Er certifikater et must? Næh, men det er satme rart at have, så man kan dokumentere man ved hvad man laver. Men certifikater kan være virkelig dyre!
Jeg forstår godt din chef ikke bare kaster om sig med certificeringer, da de er rimelig pricy. Besides, hvorfor certificere dig, hvis det ikke er nødvendigt for de opgaver du er ansat for at lave.
I visse brancher kan det være nødvendigt med certifikater, for at opnå en partnerstatus.
Eksempelvis Cisco, HP, Dell osv. kræver at man har X antal medarbejdere med Y certifikater, for at opnå Z partnerstatus, og dermed få bedre priser fra leverandører, og kunne tjene mere.
Jeg har selv certifikater fra fx Fujitsu, Lenovo, Dell osv. men det er mere i salgsøjemed.
Det kommer helt an på hvor du sidder, om certifikater er nødvendige.
Måske er du bare ikke det værd for firmaet at betale en masse penge for at certificere netop dig. Det kan være de vurderer du er undværlig, eller at du er så ung og ambitiøs, at de måske smider certificerings-penge efter dig, hvorefter du siger tak og skrider til en anden arbejdsgiver. Det kan de jo ikke gøre ved. Det er en "chance" arbejdsgiver tager.
Du kan selvfølgelig også selv betale for dine certificeringer, og læse op samt tage eksamener i din fritid. Vær dog opmærksom på, alt efter certificeringen, at det kan kræve rigtig meget tid og dedikation.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 05-02-2021 14:54