Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

PC beskadiger under transport af GLS - råd/hjælp!!...

Af Gigabruger ksorensen87 | 10-09-2015 15:05 | 2104 visninger | 16 svar, hop til seneste
Modtog i dag min Gamer PC fra mm-vision.dk. Da jeg tænder den ryger den på boot til trods for pre installeret windows. Jeg ringer til support. De beder mig tjekke indmaden. Jeg spørger inden da til garantien, han lover det ikke har betydning. Får kabinetsiden af. Her kan jeg se at såvel GFX, motherboard og især SSD ser medtaget ud. SSD platformen er bukket og strømstik ser bukkede ud. Små dele af bundkort er også knækket. De fortæller GLS bærer ansvaret, men jeg er pt. meget nervøs for de mange penge jeg har brugt her, og hvad der sker nu. Jeg står uden skyld, og MM-Vision virker flinke og rolige, men alligevel er jeg bange for jeg ender som en taber i det. Hvordan skal jeg forholde mig? Har I prøvet noget lignende? Kan I berolige mig? DBH Kristoffer
--
#1
Galahat
Semi Nørd
10-09-2015 15:10

Rapporter til Admin
Måske den her tråd kan give dig råd: http://hwt.dk[...]
--
Happy wife, Happy life!
#2
kvist1992
Super Nørd
10-09-2015 15:12

Rapporter til Admin
Nu arbejder jeg hos Shark Gaming og ang. fragtskader håndteres det hos os med kunden forrest. Går meget kraftigt udfra at MM gør det på samme måde, da fragtskader ikke kan undgås. Desværre.. :( Tror ikke du skal være nervøs. :)
--
#3
michaelp
Monster Supporter
10-09-2015 15:39

Rapporter til Admin
Et spørgsmål. Hvordan så papkassen ud, der må da have været et par bukkede hjørner eller mærker efter GLS har kastet eller på nogen måde have ødelagt indholdet. Hvis kassen så pæn ud, og indhold går i stykker, så må forhandleren da være dem som bærer ansvar hvis det du modtager er defekt indeni. Har aldrig prøvet sådan noget, så kan ikke hjælpe udover hvad man formoder må være grundlæggende i sådan en sag. Måske skal du helt tilbage til returretten og du skal sende den tilbage, istedet for at vente på en RMA sag, for så kan du risikere at vente rigtig rigtig længe på at MM-vision placerer ansvar før de refunderer dine penge.
--
#4
Sandie Rivers
Super Supporter
10-09-2015 15:43

Rapporter til Admin
Fra GLS' hjemmeside: 7. Reklamation 7.1 Reklamation skal ske skriftligt. 7.2 Der gælder følgende frister for reklamation: 7.2.1 Ved skade på eller manko i gods, skal kunden eller modtager reklamere til GLS inden for 5 hverdage efter levering, idet samtlige krav ellers fortabes. 7.2.2 Ved manglende eller forsinket levering skal kunden eller modtager reklamere til GLS senest 1 år fra afsendelsesdato. GLS må søge efter en forsendelse i op til 10 hverdage regnet fra dagen for efterlysning. 7.3 Modtager skal stille evt. beskadigede forsendelser klar til afhentning på leveringsadressen i originalemballage. Er dette ikke muligt, mister kunden og/eller modtager retten til erstatning. GLS kan bede om foto-dokumentation af beskadigede forsendelser. 7.4 Hvis den beskadigede forsendelse bliver transporteret af andre end GLS, inden det har været muligt at besigtige denne, jf. pkt. 7.3, mister kunden og/ eller modtager retten til erstatning.
--
MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
#5
ksorensen87
Gigabruger
10-09-2015 15:43

Rapporter til Admin
#3: Papkassen har et par huller og ridser. Små, men de er der. Der er også en bule på siden, som dog er svær at se. Kabinettet er ikke skadet. Men MM-Vision mente også det var en fragtskade, hvorfor de mente den skulle tilbage til dem. Har taget en masse billeder og sendt ind til dem som viser skaderne. Jeg er ikke inde i RMA, hvad betyder det? Jeg vil bare gerne have en ny og tilsvarende computer sendt retur.
--
#6
Tyller
Guru
10-09-2015 15:51

Rapporter til Admin
Den skal jo ikke RMA'es når køber har sat MM Vision ind i sagen og de siger den skal returneres
--
I reject your reality and substitue my own
#7
michaelp
Monster Supporter
10-09-2015 16:02

Rapporter til Admin
#6 Det ved du jo ikke endnu, for #0 ved ikke hvad en RMA er. Så indtil den er sendt tilbage, så ved vi ikke hvilken type returforsendelse og procedure de vælger at bruge. Ryger den retur som defekt, så er det jo ikke returretten som udnyttes og beslutter MMV andet end at sende ny maskine med det samme, så kan det ligne en reklamationsrets sag. Men godt er jo at MMV har set billeder og vil have den retur.
--
#8
Tunax
Gigabruger
10-09-2015 18:29

Rapporter til Admin
#0 det er rigtig træls det der, men MM-vision skal nok tage godt hånd om sagen, mit gæt er at de vil ordne skaderne og sende den til dig igen, men uden at vide det.. du skal i hvert fald nok få hvad du betaler for :) det er deres ansvar under transporten, ikke din :) desuden har de heller ikke råd til dårlig omtale, der er konkurrenter nok :P
--
#9
ksorensen87
Gigabruger
10-09-2015 18:58

Rapporter til Admin
#9: Jeg ringede her inden de lukkede ned. De mente ikke det var min skyld, og forventede at GLS hentede den defekte, og at de så ville producere en helt ny til mig. Det er fornemt synes jeg. Så nu er jeg forholdsvis rolig igen.
--
#10
Clegg
Maxi Supporter
10-09-2015 19:34

Rapporter til Admin
#9 har du ikke kvitteret/underskrevet en transporterklæri g da du modtog pakken? I såfald kan GLS ikke længere gøres ansvarlig. Så kan du kun håbe på at forhandlerne, vil påtage sig risikoen.
--
Intel i5-2500K @4.1GHz Gigabyte GA-Z68XP-UD4 MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
#11
Galahat
Semi Nørd
10-09-2015 19:41

Rapporter til Admin
#10 det er løgn.. Man ved jo ikke om indholdet er ødelagt før man har åbnet den, og det skal ikke nødvendigvis ske under opsyn af chauffør :)
--
Happy wife, Happy life!
#12
MichaelMH
Ny på siden
10-09-2015 19:41

Rapporter til Admin
#10 - Tjek nu lige GLS' egne betingelser i #4... Du vrøvler uden at vide noget om det :P
--
#13
Erik P.
Gæst
10-09-2015 22:08

Rapporter til Admin
Prøvede selv det sammen med samme firma og GLS. Sagde bare til dem i supporten som tingene var, og der stod en ny pc klar til mig inden den gamme var sendt afsted. Super god service derfra. De skal nok fikse det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
the688
Guru
10-09-2015 22:16

Rapporter til Admin
Jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvordan ting *inde i PCen* kan være "bøjet" og beskadet, uden at kabinettet (og kassen) er fuldstændigt fucked. Kabinettet må jo have beskyttet delene bare lidt? Var der slet ingen skader på kabinettet da du pakkede det ud og satte maskinen til? Jeg har aldrig hørt om at noget inde i en PC kan knække, uden at det kan ses på kabinettet.
--
"ORK SATME!"
#15
Sandie Rivers
Super Supporter
14-09-2015 11:46

Rapporter til Admin
Hvad er status på denne sag =)?
--
MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
#16
EXIA
Junior Nørd
14-09-2015 15:00

Rapporter til Admin
#14: Det kan det godt. Inden jeg begyndte at bygge mine egne PC'er fik jeg tilsendt en PC hvor en Thermaltake Volcano 7 CPU køler var knækket af CPU soklen og lå og raslede rund på grafikkortet. Den PC røg retur.
--
PC1= Ci7 [email protected]|MSI GTX 980Ti 3-way SLi|MSI X99|16GB 2400MHz|Tt 1500w] PC2= Ci7 [email protected]|GTX 980 SLI|MSI X79|16GB 1866MHz|Fractal 1000w]

Opret svar til indlægget: PC beskadiger under transport af GLS - råd/hjælp!!...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE