Hey folkens
Jeg håber der nogle IT guruer der kan hjælpe med et problem vi gang på gang oplever på arbejdspladsen uden rigtig at finde en måde og komme det til livs på.
Det drejer sig om sort skærm efter bitlocker kryptering af Windows 10 pro maskiner, mærket Lenovo.
Vi har i vores virksomhed de seneste par måneder haft mere end 20 kunder der har ringet og brokket sig over sort skærm. Vores umiddelbar løsning til dd har været at formatere maskinen og geninstallere windows 10 pro.
Ved nogle tests har vi selv oplevet at få sort skærm både efter fejlslået og succesfuld kryptering. Vi har desuden prøvet kun at kryptere de dele af disken som bliver brugt samt en hel disk kryptering. Tilsvarende har vi prøvet at gemme krypteringsnøglen lokalt, på USB og som sidste mulighed, i Azure AD. Til sidst har vi forsøgt ovenstående med opdaterede drivere og OS uden held.
Vi er ved at være godt trætte af dette og det går desværre nu ud over kunderne og deres arbejde. For at opretholde GDPR er det nødvendigt at vi gør brug af kryptering. I og med at vi bruger Windows maskiner og Azure AD giver det bedst mening med bitlocker. Derfor har vi ikke besluttet os for at investere tid og penge i andre krypteringsværkøjer.
Vi har brugt meget tid på research og desværre har vi ikke fundet roden til fejlen endnu. Så hvis der én eller flere af jer der har oplevet dette problem må i meget gerne dele jeres løsningsforslag nedenunder. Tak på forhånd.
-
--
Gæstebruger, opret dit eget
login og få din egen signatur.