Hele ideen med at bruge denne flaskehals analog i spil er gået helt misforstået hen. Du vil ALTID blive flaskehalset af et eller andet, og hvis det ene konstant skulle kompensere for det andet tilnærmelsesvist, så vil du skulle have uendeligt stor FPS, og uendeligt lave forsinkelser.
I en god sammensat gamer maskine vil man konstant blive flaskehalset - både af CPU og GPU. Det du egentligt spørger om er, om en i5-8500 konstant vil være på overarbejde, således at et RTX 2070 bare står i tomgang. Og nej det vil den ikke, men sådan en i5-8500 har "kun" 6 tråde, og kan ikke overclockes overhovedet. Det er ikke et problem nu, men i fremtiden dvs. om blot 2-3 år kan det hurtigt blive et problem afgængigt af hvilke spil du kommer til at spille, og hvordan udviklerne laver spilmotorere. B.la. derfor er overclocking så populært, fordi det gør således, at kombinerer man et CPU overclock med en opgradering lad os sige et fremtidigt RTX 4070 om 4-5 år (bare teoretisk), så vil det sparke helt nyt liv i maskinen uden at man skal tømme banken.
Jeg havde valgt 1'eren helt klart og arbejdet på et solidt overclock. Grafikkort kan man altid se på senere.
--
Sidst redigeret 24-02-2019 11:19