Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Uretfærdig behandling af Dustin...

Af Monsterbruger HEYFANTA | 01-05-2017 12:46 | 4106 visninger | 73 svar, hop til seneste
Hej Alle Min kæreste og jeg købte for et år siden en Lenovo bærbar. Da den kom frem oplevede vi med det samme store problemer med den. Den var utrolig langsom i forhold til dens egenskaber, opløsningen på alt skrift var utydelig, på trods af at være indstillet til pc'ens foretrukne størrelse og de mest simple windows funktioner, såsom søgefunktionen, virkede ikke. Efter nu at have haft den til reperation 3 gange, hvor den er kommet tilbage med samme fejl, nægter Dustin at der er noget galt. Deres "teknikere" finder ikke nogle fejl. Den har været væk i over 6 måneder af det år der er gået siden vi købte den, og efter anden reperationstur kom den tilbage med løse og manglende skruer, og på dem der faktisk sidder i er hovedet ødelagt. Er der nogen der ved hvad man gør ved sådan en sag? Er der en instans man kan gå til, og hvordan plejer den slags at gå ? Håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd.
--
#1
skandshus
Nørd Aspirant
01-05-2017 12:48

Rapporter til Admin
#0 ja forbrugsombudmanden
--
#3
LaZyMann
Monster Supporter
01-05-2017 12:57

Rapporter til Admin
forbrugerklagenævnet for mig at se har i ret til at ophæve købet hvis ikke de kan løse problemet. hvis ikke gider forbrugerklagenævnet kan i tage kontakt direkte til Lenovo 89881536 der kan den fejlmeldes, men i kommer nok til at undvære den igen.
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
--
Sidst redigeret 01-05-2017 12:57
#4
Azakiel
Skribent
01-05-2017 12:59

Rapporter til Admin
#3 Det er højst sandsynligt Lenovo selv den har været ved i første omgang, eller deres serviceværksted hos Medion. Tvivler på at Dustin selv har et værksted til håndtering af bærbare, som er godkendt af alle mærkerne. #0 Hiv fat i forbrugerombudsmanden og hør hvad anbefalede næste skridt er.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#5
ToFFo
Guru
01-05-2017 13:05

Rapporter til Admin
Dustin reparerer ikke computerne, de sendes bare videre til Lenovo hver gang. Spørgsmålet er så bare... Kan du dokumentere at skruerne var der da du sendte den ind? Der er jo som regel 2 sider af samme sag. Jeg siger ikke du er en løgner, men ofte så er kundens udlæg temmelig overdrevet ;) Men gå til forbrugerstyrelsen. Så skal forbrugerstyrelsen nok kontakte Dustin, for at høre hvad deres side af sagen er. Jeg ved godt det jeg siger nu, er det som INGEN gider høre på. Men kunne det tænkes, at det ikke er computeren den er gal med? For det du beskriver, lyder som et indstillings problem, som kan fikses med en nulstilling. Du siger den har været væk 6 ud af 12 måneder du har haft computeren. Men jeg tror ikke på Lenovo har været 2 måneder om hvert reparationsforsøg. Igen, siger ikke jeg ikke tror på det. Men det virker bare ekstremt overdrevet. Jeg har tidligere været daglig leder i Kompletts returafdeling, og de her sager, var noget vi så temmelig ofte. Hvis kunden er utilfreds, så bliver der bare grebet påstande ud af luften for at få en kreditering, og kunderne overdrev altid fuldstændig sindssygt, bare for at få ret.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 01-05-2017 13:09
#6
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 13:13

Rapporter til Admin
Tak til alle for alle de hurtige og brugbare svar. #5 Den har været formateret flere gange, og som sagt er det med oplæsningen på pc'ens anbefalet instillinger. Forstår godt hvad du mener, og det er netop det der gør mig nærvøs. Det er så nemt at sige at forbrugeren bare ikke ved hvad de snakker om. Jeg ved dog en del om IT og er ikke i kategorien af gamle forvirret bedstemødre :D Skal ikke kunne sige hvorfor den har været væk så længe, og tvivler også på at de har brugt 2 måneder, men det er rigtigt at den har været væk så længe, om det er fragten skal jeg ikke kunne sige. Kan ikke dokumentere at skruerne var der, men eftersom de ikke har påstået at vi har haft den åbnet selv, går jeg ud fra at det er tydeligt det ikke er os. Men havde ikke forestillet mig at det ville være smart at tage billeder af skruerne. Man har trods alt en forventning om at det er kompetente mennesker der håndtere pc'en.
--
#7
LaZyMann
Monster Supporter
01-05-2017 13:22

Rapporter til Admin
#6 Hvis den har været hos Lenovo og ikke bare ligget hos Dustin så har det ikke taget mere end en uges tid med forsendelse begge veje.
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#8
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 13:33

Rapporter til Admin
#7 Den har været sendt til Dustin som så nok har sendt den videre til Lenovo. Skal ikke kunne sige om de har haft den liggende længe inden de sendte den videre. Skal hellere ikke kunne sige hvor lang en rejse den har været på, men kassen (den originale fra day one) viser tydelige spor af at den har været godt rundt. Vi har hver gang pakket den ind i plastik for at beskytte den og for at forsendelseslabel'en ikke skulle klisteres direkte på kassen. Det har de desværre været pænt ligeglade med, og efter at have taget det af, er der snart ikke mere tryk på kassen, da limen har taget det med af.
--
#9
skandshus
Nørd Aspirant
01-05-2017 13:43

Rapporter til Admin
#8 Hvad er Dustin's svar når du kontakter dem for at høre deres side af sagen?
--
#10
GhostHuntr
Elite Supporter
01-05-2017 13:43

Rapporter til Admin
#0 Nu kan jeg jo så læse på din Trustpilot kommentar at Dustin har svaret, og at du selv har sendt den ind til Lenovo de første 2 gange, så hvorfor du skriver noget andet her forstår jeg ikke https://dk.trustpilot.com[...]
--
Puls er en bonus!
--
Sidst redigeret 01-05-2017 13:44
#11
ToFFo
Guru
01-05-2017 13:45

Rapporter til Admin
#6 - Haha det var en ny kategori. Godt sagt :D Ja det er sgu lidt af en klemme at sidde med. Håber det flasker sig.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 01-05-2017 13:47
#12
7430
Elite Supporter
01-05-2017 13:57

Rapporter til Admin
de må tage den ind 3 gange ellers er det pengende retur.
--
jep jep
#13
GhostHuntr
Elite Supporter
01-05-2017 14:09

Rapporter til Admin
Copy-paster lige fra TrustPilot: Danni Volquard Fug lodense, DK 4 anmeldelser Mangel på ansvar af groveste art!Min kæreste og jeg købte for et år siden en Lenovo bærbar. Da den kom frem oplevede vi med det samme store problemer med den. Den var utrolig langsom i forhold til dens egenskaber, opløsningen på alt skrift var utydelig, på trods af at være indstillet til pc'ens anbefalede størrelse og de mest simple windows funktioner, såsom søgefunktionen, virkede ikke. Efter nu at have haft den til reperation 3 gange, hvor den er kommet tilbage med samme fejl, nægter Dustin at der er noget galt. Deres "teknikere" finder ikke nogle fejl. Den har været væk i over 6 måneder af det år der er gået siden vi købte den, og efter anden reperationstur kom den tilbage med løse og manglende skruer, og på dem der faktisk sidder i er hovedet ødelagt. Vi er igang med at undersøge hvilke instanser vi kan gå til, da vi på ingen måde vil finde os i denne behandling. Jeg vil derfor råde alle til at holde sig fra Dustin, da hvis i er uheldige at produktet har fejl, vil de absolut intet ansvar tage! Kommentar til Lenovos svar: Jeres datoer er ikke korrekte. Det er korrekt at det snart er et år siden og ikke allerede et år siden, men i skal stadig beregne den tid den er undervejs. Som jeg selv skrev finder i/Lenovo ikke nogle fejl, hvilket fik os til at dokumentere dem og sende det til jer. Det har i ikke engang kommenteret på, men endnu engang blot fortæller at i intet fandt på pc'en, og at der hvor vi havde filer ikke kunne søges på, selvom vi gentagende gange har fortalt at vi har placeret forskellige filer rundt omkring på computeren og stadig ikke har kunne finde noget. Igen viser i at i taler uden om, istedet for at forholde jer til de nu dokumenteret problemer der er med pc'en. Besvarelse fra Dustinhome Offentliggjort 67 sekunder siden Hej Danni. Tak for din anmeldelse. Jeg beklager du ikke føler vi levere den service i havde forventet. Vi finder dog lidt uoverensstemmelser i din anmeldelse i forhold til de faktuelle forhold omkring den berørte PC. 22-6-2016, købes Pc’en online på vores hjemmeside. Første reparations forsøg finder sted den 28-09 – 2016 pc’en sendes til reparation ved Lenovo, og returneres den 14-10 -2016. Reparationstid 16 dage. Andet reparations forsøg finder sted den 28-10-2016 Pc’en sendes til reparation ved Lenovo, og returneres den 28-11-2016. Reparationstid 30 dage. 3. reparationsforsøg, Maskine modtages den 21-03-2017, pc testes lokalt, og sendes retur da vi ikke kan finde fejl på produktet, returnering finder sted den 04-04-2017. Reparations tid 10 dage. Vi har fejlsøgt din PC ud fra tilsendte fejlbeskrivelse, og har desværre ikke kunne konkludere de fejl du har beskrevet. Som vi har beskrevet tidligere i dag til din kæreste, er den mappe hun har forsøgt at søge frem, ikke mulig og finde via Microsoft søge funktion, da den ligger i pc’en system filer som ikke er søgbare via Windows standard søgefunktion. Vi har for at teste, ligeledes oprettet lign. Mapper på andre pc’er og forsøgt at søge frem, det kunne ligeledes ikke lade sig gøre når de var placeret i Pc’ens rod map(C:\). Vi har sammenlignet teksten i dialog bokse fra Windows med andre maskiner, og ikke kunne konkludere nogen forskelle. Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig igen. Svar på redigering: Jeg vil anbefale at du kontakter os på tlf. 88330330 og taler med mig om det, jeg kan fortælle at vi har testet pc'en ud fra den fejlbeskrivelse Christina havde lagt på pcen. hvor i, hun beskriver hun ikke kan søge word dokumenter frem, alle de beskrevne datoer er oplyste af Lenovo telefonisk kort tid forinden mit svar på din anmeldelse. Med venlig hilsen Kasper Enemark Dustin home kundeservice.
--
Puls er en bonus!
#14
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 14:12

Rapporter til Admin
#9 De påstår jo så at der ingen fejl er på pc'en, og derfor ord mod ord. #10 Ja det er korrekt. Det har dog været igennem Dustin alle tre gange, hvilket gav os indtryk af, at det var samme omgang. Jeg har tilføjet en kommentar til min anmeldelse som svar til deres. #12 Det er jeg med på. Problemet er bare at de påstår der ingen fejl er.
--
#15
Azakiel
Skribent
01-05-2017 14:23

Rapporter til Admin
#12 Det gælder bekræftede fejl, reglerne er lidt mere vage i tilfælde af at ingen fejl er konstateret.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#16
ToFFo
Guru
01-05-2017 14:32

Rapporter til Admin
#14 - Så fik jeg tygget mig igennem trustpilot teksten. Damn. Men det er rigtig nok, man kan ikke søge mapper frem som ligger i roden på C:\. Altså samme sted som fx Windows mappen ligger. Jeg kunne i hvert fald heller ikke, og jeg kører Windows 10 også. Lavede en mappe, C:\testmappe\ men jeg kunne ikke finde den når jeg søgte efter testmappe i startmenuen. Så det kan man vist ikke kalde en fejl. Så det kan man vist ikke kalde et reparations forsøg. I hvert fald ikke hvis der ikke er lavet noget.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 01-05-2017 14:34
#17
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 15:15

Rapporter til Admin
#16 Det er jeg klar over, men det er lige meget hvor det ligger på pc'en. Vi har prøvet alt inkl. at ligge filerne på en ny partition uden held. Problemet er bare at selvom vi har sendt billeder af de forskellige destinationer hvor vi har testet det, bliver Dustin alligevel ved med kun at nævne /C: som problemet. De forholder sig ligeledes ikke til problemet med skærmen....
--
#18
Maruchin
Monsterbruger
01-05-2017 15:17

Rapporter til Admin
For at en mappe er søgebar, så skal System være givet tilladelse under "sikkerhed". Højreklik fx på c:\program files\ mappen og vælg egenskaber. Gå til Sikkerhed og se om System har tilladelser. Det burde ikke være tilfældet som standard, og derfor dukker dine mapper ikke op når du søger.
--
#19
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 15:27

Rapporter til Admin
#18 Det var det første vi gjorde da vi fandt fejlen. Vi brugte en del tid på at løse problemerne selv. Også derfor vi først sendte den til reperation et stykke tid efter vi modtog den.
--
#20
Azakiel
Skribent
01-05-2017 15:29

Rapporter til Admin
Hver gang den har været formateret, har det så været et clean OS, eller Lenovo's eget?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#21
Chaosbird
Mega Supporter
01-05-2017 15:36

Rapporter til Admin
Kan du smide nogle billeder ind af teksten du mener ikke ser rigtig ud? Eftersom du allerede har overdrevet voldsomt en gang mht hvor længe den har været til reparation, så har jeg lidt svært ved helt at tro på dette ikke bare er fejl40. Ja undskyld jeg siger det :p :D. disse "fejl" er nemlig nogle der sagtens kunne være den slags.. :)
--
MSI GE62 15,6" - GTX960M 2GB - i7-5700HQ - 8GB RAM - 128GB SSD + 1TB HDD
#22
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 16:02

Rapporter til Admin
#20. Begge dele. #21. Vil gerne gøre det klart at jeg ikke har overdrevet. De datoer Dustin har skrevet er fra de har modtaget den til at de har sendt den afsted igen. Hvis du kigger igennem deres andre anmeldelser kan du se der er klager rettet direkte mod Bring, som også har håndteret vores fragt, hvilket jeg går ud fra har været grunden til at det har taget så lang tid. Her er et billed: http://imgur.com[...] Problemet er at pc'ens anbefalet størrelse gør alt sløret, og alt under den anbefalet er pisse småt, og svært at læse på pc'en. Bemærk gerne at vinduets titel ikke er sløret. Så det er altså ikke photoshoped
--
Sidst redigeret 01-05-2017 16:08
#23
Azakiel
Skribent
01-05-2017 16:06

Rapporter til Admin
#22 Selve problemet med utydelig tekst, har i tjekket skærm skalering inde under "Skærm indstillinger"? Det husker jeg var et problem på min egen Lenovo.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#24
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 16:09

Rapporter til Admin
#23 Kig #22. rettede lige formuleringen. Den anbefalet instilling er dårlig og alt under er utrolig småt.
--
Sidst redigeret 01-05-2017 16:11
#25
Akasut
Mega Supporter
01-05-2017 16:12

Rapporter til Admin
Jeg forstår ikke hvordan software relaterede problemer hænger sammen med hardware ansvarlig reparation hos producenten? Det vil svare til at sende ens køleskab tilbage til Gram fordi 3-stjernet salami indeni er blevet harsk.
--
#26
Sven Bent
Supporter Aspirant
01-05-2017 16:13

Rapporter til Admin
#12 Der er ingen fastlagte regler for antal reperatiosn foroeg. det heder rimelig antal gange ove rimelig tid. Det der med 3 reperations forsoeg er en myte folk selv har opfundet. medmindre dnaks lovgivnign har aendret sig de sidste par aar.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 01-05-2017 16:17
#27
bobson
Monsterbruger
01-05-2017 16:16

Rapporter til Admin
Har ikke læst alle indlæg igennem, så med fare for at gentage noget: Det kan kun kræves at du accepterer, at mangle dit produkt i, hvad som må antages at være rimelig tid. For en mobil, eks., vil det betyde et par uger. Hvis I har manglet jeres produkt i et halvt ud af et helt år, forekommer det mig, at du kan ophæve købet..
--
#28
Sven Bent
Supporter Aspirant
01-05-2017 16:21

Rapporter til Admin
#25 Den bliver leveret med software. det er en del af produktet. Det er din salami ikke. hvis der er det med standard opsaetning er det en fejl fra fabrikkens side. Det burde ikke vaeret svaert at forstaa at medlevert software skal virke korrekt Hvor du har fra at butikken kun er hardware ansvarlig ved jeg ikke. De er produkt ansvarlig. Derudover brude en laptop ikke levrs tilbage med manglende leose skruer. det er igen en teknikker der har ufoert et subpar stykke arbejde. desvaerre sa jeg det rigtige tit nar jeg modtog kunders repartioner erture fra "service partner" at jeg til sid reingende til dem og sagde at de matte give mig 2 ugers kredits tid fordi jeg simpelthen blev noed til at efterchecke alle de repreate laptops foer jeg kunne tillade mig at give dem tilbage til mine kunder. Det finder jeg ret soelle fra et vaersksted af. men manglende skruer og ikke tilsluttet KB eller lyd porter havde jeg paa, tror det var 63% af de fujitsu siemnes laptosp vi fik tilbage fra service partner.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 01-05-2017 16:25
#29
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 16:21

Rapporter til Admin
#25 Det er software den er født med. Hvis android er defekt på en Samsung, slår samsung jo heller ikke ud med armene og siger øv bøv #27 Problemet er nok bare at det højst sansynligt er deres tragtfirma der har været langsomme. Den har eftersigende kun været hos dem i sammenlagt 2 måneder. 2x 14 dage og 1x 30 dage.
--
#30
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 16:32

Rapporter til Admin
Har lige et yderligere spørsmål. Er det almindeligt at en bærbar der intet køre på og som ikke har meget installeret på er omkring 30 sekunder om at fortælle dig hvor stor en mappe er, inde i egenskaber ? Det er altså en pc til over 5000 kr. min Acer der er fuld af lort, og desuden ikke har kostet mere end det halve har alle info i egenskaber stående med det samme......
--
#31
bobson
Monsterbruger
01-05-2017 16:51

Rapporter til Admin
#29 Det er muligt, men det er jo ikke kundens ansvar at sørge for hurtig fragt mellem butik og leverandør :)
--
#32
bobson
Monsterbruger
01-05-2017 16:52

Rapporter til Admin
Forøvrigt er 2 måneder da også fuldstændig uacceptabelt..
--
#33
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 16:55

Rapporter til Admin
#32. Tak
--
#34
Azakiel
Skribent
01-05-2017 17:01

Rapporter til Admin
#30 Kommer an på om det er en traditionel 5400RPM harddisk, eller en SSD der sidder i maskinen. Hvis det er førstnævnte, så er det nærmere reglen end undtagelsen. Hvis det er sidstnævnte, så er det ikke godt.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#35
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 17:04

Rapporter til Admin
Det er en "alm." harddisk, men synes stadig det er voldsomt langsomt.
--
#36
Maruchin
Monsterbruger
01-05-2017 17:45

Rapporter til Admin
#35 Det kommer an på hvor mange filer der er i mappen :) Jeg har lige testet på en mappe der fylder 119gb og indeholder 22.000 filer og 5000 undermapper, og det tog cirka 40 sekunder for min 2TB WD Red.
--
#37
ToFFo
Guru
01-05-2017 17:50

Rapporter til Admin
#33 - 2 måneder for 1 sag er uacceptabelt. 2 måneder, sammenlagt, for 3 sager er acceptabelt. Den samlede behandlingstid på tværs af flere afhjælpningsforsøg kan du ikke bruge som argument. Hvor meget har du indtil videre betalt i fragt og administration af produktet? Nogle firmaer sender en regning ud når de ikke finder fejl på computeren. Jeg er sikker på du ville have inkluderet det i din klage, hvis du havde fået en regning, så jeg går ud fra at forhandleren i dette tilfælde har betalt for fragt og arbejdstid HVER gang. Også når den ikke har fejl. Men hvis du er så sikker i din sag, så er det jo lynhurtigt afgjort hos forbrugerstyrelsen. Tag kontakt til dem, i stedet for at klage på et hardware forum, hvor folk kan gøre absolut ingenting, for at hjælpe dig alligevel. Mht. din SSD så er det naturligvis et problem. Hvis altså det ikke også er overdrevet påstand :P
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 01-05-2017 17:52
#38
PedeT
Ny på siden
01-05-2017 18:02

Rapporter til Admin
#35 330GB 37.000 filer, 2.022 undermapper tog lige godt 10sek på min 500GB HDD.
--
#39
Duckman
Mega Nørd
01-05-2017 18:07

Rapporter til Admin
En ting er helt klokkeklart. At man ikke kan finde en mappe ved søgning i Windows kan ALDRIG nogensinde ever på nogen som helst måde være en FEJL på PC´en, som man kan eller skal sende den til reparation for. Der er to muligheder: Enten er det ikke meningen at Windows skal kunne finde sådanne lokationer med søgefunktionen. Og dermed er det ikke en fejl, i hverken PC eller operativsystem, men brugeren der har misforstået hvordan Windows fungerer. Eller også er der en fejl i Windows - Som så måske, eller måske ikke bliver rettet med en patch, før eller siden. I ingen af tilfældene giver det nogen form for mening at sende PC´en til reparation.
--
Whatever
#40
Duckman
Mega Nørd
01-05-2017 18:13

Rapporter til Admin
#22: Det er ret tydeligt på dine billeder at den "anbefalede størrelse" IKKE er skærmpanelets native opløsning. Hvis du bruger alt andet end native opløsning på et LCD panel, så vil det ALTID blive uskarpt. Det kan simpelthen ikke være anderledes, og skyldes at et LCD panel jo ikke kan tænde for "en halv" pixel. Det billede du kalder "nedskaleret" er helt tydeligt den native opløsning. Du SKAL køre med denne opløsning på din pc, hvis du vil have det til at stå skarpt. At du synes det er småt, er DIN fejl. Ikke PC´ens. Hvis du ville have haft det til at stå større, og samtidigt være skarpt, så skulle du have købt en laptop med lavere opløsning. At Windows så kalder den grumsede opløsning for "anbefalet"... Tja... Det er nok fordi at de enten kan vælge imellem at folk klager over at alting står for småt, eller at alting står uskarpt. Det her er en klokkeklar sag, hvor brugeren af PC´en ikke aner hvad han/hun taler om, og jeg synes Dustin har været utroligt tålmodige i sagsbehandlingen. Havde det været mig, så havde jeg afvist reklamationen efter 10 minutter.
--
Whatever
#41
h3mp
Monster Supporter
01-05-2017 18:21

Rapporter til Admin
Synes Duckman opsummerer det hele ret godt, både i #39 og #40.
--
/Niels
#42
Sunbao
Ultra Supporter
01-05-2017 18:37

Rapporter til Admin
#41 enig han kommer godt rundt omkring grundende til det, men #0 oplys os om hvilken bærbar der er tale om så vi bedre kan respondere.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#43
ReneSDK
Guru
01-05-2017 19:42

Rapporter til Admin
Ud fra de fakta der er kommet frem her i tråden er det tydeligt at der ikke er noget galt med PC'en. Skærmskaleringen er ikke en fejl på PC'en, og søge funktionen virker som den skal ud fra beskrivelsen. Endnu et eksempel på en forbruger som har købt noget forkert og mener det er defekt. Synd at I har måtte mangle den under reparationsforsøgene, som reelt set ikke kan betegnes som eraprationsforsøg. De "fejl" i meget gerne vil have computeren har, er ikke fejl.
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#44
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 19:51

Rapporter til Admin
#39 og 40. Er glad for at du gider tage dig tid til at svare på mit opslag, men pak din arrogante formuleringer væk. Det er en skærm med samme opløsning som min egen bærbar og begge er LCD. Er klar over at det der på mit billede hedder "nedskaleret" burde være den anbefalet indstilling, problemet er bare at det er så småt. Vi snakker ikke mindre, vi snakker virkelig småt. Selve proceslinjen er ca. en tredjedel af hvad min bærbar er i stand til at holde helt skarpt. Det er meget muligt at det er windows der er problemet, men det er en fejl der ikke eksistere på andre pc'er, der desuden har windows installeret fra samme Win install på samme Usb-stick. Ergo må det være netop denne pc. Nu har du naturligvis lov til at formulere dig som du vil, og antage så meget du har lyst til, men din umiddelbare indstilling til problemet, men den virker utrolig forudbestemt. Som en der mener at kunder altid tager fejl. Er klar over at det sikkert ofte er tilfældet, men det giver ikke lov til at være partisk fra begyndelsen af.
--
#45
ReneSDK
Guru
01-05-2017 19:57

Rapporter til Admin
#44 Igen. Hvilken model bærbar er det (type og model)?
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#46
Stroyer
Ultra Nørd
01-05-2017 20:16

Rapporter til Admin
44# Hvad jeg lige umiddelbart kan læse mig frem til ud fra dine indlæg og screenshots så tænker jeg ikke der er nogen fejl på maskinen. Du har justeret teksten på skærmen via "Clear Type" ikke også? Hvis ikke er her en guide: https://www.isunshare.com[...] Til slut er bl.a. Windows 10 lavet sådan at det ikke er meningen at du skal gemme noget i roden af C: Der kommer også en stor fed advarsel når du forsøger. Hvis du alligevel gør dette kunne det måske være smart at tilføje placeringen til indeksering via kontrolpanelet? Udover ovenstående ville jeg også meget gerne have info omkring maskine Fabrikant samt type. /mvh
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 01-05-2017 20:17
#47
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 20:36

Rapporter til Admin
Det er en Lenovo B51-80. #46. Det er ikke kun i roden af C drevet. Det er ligegyldigt hvor på pc'en vi placere det.
--
#48
Duckman
Mega Nørd
01-05-2017 20:36

Rapporter til Admin
#44: Nej, men du må meget have mig undskyld. Problemet er bare HELT tydeligt ikke noget der kan løses ved at sende din PC til "reparation". Jeg er faktisk rystet over at der ikke er nogen af de første 38 indlæg der pointerer det. Jeg kan jo se din holdning til Dustin, og til hele sagsforløbet, og jeg mener simpelthen at det er HELT ude af proportioner, og jeg er 120% sikker på at fejlen ligger hos dig, og ikke i computeren. Så må du godt kalde mig arrogant, hvis du får det lidt bedre af det. Jeg gider ikke engang komme med flere tekniske forklaringer, for du vil nok fastholde at computeren er "defekt". Jeg er selv elektroingeniør, og har udviklet elektronik, og i øvrigt haft som hobby at reparere og bygge computere i mere end 20 år. Og der er simpelthen ikke noget i en computer der kan "gå i stykker" og give de problemer, du mener at opleve. Så simpelt er det. Og nej, jeg mener bestemt ikke at kunden altid tager fejl. Jeg arbejder ikke i retail, og har ikke med privatkunder at gøre. Men jeg er fuldstændigt overbevist om at DU tager fejl , i den her sag.
--
Whatever
#49
ToFFo
Guru
01-05-2017 20:42

Rapporter til Admin
#44 - De fejl du beskriver, var de også på computeren da du fik den? For det kunne godt lyde som om det er noget der bare altid har været sådan som du beskriver. Det er naturligvis uheldigt, og kunne være afhjulpet med en ombytning under fortrydelsesretten. Men det er selvfølgelig for sent nu. Du nævner at fejlen ikke er der på andre computere, der har samme windows installation fra samme usb pen. Men jeg tror ikke det er problemet. Der findes et hav af sammensætninger af computer hardware og skærme. Det må være forventet at forskellige skærme viser billeder forskelligt. Så hvis du mener teksten er dårlig på dit skærmpanel, men ikke på de andre windows computere du har testet på, er nok mere et spørgsmål om opsætning, snarere end hardwarefejl. Hvis din computer er i din varetægt, kan du vel hurtigt lave et par videoer af de problemer du oplever, med fx. at vise den langsomme SSD. Det kan du bruge til fejlsøgning hvis vi skal give dig tips til hvordan det kan fikses, men det kan også bruges som dokumentation overfor Dustin, i forhold til din reklamation, så de kan se, at problemet eksisterer i det hele taget. Jeg gætter på du har en computer med en lille skærm, fx. 13-14 tommer, med en høj opløsning som fx 3200x1800 eller i hvert fald MINDST 1920x1080. Det gør at tekst bliver meget småt i sin medfødte opløsning. Dette vil du se så snart du tænder computeren og ser tekst på den. Så kan man opskalere, men så vil man opleve at teksten kan blive utydelig. Det kan til dels rettes ind med at køre Cleartype guiden, men ikke nødvendigvis blive helt skarpt. Det er ikke en fejl. Sådan som jeg ser hele seancen, så tror jeg ikke rigtig der er noget at komme efter. Men igen, hvis du er sikker i din sag, hvad holder dig så fra at kontakte forbrugerstyrelsen? #48 - Jeg er mildt inde på det i #5 hvor jeg også tænker det ikke er computeren den er gal med, men jeg vil så nødigt pege fingre :P
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 01-05-2017 20:44
#50
Duckman
Mega Nørd
01-05-2017 20:47

Rapporter til Admin
#49: Så godt dit forsigtige forsøg ;-) Forstår dig også godt, men jeg tror man gør #0 en bjørnetjeneste ved at gå ind og støtte ham i at han har en sag, og skal gå til forbrugerstyrelsen og hvad ved jeg. For så bliver han bare kørt midt over, fordi han ingen sag har, og så står han i stedet med en evt regning for sagsbehandlingen.
--
Whatever
#51
ReneSDK
Guru
01-05-2017 20:47

Rapporter til Admin
#47 Det er fint at du har givet os modellen "B51-80", men hvilken type-ID har den? Jeg kunne bl.a. finde: 80LM000DMX, men er det præcis den model du har? Det vil nemlig fortælle os præcis hvad der er af skærm osv. i den. 80LM000DMX har Full HD skærm på 1920x1080 på en 15.6". Ja der bliver teskten lille i standard opløsningen, men sådan er det. Enten er det lille tekst, eller også vil den være strukket/sløret, da den skal skalere. Igen, ikke en fejl, men sådan den type opløsning virker på en bærbar med den størrelse skærm.
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#52
Zmos
Supporter Aspirant
01-05-2017 20:53

Rapporter til Admin
Ja du er godt nok en klump fanta, puha at kalde dustin for noobs når du selv er ULTRA noob, haha sender pc til rep for sådan noget, ligesom jeg har hørt om folk tude over der ikke var officepakken med når de køber brugt og melder folk til politiet for svindel pga det LOL FEJL 40
--
Only the sith thinks in absolutes.
#53
Raz
Maxi Nørd
01-05-2017 21:01

Rapporter til Admin
Jeg ærger mig over at Dustinhome ikke er bedre til at informere kunden om at han tager fejl og forklarer kunden omkring native skærm opløsning osv. (Har de i hvert fald ikke gjort på det trustpilot opslag). Men #0 du har ikke ret i denne sag, det er desværre en fejl 40.
--
Sidst redigeret 01-05-2017 21:01
#54
GhostHuntr
Elite Supporter
01-05-2017 21:16

Rapporter til Admin
#53 Det tror jeg de har gjort i den korrespondance der har været mellem #0 og DustinHome. Jeg tror også mest på Dustin i denne sag.
--
Puls er en bonus!
#55
ToFFo
Guru
01-05-2017 21:20

Rapporter til Admin
#53 - Det er igen det med at pege fingre. Der er meget information der mangler i debatten. Vi ved ikke om det allerede er blevet diskuteret mellem kunde og forhandler. Det er ikke meningen det hele skal stå på Trustpilot. Det fylder for meget. Er et svar for langt kan det være andre måske fremtidige kunder ikke gider læse det og bare tager det for en dårlig anmeldelse. Man svarer på anmeldelsen i et åbent forum, hvor alle kan se hvad virksomhedens side af historien er. Hvis kunderne får indtrykket af, at forhandleren bare peger fingre og tror deres forbrugere er dumme, kan det have konsekvenser. Jeg er selv (blevet) meget forsigtig med at antage hvad folk kan og ikke kan. Det tager en krig at spore sig ind på, hvad man kan tillade sig at sige. Man skal føle sig nøje frem til hvad kunderne selv kan, for at undgå at fornærme nogen :P
--
Nu uden signatur :O
#56
Kasperkk
Monster Nørd
01-05-2017 21:24

Rapporter til Admin
Kunne det ikke tænke sig at du (#0) ikke ved nok om hvordan søgefunktioner virker, særligt da du i forvejen også har haft oprettet en tråd med en stationær der voldte dig de samme problemer?
--
HO, HO, FUCKING HO!
#57
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 21:35

Rapporter til Admin
Tak for de mange svar, men jeg tror jeg stopper den her. Har fået det svar jeg skulle bruge. Ikke sagt at jeg ikke kan bruge jeres hjælp, men der er nu så mange svar, at de nye svar er de samme som tidligere, og gider ikke skrive det samme igen og igen. Har prøvet at gøre det klart at skriften ikke bare er lille. Det er ikke bare en lille skærm med en høj opløsning. Det er den samme som min egen og den kan godt få en almindelig størrelse til at stå helt klart. Er klar over det ikke er en hardware fejl, men kombinationen af den her pc og windows 10 kan åbenbart skabe problemer som ingen andre pc'er har. Er klar over jeg sagtens kan sættes i bås med folk der har dårligt syn eller har for høje forventninger til pc'en, men det er ikke tilfældet. Tak til jer der faktisk har taget det alvorligt, i stedet for med det samme at konkludere at det må være min fejl.
--
#58
Duckman
Mega Nørd
01-05-2017 21:43

Rapporter til Admin
#57: Et helt simpelt spørgsmål - Hvis du godt ved det ikke er en hardware fejl, hvilken form for resultat er det så du forventer at få ud af at sende PC´en til reparation?
--
Whatever
#59
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 21:47

Rapporter til Admin
#58 Det er skam ikke kun hardware der kan kigges på når man sender den ind. Jeg blev desuden bedt om at sende den ind, da Lenovos fejlsøgningsværktøj intet fandt. Windows var en del af købet, så Lenovo hæfter også for den software produktet er solgt med.
--
#60
Duckman
Mega Nørd
01-05-2017 21:51

Rapporter til Admin
#59: Men, uanset at reklamationsretten dækker produktet som helhed, så må du da kunne indse at resultatet aldrig kan blive en "reparation", der gør at PC´en pludselig efterfølgende fungerer som du mener den bør? Det giver stadig ingen mening for mig - Med mindre du har forsøgt at få det drejet så de tog PC´en retur, og gav dig pengene tilbage. Men det har jeg ikke indtryk af har været dit mål.
--
Whatever
#61
Henrik Nielsen
Gæst
01-05-2017 22:05

Rapporter til Admin
Har selv har store problemer med Dustin efter en RMA sag som gik i lort.. de vil ikke vedkende sig ansvar og bokser frem og tilbage. Lortefirma, ærlig talt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#62
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 22:14

Rapporter til Admin
#60 Har aldrig givet udtryk for hvad mine forventninger var. Jeg oplevede et problem med en ny pc, og da de sagde det ville kræve at jeg sendte den ind gjorde jeg det. Hvad ville du sige alternativet skulle være ? Men må da indrømme at jeg havde forventet at de ville finde samme fejl og enten fixe det, give mig en ny eller mine penge tilbage. #61 Det er jeg ked at. Dog glad for jeg ikke er den eneste der har den opfattelse af Dustin.
--
#63
GhostHuntr
Elite Supporter
01-05-2017 22:19

Rapporter til Admin
#61 Jaja, tror også på en gæste-account
--
Puls er en bonus!
#64
Duckman
Mega Nørd
01-05-2017 22:24

Rapporter til Admin
#62: Jeg havde løst problemet selv. Såfremt der er et. De har bedt dig sende den ind, fordi det er det eneste de kan gøre. Men der vil aldrig komme en "løsning" ud af sådan en sag. De problemer du beskriver er diffuse og ukonkrete. Det er ikke en "fejl" man kan tage at føle på. Og hvis de gav dig en ny PC magen til, så vil den med garanti have samme "problem". Og at få pengene tilbage efter 1 år, er nok heller ikke realistisk.
--
Whatever
#65
MVProtus
Ny på siden
01-05-2017 22:49

Rapporter til Admin
#62 Jeg har selv haft problemer med win10 efter jeg fik købt noget nyt hardware. Jeg prøvede alt, men intet vikede. Så fandt en artikel om mit bundkort har nogle problemer med win10 og måtte skifte mit harddisk fra mbr til gpt, og oveni lave en ny windows 10 installation, hvor jeg kopierede nogle andre filer til en win10 image på et usb-stik. Alt virkede bagefter uden problemer. Jeg tror ikke at lenovo tester deres bærbar når de installere windows på, og tror at du muligvis står i nogenlunde samme situation som mig. Prøv at installere windows 7, og se om de retter på de fejl du har problemer med, eller prøv søge på nettet om der andre det står med samme fejl som du beskriver.
--
#66
HEYFANTA
Monsterbruger
01-05-2017 23:17

Rapporter til Admin
#65 Er det noget der kan dokumenteres mere konkret end mit? Den er købt med Win 10 fordi vi gerne ville have den med Win 10. Så Win 7 ville ikke være en løsning.
--
#67
Akasut
Mega Supporter
02-05-2017 00:15

Rapporter til Admin
Vi har hørt en masser udtalelser, dog set ingen beviser. Hvor er billede/video dokumentationen af alle fejlene?
--
#68
MVProtus
Ny på siden
02-05-2017 00:27

Rapporter til Admin
#66 Det er svært at give dig et svar når jeg ikke har adgang til din bærbar. Er 99% sikker på, at du ikke har optimeret win10, især hvis du stadig får samme fejl efter formatering. Ud fra hvad jeg læste så kan du ikke finde mapper på C:/ drevet - jeg kører samme OS og jeg kan godt. Det første jeg oplevede med windows 10 som kører på uefi bios er at systemet kommer standard med nogle beskyttede indstillinger, som man selv skal fjerne før man kan få adgang. Lidt ligesom hvis man skulle rooter sin smartphone. Der findes masser af guides til hvordan du kan få dem slået fra. Det med teksten som er utydeligt, hvad vil det helt sige? Download det nyeste driver til dit grafikkort og ikke den du får igennem windows update, tjek bagefter skærmens hz ikke er indstillet lavt, som det plejer at være som standard. Prøv at scalere skærmen til noget andet + der findes også andre skærmindstillinger du burde tjekke igennem. evt prøv den her: http://windows10_dpi_blurry_fix.xpexplorer.com[...] Nu ment jeg ikke at du skal køre på win7, men blot installere det for at teste om du stadig oplever samme fejl. (den skal du også twake i øvrigt) Win10 er stadig forholdsvis ret nyt, og den har nogle bugs. I mit tilfælde var det et hardware problem, som er meget, meget sjældent, men jeg havde virkelig prøvet alt igennem og ikke blot formateret systemet. En anden gang, med mindre din bærbar slukker random, den begynder at brænde eller keyboardet eksplodere, så lad være med at sende den til rma. Måske burde du overveje at skifte til en Mac i stedet? ;)
--
#69
ToFFo
Guru
02-05-2017 07:57

Rapporter til Admin
#68 - Det han mener med utydelig skrift er, at han synes det er for småt. Når han så opskalerer skriften for at få denne større, står det ikke ligeså skarpt. Se evt. #40.
--
Nu uden signatur :O
#70
ronny
Mega Nørd
02-05-2017 08:23

Rapporter til Admin
Jeg vil sige at jeg har handlet en del hos dustin og har ikke oplevet de store problemer. Jeg har som mange andre oplevet fejl på hardware, og så det drejer sig om bærbar eller om andet udstyr. Det er er godt ved købe lovgivningen er at du har mulighed for at teste varen der hjemme og kan ophæve køber hvis du ikke finder det ok for dig. Du har 14 dage til at meddele firmaet at du ønsker det og de skal så give dig dine penge retur. Bemærk venligst at du ikke skal bryde emballage til software. Komplet giver 45 dages returret. Jeg har selv sendt en asus bærbar retur til dustin og anmodet om at få mine penge retur. Det skete efter cirka 14 dage. De skal self. have mulighed for at undersøge varen. Penge retur uden problemer. Så kun plus her fra til dustin. Desværre er en del fejl ikke hardware fejl, men software fejl. Derfor er det altid vigtig at teste sine vare man køber på nettet inden for de 14 dage man har. Håber du for løst dit problem snarest. Jeg har tidligere kørt en sag igennem forbruger klage nævn, og jeg kan oplyse at det to 3 år før min sag var afsluttet. Virksomheden er dog ikke forpligtet til at efterleve afgørelsen, men så har man en god sag bag efter. Held og lykke.... kan anbefale at gå uden om hp og Lenovo Min datter har selv haft en Lenovo til rep hvor de ikke kunne finde nogle fejl selv om jeg har taget billeder på mobilen af de fejl og nedbrud der kom. Det er desværre ikke altid windows arbejder optimal med divs. hardware. Vi har valgt at leve med fejlen og vælger næste gang et andet mærke.
--
#71
Sandie Rivers
Maxi Supporter
02-05-2017 14:03

Rapporter til Admin
OP kan du ikke tage 4 billeder - 2 af din egen bærbar - 1 hvor skærmen ikke er skaleret og et hvor den er og så det samme på din kærestes bærbar? Så kan alle vel se problemet og derved hjælpe dig videre ;o)
--
MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
#72
kikophil
Maxi Supporter
02-05-2017 14:42

Rapporter til Admin
Til de der ikke lige har set det, så er det en HD der sidder i Lenovoen, og det gør den irriterende langsom (#35) Sidder der en sådan megasløv 5400rpm. hd i den, kan det godt tage laaang tid før både det ene og det andet bliver hentet/skrevet osv. :) Nogle ting kan endog helt udeblive, hvis det varer for længe for/med hdèn.. Skift skidtet til en ordentlig SSD - hvis du da kan få de ødelagte skruer ud - så vil du får langt mere spræl over tingene. Skal ikke kunne sige, om W10 vil fungere bedre på en ssd, men måske er du heldig :) W10 naturligvis som frisk install. Evt. erstatningssag er vist en saga blot, så skift du bare hdèn ud. Har man prøvet alt (det meste) og intet fungerer, må man ty til dèt, der er tilbage uanset hvad det er! (lettere omskrevet citat) hehe.. Når man får noget retur 3 gange, og der ikke er fundet nogen fejl, må man som udgangspunkt gå ud fra, at problemet ikke findes, men at pcèn simpelthen er en møg pc :) Du skriver jo også, at du har testet andre pcèr med samme indstillinger/opløsning, så ja - pcèn er nok ikke èn af de bedste.. But god luck - og så derudaf ...........
--
#73
FreZno
Ultrabruger
02-05-2017 15:38

Rapporter til Admin
Enig med #71 Vi må se hvordan det ser ud skaleret og ikke-skaleret på henholdvis din egen og den "defekte" Lenovo. Samme indstillinger på 2 skærme med samme størrelse og opløsning, skulle gerne give nogenlunde det samme billede.
--

Opret svar til indlægget: Uretfærdig behandling af Dustin...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE