Hvad tænker du selv nu du ikke har betalt....some people...
--
jep jep
Well, spurgte bare
--
Ejer af mediet MobilFan.dk
Det er heller ikke for at tage røven på nogen, men tænker bare at hvis de registrerer det som betalt, så er det vel dem som hænger på den?
--
Ejer af mediet MobilFan.dk
Du vil ikke tage røven på nogle men alligevel live hører om du har orav på noget du ikke har betalt for????
--
jep jep
Bare glem mit spørgsmål. Lukker den her
--
Ejer af mediet MobilFan.dk
Er det ikke noget med at firmaet har x antal år (2?) til at opkræve pengene for en handel?
--
Hvis du ikke har betalt og en butik sender dig en vare ved en fejl, er det stadig tyveri hvis du ikke levere varen tilbage, og ja sådan er lovgivningen på punktet
Samme gælder også hvis du køber en vare og har betalt men de kommer til at sende en forkert vare, så vil du også blive meldt for tyveri når de gør dig opmærksom på det :)
--
#7 Tak for venligt svar, så ved jeg hvordan jeg skal forholde mig:-)
--
Ejer af mediet MobilFan.dk
#0 Jeg har lært udtrykket "Penge gæld er bringe-gæld" - det er altså DIT ansvar at betale for en ydelse/vare du ved du har modtaget.
Jeg har ofte hørt folk sige "...jeg vil ikke betale for x ydelse, for jeg har aldrig set en regning..." - men sådan hænger verden altså ikke sammen.
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
Har fået respons på mit spørgsmål, og ved hvordan jeg skal forholde mig
--
Ejer af mediet MobilFan.dk
#7 Nej. Nej, og nej en gang til. Det var da den værste gang vrøvl.
Selvfølgelig bliver ingen meldt for tyveri i de scenarier
Hvis en butik sender dig en vare du ikke har bestilt, har de ikke krav på at modtage betaling.
De har heller ikke krav på du bruger krudt på at sende den retur.
Det du kan/skal/bør er at gøre butikken opmærksom på deres fejl. Hvis de så alligevel sender noget, skal du nægte at modtage pakken.
Er pakken blevet leveret hjem til dig, står det butikken frit for at komme at hente den hos dig efter aftale.
https://www.forbrugereuropa.dk[...]
https://www.danskerhverv.dk[...]
#0
Tag kontakt til butikken. Vær et godt menneske, og gør dem opmærksom på deres fejl.
Hvis de alligevel sender noget. Nægt modtagelse.
--
Sidst redigeret 12-11-2021 08:56