Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Returret uden emballage Af Elite Nørd Deuass | 21-04-2019 17:02 | 1666 visninger | 20 svar, hop til seneste
Hej HOL.
Jeg har købt et 75” tv i Elgiganten jeg ønsker og returnere på min returret.
Sagen er den at jeg ikke har emballagen til den, fordi jeg ikke kunne ha tv’et i bilen på vej hjem fra Elgiganten da jeg købte det, så lagermanden i vareudleveringen hjalp mig med og pakke den ud og læsse tv’et i bilen, og så ville han bortskaffe emballagen.
Kan jeg få det fulde beløb tilbage, nægter de min returret, eller kunne man forestille sig de beholder f.eks 20% af beløbet, da de så er nødt til og sælge den som demo model?
Jeg kunne selvfølgelig også ringe til dem, men hader deres kunde support, som forøvrigt også hsr lukket i påsken.
VH Henrik --
Ryzen 2700 @ 4.2GHz, 16GB TridentZ RGB
H100i Pro, Strix B450F, 240GB EVO970,
RM850i, RTX 2070 ROG STRIX. --
Sidst redigeret 21-04-2019 17:03
https://www.elgiganten.dk[...]
"Der er ikke noget krav om, at produktet leveres tilbage i originalemballagen, men vi sætter pris på det, hvis du har gemt den." -- Sidst redigeret 21-04-2019 17:12 De i deres ret i at trække den værdi forringelse du har "pådraget" det produkt. Som ikke at have kassen med. I følje købeloven -- Google is your friend! --
Sidst redigeret 21-04-2019 17:12 Umiddelbart har du ikke noget reelt krav på fortrydelsesret når du køber i butikken, det forholder sig kun sådan for nethandel ifht. det lovmæssige, men Elgiganten tilbyder som mange andre forretninger normalt returret ved køb i butikkerne med lidt forbehold for den her slags sager blandt andet. Bedste chance er selvfølgelig at kontakte dem, for der er ikke nogen her der kan tage din vare retur på deres vegne ;p
Her er lidt om fortrydelsesret/returret generelt: https://www.forbrug.dk[...] -- Denne forum signatur indeholder ingen brugbare oplysninger Tak alle.
Som der står på deres hjemmeside burde jeg kunne levere det tilbage uden emballagen, og der står intet om at de fratrækker nogen penge eller at det kun gælder ved nethandel :-) --
Ryzen 2700 @ 4.2GHz, 16GB TridentZ RGB
H100i Pro, Strix B450F, 240GB EVO970,
RM850i, RTX 2070 ROG STRIX. 30 dage returret, også ved køb i fysisk butik hos Elgiganten. -- #3 De er i deres gode ret til at stille alle mulige mærkelige krav til fortrydelse af et køb, men de vælger heldigvis at gøre det meget nemt for kunden. Alt tilbehør skal være med og ingen tegn på slid. Resten er ligegyldigt.
Det må da kaldes god service. -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs Næsten værd at printe deres side ud så du kan fremvise det overfor medarbejder som sikkert finder på sine egne regler. -- #7
God ide. --
Ryzen 2700 @ 4.2GHz, 16GB TridentZ RGB
H100i Pro, Strix B450F, 240GB EVO970,
RM850i, RTX 2070 ROG STRIX. de sælger den bare som demo og trækker ca 100kr af prisen -- Af ren nysgerrighed hvad tv er det ??? -- #10
75MU8005
https://www.flatpanels.dk[...] --
Ryzen 2700 @ 4.2GHz, 16GB TridentZ RGB
H100i Pro, Strix B450F, 240GB EVO970,
RM850i, RTX 2070 ROG STRIX. Kontakt elgiganten og hør dem ad. Det koster ikke noget at spørge dem, og du får sandsynligvis et mere korrekt svar, end det gætværk du får herinde :) -- - Indsæt signatur - Det står jo klokkeklart i deres vilkår, forstår virkelig ikke, nogen skulle behøve gætte. Men klart nok, spørg dem dog, hvis du stadig er i tvivl :) -- Sidst redigeret 21-04-2019 21:07 Utroligt at de yder den service - Men det skriver de jo at de gør.
Varen er væsentligt forringet i værdi, men det tab tager Elgiganten tilsyneladende uden vrøvl. Det synes jeg sådan set er komplet urimeligt overfor dem selv, men det er jo deres egne regler. Ifølge lovgivningen er de slet ikke forpligtet til at tage varen retur. -- Whatever #14 Kan se at power er hoppet med elgiganten i forhold til deres bytte service og service generelt.
Hvilket manglede fra de to, men tror det er forberedelse til når Amazon rammer det danske marked på et tidspunkt.
Så får de nok kamp til stregen og servicen kan være den afgørende faktor. -- #14 - Ja det er en meget flot service de yder, af egen frivilje.
Jeg kan også tilføje, at de har vundet mange salg på den konto, som de selv siger ved en tvivl i butikken.
Køb TVét, og lad tvivlen komme til gode, er du ikke tilfreds om 30dage, ringer du ned til mig og så prøver vi en anden model..
Det er sgu sjældent de faktisk kommer retur, og vindet salget ved at lade kunderne prøve det kvit og frit.
-- 1: Du har som udgangpunkt lovmaessigt ingen retturret da du har i butik
saa deraf kan butikken stille alle de krav de har til rettunering da det er en extra service fra deres side.
Alt lige fra -20% reduction. til naegtelse til at du skal hoppe paa et ben og sige kykkeliky foerst
#1 linket fint til deres betingelser -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #15 troede det var samme ejere, men åbenbart direktør fra Elgiganten hoppede båd og startede power som modsvar udfra konkurs-ramte? Expert varehuse, hvorfor mange aspekter er 1:1.
#14 Elmutanten er yderst kendt for at smide demovare tilbage på hylden til regulær pris hvis de kan. I tilfælde af manglende emballage tænker jeg de fremviser TV'et istedet for og giver nedslag, man kan nemlig købe de ting der er ud pakket i butikken og prutte om prisen. De har åbenbart valgt at dominere elektronik varehus konceptet og hvis der er lille værdiforringelse på 1% af deres salg, så er det lille fisk i havet. Jeg har set Fona, Merlin, Bilka, Expert, Computerworld lukke og slukke eller indskrænke udvalg, mens Elgiganten har levet videre i bedste velgående så de må jo fange kunderne på service niveauet, udvalget, priserne.
Så selvom vi joker med "Elmutanten" osv, så gør de jo noget rigtig. Der plejede ikke at være fortrydelsesret i butikkerne hvis jeg husker korrekt, men kom man ind og snakkede kunne man typisk godt bytte eller få pengene tilbage. Det har ikke været ens oplevelse over hele Danmark tror jeg, og især ikke med online-handel delen som sidenhen har haft mere indtog blandt danskernes købevaner. Så det er har nok fået dem til at tilbyde mere ensrettet service løsninger som vi ser i dag så kunden altid ved at de trygt kan handle hos dem. -- #18: Det anede mig - Det ville jeg aldrig selv acceptere som kunde.
Det er derfor jeg har det lidt blandet med denne "service". Nogen skal jo betale, og jeg ville aldrig acceptere en ny vare der ikke var fabriksforseglet. Og skulle jeg købe en demovare, så skulle der være en markant besparelse. Personligt ville jeg ikke acceptere mindre end 25% nedslag i prisen, uanset at standen er fin, og de giver samme reklamationsret som på en "ny" vare.
Det er en flot service, men spørgsmålet er hvem der betaler for den i sidste ende? Hvis det er de kunder der ikke er helt vågne, der uvidende bliver prakket en brugt vare på, når de betaler for en ny, så synes jeg faktisk ikke det er så fedt.
-- Whatever Elgiganten returvarer bliver solgt via deres outlet , der er ganske gode besparelser, tjek deres hjemmeside, det er ikke så svært :) --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 224 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|