Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA hos ProShop.

Af Gæst ProShop | 12-03-2017 12:10 | 2186 visninger | 8 svar, hop til seneste
Hej Hol. Jeg var så uheldig at købe en NZXT HUE+ ved ProShop som ikke virker. Jeg ringede herefter til firma NZXT i Los Angeles, som konkludere til sidst at den var en stykker og jeg skulle have ombyttet den. Men jeg har aldrig prøvet og lave en RMA før ved ProShop. - Hvor lang tid tager en RMA hos ProShop. - Skal jeg vente på de sender en retur-label for så at sende den til dem? - Tror i bare de sender mig en ny? På forhånd tak!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Jackson3012
Monsterbruger
12-03-2017 12:31

Rapporter til Admin
Proshop er FUCKING vilde XD. Der går ikke lang tid. De sender samme dag som de modtager det defekte. (som regel) Kan kun anbefale deres tid, de sidste to gange, at jeg har haft en RMA er der ca gået en uge fra jeg har sendt, til at jeg har modtaget det nye. Den label du får er på mail.
--
Sidst redigeret 12-03-2017 12:31
#2
ProShop
Gæst
12-03-2017 12:35

Rapporter til Admin
#1 mange tak for dit svar :-) Det er jeg glad for at høre! Havde forventet det ville være et helvede! Ville det være en god ide at vedlægge screenshots fra deres tekniker hos NZXT. Så de kan se at han selv anbefaler mig at sende det tilbage? :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Malik91
Ultrabruger
12-03-2017 13:38

Rapporter til Admin
indsendte et defekt logitech headset via post en fredag, fik allerede melding tilbage fra dem mandag og penge tilbage. Troede oss det ville være det rene bøvl at sende den til RMA og få pengene tilbage.
--
Sidst redigeret 12-03-2017 13:39
#4
GandalfTheGrey
Maxibruger
12-03-2017 13:48

Rapporter til Admin
Jeg har også kun gode erfaringer med deres RMA igennem årene siden SHG dagene. Jeg bor selv tæt på dem, så har aldrig sendt RMA ind til dem, så prøv smide dem en mail eller tage fat på deres chat mandag morgen
--
#5
ToFFo
Guru
12-03-2017 13:49

Rapporter til Admin
Afhængigt af produkt type/mærke kan det tage lang eller kort tid. Logitech produkter er der eksempelvis ingen RMA proces i, fordi forhandlerne smider dem bare ud, og erstatter dem med nye, eftersom Logitech ikke behandler returvarer. Logitech giver i stedet en kontant rabat til forhandlerne, mod at de ikke sender de defekte produkter retur til fabrikkerne. Det er simpelthen for dyrt og besværligt til Logitech gider besvære sig med det. Plus Logitech som oftest laver produkter, det ikke kan betale sig at reparere. Jo færre produkter der så er defekte, desto mere får forhandlerne ud af rabatten. Andre produkter, som bare har en (forholdsvis) lav indkøbspris kan det heller ikke betale sig, at gøre et stort nummer ud af. Der skal folk til at behandle sagen, der skal betales fragt for forsendelse af produktet og når en ombytter kommer retur, koster det også penge at få det behandlet, så jeg kan forestille mig, at hvis det koster under 400-500kr i indkøbspris, bliver produktet bare smidt ud, og et nyt bliver sendt til dig. Simpelthen for at spare tid og besvær. Jeg vil tro din RMA vil vare omkring 7 arbejdsdage, totalt set, hvis det er dag til dag fragt frem og tilbage.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 12-03-2017 13:50
#6
Kan det passe?
Gæst
12-03-2017 13:59

Rapporter til Admin
Fik byttet en Hanson 17" skærm tilbage i 2001 da de hed SHG :) Dengang var der ihvertfald ingen problemer.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Akasut
Super Supporter
12-03-2017 16:21

Rapporter til Admin
Har også kun gode erfaringer med ProShops RMA process. Forstår ikke hvorfor du kontaktede NZXT først når du har 2 års reklamationsret.
--
#8
NiceRag
Super Supporter
12-03-2017 17:21

Rapporter til Admin
De gange jeg har afleveret noget hos proshop har de enten: sendt det til producenten, eller krediteret købet med det samme jeg har dog altid afleveret det i deres RMA afdeling i århus og aldrig fremsendt det selv.. tænker det gør nogenlunde det samme. husk at skriv fornuftigt i din RMA sag at du har ringet til NZXT osv. jo mere info jo bedre Skal nok siges at, den eneste gang noget er blevet sendt til producenten har det været en ssd, som ikke duede - men den var ikke dækket er reklamation - men garantien som samsung selv giver. derfor blev den sendt. :)
--

Opret svar til indlægget: RMA hos ProShop.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE