Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

SHG/proshop leveringstider?

Af Bruger danielfs | 17-05-2011 16:25 | 1693 visninger | 9 svar, hop til seneste
Jeg har lige bestilt en ny laptop hos dem her lidt over kl 16 i dag Maskinen som jeg bestilte var på lager så jeg håber naturligvis at modtage den inden for en overkommelig tid Ved I noget om hvad klokkeslæt SHG har sat som deadline for at man kan få varen afsendt samme dag? jeg kan huske at en gang var det kl 20:17 men der står ikke noget om det mere så vidt jeg kan se. Mvh Daniel
--
#1
Paranut
Bruger Aspirant
17-05-2011 16:28

Rapporter til Admin
Da jeg bestilte fra SHG for en måned siden klokken 17:something modtog jeg varen dagen efter.
--
#2
Sonnyboy442
Guru
17-05-2011 16:34

Rapporter til Admin
#0 Det står da under deres FAQ site: HVORNÅR BLIVER EN ORDRE AFSENDT? Hvis varerne er på lager, og ordren bestilles inden klokken 19:45 på hverdage, vil ordren normalt blive afsendt samme dag. Vi gør opmærksom på at der kan forekomme forsinkelser på afsendelse af ordrer fra vores lager, grundet travlhed, sygdom mv. Såfremt du ønsker en status på afsendelse af din ordre, skal du rette henvendelse til support afdelingen, f.eks. via chat-funktionen eller telefonisk. Er en bestilling forsinket grundet varer, som ikke er på lager og derfor først skal komme fra en leverandør, så vil du løbende få tilsendt opdaterende mails med vores forventede leveringsdato på varerne. Bemærk! Vi gør opmærksom på, at vores leveringsdatoer forventede datoer. Desværre er kan det ske, at leveringer ikke når frem til den forventede tid, hvilket er beklageligt, men desværre er der i disse tilfælde intet vi kan gøre. Normalt vil en leverance kun være en dag eller to forsinket, men hvis der fra leverandøren meldes om en længere forsinkelse end et par dage, så vil den forventede leveringstid, som står i Bestillingsoversigten i Kundecenter, automatisk blive opdateret med en fremtidig forventet leveringsdato. Bemærk at den forventede leveringstid på selve produktbeskrivelsen meget vel kan være forskellig fra leveringstiden angivet på din bestilling i Bestillingsoversigten. Man skal bare lige hurtigt kigge på deres side for at finde svar ;)
--
EVGA X58 3 Way-SLI Classified|i7 930 4,4Ghz|Custom vand|Dominator 1600Mhz|Crucial SSD 1TB WD Black Caviar|Gainward GTX 580|CorsairAX1200
#3
danielfs
Bruger
17-05-2011 17:10

Rapporter til Admin
#1 og #2 Jeg takker for jeres svar :) dog må jeg lige sige til #2s kommentar at hvis jeg drev en virksomhed hvor jeg vidste at en af konkurrence paramterne for at "vinde en ordre" var hvor hurtigt jeg kunne levere varen, så ville jeg klar vælge at synliggøre dette mere. At afsende varen kl 19:45 om aftenen er en fordel i forhold til andre hardware forretninger. Jeg ved godt at jeg ikke brugte meget tid på at lede efter deres nye regel, men førhen stod det på forsiden og det kunne man forholde sig til og ofte valgte jeg netop shg på baggrund af dette. Det er dog en smule underligt at de har valgt at fjerne dette fra deres forside og gemme det i FAQ. Hvis jeg stod og skulle købe et headset, og kl var 18 om aftenen og jeg gerne ville have det dagen efter, jamen så ville jeg jo klart gå efter hvor det var billigst og hvor der var hurtig leveringstid :)
--
#4
1ktn
Gæst
17-05-2011 18:37

Rapporter til Admin
Nu er sagen den, at post.dk ikke har så mange penge at gøre med, og derfor må fyre ansatte. De fleste postkontorer i landet er lukket og dem der er, åbner kl. 1400 og lukker kl. 1700. Problemet er også, at mange postkontorer ligger brugser o.lign., hvor postarbejderen render rundt og laver alt mulig andet, end at passe postkontoret. Derved opstår der kø'er, hvor folk bliver mere og mere ophidset. Siger tingene højere og højere, og efterlyser en kirkeklokke for at gøre opmærksom på betjening!!! Jeg vil nødig betale en medarbejder for at stå i den kø, og jeg vil slet ikke betale en medarbejder for at lede efter et posthus der har åben efter kl 1700! For dem som ikke forstår, er dette skrevet ironisk, men ikke desto mindre, sandt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Trolden123
Supporter
17-05-2011 19:02

Rapporter til Admin
Vil sige, at 75% af deres ordrer får de afsted til tiden, samme dag, hvis de er bestilt inden 19.45, resten kommer først afsted dagen efter. Syntes dog det er gået kraftigt tilbage for SHG efter sammenslutningen med Proshop.
--
Udtaler mig kun, når jeg vil udtale mig...
#6
ToFFo
Guru
17-05-2011 19:31

Rapporter til Admin
ProSHG, SHGshop, ViFailerTilReklamation, eller hvad man nu kalder dem i dag, har dag til dag levering. Har kun været ude for andet få gange. Men så får man bare en mail hvor der står "vi nåede desværre ikke vores deadline" blablabla. Når du sender en vare ind til reklamation får du den også meget hurtigt tilbage. Altså den samme, defekte vare. Til levering er de ok. Alt andet stinker de til. (MIN erfaring)
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret.
#7
Amendir
Semi Supporter
17-05-2011 19:41

Rapporter til Admin
Og heldigvis er vi andre der har den stik modsatte erfaring :-) Eksempelvis indleverede jeg en mus til reklamation i går aftes og kunne i allerede i formiddags hente en ny, efter den gamle var blevet testet og fundet defekt som anmeldt. Jeg har aldrig haft dårlige erfaringer med dem og deres forretning. Men til gengæld er jeg også OBS på at en del andre har oplevet problemer. Ærligt talt er jeg dog ligeglad. Priserne er ekstremt lave, så sker der fejl må man jo tage det med i købet. Man kan ikke forvente at få perfekt service hver gang til de priser.
--
#8
the688
Guru
17-05-2011 20:11

Rapporter til Admin
Normalt er deres lagerstatus på laptops et udtryk for hvad deres *leverandør* har på lager, ikke hvad de selv har på lager, så der kan godt gå 2 eller måske 3 dage (men det står der jo også). De fleste varer har de selv på lager, men de lidt dyrere er ikke altid på "deres eget lager". Jeg har bestilt en 4-5 laptops derfra det seneste halve års tid eller deromkring, og derfor fået "forklaringen" fra dem selv. De skriver jo også "Levering 1-3 dage" når status er grøn, så vidt jeg kan se. Næste gang, hvis du vil høre om leveringstid på en bestilling, så ring da til dem FØR du bestiller. "Hej, jeg vil gerne købe en XYZ - hvornår kan jeg have den hvis jeg bestiller nu?" - så havde du garanteret fået svar :)
--
"Two hands working are better than a thousand hands praying"
#9
Irnes
Supporter
17-05-2011 20:16

Rapporter til Admin
Jeg bestilte en HDD for 4-6 uger siden hos SHG. Det var en mandag kl 10.40 Skrev med deres livechat, og han forsikrede mig at jeg ville modtage varen dagen efter. (Jeg skulle bruge den tirsdag!!) Men men om man ikke får ført en track and trace dagen efter, altså tirsdag, og så modtager jeg den self Onsdag. Det pissede mig lidt af, da jeg valgte at handle hos dem da de kunne forsikre mig om, at de sendte samme dag. Men ok, det får ikke mig til at fravælge SHG. Alle kan begå fejl:D
--

Opret svar til indlægget: SHG/proshop leveringstider?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE