Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Generel software
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ticket system?

Af Monsterbruger Pauge | 24-04-2019 08:42 | 2786 visninger | 18 svar, hop til seneste
Hej Hol, Vi mangler et Ticket system i min virksomhed, til at styre forskellige arbejdsopgaver, såsom bug fix, features, support osv. primært for at holde styr på "sager", jeg har pt. 3 email "tråde" med samme navn og 3 forskellige problemer. Det bliver snart svært at holde styr på. (det er det allerede) Jeg har tidligere brugt Kayako, men ville gerne høre om nogen havde god erfaring med noget andet? på forhånd tak :)
--
#1
kiomis
Elite Supporter
24-04-2019 08:47

Rapporter til Admin
ServiceNow er det nye sort ellers er der Effecte og AutoTask som jeg har kendskab til. samt IBM har et
--
#2
Coff
Maxi Supporter
24-04-2019 08:53

Rapporter til Admin
Jira er også et godt bud. Hvor mange mennesker skal bruge det og i hvilket omfang? ServiceNow er meget omfattende så med mindre du har behov for at kunne eskalerer, lave store rollout planer og have mulighed for at andre skal godkende tickets så er det nok ikke noget for dig. Hvad er dit budget?
--
#3
Pendor
Super Supporter
24-04-2019 08:58

Rapporter til Admin
Youtrack kunne måske være et bud?
--
#4
Nalsev
Semi Supporter
24-04-2019 08:59

Rapporter til Admin
Hos os bruger vi ServiceNow, det kan kun anbefales.
--
#5
Pauge
Monsterbruger
24-04-2019 08:59

Rapporter til Admin
#1 gode bud :) tak! ServiceNow ser meget omfattende ud som #2 også siger. #2 det kigger jeg lige på tak! Vi er kun en 3-4 stykker der skal bruge det, og det skal primært bruges til tickets, måske på sigt noget planlægning ift. features. Budget: Gerne så lidt som muligt :), men det må gerne koste lidt. (jeg ved ærlig talt ikke hvad sådan noget her koster og hvad max er ift. min chef)
--
#6
|Smash|
Forumansvarlig
24-04-2019 09:09

Rapporter til Admin
Zendesk er også en mulighed.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#7
Kasper59
Juniorbruger
24-04-2019 09:11

Rapporter til Admin
Ellers så er https://trello.com[...] også en mulighed.
--
#8
Thomaslje
Monster Nørd
24-04-2019 09:19

Rapporter til Admin
#7 jeg vll faktisk give dig ret, selvom det ikke er et rigtigt ticket system, så er det super nemt og da de kun er 3-4 stykker så giver det rigtig god mening at bruge.
--
https://www.facebook.com[...]
#9
[UAV]Hunter
Mega Nørd
24-04-2019 09:22

Rapporter til Admin
ServiceNow (og ligneden) er mest ment til en form for service provider, heavy ticket load, high visibility. ITIL, hvis det siger jer noget.. Det har mega mange moduler, flexibelt trial and tested. Ellers er der Remedy, brugt mange steder, har mange år på bagen. HP har også et ITIL Service Managedment tool.. Service something? SAP CRM laver også ticket system, i mindre skala kan det virke fint. Men tror det er systemer der er high-end, 3-4 personer ville udnytte disse systemer 1-2% (måske et målrettet tilbud for opsætning kan give jer det i har brug for. Har i virkelig brug for at arbejde i adskellige arbejdsgrupper, supportere flere services, følge en dedikeret eskaleringsprocess, kunne følge hvert minut effort-tid, minut for minut?? FocalScope kunne være et bud, fuld email manager, opgavestyring osv. Har set det i brug, ser fint nok ud. Phabricator er også et bud, vi var et team på 4 der brugte det, tickets/opgaver kunne nemt oprettes og tldeles, kædes sammen og så videre, kunne være et meget billigt alternativ, kan hostes på jeres egen server. Har ingen ide om prisen for alle disse, men tror de vil være overkill for jeres setup.
--
The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.
#10
flaskeole
Ultrabruger
24-04-2019 09:26

Rapporter til Admin
Vi har brugt Spiceworks i en del år nu, og er godt tilfredse. Det er gratis, men der vises et par reklamer ude i højre side. De har både en on-prem og en cloud løsning, begge gratis.
--
https://www.creadecor.dk[...]
#11
Pauge
Monsterbruger
24-04-2019 09:27

Rapporter til Admin
#6 må indrømme at det ser meget support ud, det er faktisk mest til internt brug. #7 Det Trello ser meget overskueligt og simpelt ud, også er det endda gratis :) Jeg tror jeg prøver med Trello i første omgang, det ligner også at det kan snakke sammen med en masse andet. så man burde kunne koble noget mere på efter behov. ellers tror jeg at Jira / Youtrack bliver næste bud, ServiceNow ser lidt for omfattende ud.
--
#12
XsiX
Monsterbruger
24-04-2019 09:48

Rapporter til Admin
ServiceNow er klart number one i forhold til et ticket system. Det er dog klart overkill til jeres brug, der vil Trello være oplagt. Skal nogen bruge hjælp med ServiceNow, så sig forresten bare til :D
--
Google er din ven
#13
Mattii
Ultra Nørd
24-04-2019 10:42

Rapporter til Admin
Jira kan anbefales :)
--
#14
Asgerkhan
Super Supporter
24-04-2019 10:50

Rapporter til Admin
Lige nu bruger vi OTRS, men vi er at kigge på at skifte over til ServiceNow. Fordelen ved OTRS er at det er open source, så i kan nemt lave tilføjelser med andre ting, f.eks IPAM eller CRM systemer.
--
I never pirated it, it was donated. By the file fairy. At night i put a empty harddisk under my pillow.
#15
Lowice
Elitebruger
24-04-2019 11:23

Rapporter til Admin
Vi bruger TopDesk og det kan man skræddersy som man har behov for og så kun betale for det.
--
#16
inckie
Elite Nørd
24-04-2019 11:29

Rapporter til Admin
#0 I min afdeling bruger vi Redmine, især fordi det er open source og vi derfor har minimale omkostninger ved at bruge systemet - det er også relativt nemt at installere. #1 ServiceNow skal bare dø - fuck noget lort, det er mega over engineered, grimt og bloated og langsomt og skal dø sammen med alt det her ITIL pis. #2 Jira er meget nice, men det er også pænt dyrt ikke ? #3 Zendesk er vel mere orienteret imod service/support/helpdesk, men det har tilgengæld mange integrationsmuligheder
--
https://twitter.com[...] - Ned med #lurerSørenPape https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage.
--
Sidst redigeret 24-04-2019 11:30
#17
Robert Luther
Mega Supporter
24-04-2019 11:38

Rapporter til Admin
ServiceDesk Plus er gratis til et vis punkt. Måske værd at kigge på.
--
Asus Z370-G - I7 8700K - GTX 1070 Strix - AX850w - Samsung EVO 850 500 GB
#18
Pauge
Monsterbruger
22-05-2019 08:23

Rapporter til Admin
Hej alle sammen, Jeg ville bare sige tak for alle jeres inputs. Vi endte på Trello indtil videre, som vi er rigtig glade for. Det er ret nemt og brugervenligt, hvilket er et kæmpe plus :) Det skulle også være ret nemt at få til at snakke sammen med zendesk osv. hvilket er stort plus, da vi skal have noget support software på et tidspunkt.
--

Opret svar til indlægget: Ticket system?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE