Nu arbejder jeg hos Shark Gaming og ang. fragtskader håndteres det hos os med kunden forrest. Går meget kraftigt udfra at MM gør det på samme måde, da fragtskader ikke kan undgås. Desværre.. :(
Tror ikke du skal være nervøs. :)
--
Et spørgsmål.
Hvordan så papkassen ud, der må da have været et par bukkede hjørner eller mærker efter GLS har kastet eller på nogen måde have ødelagt indholdet.
Hvis kassen så pæn ud, og indhold går i stykker, så må forhandleren da være dem som bærer ansvar hvis det du modtager er defekt indeni.
Har aldrig prøvet sådan noget, så kan ikke hjælpe udover hvad man formoder må være grundlæggende i sådan en sag.
Måske skal du helt tilbage til returretten og du skal sende den tilbage, istedet for at vente på en RMA sag, for så kan du risikere at vente rigtig rigtig længe på at MM-vision placerer ansvar før de refunderer dine penge.
--
Fra GLS' hjemmeside:
7. Reklamation
7.1 Reklamation skal ske skriftligt.
7.2 Der gælder følgende frister for reklamation:
7.2.1 Ved skade på eller manko i gods, skal kunden eller modtager reklamere til GLS inden for 5 hverdage efter levering, idet samtlige krav ellers fortabes.
7.2.2 Ved manglende eller forsinket levering skal kunden eller modtager reklamere til GLS senest 1 år fra afsendelsesdato. GLS må søge efter en forsendelse i op til 10 hverdage regnet fra dagen for efterlysning.
7.3 Modtager skal stille evt. beskadigede forsendelser klar til afhentning på leveringsadressen i originalemballage. Er dette ikke muligt, mister kunden og/eller modtager retten til erstatning. GLS kan bede om foto-dokumentation af beskadigede forsendelser.
7.4 Hvis den beskadigede forsendelse bliver transporteret af andre end GLS, inden det har været muligt at besigtige denne, jf. pkt. 7.3, mister kunden og/ eller modtager retten til erstatning.
--
MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
#3:
Papkassen har et par huller og ridser. Små, men de er der. Der er også en bule på siden, som dog er svær at se.
Kabinettet er ikke skadet.
Men MM-Vision mente også det var en fragtskade, hvorfor de mente den skulle tilbage til dem. Har taget en masse billeder og sendt ind til dem som viser skaderne.
Jeg er ikke inde i RMA, hvad betyder det?
Jeg vil bare gerne have en ny og tilsvarende computer sendt retur.
--
Den skal jo ikke RMA'es når køber har sat MM Vision ind i sagen og de siger den skal returneres
--
I reject your reality and substitue my own
#6 Det ved du jo ikke endnu, for #0 ved ikke hvad en RMA er. Så indtil den er sendt tilbage, så ved vi ikke hvilken type returforsendelse og procedure de vælger at bruge.
Ryger den retur som defekt, så er det jo ikke returretten som udnyttes og beslutter MMV andet end at sende ny maskine med det samme, så kan det ligne en reklamationsrets sag.
Men godt er jo at MMV har set billeder og vil have den retur.
--
#0 det er rigtig træls det der, men MM-vision skal nok tage godt hånd om sagen, mit gæt er at de vil ordne skaderne og sende den til dig igen, men uden at vide det..
du skal i hvert fald nok få hvad du betaler for :) det er deres ansvar under transporten, ikke din :)
desuden har de heller ikke råd til dårlig omtale, der er konkurrenter nok :P
--
#9:
Jeg ringede her inden de lukkede ned. De mente ikke det var min skyld, og forventede at GLS hentede den defekte, og at de så ville producere en helt ny til mig. Det er fornemt synes jeg. Så nu er jeg forholdsvis rolig igen.
--
#9 har du ikke kvitteret/underskrevet en transporterklæri g da du modtog pakken? I såfald kan GLS ikke længere gøres ansvarlig. Så kan du kun håbe på at forhandlerne, vil påtage sig risikoen.
--
Intel i5-2500K @4.1GHz
Gigabyte GA-Z68XP-UD4
MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI
G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
#10 det er løgn.. Man ved jo ikke om indholdet er ødelagt før man har åbnet den, og det skal ikke nødvendigvis ske under opsyn af chauffør :)
--
Happy wife, Happy life!
#10 - Tjek nu lige GLS' egne betingelser i #4... Du vrøvler uden at vide noget om det :P
--
Prøvede selv det sammen med samme firma og GLS. Sagde bare til dem i supporten som tingene var, og der stod en ny pc klar til mig inden den gamme var sendt afsted. Super god service derfra. De skal nok fikse det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvordan ting *inde i PCen* kan være "bøjet" og beskadet, uden at kabinettet (og kassen) er fuldstændigt fucked. Kabinettet må jo have beskyttet delene bare lidt?
Var der slet ingen skader på kabinettet da du pakkede det ud og satte maskinen til? Jeg har aldrig hørt om at noget inde i en PC kan knække, uden at det kan ses på kabinettet.
--
"ORK SATME!"
Hvad er status på denne sag =)?
--
MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
#14: Det kan det godt. Inden jeg begyndte at bygge mine egne PC'er fik jeg tilsendt en PC hvor en Thermaltake Volcano 7 CPU køler var knækket af CPU soklen og lå og raslede rund på grafikkortet. Den PC røg retur.
--
PC1= Ci7 [email protected]|MSI GTX 980Ti 3-way SLi|MSI X99|16GB 2400MHz|Tt 1500w]
PC2= Ci7 [email protected]|GTX 980 SLI|MSI X79|16GB 1866MHz|Fractal 1000w]