Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp til fejlsøgning

Af Gæst Claus | 08-01-2019 22:23 | 1162 visninger | 8 svar, hop til seneste
Hej HOL'er Håber I kan hjælpe. Situation: Min pc er begyndt på periodevise udfald, dvs. der kommer intet signal til skærmen, når jeg starter den. I går virkede den, i dag gør den ikke. Oplevede det samme henover jul og nytår. Min hardware: Mobo - ASRock Z97 Anniversary CPU - i5-4690 (så vidt jeg husker) Coolermaster cpu køler Ram - 2x4 HyperX Fury HD - 2x256GB SSD Crucial PSU - Coolermaster V650 Har desværre ikke en kabinet højtaler, så jeg får ingen fejl-beep. Jeg har prøvet følgende: - Skift af skærm - Skift af grafikkort - Afmontering af grafikkort - Afkobling af SSD'er Intet har hjulpet. Er kommet ind i UEFI setup en gang, men det gav ikke meget mening for mig ;-) Alle blæsere kører: cpu, gpu, strømforsyning og kabinet. Alle gode råd modtages med glæde. På forhånd tak.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Akasut
Ultra Nørd
08-01-2019 22:33

Rapporter til Admin
defekt skærmkabel?
--
#2
Claus
Gæst
08-01-2019 22:41

Rapporter til Admin
Nej, desværre. Det har jeg også prøvet. Og lige nu forsøger jeg uden grafikkort, men vi mobo HDMI-udgang. Samme resultat - intet signal.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Mr. WoLF
Guru
08-01-2019 22:50

Rapporter til Admin
Hvordan står din ram timing? du kan bruge hwinfo til at se ram info. Du kan prøve at starte med at clear cmos og se om det hjælper
--
#4
Claus
Gæst
09-01-2019 19:43

Rapporter til Admin
Clear af CMOS hjalp desværre ikke. Hvad er det næste jeg skal gøre?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
BabaMac
Giga Nørd
10-01-2019 07:35

Rapporter til Admin
Prøv evt en anden strømforsyning.. Vs serien har sine svagheder :)
--
Retter gerne pins hvis du har været uheldig. Betaling foregår i Coca-Cola Zero.
#6
Claus
Gæst
12-01-2019 17:30

Rapporter til Admin
Nu kører den igen, men der var problemer i går. Er der noget jeg kan gøre for at tjekke status, når nu den er startet igen? Jeg vil fortsat tjekke strømforsyning og ram.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Claus
Gæst
13-01-2019 13:46

Rapporter til Admin
Har skiftet ram - ingen ændring. Har skiftet PSU - ingen ændring. Er der så kun motherboard eller cpu som mulige fejlkilder? - eller er der noget andet jeg overser? SSD'erne?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Jacob [5260 Od.S]
Nørd Aspirant
13-01-2019 21:15

Rapporter til Admin
Prøv at tjekke om der står noget i logbogen på fejltidspunktet: https://www.altomdata.dk[...]
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.

Opret svar til indlægget: Hjælp til fejlsøgning

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE