Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Spil
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Unreal Tournement problem !

Af Ultrabruger Volander | 11-11-2006 20:29 | 1613 visninger | 20 svar, hop til seneste
Hej Jeg sidder til LAN og vi er begndt at spille unreal tournement det helt gamle. Men når jeg spiller det på min computer (se bærbar iprofil), går det hele lyn hurtigt, nogen der har en idé om hvad der er galt ?
--
Såen gør man...helt stille og snildt ! Hvis noget kan gå galt, så går det galt!
#1
Volander
Ultrabruger
13-11-2006 09:59

Rapporter til Admin
Prøver lige igen ! Sidder godt nok ikke til LAN længere, men problemet er der stadig :D
--
Såen gør man...helt stille og snildt ! Hvis noget kan gå galt, så går det galt!
#2
Gripen90
Guru
13-11-2006 10:11

Rapporter til Admin
Det er fordi UT er CPU afhængigt og jo hurtigere CPU des hurtigere kører det, og desværre er der ingen limit mht ydelsen således at de bliver skaleret således at spilhastigheden ikke øges ikke øges på en hurtigt PC. Det samme problem havde MDK2. Men ellers et par nemme tip er at slå V-sync til så limiteres dine FPS din skærms Hz og da den nok er 60Hz, vil din limit ligge på ca 55-60FPS hvilket skulle være rigeligt til spillet. Men hvis du ikke vil, det så er der ikke andet for end at slå max FSAA (anti-aliasing) og AF (anisotropic filtering) til i din GFX drive så skal hastigheden nok falde og desuden vil du få en bedre billedkvalitet.
--
Søg FØR du spørger, og kan du ikke finde det svar du søger så spørg - elementært!
#3
Volander
Ultrabruger
14-11-2006 09:07

Rapporter til Admin
hmm... har et lille problem med de settings du siger, vi spillede nemlig også cs, og så at jeg have noget choke og loss og så ville jeg slå V-Sync fra, men har ingen mulig for at det under skræminstillinger. Kan godt slå det fra på min stationær, men ikke på min bærbar, den har ikke rigtig nogle instillinger som den burde. Nogen idé om hvordan man gør det på det graffik kort i min bærbar (se profil), eller generelt på en Zepto ?
--
Såen gør man...helt stille og snildt ! Hvis noget kan gå galt, så går det galt!
#4
Spock
Junior Supporter
14-11-2006 09:34

Rapporter til Admin
det er første gang jeg hører at UT skal være CPU afhængig. Har spillet det på min gamle Celeron 466, min XP1800+ (1,53GHz), min XP2400+ (2,0GHz) og min IBM bærbar Core Duo 1,66GHz uden nogen synlig ændring af hastighed. har desuden venner som også kører det på A64 3200+ og der kører det også som det skal. så hvis det er CPU afhængig, ved hvilke clock/cpu modeller skulle det så starte? #0 har dog ingen forklaring på hvorfor det kører for hurtigt ved dig
--
For dum til at vide alt, for klog til at skulle kommentere alt. Når ingen ser dig spise det, er der så stadig kalorier i det?
#5
Spock
Junior Supporter
14-11-2006 09:36

Rapporter til Admin
skal måske lige siges at jeg bare installerer, den checker op omkring mit system og så kører det. jeg sætter ingen gfx indstillinger selv, men kører bare med hvad den foreslår
--
For dum til at vide alt, for klog til at skulle kommentere alt. Når ingen ser dig spise det, er der så stadig kalorier i det?
#6
Gripen90
Guru
14-11-2006 09:51

Rapporter til Admin
#4: UT har altid været CPU limiteret, eller rettere det har unreal1 enginen altid været. Det kræver bare lidt søgning om det. Men som sagt hvilken "bug" der gør at det ikke kan holde spil hastigheden ved jeg ikke, men det samme var gældende med MDK2.
--
Søg FØR du spørger, og kan du ikke finde det svar du søger så spørg - elementært!
#7
Volander
Ultrabruger
14-11-2006 10:04

Rapporter til Admin
det eneste jeg har ændret i GFX setting inde i spillet var at skifte opløsning til 1024*768. Vi var 10 stykker der installerede det, og jeg var den eneste der havde det problem, første gang jeg spillede virkede det fint, men da jeg gik ud af det, og vi skulle spille senere igen så begyndte den at gå alt for hutigt, alt i spillet kørte bare med 10x hastighed. Prøvede at slette der og installere det igen uden det hjalp... Lidt nederen, da det er et mega grineren spil
--
Såen gør man...helt stille og snildt ! Hvis noget kan gå galt, så går det galt!
#8
Spock
Junior Supporter
14-11-2006 10:19

Rapporter til Admin
prøv gå ind i: Options -> Preferences -> Game her har du noget der hedder Game speed som kan sættes op til 200%. min sidder selv på 100%, så måske den er skyld i det
--
For dum til at vide alt, for klog til at skulle kommentere alt. Når ingen ser dig spise det, er der så stadig kalorier i det?
#9
Stein
Juniorbruger
14-11-2006 10:30

Rapporter til Admin
Ja jeg har heller ikke probs med min på en E6700 cpu , så tvivler på den er cpu afhængig , uden dog skråsikker. Men enten har du install en speedbot ellers er det som #8 siger. Stein
--
#10
-=Nyrup=-
Elitebruger
14-11-2006 11:16

Rapporter til Admin
Jeg havde det samme "problem" da jeg skulle game det på min bærbare. Løsningen er at du skriver en parameter efter din genvej. Du skal tilføje "-CPUSPEED=1200" uden "", og hvor 1200 er hastigheden på din cpu - f. eks. min Pentium M 750 skal jeg skrive "-CPUSPEED=1866".
--
#11
Volander
Ultrabruger
14-11-2006 12:35

Rapporter til Admin
8# Det har jeg prøvet den står til 100% 9# Har aldrig haft sådan et program eller lign. på min comp. men ellers kunne det godt være det. en af mine kammerater har en gang haft det til CS og efter han gik ud af CS og gik ind i tony hawk pro skater... virkede den også der :D 10# Okay lyder interresant, kan du se hvad min speed skal være ? bærbar er i profil !
--
Såen gør man...helt stille og snildt ! Hvis noget kan gå galt, så går det galt!
#12
Gripen90
Guru
14-11-2006 12:48

Rapporter til Admin
FFS Unreal Tournament er CPU afhængigt - men på den led des hurtigere CPU des FLERE FPS, grafikkortet er IKKE den limiterende faktor i dette spil. http://www.thehaus.net[...] http://www.aceshardware.com[...] Og som jeg HAR sagt så er speed-buggen delvist forbundet til CPU-hastigheden, men hvordan buggen omgås kan jeg ikke huske. Der er evt nok et par patches ude der løser problemet.
--
Søg FØR du spørger, og kan du ikke finde det svar du søger så spørg - elementært!
#13
Spock
Junior Supporter
14-11-2006 13:04

Rapporter til Admin
#12 hvordan FPS og spil hastighed hænger sammen har jeg ikke forstået. troede altid at, højere FPS jo mere flydende kører det. for ellers ville det da være en bug i alle spil, da alle går efter at få så højt et FPS som muligt for at spillet skal køre bedste muligt. men hvis du siger det er CPU afhængig = gamespeed afhængig, hvordan kan alle andre så spille det fint nok, selv med en E6700? requriments er 200MHz og op efter. tror kun at du opnår højere FPS med en hurtigere CPU, men som skrevet i starten kan jeg ikke se hvordan den skal kunne ændre gamespeed. #0 du kører med version 436? http://www.unrealtournament.com[...]
--
For dum til at vide alt, for klog til at skulle kommentere alt. Når ingen ser dig spise det, er der så stadig kalorier i det?
#14
Spock
Junior Supporter
14-11-2006 13:07

Rapporter til Admin
#11 da du skriver du har en 1,8GHz i din bærbar, skal du vel tilføje: -CPUSPEED=1800
--
For dum til at vide alt, for klog til at skulle kommentere alt. Når ingen ser dig spise det, er der så stadig kalorier i det?
#15
Volander
Ultrabruger
14-11-2006 13:07

Rapporter til Admin
#13 Uhh ha, det kan jeg ikke huske. Jeg er på arbejde lige nu, jeg tjekker det når jeg kommer hjem (4-5 tiden).
--
Såen gør man...helt stille og snildt ! Hvis noget kan gå galt, så går det galt!
#16
Gripen90
Guru
14-11-2006 13:23

Rapporter til Admin
#13: Nu vender du det jo på hovedet igen !. Spillet ER CPU limiteret, hvilket du burde kunne se ud fra de links. 1) Jo hurtigere CPU = flere FPS, flere FPS => mere "glidende/jævnt" gameplay unden stuttering. 2) Bieffekten ved en hurtig CPU er at visse spil på en eller anden led har en hastigheds/speedbug, således at ikke nok med at FPS øges som den skal, men selve spilhastigheden øges hvilket det IKKE skal. 3) Så er det jeg siger at jeg ikke lige præcis ved hvori "speedbuggen" i UT ligger til at lappe dette, hul, men jeg siger så også at problemet også har været eksisterende med MDK2 uden den nyeste patch - 100FPS = hovedfiguren i spillet løb rundt med 100km/t... alt al for hurtigt. 4) Denne speedbug er ofte tilstede i gamle spil afviklet på nye hurtigere maskiner... Fx mit Earth Siege 2 er uspilbart da så snart jeg trykker "fire" affyres hele mit arsenal på een gang. Forstår du nu sammenhængen med hvad det vil sige at være CPU limiteret og hvad en Speedbug er ?
--
Søg FØR du spørger, og kan du ikke finde det svar du søger så spørg - elementært!
#17
Volander
Ultrabruger
14-11-2006 17:32

Rapporter til Admin
#14 kan ikke lige finde ud af hvor du vil havemig til at skrive det. Kan du ikke linke et billede eller på anden vis vise hvad du mener
--
Såen gør man...helt stille og snildt ! Hvis noget kan gå galt, så går det galt!
#18
Spock
Junior Supporter
14-11-2006 18:06

Rapporter til Admin
#17 som #10 er inde på så er det i egenskaber til din genvej til spillet
--
For dum til at vide alt, for klog til at skulle kommentere alt. Når ingen ser dig spise det, er der så stadig kalorier i det?
#19
Volander
Ultrabruger
15-11-2006 14:57

Rapporter til Admin
hvis jeg skal rette i genvejen, skal jeg vel også rette i .exe filen ?
--
Såen gør man...helt stille og snildt ! Hvis noget kan gå galt, så går det galt!
#20
-=Nyrup=-
Elitebruger
16-11-2006 14:23

Rapporter til Admin
Nu har jeg lavet et billede så du kan se det. Jeg har bare gjort det på en anden genvej (Media Player Classic) men det er samme princip til den rigtige genvej. http://peecee.dk[...] 1. Højreklik på genvejen 2. Tryk på egenskaber 3. Tilfør -CPUSPEED=1800 og så tryk ok og kør spillet.
--

Opret svar til indlægget: Unreal Tournement problem !

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE