Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA Komplett

Af Supporter Aspirant melchi0r | 23-11-2019 11:41 | 2249 visninger | 40 svar, hop til seneste
Hej HOL Sagen er den, at jeg i forgårs købte et produkt på deres hjemmeside til 449,-. Nu koster den samme vare 349,- i stedet. De har jo deres "fri retur", så jeg kunne i princippet bare returnere min vare, og bestille den samme vare igen til samme pris. For alle parter ville det dog være nemmere, hvis de bare overførte de 100,- tilbage til mig, så vi ikke skal til at sende den samme vare frem og tilbage. Er der nogle der har prøvet noget lignende med komplett før? Jeg gider ikke åbne min vare, hvis jeg skal sende den retur, og kan ikke kontakte dem i øjeblikket, da det er weekend :)
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
#1
BoreBissen
Elitebruger
23-11-2019 11:49

Rapporter til Admin
Hvad har dit indlæg med RMA at gøre? :) Men kontakt dem, de burde være til at snakke med.
--
#2
melchi0r
Supporter Aspirant
23-11-2019 11:50

Rapporter til Admin
#1 RMA er vel noget med at returnere? ;) Jeg vil også kontakte dem, men de svarer ikke før mandag, så ville høre om andre havde prøvet det samme hos dem. Jeg gider ikke åbne min vare, hvis de vil have den retur, og sende mit en ny af den samme vare :)
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
--
Sidst redigeret 23-11-2019 11:51
#3
BoreBissen
Elitebruger
23-11-2019 11:55

Rapporter til Admin
RMA er kun hvis du har et produkt som er gået i stykker, mig bekendt. :) Har deres chat ikke åbent i dag?
--
#4
Selas
Junior Supporter
23-11-2019 11:58

Rapporter til Admin
Jeg har prøvet lignede flere gange andre steder, og efter pænt og venligt at have forklaret dem det, har jeg altid (så vidt jeg husker) fået pengene tilbage, siden du er inde for retur perioden er der næppe problemer med dette. Det havde været hurtigere at kontakte dem end at skrive denne tråd tror jeg faktisk, alt efter ventetid og din skrive hastighed. ;)
--
Jeg bor i 2680 Solrød Strand og arbejder lige ved Vesterport st. I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#5
AliasGus
Semi Supporter
23-11-2019 11:59

Rapporter til Admin
Du skal selv betale porto for at returnere din vare. Bare lige tage det med i din beregning ;-)
--
#6
melchi0r
Supporter Aspirant
23-11-2019 12:31

Rapporter til Admin
#4 Nej, for de har lukket i weekenden ;) #5 Nej, de har fri retur :)
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
#7
Wildmann
Supporter Aspirant
23-11-2019 13:54

Rapporter til Admin
#0 Jeg står selv i samme situation. Jeg har købt skærmen der linkes til, til 2500 for et par dage siden, men regner da med at de vil modregne rabatten :D Ellers må jeg jo bare returnere den og købe den igen.
--
#8
JohnnyGogo
Giga Supporter
23-11-2019 15:15

Rapporter til Admin
kunne ikke forestille mig andet end at de var villig til kompensere dig rabatten.. vil langt bedre kunne betale sig end at insistere på du sender varen tilbage, for at de sender samme vare ud til dig igen. Både ift. at have en tilfreds kunde, og holde udgifter/arbejde nede for dem selv.. Sidst de lavede en fejl, og sendte mig et Phanteks P400 kabinet - hvor jeg havde betalt for et P400S.. tilbød de mig at ombytte fuldstændig omkostningsfrit. Selvom jeg havde klippet diverse ledninger ud af P400. Takkede jeg selvfølgelig pænt nej tak til, da jeg jo ikke kunne gøre det med god samvittighed.. men de har verdensklasses kundeservice så længe man taler pænt til dem :)
--
Ghost S1: X470I, 3700X, S24, 32GB 3600mhz, RTX 2080, 1TB M2, SF600
#9
ToFFo
Guru
23-11-2019 15:40

Rapporter til Admin
Kontakt dem. Lad være med at lave en retur for det. Det er for åndssvagt! De skal nok kompensere dig for prisdifferencen.
--
- Indsæt signatur -
#10
melchi0r
Supporter Aspirant
25-11-2019 10:23

Rapporter til Admin
Har lige snakket med "Johan" på chatten. Han vil kun give mig et giftcard. Jeg skal sende den retur og bestille en ny for at få differencen udbetalt. Det er sgu for dumt
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
#11
Wildmann
Supporter Aspirant
25-11-2019 10:25

Rapporter til Admin
#10 Nej stop Jeg har lige skrevet med dem. Du skal udfylde en kontaktformular og så får du differencen.
--
#12
melchi0r
Supporter Aspirant
25-11-2019 10:28

Rapporter til Admin
#11 Har også tænkt mig at skrive senere, og forhåbenligt snakke med en, med lidt mere hjerne
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
#13
Wildmann
Supporter Aspirant
25-11-2019 10:31

Rapporter til Admin
#12 Snakkede med Perry. Du behøver ikke skrive til dem igen, lav en kontaktformular på: www.komplett.dk[...] Der lavede jeg en. Jeg købte en CQ32G1 skærm til 2499 der er nede i 1949 nu.
--
#14
melchi0r
Supporter Aspirant
25-11-2019 10:44

Rapporter til Admin
#13 Siden kan ikke findes. Kan du guide mig via deres side?
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
#15
Wildmann
Supporter Aspirant
25-11-2019 10:46

Rapporter til Admin
https://www.komplett.dk[...] Prøver lige igen
--
#16
melchi0r
Supporter Aspirant
25-11-2019 10:50

Rapporter til Admin
#15 Han påstår stadig at det ikke er muligt. Hvilken formular vælger du af dem?
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
#17
Wildmann
Supporter Aspirant
25-11-2019 10:54

Rapporter til Admin
Retur/Garanti Tilbagebetaling
--
#18
McNewmann
Ultra Supporter
25-11-2019 13:02

Rapporter til Admin
Skriv du bare til dem via deres online chat - så får du et tilgodebevis, eller pengene tilbage. Du skal overhovedet ikke være nervøs.. :p
--
Spec: i7 3770k - 12GB 1600Mhz DDR3 - GTX1070 G1 - 80+Bronze 620W - Z77MX-D3H - W-64bit Soundblazter z soundcard.
#19
melchi0r
Supporter Aspirant
25-11-2019 13:16

Rapporter til Admin
#18 Det har jeg gjort, og som du kan læse i #10, så kan de åbenbart ikke give penge tilbage, kun tilgodebevis, med mindre jeg sender varen ind, og bestiller en ny vare. Det virker helt hul i hovedet synes jeg
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
#20
~DoN~
Mega Supporter
25-11-2019 13:26

Rapporter til Admin
Det kommer an på hvem man snakker med. Jeg har været igennem det samme med nogle ram. Via mail kunne de ikke hjælpe mens jeg i chatten fik af vide jeg bare kunne få pengene retur.
--
#21
ToFFo
Guru
25-11-2019 13:52

Rapporter til Admin
Kompletts storhedstid er for alvor en saga blot :P
--
- Indsæt signatur -
#22
Die_Happy
Monsterbruger
25-11-2019 13:59

Rapporter til Admin
#3 Return Merchandise Authorization - det at sende et produkt retur. #19 Derfor jeg handler mere og mere på amazon.de. Der er ingen problemer overhovedet.
--
#23
Wildmann
Supporter Aspirant
25-11-2019 14:27

Rapporter til Admin
#?? Jeg har lige fået en mail at de normalt ikke tilbagefører penge, men så sendte jeg et screenshot af en kollega der havde sagt ja til det, og jeg får dem inden for 1-10 hverdage :)
--
#24
melchi0r
Supporter Aspirant
25-11-2019 14:30

Rapporter til Admin
#23 Okay. Det virker til at du har været "heldig" at få en fra chatten der har godkendt det. Jeg har snakket med ham Johan, og han godtager det ikke. Men nu har jeg prøvet den formular, og så må jeg ser hvad der sker. Det er for latterligt, at man skal sende varen frem og tilbage for at få den rabat. Spild af penge for dem også mht porto
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
#25
Wildmann
Supporter Aspirant
25-11-2019 14:32

Rapporter til Admin
#24 har du sagt til dem, at det bliver løsningen? At du sender varen retur og køber den igen?
--
#26
7430
Super Nørd
25-11-2019 14:32

Rapporter til Admin
lån da hans screenshot så....
--
jep jep
#27
Wildmann
Supporter Aspirant
25-11-2019 14:40

Rapporter til Admin
#26 lidt afslørende at der står mit navn på flere forskellige folks screenshot :D
--
#28
ToFFo
Guru
25-11-2019 14:45

Rapporter til Admin
#22 - +100 til Amazon. Deres kundeservice er for vild hvis man har problemer! Fik en pakke leveret hvor emballagen var skadet. Varen fejlede ingenting, men jeg tænkte de gerne ville vide det, da der ikke var noget skum eller papir eller noget, så varen lå bare og raslede rundt indeni. Kontaktede dem på chatten og forklarede at varen intet fejlede men kassen var lidt medtaget fordi varen (en knivblok til at sætte på væggen) havde raslet rundt indeni. Så sagde de bare at jeg fik pengene tilbage, for det var selvfølgelig ikke okay at den ydre emballage var skadet. Alright then :D
--
- Indsæt signatur -
#29
melchi0r
Supporter Aspirant
25-11-2019 14:49

Rapporter til Admin
#25 Ja, jeg sagde til ham Johan, at jeg ville have pengene tilbage og ikke et tilgodebevis, så jeg måtte jo sende det. Men jeg prøver bare at snakke med nogle flere derinde. Det lykkedes vel før eller siden
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
#30
ToFFo
Guru
25-11-2019 16:08

Rapporter til Admin
#29 - Hvordan kontakter du dem? Er det pr. chat og telefon? Har du prøvet at sende dem en mail? Det er lidt lettere for dig, og for dem, hvis historikken skal videre til en manager som skal tage beslutningen. Ja, du kan i princippet returnere og genbestille. Men Komplett kan i princippet også fratrække et beløb da varen (sandsynligvis) er pakket ud af dens original emballage. Lad os bare antage de tager 50kr af prisen der refunderes. Så har du et overskud på 50kr. Altså efter du er kørt ned i byen for at returnere pakken, og kørt ned i byen igen, for at afhente den nye pakke du bestiller. Med mindre du får levering til hjemmet/arbejde selvfølgelig. Er det virkelig de (max) 100kr værd? Eller gør du det kun for at bevise en pointe?
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 25-11-2019 16:11
#31
M.Mikkel
Maxi Nørd
25-11-2019 16:58

Rapporter til Admin
#30 jeg forstår sku heller ikke folk der vil bruge så meget tid på 100kr
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
#32
7430
Super Nørd
25-11-2019 17:12

Rapporter til Admin
smid det retur køb et andet sted, igen viser komplett de ikke formår yde en god kundeservice.
--
jep jep
#33
Comicsdk
Junior Supporter
25-11-2019 17:15

Rapporter til Admin
Hvis den biks returnerer penge hver gang de har solgt en vare der efterfølgende er blevet nedsat i pris, tager jeg hatten af for dem. Aldrig i livet om jeg havde troet at et firma ville være så desparat for at holde fast i en smålig kunde. På den anden side risikerer de vel en shitstorm på de asociale medier hvis ikke de makker ret.
--
Random dude on a random forum
#34
Die_Happy
Monsterbruger
25-11-2019 17:24

Rapporter til Admin
#28 Ja, ellers hvis man alligevel ikke vil have varen, så oplever jeg ofte at de siger, at man bare kan beholde varen og samtidig får det fulde beløb refunderet. Vi købte vores dejlige kaffemaskine på amazon, men en indstilling i manualen var ikke at finde i maskinen. Uden at tøve ville Amazon refundere 20% af købsbeløbet (~2000 kr.) eller arrangere at få den retur og fixe den. Jeg fik pengene, og senere viste det sig så at producenten havde ændret nogle ting, men ikke rettet manualen..
--
#35
melchi0r
Junior Supporter
25-11-2019 17:26

Rapporter til Admin
#30 De har fri retur, så det koster ikke mig noget. Min pakke er ikke engang modtaget endnu, så det er ikke svært at smide den retur. Når jeg henter pakken, kan jeg smide en label på, og så afleverer den med det samme, uden at tage den med hjem først. #33 Det er jo meget nemmere for dem at gøre det, i stedet for at skulle afsende en ny kopi, samt sende mig en label til at afsende min nuværende vare. Det sparer dem selv for både tid, penge i fragt x 2 og ja - omdømme. Hvis de ikke tilbød "fri retur" med pengene tilbage, så var det en anden sag, men når de nu gør det, er det tåbeligt af dem, ikke at tilbyde det, for at spare dem selv for en masse unødig arbejde, som kan klares på 2 minutter elektronisk
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
#36
Comicsdk
Junior Supporter
25-11-2019 17:31

Rapporter til Admin
35 Klart nok, hvis de reklamerer med en prisgaranti på egne varer der forsikrer kunden mod prisnedsættelser og tilbudskampagner inden for to dage efter køb, kan jeg sagtens forstå at de hopper når du siger hop.
--
Random dude on a random forum
#37
melchi0r
Junior Supporter
25-11-2019 17:45

Rapporter til Admin
#36 Jeg tror ikke jeg forstår hvad du mener? De hopper jo netop ikke, når jeg siger hop, selvom de burde :D
--
Intel i5-7600K 3,8 ghz | 16GB ram | Geforce GTX 1060 6GB | Samsung 840 EVO 256 gb | MSI B250M MORTAR | CoolerMaster Silencio 352 (B) USB3.0 Micro-ATX
#38
ToFFo
Guru
25-11-2019 17:50

Rapporter til Admin
#35 - Ahh, var ikke klar over du ikke havde samlet varen op endnu. Så er det selvfølgelig en enkelt sag. Jeg synes du skal kontakte dem pr. mail og forklare din oplevelse indtil videre. I stille og rolige vendinger. Ikke noget med at anklage og bruge udråbstegn. Bare stille og roligt forklar, at du har købt en vare, som kort efter er sat ned i pris hos dem selv, og for at spare dem for tid og penge, vil du gerne have differencen udbetalt til din konto, om muligt. Husk at inkludere du har været i kontakt med kundeservice og har fået forskellige svar, så du håber derfor på et endegyldigt svar pr. mail. Evt. fra en leder, hvis medarbejderen der læser mailen ikke kan tage stilling til det.
--
- Indsæt signatur -
#39
3DWaffle
Ultrabruger
25-11-2019 18:22

Rapporter til Admin
Fik også et gavekort/tilgodebevis på 355 kr da jeg ringede idag.. på en skærm jeg har købt for over 20 dage siden.. synes sgu det fin service.. jeg snakkede med johan over telefon. Og han sagde de ikke gav pengene tilbage når de kørte sales.. som de gør nu..
--
i7 6800k 4,5ghz. gigabyte x99 SOC Champion. 4x4GB 3000mhz ddr4. rm750x. fuld custom loop
--
Sidst redigeret 25-11-2019 18:22
#40
mukz
Bruger Aspirant
25-11-2019 22:48

Rapporter til Admin
Jeg takker. Har selv lige forespurgt på tilbagebetaling vha. formular på en Oculus Rift.
--

Opret svar til indlægget: RMA Komplett

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE