Der er garanti hos producenten som normalt. Med mindre Sharkgaming på en eller anden måde har formået at købe uden. Det tvivler jeg på de har. Der er reklamationsret på hver enkelt del. Det ville heller ikke give mening hvis din reklamationsret ikke galdt med mindre begge dine sko gik i stykker :D
--
- Indsæt signatur -
reklamationsretten gælder om du har solgt din samlet pc i dele
så længe man har kvitt på den samlet pc
det samme gældre med fabrikanten
--
#1 & 2
Mange tak :-) Er det noget i har erfaring med?
Også selvom der på kvitteringen ikke er udspecificeret hvilke enkelte dele den samlede pc består af + at der jo ikke er emballage med til alle enkeltdelene?.
Forbrug.dk's chat (dengang deres hotline var åben) fortalte mig at hvis det er et produkt der er samlet af enkeltdele og man har købt den som en samlet PC, så er det den samlede PC der er reklamationsret på. Altså kan sharkgaming kræve hele PCen indsendt hvis man gerne vil reklamere over grafikkortet.
Men det er efterhånden ret lang tid siden. SÅ måske noget er ændret ?
--
#3 - Hvis der ikke står udspecificeret dele på din købskvittering, kan det blive problematisk. Det troede jeg pr. automatik der gjorde... Da jeg arbejdede hos Komplett, fulgte den ekstra garanti som Komplett gav på deres samlede systemer de enkelte dele. Det var derfor temmelig attraktivt at købe dele af færdigbyggede maskiner brugt.
Hvis du vil være helt sikker, må du sprørge forbrugerstyrelsen. Det koster ikke noget at kontakte dem og høre dem ad. De skifter jo mening som vinden blæser.
--
- Indsæt signatur -
#4
De har ikke længere den der "hotline" chat ting. Så man må vente på at få svar desværre.. Og kunne virkelig godt bruge noget konkret i dag da jeg står og skal købe noget brugt.
Men kan godt se at hvis de individuelle ting er udspecificeret på kvitteringen så gælder reklamationsretten. SÅ er det bare bøvlet da men jo ikke har emballagen til de ting.
--
Medmindre hver enkelt del står på hver sin linje, med hver sin pris. Så kan Shark/whatever. Sagtens kræve at få hele maskinen ind. Da du har købt 1 vare og ikke flere. Det kan derfor godt blive problematisk hvis du sælger grafikkort til x person, det går i stykker og de vil have maskinen ind. Om de i realiteten gør det må du spørge dem om. Jeg har ingen erfaring med dem, men se det som var det en HP/Acer/whatever. Der ville de kræver maskinen ind og ikke kun delen.
--
i7- 5820K | X99A MPOWER | EVGA 980TI SC+ | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Meshify C.
#5 - En antistatisk pose, bubblewrap og pap. Så skal det nok overleve.
--
- Indsæt signatur -
Så længe man ikke selv har været skyld i tingene går i stykker Du får dog nok ikke meget for de kinadele som strømforsyning og vandkøler som de sætter deres eget klistermærke på hvis det er fra shark.
--
Da jeg selv solgte computere gave jeg kun garanti på hele computer, og ikke hvis man sendte dele ind. (Undtagen forudgående aftale) hvis jeg ikke fik hele computer ind kunne jeg ikke garantere at den virker efter hensigten pga. Flere uheldige episoder hvor folk beskadigede andre dele når de skilte af, eller forsøgte at sende mig andre dele end dem jeg havde solgt i computeren.
Og jeg holdt ihvertfald regler 2år siden for en troede jeg ville give garanti på en løsdel, men jeg nægtede og vandt sagen.
--
#9
Er det ok med et par uddybende spørgsmål ? :-)
- Snakker du om garanti(fra sælger eller fabrikant) eller reklamationsret?
- Udspecificerede du delene på kvitteringen eller stod der kun den samlede pc. ?
--
Man kan vil ikke kræve at sælger skal skrive serial no. ned på hvert enkelt del i en samlet pc?
--
Det man man ikke nej. Hvis du køber en pc, køber du en pc, altså 1 helt produkt.
Man kan ikke forvente at kunne købe noget og får service på hver enkelt del.
Forstil dig at du har købt en HP stationær hvor i der sidder en 2 tb harddisk. Du sælger så den 2TB harddisk til X person. Harddisken går i stykker og han kontakter Forhandler/HP. Hvordan vil du bevise at den harddisk er fra den maskine? Forhandler/HP har ret til at få det produkt ind som du har købt, hvilket er en pc, ikke en harddisk. Det kan sagtens være der står pcens hardware. Men du har købt 1 produkt, ikke 6 - 7 individuelle. Om det er HP, Shark eller whatever, så er det samme lov. 1 produkt 1 reklamationsret. Hvad hvert enkelt firma så give af service er op til det enkelte firma. Men du vil aldrig have loven på din side, hvis du på den måde vælger at sælge ud af maskinen.
--
i7- 5820K | X99A MPOWER | EVGA 980TI SC+ | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Meshify C.
#12
Men hvad hvis der på kvitteringen står de 6-7 dele der er brugt + en varelinje med "samlet" og så et totalbeløb i bunden. Så har man vel reelt købt dele for sig og så betalt sig ud af at få den samlet?
--
Hvis der er kvittering med hver del på så vil man nok kunne reklamer over en enkelt del, hvis en kopi af kvitteringen følger med?
--
Hvis der på kvitteringen er en pris ud for hvert enkelt komponent så ja, så har du købt hvert enkelt komponent som sin egen vare og derfor sin egen reklamations ret.
Men står der bare:
PC random navn:
grafikkort
cpu
osv
total 9999kr.
så er det 1 vare. Akkurat som havde du købt en HP bærbar, et samsung TV eller en bil.
--
i7- 5820K | X99A MPOWER | EVGA 980TI SC+ | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Meshify C.