Reelt set får du bedre service ved bare at kontakte Samsung selv, og lave en RMA request (fejlmelding)
Dustin bruger det her som sådan en nem "det er nemmere for os at håndtere hvis du tager fat i producenten" - jeg kan ikke lige huske om de faktisk MÅ gøre det her - men jeg *kan* forsikre dig om at det oftest er meget mindre "bøvlet" bare at tage fat i producenten direkte. De er meget mere professionelle, og håndterer det her helt uden besvær.
Hos Dustin vil du typisk skulle igennem lange "testforløb" og så går der lige 14 dage, og så har de ikke liiige fået den sendt, og så ... du ved. De har ikke travlt.
Irriterende. Ja. Men reelt set sparer du hovedpine og tid ved bare at gøre som de siger. Ikke fordi de siger det. Men fordi så får du bare byttet din disk.
--
"ORK SATME!"
Det har jo ikke noget med at oprette et "salg" i dit navn. De skal modtage produktet, verificere at det er det rigtige og dermed udbedre fejlen eller udbetale pengene for produktet til dig. Det er en ommer.
--
Reklamationsretten følger produktet, ikke kunden.
Klassisk Dustin Home :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +37/-0.
Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
--
Sidst redigeret 21-11-2022 11:18
DustinHome har ikke noget at holde det på, som #3 siger, så følger Reklamationsretten produktet og ikke kunden.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Jeg vil høfligt spørge medarbejderen ved Dustin, om vedjommende ikke vil vende din forespørgsel med nærmeste leder, da de måske har en anden opfattelse af købeloven, og de forpligtelser Dustin har som erhvervsdrivende.
--
Sidst redigeret 21-11-2022 11:28
Compumail/DCS gør det samme! Jeg havde præcis samme udfordring for 5 år siden med Compumail for 5 år siden, så jeg måtte blive kreativ for at få fejlen løst.
Det var et Asus bundkort indenfor reklamationsret, men sælger havde snydt mig og sendt et defekt bundkort derpå blokeret mig (lang historie gjort kort).
--
Jeg bor i 2680 Solrød Strand og arbejder lige ved Vesterport st.
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#0: Det er vigtigt om du faktisk har en kopi af en faktura, eller det bare er en email med en oversigt og et ordre nr. Jeg har selv oplevet at komplett ikke accepterede det, medmindre jeg skaffede en faktura (hvilket jeg gjorde og dermed var problemet løst).
Jeg må dog indrømme deres svar er totalt kikset, og vedkomme der har svaret dig fatter intet af købeloven. Som #3 siger det ret simpelt: Reklamations retten følger produktet, ikke kunden.
--
Sidst redigeret 21-11-2022 11:43
#0 Har før fået præcist det samme svar, men det var når jeg skrev direkte til producenten - nemlig at det ikke gælder ''second hand'' varer. Ikke at jeg har haft mere held med butikker som Føniks Computer, der fladt ud nægter, fordi man ikke kan sende varen i originalindpakningen..
--