Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

PS4 Pro - Er min garanti bortfaldet?

Af Bruger Aspirant Triistania | 03-05-2020 23:13 | 1436 visninger | 13 svar, hop til seneste
Hej HOL, Håber denne forespørgsel er oprettet i den rigtige kategori. Jeg har en PS4 Pro som larmer ekstremt meget og som også kommer med blå skærm fordi den bliver for varm. Jeg får meddelelse om at jeg skal slukke den og lade den køle af. Problemet opstår dog igen og igen. Nogen gange efter et par timer andre gange efter 15-20 min. Min 2-årige garanti udløber til august. Her kommer så mit spørgsmål. I mit forsøg på at fjerne støv har jeg set en masse videoer på Youtube. Jeg har støvsuget den udvendigt og den står frit i rummet. Jeg har via de forskellige videoer også haft min PS4 Pro åbnet! Her støvsugede jeg forsigtigt blæseren og lukkede den igen. Har jeg så mistet min garanti fordi jeg har åbnet den? På forhånd mange tak for jeres svar.
--
#1
Quinkle
Elitebruger
03-05-2020 23:16

Rapporter til Admin
Ja, for du har vel ikke kunne åbne den uden at fjerne et "void" klistermærke? Til fremtidige åbninger: Man kan nogle gange varme klistermærket op med en føntørre, før det fjernes, så det kan påsættes igen pænt.
--
yas
#2
Triistania
Bruger Aspirant
03-05-2020 23:24

Rapporter til Admin
Jo klistermærkerne blev brudt ved åbningen. Mange tak for dit hurtige svar og det fremtidige tip.
--
#3
Azakiel
Skribent
03-05-2020 23:26

Rapporter til Admin
Burde ikke have noget indflydelse på din reklamationsret.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#4
Slettetbruger4055
Monsterbruger
04-05-2020 00:20

Rapporter til Admin
#3 Det kan dog godt give problemer, da man ikke selv skal fjerne klistermærker for at komme ind til indmaden. Så jo, det kan faktisk give problemer, når man selv begynder på sådan ting.
--
#5
Dragonheart
Guru
04-05-2020 02:57

Rapporter til Admin
#3 Reelt kan det. Men juridisk skal butikken bevise at skaden er brugerforskyldt (hvis det er inden for de 2 år). Desuagtet om et "klistermærke" er fjernet. Taler vi producentgaranti er det dog en anden sag. Det er sjældent at producentgarantien på consumer-produkter er bedre end den 2 årige reklamationsret vi har i EU. #OP Hvad står er i garantibetingelserne fra SOny?
--
#6
Support
Ultrabruger
04-05-2020 03:04

Rapporter til Admin
Jeg vil næsten sige med sikkerhed at garantien er røget, hvis klistermærket er brudt. Hvis problemet stadig opstår, selvom du har fået den renset for støv indvendigt, ville jeg personligt forsøge at give den en omgang ny thermalpaste, da den de i forvejen bruger er af rimelig dårlig kvalitet. Men inden du gør det, kan du selvfølgelig altid forsøge at smide den ind til dem og se om de vil fikse problemet :)
--
#7
wazer^
Semi Nørd
04-05-2020 03:10

Rapporter til Admin
https://www.ebay.co.uk[...] bum videre.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#8
7430
Maxi Nørd
04-05-2020 06:20

Rapporter til Admin
#9
AVALON
Bruger Aspirant
04-05-2020 06:41

Rapporter til Admin
Dit indgreb har ikke indflydelse på din reklamationsret, såfremt produktet ej er blevet beskadiget under håndteringen. Forhandleren af produktet er underlagt dansk købelov. Eventuel garanti som producenten tilbyder, må de, i grove træk, selv deklarere. Der har for nyligt været en sag i USA, hvor det blev besluttet ved domstolene, at de mærkater producenterne sætter på produktet, som varsler om brud på garantien, ikke er en gældende og valid anmærkning. Jeg tror, at det er i forbindelse med "right to repair"-bevægelsen, som vi har set globalt for nyligt. Så vidt jeg ved og har forstået, så har der ikke været en lignende succesfuld afstemmelse i EU (endnu!) og derfor kan det godt være, at Sony i dette tilfælde legalt kan varsle om brud på garanti, selvom man ikke beskadiger produktet, men jeg har ikke undersøgt relevante dokumenter, så det er et postulat. Edit: Kan se #8 linker til USA afgørelsen.
--
SETUP IN PROFILE
--
Sidst redigeret 04-05-2020 06:44
#10
Azakiel
Skribent
04-05-2020 08:15

Rapporter til Admin
#4 Ikke i forhold til reklamationsretten, som andre i tråden også er inde på. Producentgarantien måske, men ikke reklamationsretten.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#11
Jimminez
Super Supporter
04-05-2020 08:18

Rapporter til Admin
void klistermærkerne er kun en advarsel og de kan ikke sige man ikke må åbne den og rense tingene og i USA må de slet ikke putte dem på deres vare det er ulovligt :) du kan i god tro åbne den og rengøre dine ting uden garantien bortfalder
--
#12
tolagarf
Mega Supporter
04-05-2020 08:46

Rapporter til Admin
Void klistermærker gælder vel juridisk kun for fabriks garanti, og ikke reklamations retten. Problemet er dog med reklamations retten, at forbrugeren efter de 6 første måneder har bevisbyrden, dog har jeg aldrig været udsat for en dansk forretning der krævede netop dette. Så en RMA er vel et forsøg værd.
--
#13
Triistania
Bruger Aspirant
07-05-2020 16:58

Rapporter til Admin
Tusinde tak for alle de fine svar. Jeg sender den afsted og så må det briste eller bære!
--

Opret svar til indlægget: PS4 Pro - Er min garanti bortfaldet?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE