Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Regler ved udskitning ifbm. reklamation?Af Supporter Aspirant Jimstar | 13-02-2021 15:21 | 735 visninger | 8 svar, hop til seneste
Hej,
Jeg har for 2 år siden købt et Fractal Design R6 kabinet, igennem Komplett, hvor jeg så efterfølgende har en reklamation på, i form af power-on knappen er knækket indeni plastikken, og derfor ikke virker. Jeg er i dialog med komplett og ønsker en ny knap, det kan de ikke fremskaffe og vælger derfor at fremsende mig et nyt kabinet, så jeg kan skifte knappen.
De sender så et Fractal Design 7 compact, som jeg har modtaget i dag og ganske som forventet, det er ikke muligt at tage den knap fra det kabinet og smide over i mit eget, da det er en anden type/konstruktion.
Hvordan forholder det sig, med en reklamation, hvis de ikke kan sende mig den del der er gået i stykker? At de sender mig et nyt kabinet i stedet kan jeg jo som sådan godt se ideen i, men jeg synes det er virkelig træls at skulle skifte alle mine hardware dele over i et nyt kabinet, samtidig er det så et helt andet kabinet, lavere kvalitet, anden størrelse osv. - det er vel ikke ok? --
Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p
Det kan der ikke svares på pga. manglende information fra dig. Men jeg giver gerne mit besyv alligevel.
Reglerne er: Hvis varen ikke kan repareres, skal de sende en ny eller tilsvarende vare. Kan en ny eller tilsvarende vare ikke leveres, kan købet (som udgangspunkt) hæves.
Har Komplett tilbudt dig det andet kabinet, og specifikt sagt, at du kan tage knappen fra det nye kabinet og montere i det gamle?
Hvis de har sagt at du kan gøre sådan, så hænger de på den, eftersom det ikke kan lade sig gøre.
Eller har Komplett tilbudt dig et nyt kabinet, og så har du selv tænkt "jeg tager bare knappen fra det nye kabinet", og dermed accepteret deres løsningsforslag?
Hvis du selv har antaget du bare kan tage knappen fra det nye kabinet, og montere i det gamle kabinet så hænger du på den, eftersom du har accepteret deres løsning.
Also, nu siger du "for 2 år siden".
Produktet er enten mere eller mindre end 2 år gammelt, den dag du opretter reklamationen. Var det mere eller mindre end 2 år siden du modtog produktet, da du gjorde Komplett opmærksom på du ønsker at reklamere? -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 13-02-2021 15:55 Du kan ikke reklamere for en del af et produkt. Du reklamerer fir hele produktet. Som så enten ombyttes eller repareres.
At de sender dig et nyt kabinet er den løsning dig tilgodeser dig bedst. I modsætning til at du skulle sende kabinettet til reparation.
At de så ikke sender dig et R6 ved jeg ikke helt hvorfor. Er det lavere kvalitet ?
Hvis de skulle sende dig en ny knap skulle der være reservedelslager med flere 100.00 komponenter. Det kan slet ikke betale sig og har sdu helle rikke krav på. -- Sidst redigeret 13-02-2021 18:29
Du kan måske løse problemet selv.
Hvis du køber en D1 og sælger det kabinet du har fået tilsendt, skulle det kunne gå lige O P op, måske endda med lidt overskud på bundlinien.
Her kan den købes;
https://www.proshop.dk[...]
Her kan du se hvordan du skal montere den;
https://www.youtube.com[...]
--
Nå, det var et gigantisk fail, jeg troede hele panelet fulgte med, det ser ikke sådan ud.
Vi beklager. --
Prøv at kontakte Fractal Design, mon ikke de kan lokkes til at sende dig en ny powerbutton.
Ellers er der mange reservedele på eBay.
Jeg fandt en powerbutton til R5, men om de har samme dimensioner, kan jeg ikke lige gennemskue, men den ligner godt nok. -- Sidst redigeret 13-02-2021 20:00 Tak for svar.
#3 Iflg. Komplett indeholder den pakke du sender der ikke en Power-on knap? Jeg har decideret spurgt dem til det og de har selv sættet på lager, men de vil ikke sende mig det, da de ikke mener det hjælper?
Sagen er nu endt i, at det Compact kabinet de har sendt mig skal jeg returnere, når de så har modtaget det får jeg krediteret pengene jeg oprindeligt har betalt for mit R6 kabinet, så kan jeg selv enten forsøge at købe en reservedel eller købe et nyt kabinet, hvis jeg ønsker. -- Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p #6 - Nu kan jeg ikke sige det med sikkerhed for den specifikke frontpanel-reservedel fra Proshop, men jeg har bestilt nyt frontpanel til Fractal Design Define Nano og der var panelet præcis som på billedet. Med tænd/sluk knappen. Så den skal også nok være der, når du bestiller fra Proshop.
Det giver ingen mening at de ikke inkluderer tænd/sluk knappen. -- - Indsæt signatur -
6
Det er ikke den værste løsning jeg har hørt om.
Til gengæld har jeg, efter du postede dit opslag, læst talrige posts på forskellige hardwaresites, der tydeligt indikerer at du ikke er alene med den fejl.
Fractal har vist skåret lidt hjørner med det design. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 199 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|