Hvis du har den oprindelige kvittering for købet bør der ikke være noget problem.
--
Graphite 600T, P67 Deluxe, 2500K, Noctua NH-U12P SE2, Hyper-X 16GB, Seasonic X-750, MSI Armor OC GTX1070, 840 Pro, Dell P2414H, Win10
#1 du fik lige postet nogle sek før mig...
--
Sidst redigeret 02-05-2017 06:26
#1 takker, der var heller ikke noget problem. De sender mig allerede et nyt skærm.
--
#3 De sender dig en refurbished skærm(medmindre din oprindelige skærm er under 7 hverdage gammel).
--
.
--
2500K-NH-D14-GA-Z68XP-UD3- CS DDR3 16MHz 16GB CL9 GTX 1060-CM Storm Trooper-2TB 64MB 7200RPM SATA3-SamEVO850-M12II 850W
--
Sidst redigeret 02-05-2017 15:09
#4
Det tror jeg nu godt du kan modsætte dig hvis du gider tage et eventuelt slagsmål. For når Apple ikke må bytte til andet end nyt, så må andre selvfølgelig heller ikke.
Personligt ville jeg dog ikke stille mig på hælene hvis bare jeg får ny reklamationsret.
--
#6
Så skal han RMA den ved forhandler og ikke ved Asus, Asus giver ikke en flyvende fuck ved en direkte RMA da de ikke har noget ansvar over for reklamationsretten, medmindre den er solgt direkte til ham igennem Asus. Den garanti Asus stiller er noget Asus selv er herre over til en hvis grad.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#7, derfor jeg altid vil køre RMA gennem forhandler, med mindre de vil give mig en skriftlig garanti på de yder en ny reklamationsret.
For som forbruger er man ikke godt stillet ved at køre en RMA direkte ved producenten. Eneste fordel er at det ofte går hurtigere.
--
Skærmen er oprindeligt købt fra proshop, og på deres hjemmeside forslå de at man kontakter først asus og ikke dem. Hvis man laver en rma hos dem, sender de den videre til asus, så processen ville tage længere tid. Jeg talte med deres support hos asus, og gutten kendt godt til fejlen og sagde at han ville sende mig en ny skærm, som allerede er godt på vej. Jeg tvivler lidt på det vil sende en refurbished skærm, men hvis den ikke fejler noget, vil jeg heller ikke klage. Får skærmen på torsdag eller fredag, så må vi se på det der.
--
#10 får du så ny reklamations periode fra ASUS?
--
#11 Læste noget om i deres vilkår, at man får ydligere 1 år garanti ud over hvad man havde i fovejen.
--
#9 Nogle gange er servicen også bedre direkte ved producenten - jeg sendte en ASUS-skærm til rma, og der kom en fragtmand og hentede den og havde en erstatningsskærm med, så jeg var kørende med det samme. Det var god stil.
--
God service fra Asus må man sige :-)
--
#12
Så risikerer man vel også at stå dårligere end hvis man gjorde det gennem forhandleren hvor man får en ny reklamationsperiode på 2 år ved en ombytning.
--
#15 Ja, det er hele humlen.. Asus skal ikke efterleve dansk købelov når de ikke er oprindelig sælger af fx en skærm.. Derfor kan de også løse det med en swap/refurb-skærm i modsætning til forhandler der skal omlevere med en fabriksny eller reparere produktet, eller alternativt ophæve købet.
--
--
Sidst redigeret 03-05-2017 10:57
#15
Så blev jeg en del klogere. Skærmen skulle have kommet i torsdags i sidste uge igennem ups. Men de mislykkes dem af levere pakken FIRE GANGE, på trods af jeg har været hjemme. Så kørte jeg selv op til deres center, bare for at vide at jeg ikke kunne modtage min pakke før jeg havde min gamle skærm med retur. Fedt! Så igen køre 40 min tilbage for at hente skærmen. Virkelig skidt leverings system, især da retur label lå med den nye skærm, så der var unødvendigt at jeg skulle hjem og hente den gamle skærm før jeg kunne modtage den nye. Den nye skærm var pakket skidt ind, og den så ikke særlig ny ud, på trods af deres support sagde de ville sende mig en ny. Da jeg kommer hjem, det første jeg ser er der er market en grøn cirkel med en permanent grøn tusch øvest i højre hjørne - så finder jeg 2 sorte pixel fejl samt 10+ andre lyse døde pixels sprædt omkring. Hvad fanden sker der? Det jo 10 gange værre end min gamle skærm. Så tjekker jeg fakturaen, hvor der står at skærmen er blev tjekker. renset og godkendt af deres personale. ??????????????
Håber at det er en låne skærm de har givet mig mens min egen er til reparation, selvom det ikke noget de nævnt noget om. God nok skidt service hvis de regner med at jeg vil acceptere deres refubrished skærm.
--
Dokumentere det hele med billeder og svinebrev tilbage i ansigtet på dem.
--
#17 Du var advaret.
--
FFHAU!
This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#19 Jeg skrev også jeg blev klogere :)
Hvis man tjekker nogle anmeldelser på trustpilot, så er de godt nok ikke særlige populære.
--
#17 Det er ikke en låneskærm, men med 99,9% sikkerhed en refurb/Swap du har fået, ganske som jeg har skrevet tidligere.. Du kan prøve at tage kontakt til forhandleren der oprindelig har solgt den såfremt du har kvittering på skærmen, forklare dem hele historien og håbe de vil være behjælpelige med en ombytter, men forvent ikke det store når nu du allerede har fået en swap af Asus..
--
I7-6800K/Noctua Nh-D15S/Gigabyte X99-UD3/4x4gb Kingston DDR4/1tb 850 EVO/Gigabyte gtx1080 G1 gaming/Evga 750G2
--
Sidst redigeret 09-05-2017 10:44
#21 Nej, det var det heller ikke, du havde helt ret. Jeg vil gerne have haft den hos proshop, men de tilbyder kun 2 års reklamationsret, som desværre er udløbet. Men hos asus fik man så 3 års garanti, som jeg stadig kunne benytte. Jeg forklarede asus situationen i dag, og de synes det var meget mærkeligt at jeg havde fået sådan en dårligt skærm i ombytning, så de vil give mig en "ny" igen. Måske har jeg bare været uheldigt og de sendt en forkert skærm ud.
--
#22
Ja, det kan jo ske.
Når der ikke er mere reklamationsret tilbage hos proshop, så er man jo tvunget til at benytte ASUS.
Håber du får en ny skærm og hvis de forlænger det med et år, så har du jo stadig 1 år og knap 9 måneders reklamationsret tilbage.
--
#23
Det var heldigvis det de gjorde. De gav mig en helt n y skærm, og oveni fik jeg den opgraderet version som er PG278QR. Så måske har jeg taget fejl af asus alligevel og er ikke så dårlige som nogle folk påstå.
--