Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Privatkøb og garanti

Af Gæst Emil | 21-11-2022 10:51 | 999 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hej For halvandet år siden købte jeg en uåbnet harddisk Samsung 980 Pro af en privatperson. Han sendte mig også en e-mail med indholdet af online-kviterring fra Dustin home. I forgårs gik harddisken pludselig i stykker og virker ikke. Jeg kontaktede Dustin home og forklarede dem hvad der sket og at produktet er stadig under 2 års garanti, desværre vil de ikke acceptere det, fordi jeg ikke har købt det hos dem. Har i erfaring med sådan noget, og hvad kan jeg gøre? Jeg har altid tænkt, at hvis privat sælgeren sendte mig online kviterring, havde jeg fuld ret til garantien. Dustin home har svaret: "Da reklamationsretten kun gælder køber af produktet hos os, kan vi desværre ikke oprette en sag i dit navn da du ikke er original køber den. Derfor er det kun oprindelig køber som kan benytte sig af reklamationsretten hos os. Du kan med fordel kontakte producenten og se om der fortsat er producent garanti på produktet. Men vi kan desværre ikke lave en sag for dig, da du ikke har købt produktet hos os."Mvh Emil
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
the688
Guru
21-11-2022 10:54

Rapporter til Admin
Reelt set får du bedre service ved bare at kontakte Samsung selv, og lave en RMA request (fejlmelding) Dustin bruger det her som sådan en nem "det er nemmere for os at håndtere hvis du tager fat i producenten" - jeg kan ikke lige huske om de faktisk MÅ gøre det her - men jeg *kan* forsikre dig om at det oftest er meget mindre "bøvlet" bare at tage fat i producenten direkte. De er meget mere professionelle, og håndterer det her helt uden besvær. Hos Dustin vil du typisk skulle igennem lange "testforløb" og så går der lige 14 dage, og så har de ikke liiige fået den sendt, og så ... du ved. De har ikke travlt. Irriterende. Ja. Men reelt set sparer du hovedpine og tid ved bare at gøre som de siger. Ikke fordi de siger det. Men fordi så får du bare byttet din disk.
--
"ORK SATME!"
#2
Specter_
Semibruger
21-11-2022 10:56

Rapporter til Admin
Det har jo ikke noget med at oprette et "salg" i dit navn. De skal modtage produktet, verificere at det er det rigtige og dermed udbedre fejlen eller udbetale pengene for produktet til dig. Det er en ommer.
--
#3
ToFFo
Guru
21-11-2022 11:18

Rapporter til Admin
Reklamationsretten følger produktet, ikke kunden. Klassisk Dustin Home :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
--
Sidst redigeret 21-11-2022 11:18
#4
Azakiel
Skribent
21-11-2022 11:20

Rapporter til Admin
DustinHome har ikke noget at holde det på, som #3 siger, så følger Reklamationsretten produktet og ikke kunden.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#5
Gunkeeper
Monsterbruger
21-11-2022 11:28

Rapporter til Admin
Jeg vil høfligt spørge medarbejderen ved Dustin, om vedjommende ikke vil vende din forespørgsel med nærmeste leder, da de måske har en anden opfattelse af købeloven, og de forpligtelser Dustin har som erhvervsdrivende.
--
Sidst redigeret 21-11-2022 11:28
#6
Klump
Supporter Aspirant
21-11-2022 11:34

Rapporter til Admin
Du henviser bare Dustin høfligt til https://www.forbrug.dk[...] under "Reklamtionsretten følger varen"
--
#7
Selas
Junior Supporter
21-11-2022 11:39

Rapporter til Admin
Compumail/DCS gør det samme! Jeg havde præcis samme udfordring for 5 år siden med Compumail for 5 år siden, så jeg måtte blive kreativ for at få fejlen løst. Det var et Asus bundkort indenfor reklamationsret, men sælger havde snydt mig og sendt et defekt bundkort derpå blokeret mig (lang historie gjort kort).
--
Jeg bor i 2680 Solrød Strand og arbejder lige ved Vesterport st. I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#8
tolagarf
Ultra Supporter
21-11-2022 11:43

Rapporter til Admin
#0: Det er vigtigt om du faktisk har en kopi af en faktura, eller det bare er en email med en oversigt og et ordre nr. Jeg har selv oplevet at komplett ikke accepterede det, medmindre jeg skaffede en faktura (hvilket jeg gjorde og dermed var problemet løst). Jeg må dog indrømme deres svar er totalt kikset, og vedkomme der har svaret dig fatter intet af købeloven. Som #3 siger det ret simpelt: Reklamations retten følger produktet, ikke kunden.
--
Sidst redigeret 21-11-2022 11:43
#9
prometheusx
Bruger Aspirant
21-11-2022 12:00

Rapporter til Admin
#0 Har før fået præcist det samme svar, men det var når jeg skrev direkte til producenten - nemlig at det ikke gælder ''second hand'' varer. Ikke at jeg har haft mere held med butikker som Føniks Computer, der fladt ud nægter, fordi man ikke kan sende varen i originalindpakningen..
--

Opret svar til indlægget: Privatkøb og garanti

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE