At de sælger til en dansk kunde, gør ikke at de er underlagt dansk købelov, per definition.
I følge deres side her:
https://support.steelseries.com[...]
bliver ordre bestilt til Europa og Asien sendt fra Danmark.
De at de har dansk kontor og sender fra Danmark, for mig til at tro at de er underlagt Dansk Købelov.
--
Don't feed the trolls.
--
Sidst redigeret 18-07-2017 14:21
Der ud over er Steelseries et dansk selskab.
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
Jeg ved godt at Steelseries er Dansk, men de har jo outsourced alt - herunder deres support, som sidder i USA.
Og alt foregår pr. tickets inde i deres support, der er typisk 4-5 dages svartid.
Når jeg skriver til en amerikaner, at jeg henviser til dansk lovgivning, og gerne vil have mine penge retur - så ANER han ikke hvad jeg snakker om...
Hvad gør man I sådan sag :)?
Hvordan tager man den videre?
--
#3
Skriv til forbrugerstyrelsen og spørg dem ad.
De kan fortælle dig om de hører under dansk købelov eller ej.
--
Don't feed the trolls.
enig med #1 - men tag direkte kontakt til dem, det er det letteste og hurtigste.
fra forbrug.dk om netkøb:
http://www.forbrug.dk[...]
--
Consider it as a free bump
--
Sidst redigeret 18-07-2017 15:17
Har ikke selv handlet på siden, men lige lidt udklip fra deres side, hvor jeg læser det som om de vil følge dansk lovgivning.
Terms and Conditions
30-day Money Back Guarantee
In case you are not satisfied with a product purchased via this website, we offer you a full 30-day money back guarantee.
If you wish to make use of the 30-day money back guarantee, please contact support at
http://support.steelseries.com[...] who will guide you through the process.
Warranty
Warranty only covers defects of products caused by manufacturing. It does not cover regular wear and tear, including but not limited to,
breakage due to abuse, improper usage, water damage or other causes
attributable to events outside the manufacturing process. Warranties
given on products are as follows:
United States and countries in Asia: 1-year warranty on all products.
EU countries: 2-year warranty on all products.
Local Law
All products are covered by local warranty regulations. Please check with your local distributor or retailer, if your country is not listed.
https://steelseries.com[...]
--
I am so smart! S-M-R-T... I mean S-M-A-R-T! - Homer Jay Simpson
Når ingen ser dig spise det, er der så stadig kalorier i det?
--
Sidst redigeret 18-07-2017 15:33
#6
Problematikken er bare, at de godtgøre det med et værdibevis til deres shop. Jeg har fået nyt headset nu 4 gange, med samme problem hver gang.
Og jeg vil gerne have pengene så jeg kan købe andet, men når jeg skriver til dem, at jeg gerne vil have pengene udbetalt, så svarer de ikke på henvendelserne.
--
#7 Hvis de skal overholde deres egne vilkår (Local Law), så er det DIG der bestemmer om du vil have et nyt produkt, eller have pengene tilbage - ikke dem...
Et smut til forbrugerstyrelsen med dem :)
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#7 Som #8 skriver, så det bare at smide dem til forbrugerstyrelsen.
Da det ganske enkelt ikke er tilladt, husk at tag screenshot af supporten og smæk det op på deres facebook væg.
--
7# Prøv og send mig dit ordre nr. Så skal jeg snakke med min gode ven derinde..
--
#8 - Hvis de skal overholde local law... Det er ikke det de mener.
Der står at du skal kontakte din lokale forhandler/leverandør. Det er ikke det samme som at de er underlagt dansk købelov fordi du får den fragtet til Danmark. De skriver her, at det er din forhandler/leverandør du har købt varen hos, du skal kontakte i så fald.
Når man handler på deres hjemmeside, er det det land de sender fra. hvis love og regler gælder. Hvis du sender et produkt til dem på GARANTI er det dem der bestemmer reglerne og hvad de gør for at kompensere dig. Man kan ikke kræve at blive refunderet når man benytter sin garanti med mindre de skriver det er en mulighed i deres garantibestemmelser.
--
Nu uden signatur :O
#11 Både og, de skriver det du siger - at du skal kontakte den lokale forhandler/Leverandør, men i den FØRSTE linje står der "All products are covered by local warranty regulations"
Det er muligt at det ikke er det de mener, men det er det de skriver!
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#12 - Husk den gyldne regel: Garanti og reklamationsret er ikke det samme.
De skriver netop warranty. Jeg kontakter også forhandleren de første 2 år. Derefter, hvis der er stadig er garanti, går jeg til producenten. Hvis man har købt direkte hos Steelseries skal man selvfølgelig kontakte dem først. Købeloven gælder for det land, hvori man køber varen.
--
Nu uden signatur :O