Afhængigt af produkt type/mærke kan det tage lang eller kort tid.
Logitech produkter er der eksempelvis ingen RMA proces i, fordi forhandlerne smider dem bare ud, og erstatter dem med nye, eftersom Logitech ikke behandler returvarer. Logitech giver i stedet en kontant rabat til forhandlerne, mod at de ikke sender de defekte produkter retur til fabrikkerne. Det er simpelthen for dyrt og besværligt til Logitech gider besvære sig med det. Plus Logitech som oftest laver produkter, det ikke kan betale sig at reparere. Jo færre produkter der så er defekte, desto mere får forhandlerne ud af rabatten.
Andre produkter, som bare har en (forholdsvis) lav indkøbspris kan det heller ikke betale sig, at gøre et stort nummer ud af. Der skal folk til at behandle sagen, der skal betales fragt for forsendelse af produktet og når en ombytter kommer retur, koster det også penge at få det behandlet, så jeg kan forestille mig, at hvis det koster under 400-500kr i indkøbspris, bliver produktet bare smidt ud, og et nyt bliver sendt til dig. Simpelthen for at spare tid og besvær.
Jeg vil tro din RMA vil vare omkring 7 arbejdsdage, totalt set, hvis det er dag til dag fragt frem og tilbage.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 12-03-2017 13:50