Hej.
Jeg går ud fra at der er mange her som sidder som administratorer på både mindre og større netværk rundt omkring i de danske virksomheder.
Er der nogen af jer der har en procedure/guide eller noget i den stil, til at lave et "helbredstjek" på jeres AD/DNS/DHCP og hvad der ellers følger med?
Der er selvfølgelig nogle virksomheder der har masser af ressourcer og en økonomi der gør man kan have store forkromede løsninger, og så må der også være små virksomheder der måske har nogle få manuelle procedurer.
Jeg synes det kunne være sjovt og inspirerende at høre hvad I forskellige gør rundt omkring i jeres job for at fange udfordringerne før de bliver for store. Jeg kunne forestille mig at mange bare antager at alt er som det skal være og først kigger når der er noget som ikke funker, mens andre har meget strenge procedurer for hvad der skal tjekkes med hvor jævne mellemrum :)
Jeg er pt. selv en af dem som ikke har en fast rytme for hvornår der skal tjekkes op, men engang i mellem manuelt tjekker op med DCDIAG, RepAdmin, kører diagnostics reports i DFS management og ellers blot tjekker lidt event logs på serverne.
Jeg håber en masse vil dele deres erfaringer, og at en masse vil kunne lære af andres erfaringer.
--
Gæstebruger, opret dit eget
login og få din egen signatur.