På grund af kommunisme
--
Og det er ca. 10 år siden nVidia opkøbte det.
--
Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU!
købt af nVidia, hvorefter CUDA overtog processen som værende meget mere effektivt.
--
Worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubblegum.
#4 og 5: Selvom de blev opkøbt så forklare det jo ikke hvorfor folk stoppede med at bruge dem
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #7>>
1. det er integreret i Nvidia's GPUer idag
2. Der var jo stortset ingen der købte standalone kortene
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#7 Du forstår vist ikke: nVidia har købt firmaet og rettighederne til teknikken - det betyder ikke at det ikke bruges længere.
Det betyder blot at man ikke længere behøver dedikerede physX kort, da man nu kan klare det hele med et minimum af CUDA cores.
Så det bruges sikkert stadig et sted :)
--
Worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubblegum.
NVidia opkøbte det og det blev en lukket proprietær teknologi, der kun fungerede på NVidia kort og gav en meget lille fordel. Implementationen i spil var oftest overfladisk og ligegyldig (syre i Borderlands, lidt gnister i Metro Last Light). Det gav bare ikke mening. Advanced PhysX (som det hedder) bruges stadig til nogle ting, som røg simulering. Men jeg tror aldrig nogen spil har brugt det.
Proprietære løsninger, der er lukket til én fabrikant får bare ikke ordentlig implementation på markedet.
--
I7 4790K; Asus Ranger Z97; 8gb DDR3 1600; Asus 290 4GB DCUII; Lian Li v700wx; 2x20" dell ips; Logitech diNovo Laser/MX Master; Windows 10 Pro 64.