Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

?? : Tilbudspris/returvarer ved Komplett.dk

Af Bruger Niels Haldrup | 17-02-2013 12:23 | 2493 visninger | 27 svar, hop til seneste
Hej Gutter, Jeg ved godt denne tråd falder udenfor kategori, men jeg kan ikke finde et passende sted at smide den. Derfor - hvis en moderator/admin finder denne meget upassende må den meget gerne flyttes. Jeg er ikke ude på at irritere nogen med en fejlplaceret tråd. Godt så! Mit spørgsmål handler om Komplett.dk, idet jeg har købt en vare fra dem i den forgangne uge, der nu er kommet på tilbud. Jeg har stadig returret på varen, hvorved jeg jo i princippet kunne købe den nye på tilbudspris og derved spare differencen. Er der nogen på HOL der har erfaringer med dette? Jeg er godt tilfreds med min vare, men det er jo bittert at betale 300 kroner mere for den samme vare, når den nu er på tilbud. Det er et af deres weekend tilbud, så der er jo ikke mulighed for at få fat på kundeservice i dag. Det drejer sig om en XL2411T. Jeg tænkte lidt på, om der er nogen der har stået i samme situation før og evt. har kontaktet Komplett omkring det? Hvis ja - hvad kom der så ud af det ? :) (Jeg er helt klar over at det sagtens kan være "sur røv", men jeg ved også, at der er nogen forretninger der har en "tilbudsgaranti", hvorved de giver dig differencen retur, hvis de får varen på tilbud indenfor de efterfølgende 14dage...) Tak til dem der gider læse og svare!
--
#1
Kaasje
Ultra Nørd
17-02-2013 12:26

Rapporter til Admin
Skriv til dem, du har 45 dages retturret men jeg kender folk der i lignende situationer bare har fået resten af beløbet i refundering. Skriv til deres chat, de er de mest flinke mennesker i verden :)
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#2
Lau,Henrik
Guru
17-02-2013 12:27

Rapporter til Admin
Tror at de hellere vil returnere forskellen mellem de to beløb, end modtage din vare, være tvunget til at sælge den som demovare (Og derved tabe penge). Giv dem et kald eller hiv fat i deres chat. De er trods alt kendt for god service
--
If you stand for nothing, you'll fall for anything
#3
MisterNiceHands
Ultra Supporter
17-02-2013 12:30

Rapporter til Admin
Det kunne også være de bare siger "Ingen arme, Ingen kager"
--
Spec i Profil
#4
Papa J
Maxi Supporter
17-02-2013 12:33

Rapporter til Admin
#1 Har du prøvet at være i kontakt med dem ang defekte varer? For efter min erfaring er din sætning "de er de mest flinke mennesker i verden :)" MEGET malplaceret... De er umulige at have med at gøre efter min mening. #2 God service? Desværre ikk min erfaring. #3 Enig. (Venter nu bare på at blive flamet til døde :D)
--
SB FTW!
#5
Niels Haldrup
Bruger
17-02-2013 12:38

Rapporter til Admin
Tak gutter - problemet er jo netop at det er et weekend tilbud, så jeg kan ikke få fat på dem i dag. Alternativt skal jeg jo bestille en ny, bare for at sende den retur igen... Det er lidt søgt. Det betyder jo så også, at hvis jeg ikke køber en i dag, så har jeg jo reelt ikke benyttet mig af tilbuddet. Jeg ved ikke helt hvad de siger til det. Også derfor jeg spørger om folk har lignende erfaringer :)
--
#6
Humlee
Ultra Supporter
17-02-2013 12:42

Rapporter til Admin
#4 I forbindelse med hvor mange produkter har du været i kontakt med deres kundeservice? det kan jo ske at du har været uheldig?...
--
#7
nuxx
Elite Supporter
17-02-2013 12:43

Rapporter til Admin
#5 Send en email, så har du reageret idag. Du kan også bestille en til tilbudsprisen til pickup+betaling ved afhentning.
--
Fun: 3770K, Z77Sbrtooth, 560Ti 448c, 12GB HypX, 160GB SSD, 750W XFX Black ed., 30" Dell U3011 Work: MacBook Pro Retina + ASUS N55SF
#8
Papa J
Maxi Supporter
17-02-2013 12:44

Rapporter til Admin
#6 Mange efterhånden. Alting skal trækkes i langdrag. Det er ulideligt og grundet dette faktum handler jeg aldrig der mere og fraråder andre at gøre det. Køber meget HW og gider simpelthen ikk bøvle med SÅ dårlig kundeservice.
--
SB FTW!
#9
Stroyer
Giga Nørd
17-02-2013 12:52

Rapporter til Admin
4# / 8# Jeg vil så sige at jeg har oplevet det modsatte. Deres kundeservice er HELT i top - også når det gælder reklamationer. Har haft nogle stykker, og sidst med et Asus Maximus Extreme IV - Den blev grundigt gennemtestet og herefter ombyttet til en Version V - til trods for at være over 2 år gammelt. Jeg han kun give Komplett mine bedste anbefalinger. Dog synes jeg ind i mellem at deres priser er en smule for høje, men så handler man jo bare andre steder. /mvh
--
IDGAF!
#10
Chinabox27
Monsterbruger
17-02-2013 13:10

Rapporter til Admin
bestil en ny, send den anden retur du sender så den nye uåbnede retur på første faktura for at have god samvittighed :)
--
Handler Kun F2F
#11
Kaasje
Ultra Nørd
17-02-2013 13:14

Rapporter til Admin
#4 Ja. JEG dummede mig ved at købe et forkert netkort, pakken var åbnet, forseglningen brudt, hvilket jeg også forklarede dem, da jeg havde prøvet at sætte det i min pc, men fik bare at vide at jeg bare skulle sende det ind for en fuld refundering. Top service. -- ligesom #9 er deres priser nogen gang lidt for høje. Deres tilbud heller ikke så specielle mere. Dog er det der irriterer mig mest, deres fragtpriser.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#12
M.Mikkel
Nørd Aspirant
17-02-2013 13:22

Rapporter til Admin
#10 Vrøvl han kan ikke sende den nye retur på gl Faktura. Har du aldrig hørt om SN Nr???
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
#13
Lars2222
Semi Nørd
17-02-2013 13:28

Rapporter til Admin
Herre gud, de er til at snakke med. fint nok du spørger, men bedre at prøve et mail til dem først. Jeg købte en gang en bluray afspiller hos komplett,ugen efter var den påtilbud. fik 300kr tilbage. altid top service hos komplett.Havde det været ELGiganten tvivler jeg stærkt på de ville haved gjort det samme.
--
My first computer was a Vic 20 at that time computer was new
#14
MisterNiceHands
Ultra Supporter
17-02-2013 13:30

Rapporter til Admin
#12 - Har du nogensinde modtaget en faktura med Serie nummer på ? For det har jeg ikke...
--
Spec i Profil
#15
Kaasje
Ultra Nørd
17-02-2013 13:38

Rapporter til Admin
#13 ..De havde krævet ekstra betaling ;)
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#16
ToFFo
Guru
17-02-2013 14:09

Rapporter til Admin
Trådstarter: Kontakt kundeservice. Længere er den ikke. Det er billigere at give dig rabat, end det er at tage din skærm ind på returretten. Simpelthen pga. den lange arbejdsproces og de timer/udgifter der er forbundet med det. Her er rutinen: Når du har oprtettet en retursag på hjemmesiden, og din skærm står til retur, i postburet der kommer ind skal den igennem følgende: Indregistrering, udpakning, test, nedpakning, kreditering, lukning af sagen, varen sættes på demolager, sendes til norge og bogføres af økonomiafdelingen som står for udbetaling. Når den så er landet i norge, skal den indregistreres og lægges på demolager. EDIT: Jeg kan se det drejer sig om små 300kr... Dem får du udbetalt. Du må meget gerne tage et screenshot af skærmen på Komplett.dk hvor den er på tilbud. Når den ikke er på tilbud mere, i morgen, kan kundeservice ikke se historikken for tilbud på denne skærm. Det er ikke sikkert det er nødvendigt med screenshot. Men det kommer an på hvem du snakker med. Spørg efter Henning. Du må gerne nævne mig, det er fint. Og når du henvender dig, så gør det på skrift, enten ved mail eller chat. For hvis konto oplysninger opgives så SKAL disse opgives på skrift. Dette er meget vigtigt. Husk at have ordrenummer parat, for at lette processen :) Der er masser udgifter forbundet med at returnere. Så det skal være en ganske betydelig prisforskel, før den tages ind på returretten, fremfor at udbetale differencen. #14 - Du har aldrig købt noget, hvor serienummer stod på din faktura?? Så har du aldrig købt en bærbar computer eller en mobiltelefon på nettet. Jeg ved ikke hvordan andre forhandlere er, men hos komplett står der ALTID Serienummer på fakturaen, hvis det er muligt. Det gør der på bærbare computere, færdigsamlede stationære (ikke komplett PC), mobiltelefoner (IMEI), diverse TV, tablets alle Apple produkter og meget meget mere. Det er vigtig den står der. Ellers er dit købsbevis fuldstændig værdiløst. Der SKAL være serienummer på! Ellers kan du ikke dokumentere noget som helst. Hvis du køber 1 bærbar til 20.000kr og den bliver stjålet, hvordan vil du så dokumentere at den er din, hvis politiet finder den? Så kan enhver jo sige det er deres 20.000kr dyre bærbar.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#17
MisterNiceHands
Ultra Supporter
17-02-2013 14:49

Rapporter til Admin
#16 Men hvilket produkt er det nu lige vi snakker om her ? OG Hvis der ALTID står serie nummer på faktura hos Komplett.dk Hvorfor er der så på ingen af mine ? vil det sige at de 20-25k jeg har købt for hos Komplett.dk ikke vil være dækket af noget fordi der ikke står serie nummer på mine produkter på den til sendte faktura fra forhandlerne ?
--
Spec i Profil
#18
ToFFo
Guru
17-02-2013 15:18

Rapporter til Admin
#17 - Har du læst mit indlæg ordentligt igennem? Jeg fremhæver lige et par ting :) Jeg ved ikke hvordan andre forhandlere er, men hos komplett står der ALTID Serienummer på fakturaen, hvis det er muligt. Det gør der på bærbare computere, færdigsamlede stationære (ikke komplett PC), mobiltelefoner (IMEI), diverse TV, tablets alle Apple produkter og meget meget mere. Det står ikke på enkelte komponenter som blæsere, grafikkort, bundkort, harddiske, kabinetter og alt muligt andet løst hardware. Og nej, selvfølgelig er du stadig dækket, selvom der ikke står serienummer på din faktura. Og sender du noget til komplett, som du har købt der, men du ikke har din faktura på, så har Komplett din faktura og derved dit serienummer. Skide smart :)
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#19
Wifebeater666
Ultra Supporter
17-02-2013 15:22

Rapporter til Admin
I el giganten går du bare ind med din kvittering og så får du differencen udbetalt hvis varen er faldet i pris inden for 14 dage. Det skal du da bare snakke med kunderservice om, bedre for dem at du ikk returnere. Helt almindelig praksis det her.
--
Life is a bitch and then you marry one
#20
Niels Haldrup
Bruger
17-02-2013 15:57

Rapporter til Admin
Jeg kan se at folk kommer med ca. det svar jeg havde forventet , det er meget positivt :) Spørgsmålet er så bare nu, hvorvidt jeg skal lave andet end at tage screenshot af komplett.dk i dag, for at kunne dokumentere det i morgen, eller om jeg skal oprette returordre og kontakte kundeservice på mail, i dag ?
--
#21
ToFFo
Guru
17-02-2013 16:08

Rapporter til Admin
#20 - Det tager 1 sekund at tage et screenshot. Og det er ikke sikkert det bliver nødvendigt. Det er sådan en "just in case" ting. Men jeg tror bestemt ikke der bliver besvær. Du skal IKKE lave en retursag. Du skal kontakte kundeservice skriftligt, direkte. Dit kontonummer og ordrenummer skal bruges. Derfor skal du gøre det skriftligt, da dit kontonummer ikke må opgives telefonisk. Det skal være på skrift.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#22
Niels Haldrup
Bruger
17-02-2013 22:07

Rapporter til Admin
Tak for svarene alle sammen, jeg har sendt dem en mail med en forklaring. Vi ser hvad der sker :)
--
#23
Niels Haldrup
Bruger
19-02-2013 16:23

Rapporter til Admin
For god ordens skyld får i svaret her: Hej Niels. Normalt når det er weekend tilbud vi kører, så tilbyder vi ikke prisjusteringer på disse produkter, da de er på tilbud i 2 dage. Men det er heller ikke noget vi skal diskutere om, så jeg har oprettet en pris justering til dig på 404 kroner der udbetales til dit kreditkort, inden 10 bankdage. God dag. Jeg kan kun sige, at jeg er ualmindelig godt tilfreds med Kompletts kundeservice lige nu :)
--
#24
makaus
Monsterbruger
19-02-2013 17:03

Rapporter til Admin
#23 Det lyder som om at han/de trækker lidt i land, med hensyn til den normale fremgangsmåde ved sådanne henvendelser.. Er du ikke i din fulde ret, til at sende skærmen tilbage, få betalt samtlige fragtomkostninger, for derefter at bestille en ny? Eller hvordan er det med fragt?
--
#25
Ikox
Supporter Aspirant
19-02-2013 17:47

Rapporter til Admin
Fragten skulle Niels evt. selv dække for og sende den tilbage
--
Asus Rampage IV Formula,Intel 3930K, 16Gb Corsair Dominator-GT 2133Mhz,Asus GTX680 DirectCUII, Samsung 830 128Gb,Kingston HyperX 480Gb
#26
P.Nutz
Gigabruger
19-02-2013 18:16

Rapporter til Admin
Komplett har stadig den bedste service... har lige haft et bundkort i gennem RMA hos dem. Afleveret personligt mandag morgen i Hvidovre, sagen afsluttet 1 time senere og nyt kort bestilt. Fik det dagen efter ved Vesterport :)
--
#27
Stroyer
Giga Nørd
19-02-2013 19:07

Rapporter til Admin
Endnu en go oplevelse fra Komplett. Sendte en fejlbehæftet SSD (Corsair Force GT 120Gb)til dem igår, hvor de self. sendte mig en pakkelabel så jeg slap for fragten. Omkring kl. 1300 I DAG får jeg en opringning at disken er konstateret defekt, og jeg kunne bare vælge at købe for det originale beløb diske var blevet købt til i sin tid, eller bare få alle pengene retur :O Vi snakker altså en RMA-Behandlingstid på under 24 timer... Service!!! /mvh
--
IDGAF!


ANNONCE