Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Rettigheder ved marketingfejl

Af Ultrabruger ConflictBaguette | 19-07-2018 17:25 | 2638 visninger | 58 svar, hop til seneste
Hej Hol TL:DR; Er der nogen der ved hvad mine rettigheder er ved køb af bærbar på nettet med ét grafikkort, men når varen kommer er der et andet grafikkort i den? Leverandør forklarer sig med at det er en marketingfejl på salgs-siden og jeg kan enten beholde varen og få 5% off, eller returnere varen. Lang version: 1. Bestilte en PC med i5 og GTX 1060-maxQ 2. Fik ordrebræftigelse og faktura på PC med i5 og GTX 1060-maxQ 3. Dagen efter er PC'en på købs-siden lavet om til at være med GTX 1050 3. Jeg ser herefter at der er en for lille strømforsyning med i ordren og kontakter leverandør. De skriver selv på hjemmesiden at med 1060-maxQ medfølger større strømforsyning. De kan godt se fejlen og sender mig en 'stor' strømforsyning. 4. Jeg modtager PC'en og kan se den er monteret med i5 og GTX 1050... 5. Jeg beskriver fejlen per mail i samme tråd som ved strømforsyningsfejlen. 6. Leverandør melder tilbage at jeg kan enten beholde varen og få 5% off, eller returnere varen. Har jeg krav på de præcise specs jeg har i min faktura til samme pris? Jeg har søgt lidt på emnet, men jeg finder ikke samme situation. Håber en af jer kan hjælpe. Takker på forhånd. /Conflict
--
Brød med karaktér

--
Sidst redigeret 19-07-2018 17:27
#1
dgaa1991
Junior Nørd
19-07-2018 17:37

Rapporter til Admin
Står der ikke på deres hjemmeside/reklame at der tages forbehold for trykfejl ligesom alle andre steder? Jeg syntes da du har fået en meget fin deal.
--
#2
GhostHuntr
Nørd Aspirant
19-07-2018 17:40

Rapporter til Admin
Det der er jo ikke en marketingsfejl, det er en fejlleverance, da han har bestilt og betalt for en maskine med et 1060 kort i, og jeg tvivler nu på at forskellen kun er 5% på de kort.
--
Puls er en bonus!
#3
dgaa1991
Junior Nørd
19-07-2018 17:55

Rapporter til Admin
Men har han også det? Er det ikke den der har haft to modeller og ved et uheld har skrevet det forkerte grafikkort model nr. På den billige maskine?
--
#4
ConflictBaguette
Ultrabruger
19-07-2018 17:57

Rapporter til Admin
#3 Det er det nok, men jeg ville selv mene at hvis jeg har fået en faktura på mine betalte varer så er det dem der skal leveres. Men jeg bliver nødt til at få det bekræftet.
--
Brød med karaktér
#5
7430
Semi Nørd
19-07-2018 17:59

Rapporter til Admin
du smider den vel retur og får dine penge? hvad forventer du af dem??? kan enten beholde varen og få 5% off, eller returnere varen. sku fint af dem
--
jep jep
#6
ConflictBaguette
Ultrabruger
19-07-2018 18:00

Rapporter til Admin
#5 Jeg siger ikke at de er nogle røvhuller. Jeg vil bare undersøge om jeg har krav på de varer der står i min faktura.
--
Brød med karaktér
#7
7430
Semi Nørd
19-07-2018 18:01

Rapporter til Admin
du prøver bare malke situationen ja har jeg forstået
--
jep jep
#8
ConflictBaguette
Ultrabruger
19-07-2018 18:02

Rapporter til Admin
#7 Hold da op..
--
Brød med karaktér
#9
7430
Semi Nørd
19-07-2018 18:03

Rapporter til Admin
jo sandt? du vil ha den gtx 1060 til den pris , selvom du godt ved det er en fejl... send den retur eller behold den og spar de 5 %
--
jep jep
#10
Fc Junkies
Nørd
19-07-2018 18:06

Rapporter til Admin
#9 Hvorfor tror du det? som jeg læser det bliver der bestilt en Dell bærbar på tilbud med et 1060 grafikkort hvor man modtager både ordrebekræftigelse samt faktura på at den er med 1060 grafikkort. Og så modtager man noget andet med posten.
--
Mvh Fc Junkies
#11
7430
Semi Nørd
19-07-2018 18:09

Rapporter til Admin
ja han fandt en bærbar på tilbud, sikkert et hamrende godt et, og så tænkte han haps, firmaet har lavet en fejl og nu forsøger han så se om der er en smuthul så han kan få den maskine der står på papiret som sikkert koster mere.. det er set så mange gange herinde
--
jep jep
#12
PunaniPounder
Semi Supporter
19-07-2018 18:13

Rapporter til Admin
#11 Han havde selvfølgelig ikke bestilt computeren hvis han var vidende om fejlen. Når han endda har modtaget ordrebekræftelse og få tilsendt større strømforsyning vidner det jo netop om, at fejlen ligger hos butikken. //Redigeret grundet solstik.
--
HP Elitebook 820 G1: i7-4600U / 16 GB RAM / 512GB SSD / 12.5" FullHD IPS Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
--
Sidst redigeret 20-07-2018 12:47 af |Smash|
#13
ConflictBaguette
Ultrabruger
19-07-2018 18:13

Rapporter til Admin
#11 Tak for din mening. Jeg er her ikke for holdninger eller at malke, men for at høre om der er nogen der ved noget om emnet.
--
Brød med karaktér
#14
7430
Semi Nørd
19-07-2018 18:17

Rapporter til Admin
kan virkelig ikke se problemet, de siger du kan smide den retur hvad forventer du? at få maskinen som er de flere penge værd fordi de har lavet en fejl og du har en faktura?.-... 12: gider slet ikke bruge tid på din slags batman
--
jep jep
#15
dgaa1991
Junior Nørd
19-07-2018 18:23

Rapporter til Admin
Men #0 hvad står der så på deres hjemme? Se #1
--
#16
inckie
Monster Nørd
19-07-2018 18:28

Rapporter til Admin
#14 Du ødelægger fuldstændig tråden ved at sidde og spille smart på den måde. Jeg finder da det meget intressant, at kende ens rettigheder, hvis sådan noget sker.
--
https://twitter.com[...] - Ned med lurerSøren Pape
--
Sidst redigeret 19-07-2018 18:30
#17
7430
Semi Nørd
19-07-2018 18:29

Rapporter til Admin
næh jeg spørg rent faktisk hvad han forventer de gør=? syns det de tilbyder ham lyder ganske rimeligt...
--
jep jep
#18
GhostHuntr
Nørd Aspirant
19-07-2018 18:32

Rapporter til Admin
#1 Hvis han reelt har fået en faktura hvor det står på, og at han har rettet henvendelse til firmaet angående strømforsyningen skulle være større til det større kort, så har de haft muligheder for at rette fejlen allerede der, men da de ikke har gjort det, tror jeg ikke de kan bruge trykfejl-undskyldningen
--
Puls er en bonus!
#19
inckie
Monster Nørd
19-07-2018 18:32

Rapporter til Admin
#17 Men nu er det jo ikke det, som det handler om. Han spørger efter hvad hans reelle rettigheder er, ikke om deres løsningsforslag er gode eller dårlige. Så det er fuldstændig underordnet hvad du syntes.
--
https://twitter.com[...] - Ned med lurerSøren Pape
--
Sidst redigeret 19-07-2018 18:33
#20
ConflictBaguette
Ultrabruger
19-07-2018 18:50

Rapporter til Admin
#19 Tak for forståelsen. Det er præcis hvorfor jeg spørger hol, som plejer at være hjælpsomme. Til reference har der været lignende tilbud i det prisleje med 1060, så jeg synes ikke jeg har været helt for naiv i min troen om at det var et reelt tilbud: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Brød med karaktér
#21
mrKayne
Nørd Aspirant
19-07-2018 19:35

Rapporter til Admin
Ring til forbrugerrådet i morgen :)
--
#22
php
Junior Supporter
19-07-2018 19:45

Rapporter til Admin
Jeg har oplevet en lignende sag og der havde leverandøren bare at levere det lovede produkt til den annoncerede pris det var hvad jeg fik at vide gennem forbruger klage linjen og til forskel i denne sag havde jeg gjort sælger opmærksom på problemet først men da han ikke rettede det og havde givet mig en ordrebekræftelse så hang han på den . Så kort du har ret til det produkt som du har en ordrebekræftelse på eller differencen tilbage alternativt skal han betale dig det som besparelsen er tilbage til dig ved ophævelse af købet.
--
#23
Klump
Monsterbruger
19-07-2018 19:52

Rapporter til Admin
Som udgangspunkt, Så har du krav på den maskine der er bestilt med et 1060. Da en ordrebekræftelse er juridisk bindende. Du skal i hvertfald ikke lad dem spise dig af med 5% afslag eller return af varen mod af få dine penge retur. Hold fast på at den vare du har bestilt bliver leveret som fremgår i ordrebekræftelsen. Hvis de forsat nægter, så forklar dem at på en pæn måde, at det er du uenig i deres beslutning og vil få forbrugerrådet til at kigge på sagen.
--
#24
Die_Happy
Ultrabruger
19-07-2018 19:58

Rapporter til Admin
#23 +1 præcis.
--
#25
Fuller 8900
Maxi Supporter
19-07-2018 20:58

Rapporter til Admin
Må man spørge hvad du skulle give for maskinen? :) og hvilke specifikationer :) Vil også mene du har krav på de levere den rigtige maskine :)
--
#26
kb-
Semi Nørd
19-07-2018 21:06

Rapporter til Admin
#7 Hvad fanden? Man kan da ikke seriøst have onde hensigter hvis man har bestilt et tilbud til en realistisk pris, og har fået ordrebekræftelse på dette. Du kan da ikke vide om en vare reelt koster 5555 eller 6555 på tilbud f.eks., der findes jo også gode tilbud. Du er da godt nok en mavesur lille mand.
--
.
--
Sidst redigeret 19-07-2018 21:07
#27
ConflictBaguette
Ultrabruger
19-07-2018 21:35

Rapporter til Admin
Tak for kommentarerne. Det hjælper. Jeg har fundet følgende på leverandøren's hjemmeside: "8.1 I tilfælde af mangler ved leverede Produkter udbedrer eller ombytter Dell sådanne Produkter i overensstemmelse med købelovens ufravigelige regler i en reklamationsperiode på 2 år fra leveringstidspunktet." og på ret's information.dk ved købeloven: § 43. Ved køb af genstande, bestemte efter art, kan køberen, såfremt den leverede genstand lider af en mangel, hæve købet eller kræve omlevering eller fordre et forholdsmæssigt afslag i købesummen.
--
Brød med karaktér
#28
M.Mikkel
Super Nørd
19-07-2018 21:59

Rapporter til Admin
#27 du har helt ret men en sag kan ta op til 2 år og hvis det var mig retur
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#29
ToFFo
Guru
19-07-2018 22:16

Rapporter til Admin
Få en fragtlabel fra dem, og send varen fragtfrit retur, for en fuld refundering. /thread
--
- Indsæt signatur -
#30
SvenBent
Gæst
20-07-2018 00:05

Rapporter til Admin
#27 jeg tror du har misforstaaet hvis du mener at koeber har krav og kan vaelge imellem de to ting. Han har krav paa en af tingene bliver gjort men ikke hvilken af dem § 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem 1) afhjælpning af mangelen, 2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering), 3) et passende afslag i købesummen eller 4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig. Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen. Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet. Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning. kort oversat: det er storset saelgeren der bestemmer hvilken afhjaelpning af de muligheder som koeber har krav paa.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#31
ice_hiboy
Ultrabruger
20-07-2018 01:29

Rapporter til Admin
Hvis du vil have lidt indsigt i hvad du kan forvente der kommer til at ske hvis du vælger forbruger klage retningen. Dette tager mindst 1 år og du skal ligge nogle penge upfront. Sagen vil ligge i ca 4 uger ved noget der hedder center for klage løsning, der vil de forsøge at maile imellem dig og butikken, dette koster vist 100 kroner. Hvis ikke i finder en løsning kan du vælge at tage den videre med forbruger klage nævnet, her siger du så god for at du hæfter for evt omkostninger ved en sag, såfremt du "taber", dem jeg har set ligger i omegnen af 4500 - 5000 alt afhængigt af om der skal eksperter på osv. Forbruger klage nævnet har meget meget travlt så jeg har aldrig set en sag gå igennem hurtigere end mindst 1 år før der er truffet en afgørelse. Alt imens skal du nok ikke tage maskinen i brug, faktisk helst beholde den lukket i kassen, så den ikke forringes i værdi eller hvis de skal have den retur. Det vil sige du ender med at have en bærbar liggende i kasse som du ikke må bruge i mindst 1 år. Alt dette selvfølgelig kun hvis sælger nægter at give dig hvad du vil have og du vælger at få det du har ret til. Spørg du hvad jeg selv ville gøre, var det nok at skrive til dem på en venlig men bestemt måde at jeg ikke finder deres løsning tilfreds. Er de ikke til at stikke i så sendte jeg den sku nok retur. Det andet er alt for meget arbejde imo.
--
i7- 5820K | X99S GAMING 9 ACK | EVGA 980TI SC | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Phanteks Evolve Glass.
#32
ZulfoDK
Junior Supporter
20-07-2018 05:15

Rapporter til Admin
#30 Det er dig der er lidt på glatis! Så længe at det er muligt, og ikke påfører sælgeren uforholdsmæssige omkostninger (og det er jeg 99% sikker på at der IKKE er tale om her) så er det køberen der 100% bestemmer hvad der skal ske, og ikke sælgeren!
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#33
Die_Happy
Ultrabruger
20-07-2018 08:05

Rapporter til Admin
#30 Ang. stk 3 så tilbyder sælger hverken afhjælpning eller omlevering, men derimod et lille afslag i prisen. Afhjælpning vil være at der er en fejl med den købte vare, som han udbedrer. Omlevering vil være at han laver en "byt til ny".
--
#34
Mazies
Semi Supporter
20-07-2018 08:14

Rapporter til Admin
#32 Jeg er ret sikker på at hvis sælger skulle tage den bærbare retur, montere et nyt kort i den, samt stå med et andet kort som har mistet betydelig værdig, så vil de nemt kunne argumentere for uforholdsmæssigt store omkostninger. Derudover tilbyder de købet ophævet eller et afslag i prisen. Synes faktisk sælger handler som de skal her.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#35
Yoda626
Elite Supporter
20-07-2018 08:28

Rapporter til Admin
#31 "Hvis ikke i finder en løsning kan du vælge at tage den videre med forbruger klage nævnet, her siger du så god for at du hæfter for evt omkostninger ved en sag, såfremt du "taber", dem jeg har set ligger i omegnen af 4500 - 5000 alt afhængigt af om der skal eksperter på osv". Hvor har du fået denne viden fra? Link, anything tak? #34 "Jeg er ret sikker på at hvis sælger skulle tage den bærbare retur, montere et nyt kort i den, samt stå med et andet kort som har mistet betydelig værdig, så vil de nemt kunne argumentere for uforholdsmæssigt store omkostninger". Hvis sælger kun vil give 5% afslag af prisen, så må man antage at der ikke er uforholdsmæssige store omkostninger forbundet eller er afslaget af prisen ikke korrekt fastsat.
--
#36
Bjorno
Nørd Aspirant
20-07-2018 08:36

Rapporter til Admin
#30 jurist er du tydeligvis ikke, så vil du ikke gøre os alle en tjeneste og ikke kloge dig på jura. #34 det er som udgangspunkt bare ikke sælger som skal træffe det valg.
--
Det er noget værre noget!
#37
ZulfoDK
Junior Supporter
20-07-2018 08:56

Rapporter til Admin
#34 Det kan jo kun blive et gæt om det er en uforholdsvis stor omkosting - i min verden er det stemt ikke - og så vidt jeg kan læse, må der være tale om en stationær, og ikke en bærbar, og jeg vil tro at #0 selv kunne skifte grafikkortet, og sende GTX 1050 tilbage til sælger, som så kan genbruge kortet i en anden maskine. Og som #36 skriver, så er det KØBER der skal træffe valget om hvad HAN ønsker. Men selv ville jeg ikke orke at rode ret meget med det. Jeg ville gøre brug af min returret, og få refunderet det fulde beløb, hvis ikke sælger ville spille bold, og sende mig det korrekte grafikkort (som jeg her mener at køber har krav på)
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#38
ice_hiboy
Ultrabruger
20-07-2018 08:56

Rapporter til Admin
#Desværre har jeg ikke et link til hvad det koster, dette er fra tidligere arbejde hvor jeg havde adgang til at læse tidligere resultater og der lå de fleste i det omfang. Du kan frit læse afgørelser på forbrug.dk Der oplyser de bare ikke hvad det har kostet en forbruger eller sælger. Det kan også snildt koster meget mere, det kommer som sagt an på hvor mange advokater og eksperter der skal indover. Men regn som minimum med 1 års behandlings tid før der kommer en afgørelse. De 4 uger hos center for klageløsning er ikke en afgørelse men bare mailing.
--
i7- 5820K | X99S GAMING 9 ACK | EVGA 980TI SC | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Phanteks Evolve Glass.
#39
Mazies
Semi Supporter
20-07-2018 09:02

Rapporter til Admin
#35 Sælgers afslag er jo ikke en reflektion af hvad de vil koste at skifte kortet, det er hvad de vurderer den omtalte maskine som han har fået koster. #36 Korrekt, men hvis sælger kan påvise uforholdsmæssigt store omkostninger så kan de nægte at udbedre. Og de har givet ham mulighed for både at ophæve købet eller et afslag. #37 Præcis, et gæt. Og sælger tilbyder ham de andre muligheder hvor han frit kan vælge. #0 har tydeligvis fået en computer som er betydeligt billigere end markedsniveau, hvis ikke han havde, hvorfor ellers alt den ballade når han bare kunne tage imod pengene og købe en tilsvarende? Derfor vil han sikkert gerne holde på sin "ret", men hvor vidt det er hans ret er en vurdering af om omkostningen ved at at skifte kortet i maskinen er uforholdsmæssig stor...
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
--
Sidst redigeret 20-07-2018 09:02
#40
Bjorno
Nørd Aspirant
20-07-2018 09:37

Rapporter til Admin
#39 sælgers tilbud om 5 pct. afslag svarer jo tilsyneladende til deres skøn af, hvad merværdien er på et 1060. Det finder du næppe nogen (domstol eller ankenævn) der vil kalde uforholdsmæssigt. Derfor er det fortsat købers valg. De kan jo bare levere en maskine med de rigtige specifikationer, og tage den anden retur. Om køber så har fået en vare for billigt er en anden diskussion. Så kunne de jo have valgt ikke at levere (hvis de har taget de rigtige forbehold) i stedet for at levere noget mangelfuldt.
--
Det er noget værre noget!
#41
ZulfoDK
Junior Supporter
20-07-2018 09:47

Rapporter til Admin
#40 Og i mine øjne har de allerede accepteret at maskinen leveres med et GTX 1060, i og med at de skifter strømforsyningen så den passer til det grafikkort.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
--
Sidst redigeret 20-07-2018 09:48
#44
Mazies
Semi Supporter
20-07-2018 10:55

Rapporter til Admin
#40 Korrekt, det er købers valg... Medmindre det påfører sælger uforholdsmæssigt store udgifter, hvilket vi kun kan gætte på om det gør, men jeg kan sagtens se argumentet for. De 5% har intet at gøre med omkostningen for at udbedre fejlen, og om denne er uforholdsmæssigt stor. De 5% er den rabat de vil give #0. Ved omkostning for at udbedre skal computeren sendes retur, kortet skiftes, sendes til kunden igen og så står sælger med et kort som har tabt værdi. Jeg kan sagtens forstå det er en belastende situation at stå i, men synes stadig sælger handler på ordentlig vis. #41 Selvom jeg er uenig i din betragtning, jeg mener ikke sælger bør forventes at gennemgå alle specs på maskinen fordi køber har fået forkert strømforsyning, så ændrer det ikke sagen. #0 har fået leveret et forkert produkt, han forlanger at få fejlen udbedret Sælger siger det er uforholdsmæssigt dyrt at gøre, så de kan tilbyde ham en rabat eller at ophæve købet.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
--
Sidst redigeret 20-07-2018 10:58
#46
Yoda626
Elite Supporter
20-07-2018 11:23

Rapporter til Admin
En lille rettelse: #38 Jeg bliver nød til at rette hvad du har skrevet fordi det er ukorrekt. Her er fakta: Forbrugerklagenævnet behandler klager fra forbrugere som har købt en tjenesteydelse hos en erhvervsdrivende. Man skal først forsøge at løse problemet med sælgeren på egen hånd. Varens pris skal være mellem 800kr-100.000kr, dog er den nedre grænsen for tøj og sko 500kr. Sagsbehandlingen koster kun 160kr og hvis det bagefter falder ud til køberens fordel, så burde den erhvervsdrivende følge forburgerklagenævnet afgørelse, men det er frivilligt. Sker dette ikke inden for 30 dage fra afgørelsen, så er der mulighed for at tage sagen videre til enten fogedretten eller domstolene. Såfremt man har fået helt medhold i sin klage, og sælgeren har meddelt inden 30 dage, ikke at ville efterleve afgørelsen, så er der mulighed for at få dækket sine omkostninger i forbindelse med en retssag igennem konkurrence- og forbrugerstyrlensen.
--
Sidst redigeret 20-07-2018 11:27
#47
bobson
Super Supporter
20-07-2018 11:51

Rapporter til Admin
Jeg har ikke læst samtlige indslag, så beklager, hvis dette er nævnt tidligere. Jeg antager, at der er tale om Dell´s hjemmeside. Nu har jeg selv i længere tid kigget efter laptop hos Dell, og fulgt med i deres rigtig mange fine tilbud. Jeg har sjældent oplevet en hjemmeside som er så fyldt med fejl. Rabatpriser som ikke bliver ændret, selvom rabatten ikke længere er gældende. Laptops, hvor topmodellem har OLED skærm, men hvor denne skærm skrives at medfølge samtlige modeller helt ned til under 10.000,- selvom det ikke er korrekt. Alienware 15, som beskrives at have en CPU som hedder GTX 1080?? Og i øvrigt er den billigste model de sælger, så det skal næppe forstås som den angivne models GPU.. Superpriser, som pludselig ændrer sig når man går til levering - først her "opdager" hjemmesiden at man handler under "privat", og således skal betale moms!! Det er ikke imponerende :)
--
#48
Jimminez
Monsterbruger
20-07-2018 11:54

Rapporter til Admin
når der er fejl i annoncer og det er tale om pris fejl og forkert indhold så er der kun 1 ting at sige.... vis vi siger 1500 for 1050 kr og 2500 for 1060 kr så har han ikke ret til at få et 1060 da vi så kommer over i det der hedder urimeligt aftalevilkår og så kommer vi over i ondtro i en handle og det er ikke lovligt og du kan få en bøde så mit svar til dig send den tilbage eller tag de 5% alt andet er svindle //Redigeret grundet solstik.
--
Sidst redigeret 20-07-2018 12:48 af |Smash|
#49
ClumsyWizard
Juniorbruger
20-07-2018 12:04

Rapporter til Admin
Jeg ville helt klart bede om at få differencen på de 2 kort i rabat, ellers hæve købet. Husk at hvis du hæver købet, skal sælger sørge for betaling for tilbageleverancen, da det er dem som har begået en fejl ved ikke at informere korrekt på deres hjemmeside. edit: Jeg ser at sælger har sendt dig en ny strømforsyning? Det kan tolkes som erkendelse at maskinen skulle have haft et 1060 kort monteret, du har handlet i god tro da du købte maskinen, og jeg vil mene du står stærkt i en sag hvis du kontakter forbrugerklagenævnet. Jeg nægter at tro, at forskellen i prisen på de 2 kort er "udforholdsmæssigt store udgifter". Der er mange som har kommenteret på dette, men i sidste ende er forbrugere MEGET bedre stillet end hvad man skulle tro i sådanne sager. Du skal fandme ikke lytte til alle de lommejustirer som sidder her og er på nippet til personangreb med røvfuld og hvad ved jeg. Jeg ville personligt oprette en sag.
--
Sidst redigeret 20-07-2018 12:10
#50
ZulfoDK
Junior Supporter
20-07-2018 12:34

Rapporter til Admin
#48 "urimeligt aftalevilkår og så kommer vi over i ondtro i en handle og det er ikke lovligt og du kan få en bøde" Det er nok det værste sludder jeg har læst, i hvert tilfælde i den indeværende uge! Og læs lige tingene igen - han kan umuligt være i ond tro når han har kommunikeret med sælgeren, og sælgeren endda har ændret en del af ordren for at kunne tilpasse maskinen til det grafikkort som de i starten har solgt maskinen med. //Redigeret grundet solstik.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
--
Sidst redigeret 20-07-2018 12:49 af |Smash|
#51
|Smash|
Forumansvarlig
20-07-2018 12:49

Rapporter til Admin
Det er varmt udenfor. Husk at få masser at drikke, samt søg skygge så I kan køle ned.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#52
ToFFo
Guru
20-07-2018 12:54

Rapporter til Admin
Guys... Lad det nu ligge. Det ser ud til trådstarter allerede er sprunget overbord, for at svømme væk fra den synkende skude i bare skyder flere og flere huller i...
--
- Indsæt signatur -
#54
ZulfoDK
Junior Supporter
20-07-2018 17:27

Rapporter til Admin
#52 Tvært i mod - vi forsøger at hjælpe ham med at holde skuden ovenvande....
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#55
ice_hiboy
Ultrabruger
20-07-2018 21:52

Rapporter til Admin
#46 Så må de have lavet det om siden jeg sad med det for snart 2 år siden. Der starter den i center for klageløsning hvor de mailer imellem køber og sægler. Findes der ikke en løsning inden for 4 uger så kan sælger vælger om han vil tage den til forbruger klage nævnet. Taber en af parterne skal den tabende part betale udgifterne der har været ved at køre sagen. Dette er hvad der tager ca 1 år +. Det er korrekt at du stadig ikke som sådan kan kræve noget som helst ud af dem. Der skal du efterfølgende lave et civil søgsmål imod virksomheden. En lille bid fra forbrug.dk Forbrugerklagenævnet Finder forbrugeren og den erhvervsdrivende ikke en fælles løsning hos Center for Klageløsning, kan forbrugeren klage til Forbrugerklagenævnet. Forbrugerklagenævnet træffer en juridisk afgørelse i sagen. Sagsbehandlingen ved Forbrugerklagenævnet foregår som udgangspunkt på skriftligt grundlag. Du kan ikke overvære, når Forbrugerklagenævnet behandler din sag. Forbrugerklagenævnet er et domstolslignende klageorgan, som består af en formand, to medlemmer, der repræsenterer forbrugerinteresser og to medlemmer, der repræsenterer erhvervsinteresser. Forbrugerklagernævnet repræsenterer derfor hverken forbrugeren eller den erhvervsdrivende. https://www.forbrug.dk[...] https://naevneneshus.dk[...] Og mindste prisen er 1000 kroner :) Og kan se at det koster nu 100 for center for klage løsning og 400 for at oprette en forbrugerklage sag: https://naevneneshus.dk[...] Men ring til forbrug eller nævneshus og hør dem ad hvordan du står.
--
i7- 5820K | X99S GAMING 9 ACK | EVGA 980TI SC | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Phanteks Evolve Glass.
--
Sidst redigeret 20-07-2018 21:56
#56
Yoda626
Elite Supporter
20-07-2018 22:18

Rapporter til Admin
Jeg læste et lidt ældre afsnit fra forbrugerklagenævnet 2015, men det er næsten det samme. Eneste nye er vel dette center for klageløsninger. Selvfølgelig hvis sælger vinder, så skal sælger ikke hæfte for sagsomkostninger, men hvis køberen har søgt om dækning af omkostninger, så hæfter køber heller ikke for noget.
--
#57
ice_hiboy
Ultrabruger
20-07-2018 23:39

Rapporter til Admin
Min hovedpointe var ikke så meget hvad det koster. Men mere at det tager super lang tid og det må være kedeligt at have en computer stående i 1år som du ikke kan bruge. Jeg kan nemlig sagtens forstille mig at skulle han vinde imod sælger og de siger at sælger skal give ham en ny imod at de sender den anden retur, så skal den være som da han modtog den og ikke med 1 års brugsridser osv. Så vej det op om det virkelig er kampen værd hvis ikke man kan aftale noget med sælger som man er okay med.
--
i7- 5820K | X99S GAMING 9 ACK | EVGA 980TI SC | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Phanteks Evolve Glass.
#58
Yoda626
Elite Supporter
20-07-2018 23:57

Rapporter til Admin
Igen har du noget på skrift om man ikke må bruge den imens? :) Fordi man kunne også argumenterer den anden vej, at værdien for grafikkortet også faldet fordi teknologien rykker sig frem ad. Et andet argument kunne være, at brugeren skal have mulighed til at bruge pc'en, da hans penge er fastlåst i varen, specielt når der er tale om en enkelt del og ikke hele produktet. Jeg kunne fortsætte, at det er en nødvendig del for at pc'en kan fungerer og da sælger ikke fulgte forbrugerklagenævnet afgørelsen, så er det selvforskyldt, at grafikkortet er blevet anvendt til sælger har kunne give korrekt afhjælpning. Jeg kommer i tanke om, at når afhjælpning tager længere tid, så kan man ofte få et låne produkt, f.eks. mobil eller en anden bærbar. Jeg ved ikke det så gælder ved evt. en retsag, men... Men faktum er jo hvis afgørelsen falder til køberens fordel, at sælger ikke har givet korrekt afhjælpning. Tid til at sove, godnat.
--
Sidst redigeret 21-07-2018 00:02
#59
ice_hiboy
Ultrabruger
21-07-2018 02:37

Rapporter til Admin
Overhovedet ikke samme sag, men bid fast i afgørelsen. https://www.kfst.dk[...] Forbrugeren vinder kravet om at de fikser hans mobil efter de skader de har påduttet den, men han får ikke lov til at ophæve handlen idet telefonen ikke kan leveres tilbage i samme stand som da han købte den. Ellers er der denne her måske lidt samme skuffe https://www.kfst.dk[...]
--
i7- 5820K | X99S GAMING 9 ACK | EVGA 980TI SC | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Phanteks Evolve Glass.
#60
Yoda626
Elite Supporter
21-07-2018 07:38

Rapporter til Admin
Du er ikke særlig god til dette emne :) Begge eksempler er slet ikke det samme, første handler om at køberen allerede havde fået lavet dele på mobilen hos en 3 part med uoriginal dele, så er det klart at det ikke kan tilbageleveres og derfor kan købet ikke ophæves. Sælgeren taber alligevel, da de skal betale sagsomkostninger, det eneste de vandt, var at handlen ikke blev ophævet + abonnement, men det var fordi det var i brug. Køberen får alligevel et afslag i prisen, som er langt over 5%, Det andet eksempel, er det noget helt andet. Formodningsreglen er ophørt og selv den sagkyndige er enige, at det er selvforskyld (USB). Det vurderes at Acer er et bedre mærke end Emachines og at Acer ejer begge mærker. Dvs. Køberen har modtaget noget bedre, fremfor noget ringere. Ligeledes burde køber havde kort tid efter købet havde bemærket, at det er et andet mærke, da det er en åbenlyst fejl.
--
Sidst redigeret 21-07-2018 07:39
#61
ice_hiboy
Ultrabruger
21-07-2018 12:40

Rapporter til Admin
Skal vi ikke bare blive enige om at vi nok ikke bliver enige i andet end at sælger burde stå ved at de har solgt noget forkert :) Jeg er ikke jurist og regner heller ikke med at du er så i sidste ende er det for begge bare gætterier og hvad vi tror der vil skulle ske.
--
i7- 5820K | X99S GAMING 9 ACK | EVGA 980TI SC | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Phanteks Evolve Glass.
#62
Yoda626
Elite Supporter
21-07-2018 17:06

Rapporter til Admin
Du gætter mere end jeg gøre, hvis du ikke helt væk, så tror jeg godt du ved det selv. Du gav dårlige råd uden at kunne understøtte det. Vi lever i en tid, hvor "alle" (mange) har en mening om alt...
--

Opret svar til indlægget: Rettigheder ved marketingfejl

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE