Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA sag hos Proshop: Fragtudgifter

Af Maxi Supporter andmm | 15-12-2014 11:52 | 3146 visninger | 49 svar, hop til seneste
Jeg oprettede en RMA hos Proshop og kunne ikke umiddelbart se at man skulle bestille en returfragtseddel. Jeg skrev dog i min RMA at jeg gerne ville modtage en returfragtseddel, men eftersom der stod at det skulle sendes til deres adresse antog jeg at jeg selv skulle ligge ud for fragten. Kan dog nu se at man skulle bestille en returfragtseddel, og at de har svaret at de ikke vil dække mine udgifter på 80 kr (for at produkt som koster 274 kr). Kan det være rigtigt? kan de bare sige at de ikke vil dække de udgifter?
--
Jep, det kan det. Du skal afvente deres returlabel da de betaler noget mindre i fragt end os andre dødelige. Det er samme historie hos Komplett, ved dog at de normalt så vil refundere det som fragten koster dem.
--
#2
Fc Junkies
Elite Supporter
15-12-2014 11:56

Rapporter til Admin
Det tænker jeg at de godt kan. Hvis vi nu sagde at du havde købt varen i en alm. butik og så brugte penge på at transportere dig selv derind med den defekte vare, så ville du heller ikke få dine transportomkostninger dækket. Men det er da self. surt!
--
Mvh Fc Junkies
#3
NKjaer
Nørd
15-12-2014 11:56

Rapporter til Admin
#0 Alt det besvær kunne have været sparet, hvis du bare gav deres kundeservice et kald..
--
Intel i5 4670K/Evga GTX 780/ASUS Z87-I Deluxe/NCASE M1 #189/ Samsung 840 250gb/Swifttech H220/SFX 450W-G/Corsair Platinum 8GB 2133mhz/
#4
afm|
Supporter Aspirant
15-12-2014 12:00

Rapporter til Admin
Du kan også bare læse deres betingelser, som du har accepteret. Man lære af sine fejl.
--
#5
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 12:36

Rapporter til Admin
#4 nu var jeg sådan set opmærksom på at jeg muligvis skulle bestille en returfragtseddel, så det skrev jeg også i min RMA. Men jeg læste ikke lige den lange smørre med deres latterlige betingelser. Allernederst står der at man skal bestille en pakkelabel, og der er smart nok ikke brugt ordet fragt i den sætning. Ellers ville jeg have opdaget det med min søgning. De kunne jo lade det være en af deres steps ved oprettelse af RMA at man skulle indtaste sin mail adresse til modtagelse af pakkelabel.
--
#6
Peder
Semi Supporter
15-12-2014 12:38

Rapporter til Admin
Hør dem om de ikke vil dække tilsvarende deres udgift, det er formodentlig omkring 35 kr de giver for at lave en returseddel.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#7
Raz
Semi Nørd
15-12-2014 12:40

Rapporter til Admin
Eller bare betal de 80kr og kom videre og indse du selv har lavet en fejl og firmaer kan ikke gå og dække hver enkelt lille fejl. Godt jeg ikke driver virksomhed i denne her generation, folk føler virkelig de fortjener alt.
--
#8
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 12:53

Rapporter til Admin
#7 når virksomheden på den måde er så dårlige til at oplyse om deres fragtpolitik synes jeg principielt ikke det er i orden. købeloven er meget klar på at det er sælger som dækker udgifter til reklamationer. Husk på at jeg var opmærksom på at der muligvis skulle bestilles en returfragtseddel, men havde ikke regnet med at det skal stå med små bogstaver i deres betingelser. Så du synes det er helt i orden at en virksomhed kan spare en masse fragt ved ikke at lave en brugervenlig måde at oprette RMA med fragt på? For alle som opretter en RMA er det da yderst relevant at vide at man skal bestille en fragtseddel først.
--
#9
LBan_DK
Junior Supporter
15-12-2014 13:06

Rapporter til Admin
8# Syntes det er meget tydeligt. http://www.proshop.dk[...] Linje 5 efter "ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN" Syntes bestemt ikke det står skrevet med småt :-)
--
#10
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 13:12

Rapporter til Admin
#9 Ja det var også der jeg opdagede betingelsen i dag. Men det står ikke klart i de steps man skal igennem under oprettelse af en RMA.
--
#11
gasolin
Guru
15-12-2014 13:21

Rapporter til Admin
Hvad med at ringe og spørge proshop og til en anden gang komplett har vgratis fragt frem og tilbage
--
#12
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 13:24

Rapporter til Admin
#11 har mailet med Proshop og de afviser det blankt. Komplett har nok også væsentlig bedre kundeservice. Proshop skal dog have ros for at behandle RMA samme dag de modtog produktet.
--
#13
michaelp
Mega Supporter
15-12-2014 13:36

Rapporter til Admin
#12 Tråden giver ikke nogen indikation af fejl på vare, eller fortrydelse af køb? Der er jo en rimelig stor forskel, selvom du bruger RMA så kan det jo være fortrydelse eller vare uden fejl. RMA hos proshop sender da returlabel ud, som de beskriver det? men er der begrænsninger i dette pga. pris? Det kan jeg ikke se.
--
#14
gasolin
Guru
15-12-2014 13:46

Rapporter til Admin
Prøv evt at kontakte producent af det du skal have rmaet Har du overvejet g porto 0-1 kg koster 39kr og 10-20kg koster 99kr med omdeling + 19kr
--
#15
ToFFo
Guru
15-12-2014 14:01

Rapporter til Admin
De skal dække dine fragt udgifter, hvis din RMA er berettiget. Hvis ikke, så står du selv for hele gildet. Der er ikke mere i det, end det. Hvis i har misforstået hinanden, så er det bare ærgerligt.
--
Nu uden signatur :O
#16
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 14:07

Rapporter til Admin
#13 det var en wifi adaptor som ikke virkede efter 6 md. De sendte en ny.
--
#17
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 14:17

Rapporter til Admin
#15 mit problem er at RMA er behandlet og jeg har modtaget et nyt produkt. Så var planen at jeg ville have refunderet mine fragtudgifter. Det kan jeg så ikke få lov til fordi jeg skulle have bestilt en pakkelabel og ikke bare sende pakken ind. Næste gang jeg skal lave en RMA hos et firma bliver jeg åbenbart nød til at gennemlæse alt med småt for at være sikker på at der ikke står et lille sted i nogle betingelser hvad deres fragtpolitik på reklamationer er. Det synes jeg krænker min retfølelse når jeg ifølge loven har ret til at få dækket mine fragtudgifter, men åbenbart kun på virksomhedens præmisser. Virksomhederne ved jo godt at folk ikke gider læse stolpe op og ned med juridiske betingelser.
--
#18
Detikkeviderevilde
Monsterbruger
15-12-2014 15:20

Rapporter til Admin
"Næste gang jeg skal lave en RMA hos et firma bliver jeg åbenbart nød til at gennemlæse alt med småt for at være sikker på at der ikke står et lille sted i nogle betingelser hvad deres fragtpolitik på reklamationer er." ja det var da synd for dig..Og selvfølgelig forgår reklamationer på virksomhedens præmisser - hvad havde du regnet med? At du selv kunne bestemme hvordan forløbet skulle være? Virksomhederne ved jo godt at folk ikke gider læse stolpe op og ned med juridiske betingelser. så lærer du det nok en anden gang. Det jo ikke deres problem du er doven, det er dit :)
--
dont argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience
#19
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 15:43

Rapporter til Admin
#18 Jeg havde forventet at de gør det mere klart hvordan RMA skal forløbe især når der er så stor en risiko for at man ikke får læst deres betingelser langt ned i teksten. Det er da i den grad deres problem at informere deres kunder på bedst mulig måde, især hvis de vil have at kunden kommer tilbage. Det er en prioritering. Ikke alle gider læse alle de juridiske detaljer som man hele tiden skal tage stilling til på nettet. Jeg ved det også er et problem som forbrugerrådet og EU ser som et stigende problem. Bare se på Facebook og Apple som ændre deres lange betingelser ofte. Inden for juraen har man også det som hedder en præceptiv regel som betyder at loven er bindene og ikke kan aftales uden om. Køebeloven er præceptiv for en forbruger således at han/hun ikke behøver at være mange for at skrive under på købeloven ikke gælder f.eks.. I mit tilfælde har de alligevel formået at omgå en præceptiv regel hvilket jeg principielt synes er forkert.
--
#20
Slæden
Bruger
15-12-2014 15:51

Rapporter til Admin
du er nok ikke den eneste, der underskriver unden at gennemlæse "latterlige betingelser", men bagefter opdager, at de har snydt sig selv - but thats life :-) Så læs næste gang inden du underskriver latterlige betingelser, eller tag konsekvensen uden at sidde og pive bagefter!!
--
#21
michaelp
Mega Supporter
15-12-2014 15:52

Rapporter til Admin
#19 Du har nok helt ret men smart af proshop.dk at sætte betingelser på returlabel, så man skal ringe eller bestille den sideløbende når RMA oprettes. Hvor mange penge sparer de på det gilde? Højt sandsynligt nok til at de fortsætter. Men alene på det, et grundlag til at forbruger ombudsmanden nok gør det svært for for dem at vinde en forbruger sag, hvis dette ikke fremgår på RMA siden. (det har jeg så ikke checket da jeg ingen RMA skal lave) Har de SÅ oplyst det på RMA siden, så er det desværre nok dig som ender med at betale og skulle have fulgt deres guidelines på RMA siden, hvis dette er tilfældet. Men tænk at proshop laver sådanne et nummer for at spare penge, så har de vist ikke gulddrengens bukser på eller er særligt service minded. Synd at proshop behandler kunder sådan helt ned til RMA ordre og kræver det af kunden for at spare 50kr. I deres forsvar, kan der måske være mange som opretter RMA men intet sender retur, om det så er grund nok til ikke at sende en Returlabel ved jeg ikke. Det må proshop jo argumentere sig ud af.
--
#22
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 15:55

Rapporter til Admin
#20 så du synes det er helt fair at gemme betingelser som rammer en forbruger økonomisk i en lang juridisk smørre? Fair nok, jeg synes bare det er et problem. Og jeg piver ikke jeg ville sådan set bare høre om det kunne være rigtigt. Men det er det åbenbart og det synes I åbenbart er helt i orden.
--
#23
ZooKeeper
Semi Supporter
15-12-2014 15:59

Rapporter til Admin
#19 Punktet med at man skal bestille en returlabel er det sidste punkt - lige over hvor du trykker "accepter".. Kan vist ikke helt være Proshop skyld du ikke læser det der står lige oppe over.. Det står nok hvor det står (aller nederst) da de ved at mange bare scroller ned i bunden og trykker "accepter".. Så stod det i toppen/midten, så ville det være endnu nemmere at overse..
--
"På intet tidspunkt kommer jeg med min personlige holdning til pistacienødder uden skal.."
#24
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 16:02

Rapporter til Admin
#23 ok så du tror at folk læser slutningen med større sandsynlighed end starten? Tvivler selv på det.
--
#25
ToFFo
Guru
15-12-2014 16:14

Rapporter til Admin
#18 - Du kan godt få refunderet dine fragtudgifter. Med mindre dine fragtudgifter overstiger det, som man kan sige er "normalt" for forsendelse af den vare, du har lavet RMA på. Hvis du fx sender en SSD på hesteryg til 500kr, så får du ikke mere refunderet end det ville have kostet, som almindelig pakke. Du kan få refunderet et beløb, svarende til den billigste fragtmulighed.
--
Nu uden signatur :O
#26
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 16:17

Rapporter til Admin
#25 det var det som jeg formodede, indtil videre har alle jo bare sagt at det er synd og jeg skal læse det med småt. Men hvordan overbeviser jeg butikken om det? Har du en kilde på det? Proshop skriver selv: "Vi refunderer desværre ikke den omtalte omkostning, såfremt en kunde har valgt, at benytte en anden metode end den vi tilbyder gratis er vi ikke forpligtet til at refunderer..." Har bare sendt alm. pakkepost med post dk som de selv siger man skal benytte ved returneringer.
--
#27
ZooKeeper
Semi Supporter
15-12-2014 16:23

Rapporter til Admin
#24 Ja det tror jeg faktisk at der er større chance for..
--
"På intet tidspunkt kommer jeg med min personlige holdning til pistacienødder uden skal.."
#28
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 16:32

Rapporter til Admin
Se evt også dette screenshoot af rma billedet til sidst. Det var det som fik mig overbevidst om at jeg selv skulle ligge fragten ud http://tinypic.com[...] Der står: "Send eller indlever produktet til nedenstående adresse...Hvis du sender pakken tilbage anbefaler vi at du sender med Post Danmark" De kunne jo have skrevet: Påfør tilsendt pakkelabel eller lign. Det andet giver det indtryk at man selv skal ligge ud. Mange butikker benytter ikke returlabels.
--
#29
Yoda626
Monster Supporter
15-12-2014 18:22

Rapporter til Admin
"Ved et forbrugerkøb (privat kunde) , SKAL du rekvirere et returfragtlabel til din forsendelse ved, at henvende dig [email protected] eller ringe til os på tlf. 70 20 50 80 inden du sender den defekte vare til os". Også et plat sprog at bruge, "rekvirere"? formålet må formodes at være for at forvirre kunderne.
--
#30
michaelp
Mega Supporter
15-12-2014 18:22

Rapporter til Admin
#28 Det må klart være ulovligt IKKE at informere kunden om muligheden for at få returlabel gratis ved at kontakte support eller ringe, på den side som RMA oprettes. For princippets skyld burde sagen lægges hos forbrugerombudsmanden, der er jo andre firmaer som har glemt at informere om betingelser ved tryk på bekræft og de tabte, og her mener proshop så at det er en service du kan få porto betalt hvis du læser betingelser på anden side, hvis du altså ikke bare trykker på RMA oprettelse. Der er ikke nævnt noget om du har læst og accepteret betingelser for RMA på den side.
--
#31
ToFFo
Guru
15-12-2014 19:03

Rapporter til Admin
#26 - Klik her: http://www.forbrug.dk[...] Fra forbrugerstyrelsens hjemmeside. Om de så vil rette sig efter det, ved man aldrig. Første søgeresultat på google, da jeg søgte efter fragt ved reklamation :)
--
Nu uden signatur :O
#32
michaelp
Mega Supporter
15-12-2014 20:02

Rapporter til Admin
#31 fin input der! #0 burde kunne spørge direkte på siden og så afvente om de mener proshop ikke gør noget forkert omkring ikke at oplyse fragt dækning på RMA siden. Kan dog også se at varen skal overstige 500kr, det gør den ikke, så der kan ikke rejses en klagesag omkring RMA emne og porto.
--
#33
Jesper B
Gæst
15-12-2014 20:48

Rapporter til Admin
De oplyser, så man nærmest bliver blændet. "Fragt Ved et forbrugerkøb (privat kunde) , SKAL du rekvirere et returfragtlabel til din forsendelse ved, at henvende dig til [email protected] eller ringe til os på tlf. 70 20 50 80 inden du sender den defekte vare til os." Kan man ikke forstå og efterleve det, som de på almindelig dansk skriver, skulle man måske prøve at ringe til dem, hvis man ellers ikke også er talblind. Synes jeg hørte nogen snakke om curling, nah, det var nok bare nogle børn..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
Andersov
Super Supporter
15-12-2014 20:53

Rapporter til Admin
#29. Rekvirere er et ganske normalt og passende ord at bruge i den formulering. Uden at vide det, kan jeg snildt forestille mig at juridisk set er det bedst ret faktisk at bruge det ord i en sådan sammenhæng.
--
[i7 3770][Asus P8Z77-M][2x4GB Kingston DDR3 PC16000][MSI 460GTX 1GB][BenQ 24HDBE][Lenovo S400][Wii][X360][PS3]
#35
tuwk
Monster Supporter
15-12-2014 21:10

Rapporter til Admin
Synes helt ærligt at du skal trække på skulderne, og accepterer at DU har lavet en fejl i forhold til hvordan at ProShop har deres RMA system. Du kan oven i købet være glad for, at det er en forholdsvis billig lektie du har fået dig her. Jeg har virkelig ingen medlidenhed med dig, da deres betingelser og retningslinjer står på deres hjemmeside. Dog skal du have ros for at ville kæmpe for sådan en beskeden sum penge, det er gode tegn for fremtiden. Dog synes jeg at du skal "suck it up, Sonnyboy" og komme videre. Ingen grund til at brænde mere krudt af på hvad der tydeligvis er din egen fejl.
--
Hvis min penis var et menneske, ville den ligne Karl Mar.
#36
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 21:51

Rapporter til Admin
#33 læs nu tråden før du spiller bedre vidende. Se #10
--
#37
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 22:00

