige at få en vare til en forkert pris, er forsvindende få og tilsyneladende tror nogle hver gang at de måske denne gang kunne være én af de heldige.
Stop nu bare piveriet og hold op med at klynke og kom videre.
Rigtige gode og fine handler kan gøres i herinde i salgsforummet, i DBA og andre steder hvor folk handler privat. Købte i sidste uge en iMac 5K 2017, der kun var 3 mdr gammel og næsten ikke brugt. Nyprisen med tilbehør og upgrades var ca kr 21.700....jeg købte den for kr 13.000. -- Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. #7 Vel gør de ej, det giver alt for meget negativ omtale.
Der er ingen upside ved at prisskilte noget til en for lav pris. -- Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Der er ikke tale om "ond tro" når tilbudsprisen ligner ethvert andet knaldtilbud.
Generelt set.
Kun technørder osv. kan gennemskue at prisen måske nok er en fejl.
Bilka kommer til at betale. -- Sidst redigeret 18-10-2017 16:49 #11
Du behøver ikke være technørd for at vide at et helt nyt Apple produkt ikke sælges med 30% rabat, og uden forgående tilbudsaviser og andet der melder stort omkring det. Avancen på de produkter er så forsvindende lille at selv et lille tilbud ville være et tab. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#5 + #6
Nej, bare nej.
Det er ikke urealistisk at spare 30% på elektriske produkter. -- Den som ler sidst, tænker langsomst! Det er sjovt at læse hvor ondt i røven folk har over andre har lavet en god handle.
De folk der har bestilt en telefon kommer Bilka nok til at skulle levere varen, hvis der bliver klaget over annullering af salget. De folk som har bestilt mange har skudt sig selv i foden, siden de har åbenlyst handlet i ond tro. -- www.develop-it.dk[...] ¨We get things done.¨ #10
Jo da... en masse trafik, kunder der kigger siden, kigger andre produkter osv.
Feks dustin, der havde en HEL weekend til at rette deres priser i. Men der skete intet, før mandag. Personligt har jeg min tvivl om at ejeren bare går på "weekend" uden at have bemærket den shitstorm, og uden at reagere på den. Men som sagt, det er bare en teori. Kan sagtens være forkert ;) -- PC1= I7 7700K|GAINWARD GTX 1080|ASUS Z270P|16GB 3200MHz|ASUS PG278QR 165HZ]
PC2= MACBOOK PRO 15"|I7 2,66MHZ|GEFORCE GT 330|8GB 1066MHz|SSD 480GB] 15# Nu kender jeg nogle stykker som arbejder ved Dustin, og der går folk altså også på Weekend, dem som arbejder ved It firmaer, har jo ofte også familie mv.. Og det samme gælder vidst for deres hovedkontor.. tror kun sådanne sites har monitorering på nedbrud mv... Tvivler stærkt på at de har folk til at sidde og overvåge priser for i døgndrift.. -- Det er mig igen en gåde, hvorfor alle disse curlig-forældre - eller børn hyler igen. Selvfølgelig skal der være plads til at lave en menneskelig fejl uden det partout skal koste en given sælger penge en mas. Er ved at brække mig over denne mentalitet, som disse curlig-forældre ell. deres afkom har.
Bilka har lavet en fejl. Lev med det.
Iøvrigt er der ikke noget at komme efter, da Bilka har garderet sig imod sådanne fejl.
" Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet."
https://www.bilka.dk[...] -- Slettet jfr GDPRSlettet jfr GDPR Kan virkeligt ikke se hvorfor nogle ville synes at det er okay at de annullere folks bestillinger. De har lavet en fejl og så burde de da betale. De tjener nok alligevel godt selvom at de sælger dem til 30% mindre. Jeg ville klage hvis jeg havde bestilt noget og det blev annulleret. -- I7 6700K @ 1.2v 4 ghz
R9 280 crossfire
32GB Ram
#18
Så en virksomhed må ikke fejle og skal altid punge ud, lige meget hvad? Tror der er mange små virksomheder der går konkurs hurtigt hvis verden hang sådan sammen.
Desuden som jeg også nævnte tidligere, er der tæt på ingen avance på apple produkter. Tilbehøret derimod tjener de kassen på. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
17#Købeloven er dog anderledes indrettet.
Du kan som forhandler til private kunder, ikke tage forbehold for prisfejl..
Et køb er teknisk set bindende når en ordrebekræftelse er afsendt.. De kan lovgivningsmæssigt, ikke komme ud af aftalen, fordi de skriver de tager forbehold for trykfejl.
De kan dog hæfte sig ved "ond tro", og der burde sagen være lige til for dem. Da et Apple produkt, så tæt på lancering historisk set aldrig har været nede i de priser.
//Kasper -- 18# Du tror simpelthen at de tjener penge på telefonerne selvom de sælger dem med -30%?
Hvor lidt kendskab til it branchen har du? Avancen på et Apple produkt svinger fra 3 - 12% alt efter partner status. -- #20 Lige glad hvad købeloven siger. Det eneste jeg ved, er, at det er patetisk at kræve og kræve på andres bekostning, pga. en menneskelig fejl. -- Slettet jfr GDPR 22# Nu må du endelig ikke misforstå mig, jeg erp å Bilkas side, syntes det er latterligt at folk eksplodere over fejl :) -- Tror mere du skal kigge på arbejdsforholdene i Bilka. Deres overdrevent og systematiske forbrug af praktikanter fra kommunen.
-- #24
Ligesom alle andre firmaer? -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#24
Lige dèt problem findes jo generelt alle steder, da lovgivningen kræver folk skal ud og lave et eller andet. Derfor er der mange firmaer der tager disse mennesker ind, for ikke mindst at få "gratis arbejdskraft" men ogs for at hjælpe disse mennesker!. Det er så ikke alle der tænker på det sidste frem for det første, og så længe tingene kører som dette, vil der ikke være megen hjælp til de, der efter 8-10 uger (eller der omkring) ryger ud igen - og skal videre i den evindelige karrusel :)
Andet:
Hmm.. hvorfor skriver næsten alle firmaer, at de forbeholder sig til evt. fejl i deres prissætninger - hvis de ikke efterfølgende kan klare frisag via dette?
Dette forbehold er da helt sikkert taget via advokatbistand, og hvis ikke der kommer noget link til netop denne problemstilling, der jo modsiger dette - kommer vi ikke videre :)
Har ikke selv søgt, men da nogle åbenbart kender til tingene, ser jeg da gerne problemstillingen præciseret via link/fakta..
Hvis alle kan kræve en vare til en given fejl-prissætning, vil div. firmaer jo hurtigt risikere, at gå konkurs, da netop internettets tårnhøje fejlmargin ikke kan kontrolleres eller bare styres via bøder eller andet, da det jo i bund og grund er styret af mennesker, der igen ikke kan stå til ansvar overfor maskiner, der til tider (skulle man tro) nærmest kører deres eget liv :) Derfor har jeg mine tvivl omkring det, at net/teknologien versus et givent firma skal stå til ansvar for en åbenlys forkert sat pris.
Hvis jeg ser en vare i brugsen/andet - der står til 5 kroner frem for 500 kroner - får jeg den helt sikkert heller ikke med hjem til de 5 bananer, og her er der muligvis kun tale om en enkelt medarbejder, det lige er smuttet for :)
Fortsat god aften
Kim -- Sidst redigeret 18-10-2017 19:54 #21, En iPhone koster cirka 1000kr at lave hos Apple. Så med fragt og alt det der koster det nok i alt 3000kr og så bliver de solgt til 4323kr. Det er en indtjening på 1323kr.
