Har du tilsluttet dit skærmkabel til bundkortet og ikke grafikkortet? Er strømforsyningen tændt bag på computeren? Hvad sker der når du trykker på power on knappen på kabinettet?
--
lidt banalt, men har du vippet knappen bage på strømforsyningen så den er tændt? hvis pc'en får strøm plejer der som regel at ske et eller andet, men kan forstå at ingen lys, ingen blæsere nada? se om den har mulighed for at få strøm dvs kontakten på væggen og på strømforsyningen bagpå rt tændt.
--
seasonic x-760- asus rog strix x 470-f-ryzen 2600-vega 64gskill 3200mm mhz rgb-samsung evo 970 500gb
Hej i to, måske jeg beskrev det forvirrende.
Jeg har tilsluttet skærm til grafikkortet ja, og når jeg tænder, er der lys i selve PC'en:
Men tastatur, mus, skærm... Nada
Jeg har tilsluttet et trådløst netværkskort.
Jeg har kigget om alle tingene er fysisk til stede i computeren også, men jeg er ikke god nok til at se om kablerne inde i computeren er sat korrekt til (det formoder jeg)
--
Der kan sagtens være et af kablerne internt i pc'en der har rykket sig løs under transport..
Hvor i landet befinder du dig?
--
Retter gerne pins hvis du har været uheldig. Betaling foregår i Coca-Cola Zero.
Clear cmos er altid et forsøg værd. Husk at hive strømstikket ud først!
Tjek manualen hvis du er i tvivl.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
--
Sidst redigeret 02-03-2019 02:39
Jeg har nu prøvet at 'cleare CMOS' men stadig intet på skærmen, og ingen beeps.
Giver det mening nu, at prøve at tage komponenter ud én af gangen?
https://www.youtube.com[...]
--
#7 ja, det giver rigtig god mening. Men prøv lige at tage alle kablerne ud og salt dem i igen.
--
Prøvet at tage ram ud > sætte i igen?
Har været ude for noget lign. de enkelte gange jeg har bestilt samlede systemer.
--
ved at købe et samlet system hos komplett har du betalt for support og 3 års garanti hos dem.
det er deres ansvar at skidtet virker når du modtager det.
det er ikke en del af købsaftale at du selv skal fejlsøge produktet når det ankommer.
selvfølgelig er det irriterende at skulle undvære computeren ved eventuelt at skulle sende den tilbage til dem, men hvis du har tilsluttet alle kablerne rigtigt (til strøm skærm mus tastastur osv) og den ikke virker, er du i din gode ret til at ringe og gøre dem opmærksom på det.
du har trodsalt ikke fået hvad du har betalt for.
--
#0 Det der bliver sagt i #10 er ret fornuftigt.
Hvis du bliver ved med at pille uden at have styr på det, ender du med at ødelægge noget og så siger komplett at det er din egen skyld at den ikke virker.
Ring til dem og få dem til at fikse det eller få en her inde fra til at hjælpe dig, der har styr på det :)
--
Hej alle,
Tak for rådene, jeg har bestemt tænkt mig at sende den tilbage og få dem til at 'rode med den'
Jeg har kun prøvet ting jeg var sikker på jeg kunne uden at ødelægge noget:
Tage ram ud / sætte i igen,
tage batteri ud / sætte i igen,
trykket på kablerne, for at sikre de sad ordentlig i.
Jeg mindes der skulle være bippelyde når det ikke virker, men det må de rode med.
Og ja jeg er lidt skuffet over at det ikke var plug-and-play :)
Endnu engang tak, fedt community!
--
Hvad med power knappens connector til bundkortet? Sidder den som den skal med “pilen” på pin 1?
--
Mvh Christian"Enhver mener, at hans kobber er guld."
lad nu vær med at pil ved noget og så giv dem et ring og lad dem guide dig. lad være med at fortæl dem at du har pillet.
--
#14 har ret... (læste lige #3)
--
Mvh Christian"Enhver mener, at hans kobber er guld."