Rapporter til Admin
#35 problemstilligen er jo at det netop ikke fremgik særligt klart under oprettelse af RMA'en. Det synes jeg ikke er i orden. Det er ikke fordi jeg må gå fra hus og hjem, men det irriterer mig at det er for dårligt oplyst. Jeg er jo nok ikke den første kunde som får en lang næse. Ville sådan set bare have be- eller afkræftet om jeg havde en sag med denne tråd.
--
#38
michaelp
Mega Supporter
15-12-2014 22:44

Rapporter til Admin
#37 Imens tråden udvikles så erindrer jeg selv at have sendt en vare retur på RMA til proshop og betalte selv porto, da de jo ingen returlabel sendte, så du er ikke alene, mange laver nok den samme fejl. Ikke fordi de ikke læste betingelserne men fordi Proshop gemmer RMA procedure bag fakta som kun kan læses i betingelser og ikke på RMA procedure. Jeg ville bruge linken på #31, og få afklaret om proshop egentlig har retten på sin side, når de gemmer returlabel på en support email eller et telefon nummer man skal søge på deres side for at finde. Det er og bliver noget principielt for dem, hvis de kan, så vinder de, og taber de, så må de sgu rette op, og statuere et godt eksempel. Der findes nok mange som har sende RMA vare retur og betalt, lige præcis som du og jeg. Surt er bare at proshop tjener penge på RMA vare, som de ved købeloven har pligt til at betale for at få sendt ind. At de så kan sende kunde en regning for test og porto efter de erfarer produkt ikke har fejl, er så en anden sag.
--
#39
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 22:52

Rapporter til Admin
#38 Har allerede oprettet et spm derinde. Her på hol får man i hverfald ikke nogle kvalificerede svar, mere en løftet pegefinger.
--
#40
Martin
Gæst
15-12-2014 23:16

Rapporter til Admin
Jeg har generelt dårlige erfaringer med proshop - jeg brugte dem meget dengang de var shg, men inden de blev proshop var de også dårlige til sidst, desværre.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#41
michaelp
Mega Supporter
15-12-2014 23:31

Rapporter til Admin
#39 ahhh, Toffo kan godt få et skulderklap. ;) Jeg prøvede med andet ordvalg på google og fandt ikke den info i #31, så det var god input der. men ja, en del som ikke helt forstår princip sager. Fordi man kan læse og linke til betingelser betyder ikke du husker dem om 19 måneder og når du skal bruge RMA supporten.
--
#42
andmm
Maxi Supporter
15-12-2014 23:41

Rapporter til Admin
#41 sandt, vidste dog allerede godt at virksomheder skal dække fragtomkostninger til RMA. Der er mere om de kan undgå det hvis man ikke efterspørger en returfragtseddel. Det må vi se på hvad de svarer:)
--
#43
Rasmus
Gæst
16-12-2014 00:08

Rapporter til Admin
Hvor er folk herinde dog trælse at høre på fra tid til anden. Det er vel et faktum at Proshop godt kan tillade sig at sige sådan, det er vel ikke der diskussionen behøver at ligge. Der burde nærmere diskuteres hvorvidt det er god stil og/eller service af Proshop. Jeg giver #0 fuldkommen ret i at det er for dårligt at de ikke gør opmærksom på det under RMA oprettelse. Jeg havde en lignende sag med Komplett - takket være deres gode kundepolitik var der intet problem. Jeg oprettede en RMA, fik en mail om at jeg skulle bede om en fragtlabel, men overså simpelhen det punkt i mailen. Skrev på deres livechat og fik at vide at jeg bare kunne forudbetale fragten og efter RMA bede om at få tilbagebetalt de 100,- det nu engang koster med PostDK at sende en lille pakke. Fik overført de 100,- samme dag jeg kontaktede dem. Super god service, det er egentlig en væsentlig merudgift for dem, end gennem deres rabatordning(går jeg ud fra de har med PostDK), men måske kan de efterfølgende få refunderet det ved PostDK, siden de lader folk forudbetale fragten i tilfælde af de ikke har en printer/ønsker at vente på fragtlabel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#44
tuwk
Monster Supporter
16-12-2014 02:36

Rapporter til Admin
#39 Når du i løbet af de første 5 indlæg har fået svar på dine spørgsmål, og svarene i øvrigt ikke ændrer sig i løbet af tråden, så virker det til at du bare bliver ved, indtil du får de(t) svar du ønsker. Så er det klart at folk ikke gider fortsætte med at give dig det samme svar igen og igen. Generelt bærer det præg af, at du ikke har det som du vil ha' det, og dermed er det for groft, for galt og lige før at forbrugerombudsmanden skal kontaktes. Du kan med fordel bruge en time eller to på at undersøge, hvordan de forskellige store hardwarebutikker håndterer sådanne sager, og så slipper du for at komme i sådan en situation igen.
--
Hvis min penis var et menneske, ville den ligne Karl Mar.
#45
Martin Jensen
Gæst
16-12-2014 12:02

Rapporter til Admin
Det er FORKERT at det ikke står i oprettelsen. Her er et billede af deres oprettelse hvor det står lige før at man opretter. Man accepterer jo netop at man har læst betingelserne så hvis man ikke har det er man jo selv uden om det. http://i.imgur.com[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#46
Raz
Semi Nørd
16-12-2014 12:07

Rapporter til Admin
#45 ./Thread. Så er der vist ikke mere at diskutere.
--
#47
andmm
Maxi Supporter
16-12-2014 15:01

Rapporter til Admin
#44 Jeg havde håbet på at få et svar alla: Ifølge aftaleloven kan den erhvervsdrivene selv sætte rammerne for hvordan den skal efterleve købelovens præcesive regler om at afholde udgifter i forbindelse med fejl/mangler på en produkt. De svar jeg har fået synes jeg ikke er underbygget af nogen kilde. Men det er måske det forkerte forum jeg har stillet et juridisk spørgsmål. Jeg har selv haft erhvervsjura på Universitetet så ved at juraen ikke altid er sort hvid. Ellers havde jeg håbet på nogle historier fra folk som havde oplevet det samme og havde undersøgt sagen. Synes din påstand om at jeg får det samme svar er lidt komisk. I #25 får jeg et helt andet svar. Det underbygger meget godt min påstand om at folk ikke gider læse lange betingelser igennem når dig og andre som #33 heller ikke kan skimme denne tråd igennem inden de drager en konklusion. #45 Jeg jeg har aldrig påstået at det ikke har stået i deres betingelser, jeg har argumenteret for at der ikke gøres klart nok opmærksom på det i forbindelse med deres RMA oprettelse. Især pga. det som står i #28. Det er det som er hele essensen i det jeg hele tiden har sagt, så det undrer mig at det kan misforstås. Forbrugerrådet har svaret at mit spørgsmålet er for kompliceret til at de kan svare på det. Så tror bare vi ender diskussionen her, da vi nok ikke bliver enige når ikke engang forbrugerådet kan give et klart svar.
--
#48
FreZno
Gæst
16-12-2014 15:30

Rapporter til Admin
#47 Rent juridisk kunne jeg kun forestille mig, at betingelserne skal være tydelige og letlæselige. Min personlige vurdering er dog, at de skal anstrenge sig gevaldigt for at gøre MERE opmærksom på retursedlen... Det står i linie 5 under deres info om reklamationsret: http://proshop.dk[...] Der er endda ord med CAPS og understregning så du knap kan undgå at se det. LBan_DK i #9 er inde på det samme. Som #45 skriver, så står det også LIGE ovenover din 'accept'-knap under oprettelsen af en reklamation. Medmindre du vil have lyd og blinkende tekst, så kan det ikke gøres mere tydeligt. Jeg tror ikke forbrugerrådet generelt kan hjælpe, hvis man ikke har læst et eneste ord af betingelserne på hjememsiden...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#49
andmm
Maxi Supporter
16-12-2014 15:43

Rapporter til Admin
#48 som jeg har sagt i både #10 og #36 er jeg enig i at det står klart under dit link, men synes ikke det står klart under RMA-oprettelsen. Jeg havde læst starten af deres betingelser og søgt efter ordet fragt, da jeg vidte at nogle firmaer tilbyder returlabels. Har som sagt flere gange også skrevet under kommentarer i min RMA at jeg ville have tilsendt en returfragtseddel, men det har de ikke reageret på. Og som i #28 synes jeg ikke det er brugervenligt det sidste billede. Det gjorde ihvertfald at jeg ikke undersøgte det nærmere på deres hjemmeside hvor det står mere klart. Og bare købte en label på post dk hjemmeside.
--

Opret svar til indlægget: RMA sag hos Proshop: Fragtudgifter

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE