Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Advarsel imod Viaplay.dkAf Junior Nørd BoreBissen | 08-04-2021 23:31 | 3005 visninger | 31 svar, hop til seneste
Jeg benyttede mig af Viaplay.dks gratis prøveperiode på 14 dage, opsagde det for ca. 5-6 dage siden. Og troede så alt var godt, men nej. De har dd. trukket 119 kr. på mit kort, og fået en e-mail fra dem om alle mine muligheder med Viaplay.
Har så set på TP at jeg langt fra er den eneste som har oplevet det samme med at de trækker penge på ens kort selv om man har opsagt ens abnm.
Så folk bør være OBS på det, hvis I opsiger jeres abnm.
--
Du har forhåbenligt en bekræftigelsesmail på, at du har sagt det op?
Håber det går i orden.. Det er trist når sådan noget sker -- #1 Opsagde det inde på deres website, hvor der stod at det var opsagt. Nu ser jeg til min store overraskelse, at opsigelsen kun er gyldig hvis man modtager en bekræftelsesmail. Og en sådan har de ikke fremsendt.
Læste dette på https://www.google.dk[...]
Hvis du kontakter os på 45 100 101, mail ([email protected]), chat eller Messenger, så sidder vi klar til at hjælpe dig med at opsige dit abonnement. Når man opsiger sit abonnement, så skal opsigelsen altid ende ud med en bekræftelse på mail. Hvis man ikke modtager sådan en, så er opsigelsen ikke gået igennem.
Kæft nogle svindlere! -- Se specs. i profil.
https://hardwareonline.dk[...] #2
Det er godt nok noget møg. Du har husket at tjekke spam osv? Det kunne være den var endt et andet sted. Men ja, de lokker folk til med gratis prøvetid og fanger dem på tekniske detaljer.. Håber du får trumfet noget igennem -- #2 Ja, der er intet i mit spamfilter. Har skrevet til dem så må jeg se hvad de siger. Ellers må det blive en indsigelse til min bank. -- Se specs. i profil.
https://hardwareonline.dk[...] For en god halv times tid siden var jeg igen inde og opsige mit abnm. og heller ikke denne gang har jeg modtaget en bekræftelse på e-mail. Tænker, at denne burde komme lige med det vuns eller (autogenereret)? -- Se specs. i profil.
https://hardwareonline.dk[...] Og du er sikker på der ikke står med småt omkring opsigelsesfrist, at der er løbende måned + 30 dage? -- Do not anger the BOFH, for he has root access.
Det er en længere process at afmelde viaplay. Du skal bekræfte at du vil afmelsw swr ca 5 gange før det rent faktisk sker -- Du mangler sikkert at trykke på en knap, der er godt skjult for at lave en "endelig" bekræftigelse. Lige på det punkt er Viaplay virkelig nogle svin. Hellere narre folk til at binde sig 1 måned mere end at give en god oplevelse så de måske kunne finde på at købe abonnement igen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det var også noget rigtig bøvl dengang jeg skulle opsige mit viaplay-abonnement. Du skal virkelig sørge for at kigget grundigt og læse hvad de skriver, for det er noget med at man skal "dobbelt opsige" abonnementet. Jeg endte med at betale 3 måneder mere end jeg oprigtigt ville have gjort.
-- Nej spøg til side. Det er da ikke i orden. Jeg mindes også at skulle igennem en længere proces da jeg i sin tid opsagde mit abonnement? Hvad siger de til det hvis du ringer til dem? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Weird. Jeg opsagde mit med det samme de annoncerede deres sidste prisstigning.
Jeg husker det som et "er du sikker på at du vil opsige?" og ikke meget mere.
Fik bekræftelse på opsigelsen max en time efter.
-- Dokumenter din opsigelse med screenshots, send dem til banken med indsigelse, og bed dem om at trække betalingen tilbage... -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Efter opsigelse nr. 2 har jeg taget et screenshot og her efter ca. 12 timer har jeg endnu en gang ikke modtaget en bekræftelse på e-mail.
Men har desværre ikke tænkt på at tage et screenshot første gang jeg lavede en opsigelse. -- Se specs. i profil.
https://hardwareonline.dk[...] Mystisk. Jeg hopper af og på mit ViaPlay abonnement flere gange om året, alt efter hvor i fodboldsæsonen vi befinder os - aldrig nogen problemer, og det er altid bare til udløb af betalingsperiode, ikke noget med 30 dage +. -- #14 Ifølge "Aftalevilkår", og under "Prøveperiode" nævnes intet om at fortrydelse/opsigelse fordrer en modtaget bekræftelsesmail. Der er tydeligvis også forskel på, ad hvilken vej du har oprettet din prøveperiode. Normalt hopper du jo bare ud af prøveperioden ved at bruge fortrydelsesret/opsigelse. Er det via 3. part gælder i nogle tilfælde andre regler i forhold til binding og betaling. -- #0
Du er også sikker på det er den mail du tjekker, som du brugte dertil ? Ikke for at sige du har lavet en fejl. Også derfor jeg spurgte ind til spam filteret.. For jeg kan selv nemt glemme sådan ting.
Igen, jeg håber du får trumfet noget igennem -- #19
Tænkte også bare lige på at spørge, for som sagt, jeg kan selv nogle gange gå og glemme ting hehe..
Men tak for advarslen, så skal man godt nok lige få tjekket :) -- Det hører desværre til en stigende tendens, hvor firmaerne bevidst prøver, at få folk til at ringe til dem, så en smartass sælger kan manipulere de svageste sjæle til at blive i deres fold! Det bliver flere og flere steder mere omstændigt, at finde mailadgang til kundeservice - også fordi de genner "flokken" ind i slusen mod en af de nævnte sælgere.. Ring ring ring...
Det er jo langt nemmere for alle, lige at smide en pæn mail besked om, at man ikke ønsker medlemsskab, men nææææ (eller Mææææ) så let skal vi får skam ikke ha` det :)
Hvis ikke det fra starten af har stået, at du efter 14dg. prøvetid automatisk vil tilgå abonnemènt, er det ulovligt, og du kan anmelde dem - ligesom så mange andre er blevet det.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 09-04-2021 14:40 Jeg mener bestemt også det var Viaplay hvor jeg havde problemer med opsigelse - dog længe før annonceret prisstigning.
Jeg husker det som kinamanden beskriver (#7), man kommer ind på deres side og vælger punktet opsig og så ligner det man har opsagt, men man skal lige scrolle lidt ned og så er der et punkt hvor man trykker opsig igen og så går det igennem (frit efter hukommelsen efter en del måneder). -- Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. Havde samme problem med yousee - der skulle jeg også ringe ind for at opsige.
Det var en skidesød pige som "tog imod" - helt uden besvær - men stadig. Stop wasting my motherf*cking time :) -- "ORK SATME!" Jeg tænker også, det er den famøse knap, som #8 omtaler, som du ikke har fået trykket på, #0.
Det er virkelig udspekuleret og, ja, primitivt og usympatisk lavet af Viaplay.
Har selv afmeldt og tilmeldt nogle gange. Det ser ud som om, du har afmeldt, når du klikker afmeld pakke, men du skal scrolle lidt ned - der er en knap, du skal trykke på for endelig godkendelse.
Trykker du ikke på knappen, er afmeldelsen ikke gennemført ifølge Viaplay.
Trykker du på knappen, får du bekræftelse på din email - ikke før. -- Det ærgrer mig at jeg ikke fik taget et screenshot den første gang jeg afmeldte den, men ikke i min vildeste fantasi regner jeg med at et stort og veletableret firma opererer på den måde.
I går (anden gang) fik jeg heldigvis taget et screenshot https://imgur.com[...] Og her skriver Viaplay at jeg vil få tilsendt en bekræftelse på e-mail, men det er bare ikke sket. Har tjekket begge mine e-mail konti. -- Se specs. i profil.
https://hardwareonline.dk[...] OK, nu modtog jeg en bekræftelse at jeg har opsagt mit abnm. Der skulle så også kun gå ca. 16 timer! Holly molly! :D Ud over denne bekræftelse, så har de valgt at tilbageføre de 119 kr. Tænker at de kan se, at de har jogget i spinaten. -- Se specs. i profil.
https://hardwareonline.dk[...] #26
Dejligt med en afslutning, god weekend :) -- Godt det blev løst.
Jeg er meget glad for viaplay og har ingen problemer haft med afmelding eller andet.
Og synes de er meget meget bedre end f.eks netflæx.
Gode titler og imdb rating oplyst. Sådan.
Jeg fik iøvrigt 3 mnd. gratis viaplay da jeg handlede hos cdon. Måske gælder det stadig -- Sidst redigeret 09-04-2021 16:38 jeg har også 2 gange haft Viaplay, men har ikke haft problem med opsigelse. så tilsyneladene er det ikke alle som møder de problemer. -- Ha ha - ku` være fedt at se, hvem der "kun" læser med på hol - og så efterfølgende korrigerer deres dårlige adfærd/narrestreger :) -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... Det kunne være en fejl. -- I5 10600k - Evo 212 - Ventus 2X 3060TI - HyperX 16 GB 2666 mhz - A-Data SX6000 1 TB - CX750 --
Sidst redigeret 09-04-2021 21:57
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 225 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|