#19, De har lovet et produkt til 4323kr, Så må de bide i det sure æble og giv folk deres telefoner. Om de så må gå konkurs, Hvilket nok ikke lige sker for nogle Dansk-Supermarked butikker. Hvis du købte en telefon til en god pris og de annullere den ville du ikke klage? Eller ville det bare være helt tops? -- I7 6700K @ 1.2v 4 ghz
R9 280 crossfire
32GB Ram
#27 "En iPhone koster cirka 1000kr at lave"
lol. Nok lidt mere end det ;)
Og det kommer også meget an på hvad du medregner eller ej. -- Sidst redigeret 18-10-2017 20:49 #27 Egoismen længe leve! -- Slettet jfr GDPR Ha ha "boysser" :)
Hvis nogle herinde kan fortælle hvad en Iphone eller nogen som helst anden mobilos koster at fremstille, tager jeg sku hatten af for jer - og da jeg ikke bruger hat køber jeg gerne èn først. Lige dèn slags oplysninger kan man ikke få, da de jo hører ind under "konkurrencepriserne", der er alfa og omega for en given producents udgangspunkt/indtjening (i sidste ende) :) :)
Hæv nu niveauet lidt - ikk`? -- #30
"Hæv nu niveauet lidt - ikk`? "
Måske du er lidt for hurtige med dine smarte kommentarer, og når dit google åbenbart ikke virker, så gør det dig hvis bare ekstra dum at høre på. -- PC1= I7 7700K|GAINWARD GTX 1080|ASUS Z270P|16GB 3200MHz|ASUS PG278QR 165HZ]
PC2= MACBOOK PRO 15"|I7 2,66MHZ|GEFORCE GT 330|8GB 1066MHz|SSD 480GB] Jeg forestiller mig en vred curlingmor sparke svingdøren op i Bilka og med tunge skridt vandre målrettet mod en 14 årig pige der står og sætter varer på plads, for så at lade hende føle en vrede som hun aldrig har tænkt mulig. Efter 10 minutters møgfald løber pigen grædende derfra og skal aldrig tilbage på arbejde. I mellemtiden vælter curlingmor ting ned fra hylderne indtil 2 vagter slæber hende ud af butikken, mens hun råber op om hvordan Bilka kommer på forsiden af ekstrabladet.
Er det en overdrevet historie? Ja.
Men hvis de oplevelser jeg har haft i telefonen tog sig ud i en fysisk butik, ville det foregå sådan. Så slemt er det!! Folk der arbejder med privatkunder på det niveau kan nok genkende det. Det er ikke support medarbejderens skyld at du ikke har fået betalt din regning til tiden. Så efter du har fyret alle dine dårlige undskyldninger af og ikke får fjernet rykkergebyret, bliver fortvivlelse til rendyrket vrede.
Jeg har været ansat i kundeservice i en webshop der har haft prisfejl. Det er virkelig ubehageligt når det værste kommer op i folk. Der er nogle få der ringer ind og siger "nåh, det var et forsøg værd hehe" med en stemme som gør det let at høre de siger det med et smil, hvortil man kan svare, "jah, penge sparet er penge tjent som man siger", ligeledes med et smil. Så er det en kort behagelig samtale og sagen ude af verden.
Men så får man kald nummer 17 i streg der indeholder ting som "fucking fusker" og "svindlersvin" som en sjælden gang bliver til trusler, for de ved jo hvor vi holder til. De gør selvfølgelig aldrig alvor af det, men det er ubehageligt.
"De penge skal bare stå på min konto om en time, ellers kommer jeg ud til jer og så er der kontant betaling!!". That's not how this shit works you fucktard!
På grund af de kunder, er jeg ofte kommet hjem fra arbejde og ikke orket at tale med folk. Magtede ikke engang at besvare en SMS fra min mor, eller svare på kærestens "har du haft en god dag?" fordi man hader alle mennesker. Man bliver så træt, efter 8 timers verbal voldtægt via telefon, mail og chat (ofte på samme tid).
Nogen vil nok sige: "Jamen så er du ikke den rette mand til jobbet". Det synes jeg er en latterlig tankegang. Så ville jeg hellere at folk kunne opføre sig som voksne, så vi ikke skal ud og lede efter følelseskolde robotter. Dem er der heller ikke nok af, til at besætte de lavtlønnede servicejobs.
Kunder forventer virkelig meget af en medarbejder der slaver den til måske 120kr i timen. De skal kunne alt, have adgang til alt, vide alt og der eksisterer selvfølgelig kun den kunde i hele verden, som ringer ind. For den kunde er pisse ligeglad med alle andre.
"It's a living"... som slave fuglene fra Flintstones så fint siger det.
/rant
#26 - Min teori om når de skriver "der tages forbehold for X og Y" er at de på den måde melder ud til folk forud for køb, at fejl kan opstå. Forhandleren håber så at forbrugeren tænker "nåhja, de advarede mig jo..." men ak, det virker sjældent. -- Nu uden signatur :O #33
Enig og desværre ved folk man ikke kan svare tilbage på deres flabenhedder ... -- Signed by me Nu kan Bilka jo bare lade være med at sende en ordre bekræftelse, i det øjeblik de gør det indgår de jo en bindende aftale.
Så bare fordi at de sætter prisen forkert, så betyder det IKKE at de skal sælge til prisen!
Det er først når de giver kunden besked, OK det er en aftale, så fanger bordet! -- Den som ler sidst, tænker langsomst! #33
Sådan har servicefaget altid været. Desværre. For 10 år siden var jeg også der, og de dårlige kundehistorier hober sig bare op, og til sidst bliver det en betændt byld. Er glad for jeg forlod faget i tide, og aldrig kiggede mig tilbage. Kan slet ikke forestille mig hvad man skal høre på når man sidder i en rma afdeling. -- PC1= I7 7700K|GAINWARD GTX 1080|ASUS Z270P|16GB 3200MHz|ASUS PG278QR 165HZ]
PC2= MACBOOK PRO 15"|I7 2,66MHZ|GEFORCE GT 330|8GB 1066MHz|SSD 480GB] #35 fra Bilkas betingelser:
"Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke Bilka.dk's accept på at handlen gennemføres." -- Sidst redigeret 18-10-2017 22:25 #37 - It's too late to reason with them. Their bloodlust knows no bounds! -- Nu uden signatur :O #27 Der er næsten lige lavet en breakdown af delene på en iPhone 8 og 8Plus.
iPhone 8 i mindste specs koster ca. 1500 kr at producere (med udvikling og reklame/transport)
iPhone 8 Plus i mindste specs koster ca. 1800kr at producere. -- FFHAU!
This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. For en måned siden havde min lokale Bilka (Odense) knaldtilbud på en iPhone SE 64GB til 1000,-
Altså en rabat på væsentlig mere end 29% - og så endda på et Apple-produkt, hvilket jo ellers skulle være umuligt.
Jeg ved godt vi taler om en spritny telefon i 8’erens tilfælde, men ~4800,- er altså ikke for mig en pris der indikerer, at folk generelt har handlet i ond tro. Lignende er set på nye modeller til kø-tilbud osv i Power/Elgiganten.
-- Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
#40
Det var ikke et kø-tilbud, det var ikke annonceret nogen steder mig bekendt, og det er på et helt nyt produkt, ikke et ældre et af slagsen. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Det var deres iPhone SE-tilbud heller ikke.
Når der endda er lavet bannere der reklamerer for 29% besparelse, må man antage at der jo ikke blot er take om en tilfældig medarbejder, der er kommet til at trykke noget forkert. -- Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
Dell Latitude E7240: i5 4310 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / 12.5" HD LED
Samo samo story igen med prisfejl. Der hvor problemet reelt ligger for mig er når virksomheder benytter det bevidst som lokkemad. Så begynder vi at grænse det umoralske - uden at noget kan gøres ved det lovmæssig. Det kan altid afskrives til "tastefejl" eller "IT teknisk fejl" -- købte en Asus router til ca 400kr med fragt og den kostede ca 3200kr og den er også nu
bestilte den torsdag fik mail om de fik ordren . Fredag fiok jeg bekræfielse og lørdag fik jeg fraktura
mandag skriv jeg på chatten hvor min pakke var de sagde jeg ikke fik den...
men dog har de sendt 3 mails og givet T&T og fraktura på salget -- ¨#44 - Jeg bestilte også engang en temmelig dyr projektor der var sat rigtig meget ned. 60% eller sådan noget. Det var fra Komplett. Jeg fik også ordrebekræftelse, faktura, track&trace, og penge trukket fra min konto.
Men den kom aldrig og jeg fik beløbet refunderet. And guess what... I ain't even mad! Utroligt, ikke sandt? -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 19-10-2017 08:27 #42
"Bannerne" er typisk bare et automatisk genereret udtræk som Facebook/Google henter over tilbud på siden, derfor havner det typisk i et sådan feed. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
1. Det er en fake beer der har oprettet denne tråd. Der er postet fra samme IP fra 2 registrerede brugernavne i denne tråd!
2. Denne sag er uden tvivl en lortesag for Bilka, for der er ikke tale om en oplagt sag hvor alle kan se at det er en fejl. Nej denne prisnedsættelse er godt nok stor og usædvanlig for et nyt Apple produkt men ikke urimeligt og på linje med hvad man tidligere har set i samme kategori. Bilka kan derfor ikke universelt påberåbe sig ond tro og de skal i hvert tilfælde nok bevise at personen var i ond tro
Jeg vil da klart mene at alle bør køre en i forbrugerklage nævnet og at sandsynligheden for at få medhold er rimelig god medmindre det kan bevises at man har haft viden der burde have fået en til at indse at det var en fejl. Her kan køb af flere enheder feks være et bevis for ond tro. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk Der er self. atid to sider til en sag...
Den er dog lidt svær, da det lige netop er på bilka.dk
Havde det været en lidt mere "kun for nørder" webshop hvor vi alle sammen kender værdien på tingene. Havde det 100% været ond tro.
Men f.eks mine forældre kunne da godt have været "faldet" over tilbuddet på bilka's hjemmeside og bestilt uden de har en ide om at prisen var alt for lav.
Folk der har bestil mere end 1, har dog 100% været i ond tro, da de udemærket har vidst det var et kanon godt tilbud, da de kender normalprisen. -- Life's a bitch, cause' if it were a slut it'd be easy #43 Du er jo absolut naiv hvis du tror at butikker gør den slags med vilje. Der ingen fordele ved det, og det giver et helvedes dårligt ry, samt massivt ekstra arbejde til de ansatte at rette op på, grundet alle dem som mener det er unfair at en butik kan begå fejl . -- Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#49
og endnu engang ignorer du alt det trafik og medieomtale. Der er masser af fordele ved det -- PC1= I7 7700K|GAINWARD GTX 1080|ASUS Z270P|16GB 3200MHz|ASUS PG278QR 165HZ]
PC2= MACBOOK PRO 15"|I7 2,66MHZ|GEFORCE GT 330|8GB 1066MHz|SSD 480GB] #48>>enig køb af flere enheder kan være bevis for ond tro. Men det er dog ikke et 100% bevis. Du kunne jo have købt en telefon til dig og kæresten i god tro. Men det handler om at butikken skal bevise den onde tro.
#50>>Jeg tror du undervurderer nettets magt. der er flere eksempler på hvordan butikker er blevet straffet af kunderne fordi de er havnet i en shitstorm på nettet. Se feks på Jensens som var i sin gode ret til at beskytte deres varemærke, men som efterfølgende har mistet mange kunder. Tro mig butikker er panisk angst for den dårlige omtale og hvad den kan medføre, det er ikke som i Simon Spies dagene hvor al omtale var god omtale. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #51
sikkert i nogle tilfælde,'men nu er Bilka så godt et brand at der skal mere end nogle iPhones til at vælte skibet. Men ja det er da sikkert bare en fejl :) -- PC1= I7 7700K|GAINWARD GTX 1080|ASUS Z270P|16GB 3200MHz|ASUS PG278QR 165HZ]
PC2= MACBOOK PRO 15"|I7 2,66MHZ|GEFORCE GT 330|8GB 1066MHz|SSD 480GB] #53 , Nu har jeg siddet i Power siden de åbnede. og er HELDIGVIS stoppet.
Hvis man laver en undersøgelse på hvad det koster at have 1x dårlig anmeldelse på eks. trustpilot. Så koster det op mod 250.000kr i potentielt salg.
Så kan du selv regne med hvad en shitstorm gør . -- Undskyld men tror jeg simpelthen ikke på. Så ville en shitstorm fuldstændig ødelægge en butikskæde. Måske ved mindre ukendte firmaer. -- PC1= I7 7700K|GAINWARD GTX 1080|ASUS Z270P|16GB 3200MHz|ASUS PG278QR 165HZ]
PC2= MACBOOK PRO 15"|I7 2,66MHZ|GEFORCE GT 330|8GB 1066MHz|SSD 480GB] #55 - Jensens bøfhus er da ved at gå konkurs nu.. -- i7-7700k, z270, 1080ti OC 11gb, #56
Hvilken så ikke kun er shitstorm skyld, men elendig kvalitet og stigende priser. Nu har de så re-branded sig selv, om det er bedre ved jeg ikke. -- PC1= I7 7700K|GAINWARD GTX 1080|ASUS Z270P|16GB 3200MHz|ASUS PG278QR 165HZ]
PC2= MACBOOK PRO 15"|I7 2,66MHZ|GEFORCE GT 330|8GB 1066MHz|SSD 480GB] #28 Phone er også kinabras, den koster maks 1000kr at lave, sikkert kun halvdelen haha -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #59
Én ting er hvad produktionen koster, noget helt andet er udviklingen bag. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#29 Hvis jeg lavede såden en fejl ville jeg da betale og give folk deres ting. Folk har trykket køb og så skal de da have deres produkter? Det burde da ikke være så svært at forstå?
#28, #39 Siger at det koster cirka 1500kr at lave en iPhone 8 64GB. Med transport og reklame og udvikling. Så jeg var nok lidt forkert på den der men de tjener da stadig en god del selv med den fejl så.
#39 Så har de da også stadig sikkert en lille indtjening? -- I7 6700K @ 1.2v 4 ghz
R9 280 crossfire
32GB Ram
#61>>Det er med garanti Apple der tjener de fleste penge. Det er ikke i detail leddet at fortjenesten på Apple produkter ligger. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk Over 30% avance på apple produkter? Arh, det er vist en and! -- #61 Detail handler tjener intet på Apple produkter, faktisk taber de penge.
Hvorfor tror du at vi så ofte prakker dig på med serviceaftale/osv.
Det er der vi tjener vores penge ind. -- #31 :)
Tak for link, men der står så også, at ingen kender til alle de øvrige omkostninger der tilkommer selve produktionen :) Note that the bill of materials does not include other development costs, such as R&D.
Herudover mangler man så div. importudgifter samt alle mellemledsforhandlernes sugerør i kassen.
#39 nærmer sig nogle af udgifterne, men mangler så ovennævnte.
Men ellers et udemærket udgangspunkt :)
#32 :(
Hvad mener du med smarte kommentarer? Jeg har faktisk en hel del viden/erfaring indenfor området - har du dèt? Jeg nævner jo netop, at jeg ikke har søgt, hvorfor din latterlige kommentar om, at mit google ikke virker, netop opfordrer til, at en person som dig (via dit indlæg) burde hæve niveauet betragteligt! Så kæmpe selvmål hehe..
Og sikke dog en omgang aggressiv paranoia omkring butikkers garanterede bevidste strategi omkring forkert prissætning. Du kan så tage #43 med i en fællesfortolkning :)
Den eneste mulige strategiske forklaring - der kunne være bare en lille smule i dit favør ville være, hvis et firma mener, at dårlig omtale er bedre en ingen omtale!. Men dèt er som regel noget politikere der sidder på de bageste stole bruger som en nødsituation, lige før de ryger ud af folketinget :)
Og prøv nu for pokker, at holde dig på dydens sti i stedet for, at argumentere via personangreb - TAK :)
#33/26 :)
Ja med hensyn til at de prøver at helgardere sig, er vi nok enige :) Problemet ligger så bare i, om de rent faktisk er helgarderet rent juridisk, hvis en person kræver en retssag. Derfor skriver jeg også, at det må komme an på faktisk dokumentation - efter netop en retssag - før vi kan deltage i en sådan afgørelse.
Dine skrækscenarier er faktisk ikke usandsynlige, da jeg selv i flere tilfælde er skredet ind, når en utilfreds kunde helt uden selvkontrol, har overfuset/truet en ansat helt uden åbenlys årsag samt helt ude af proportioner overfor selv den grovest mulig menneskelige fejl i situationen - hvilket der ikke var tale om. Dèt der er mest trist i de situationer er så desværre, at samtlige andre tilstedeværende for meget travlt med, at kigge den anden vej. Men heldigvis er jeg ret erfaren ud i den slags sociopater - også fysisk :)
#45 - haha - ja heldigvis er vi stadigvæk nogle, der kan betegnes som mænd af folket (brugbar tankegang/selvkontrol i div. situationer osv. :) -- Sidst redigeret 19-10-2017 20:19
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 200 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 10%
|