Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Spil
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RIP Diablo

Af Supporter Aspirant theisdk | 02-11-2018 21:58 | 5346 visninger | 91 svar, hop til seneste
#1
ahrenk
Ny på siden
02-11-2018 22:00

Rapporter til Admin
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
--
#2
JonasM
Monsterbruger
02-11-2018 22:03

Rapporter til Admin
Jeg håber at meget få vælger at hente det til deres mobil og endnu færrere bruge penge på det...
--
Sidst redigeret 02-11-2018 22:03
#3
ZoneSlash
Monsterbruger
02-11-2018 22:07

Rapporter til Admin
"The story of Diablo Immortal is set between the events of Diablo® II: Lord of Destruction® and Diablo® III®." Det er ik' D4.. det er.. ventefodder til teenagere?
--
Syrlige rejer i creme fraiche med valnødder, pakket i laks, omgivet af salat, svøbt i tortilla.. Hvad forventer du egentligt af en forum signatur?
#4
theisdk
Supporter Aspirant
02-11-2018 22:09

Rapporter til Admin
#3 Forventer du et svar?
--
Sidst redigeret 02-11-2018 22:10
#5
ToFFo
Guru
02-11-2018 22:11

Rapporter til Admin
Det er så lort. Det bliver sikkert fyldt med mikro transaktioner, kræver flagskibs telefon og æder batteri og data som bare fanden. Hearthstone på mobilen æder rigeligt batteri og data på min Galaxy S9+. Jeg tænker Diablo på mobilen vil gå endnu værre ud over batteri og data. Diablo har altid været et spil der er godt at spille med venner. Det går de også meget op i med dette spil. De går meget op i at venner joiner hinanden og spiller sammen. Men hvor sjovt bliver det, hvis alle på teamet får random disconnects, fordi de sidder i et tog, eller er i et område med dårlig data, eller på hotel wifi? Måske bliver man smidt af fordi ens telefon skifter fra 4G/LTE til 3G eller skifter mobilmast. Det er en katastrofe. Jeg er SÅ skuffet. De slukkede alles drømme for et par uger siden, da de meldte officielt ud, at det ikke var den announcement alle ventede på, der kom på årets blizzcon. Så drømmene om Diablo 4 teaser døde der... Men der var stadig håb for Diablo 2 remaster! Navnet på spillet er egentlig mega ironisk... Diablo Immortal bliver spillet der slår denne spilserie definitivt ihjel.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 02-11-2018 22:13
#6
matthi321
Monsterbruger
02-11-2018 22:19

Rapporter til Admin
haha prøv at se den dislike ratio
--
#7
JonasM
Monsterbruger
02-11-2018 22:20

Rapporter til Admin
#5 Enig, Diablo serien har, bortset fra Everquest, været det jeg har brugt mest tid på at spille... Nu kommer der sandsynligvis til at gå mange år før der kommer Diablo til PC.. remakes eller nyt spil...
--
#8
PHhansen
Monsterbruger
02-11-2018 22:30

Rapporter til Admin
Ikke at jeg så blizzcon selv, men har ladet mig høre at der ikke blev udelukket at de arbejdede på andre diablo titler? mobil spillet er også outsourced. Ydermere er mobilmarkedet for spil enormt, om man så syntes om det eller ej, så er det et marked fyldt med spil der minder meget om Diablo. Det lyder til at ramme fans af serien, og det er jo øv, men de kommer også til at fange et helt nyt segment af spillere. Umiddelbart så spillet godt ud. Så må vi jo se hvad det bliver til. Ingen er jo tvunget til at spille det.
--
“A user interface is like a joke. If you have to explain it, it´s not that good.”
#9
JonasM
Monsterbruger
02-11-2018 22:35

Rapporter til Admin
#8 Problemet er bare at Blizzard så ikke kommer til at arbejde på en Diablo pc titel lige foreløbigt, hvilket er rigtig trist for mange...
--
#10
theisdk
Supporter Aspirant
02-11-2018 22:36

Rapporter til Admin
#8 "Umiddelbart så spillet godt ud" Har du spillet Diablo før?
--
#11
ToFFo
Guru
02-11-2018 22:39

Rapporter til Admin
#8 - Det er ikke udelukket og de arbejder også på andet Diablo relateret. Det er klart, det er jo sikre penge. Ingen er tvunget til at spille det, det er klart. Men det er heller ikke det, det handler om. Det handler om at Blizzard pisser på sine fans med det her. Et mobilspil, som de ikke engang selv har lavet! Mobilspillet bliver ikke tilgængeligt på PC, og der vil ikke være mulighed for at spille hardcore. Det håber jeg heller ikke nogen har lyst til, for man skal være online for at spille. Fra sin mobil. Så hvis du ikke er på en god stabil wifi forbindelse, er det fandme risky at spille Hardcore. Hvis de inkluderer hardcore mode, forestiller jeg mig at man kan betale sig fra at få genoplivet sin karakter. Jeg er fandme glad for det ikke var mig der skulle stå og præsentere. Stakkels Wyatt Cheng, alt hans hår var næsten faldet af inden præsentationen, og nu forstår jeg hvorfor. Det eneste gode spørgsmål der kom i deres Q&A session var ham der spurgte om det var en out of season aprilsnar de havde gang i. Folk buhede endda, da de sagde at spillet ikke kommer til pc. Videoen har pt 1.200 likes og 26.000 dislikes. Sut på den, Blizzard... Og i særdeleshed Activision.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 02-11-2018 22:44
#12
PHhansen
Monsterbruger
02-11-2018 22:41

Rapporter til Admin
#9 - Hvis det er rigtigt, så er det jo sådan det er. Som du selv nævner er det trist for mange. Men jeg håber vitterligt ikke folk kun går og venter på noget der måske aldrig kommer til at ske (D2 remake). #10 - Ja, jeg har spillet Diablo før. Og når jeg siger "umiddelbart så spillet godt ud", så var det ikke et dybt review af hele molevitten, men mere at for et mobilt spil syntes jeg det ser ud som om der er noget værdi? De har taget et sats som meget vel kan slå fejl for dem, men det kan også være at folk rent faktisk syntes om det.
--
“A user interface is like a joke. If you have to explain it, it´s not that good.”
#13
MrtinL89
Mega Supporter
02-11-2018 22:43

Rapporter til Admin
#5 Så må du have ASUS Rog Phone. Den har et 6000 mAh batteri - Det skulle være rigeligt i forhold til det 3500 mAh du har i din telefon
--
+13/-0 MrtinL89 (#539, #621, #659, #1063, #1334, #1466, #1826, #1995, #2032, #2136, #2157, #2346, #2369)
#14
PHhansen
Monsterbruger
02-11-2018 22:44

Rapporter til Admin
#11 - At man skal være online er klart et minus, det kan jeg godt følge folk i. At det er outsourced kunne jo netop tyde på at interne ressourcer blev brugt på noget bedre? At skulle præsentere det for den gruppe fans ville jeg heller ikke selv syntes om
--
“A user interface is like a joke. If you have to explain it, it´s not that good.”
#15
ToFFo
Guru
02-11-2018 22:46

Rapporter til Admin
#13 - Ellers tak, jeg køber ikke en skod telefon, bare for at spille et skod spil :D Og skal jeg endelig have en mobil med et ordentligt batteri, venter jeg til de bliver udgivet med grafen-batterier. #14 - Der er ingen tvivl om at der kommer endnu et Diablo spil. Det bliver forhåbentlig offentliggjort til næste Blizzcon. Mobilspillet er ren filler. Men der har været alt for meget hype omkring det. Alt pegede bare på noget stort for Diablo. Vi vidste de ville offentliggøre noget Diablo til Blizzcon i år. Alle troede det ville blive Diablo til Nintendo Switch. Men det blev offentliggjort inden da. Så folk havde forståeligt nok endnu højere forventninger. Der var sgu ikke nogen der havde forventet et mobilspil. Diablo passer bare slet ikke til mobile platforme. Det er irriterende at spille når det lagger. Tør slet ikke at tænke på hvor meget lag man får ved at spille på mobilen, når man ikke er på wifi.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 02-11-2018 22:48
#16
JonasM
Monsterbruger
02-11-2018 22:48

Rapporter til Admin
#12 Tror ikke der er nogen som går og bruger al deres energi på at vente på et spil, men hvert år når der er Blizzcon så håber jeg på noget nyt ang. Diablo. De havde flere diablo projekter... Switch og nu mobil version.. Svært ikke at være skuffet, som PC spiller. Trist er et meget godt ord, men nej det er selvfølgelig ikke verdens undergang...
--
#17
PHhansen
Monsterbruger
02-11-2018 22:50

Rapporter til Admin
#15 - Ah got it! Har ikke fulgt med i nyhederne længe, og så er jeg måske ikke så inkarneret fan som mange andre, så er ikke fordi det rammer mig på nogen måde. Var bare nysgerrig. Om det passer til mobile platforme eller ej må tiden jo så vise, det er jo så ikke rigtigt eksisterende fans der vil spille, men via twitter kommentarer så jeg en del som faktisk havde det fint med et mobil spil.
--
“A user interface is like a joke. If you have to explain it, it´s not that good.”
#18
JonasM
Monsterbruger
02-11-2018 22:51

Rapporter til Admin
Så arrogant... https://www.youtube.com[...]
--
#19
Akasut
Giga Nørd
02-11-2018 23:06

Rapporter til Admin
½-1 måned, open letter fra Frank Pearce, J. Allen Brack eller Allan Adham "vi har efter nøje overvejelse besluttet at stoppe sammenarbejdet med NetEase efter grunding feedback fra vores community. Diablo Immortal vil således ikke komme ud til. Vi havde store ønsker om yada yada yada" ELLER ..i..
--
#20
Vandkanden
Elitebruger
02-11-2018 23:30

Rapporter til Admin
#18: arrogant?? Ved du overhovedet hvad det ord betyder? Der er absolut intet arrogant over dette?
--
#21
JonasM
Monsterbruger
02-11-2018 23:38

Rapporter til Admin
#20 Troll? Hvis ikke så betyder arrogant "med en provokerende eller udfordrende selvsikkerhed, overlegenhed eller nedladende holdning". https://ordnet.dk[...] Jeg synes svaret er nedladende og delvist provokerende..
--
#22
Chucara
Maxi Nørd
03-11-2018 00:00

Rapporter til Admin
Det er godt nok tåkrummende pinligt. https://clips.twitch.tv[...]
--
ASUS Z270 TUF Mk1 | 7700K | GTX 1080TI | 32GB 3000MHz | Fractal Define R5 | Samsung 960 EVO 1TB | PG279Q | 2xU2715H
#23
ToFFo
Guru
03-11-2018 00:09

Rapporter til Admin
#22 - Men han sagde det på en pæn måde. Jeg ville ønske jeg var der, for jeg ville sige "Excuse me what the fuck!?"
--
- Indsæt signatur -
#24
bam202
Bruger Aspirant
03-11-2018 00:21

Rapporter til Admin
Der var også en dude i deres Q&A der spurgte om det her mobil spil ville have konsekvenser for andre Diablo projekter Aka Diablo 4.. det spørgsmål sneg de sig også helt udenom og svarede slet ikke på
--
#25
DeeKay
Ultra Nørd
03-11-2018 01:57

Rapporter til Admin
Er dette Blizzard's forsøg på at få større like/dislike ratio, til en "kommende" titel, i forhold til hvad EA gjorde med C&C Rivals? Dvs. det er allerede gjort i og med at der (desværre) er små 1000 flere likes, men også små 40.000 flere dislikes - Og dette blot på traileren til spillene. Håber ikke Blizzard har smidt for mange penge i denne fejltagelse.
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#26
theisdk
Supporter Aspirant
03-11-2018 02:17

Rapporter til Admin
https://clips.twitch.tv[...] Manden er jo ved at dø. "Do you guys not have phones" OMG! https://clips.twitch.tv[...] (allerede posted)
--
Sidst redigeret 03-11-2018 02:21
#27
ahrenk
Ny på siden
03-11-2018 02:40

Rapporter til Admin
https://www.youtube.com[...] Det er åbenbart et reskin af dette.
--
#28
Akasut
Giga Nørd
03-11-2018 07:57

Rapporter til Admin
#27 Haha.. lige præcis hvad jeg sagde i #10 https://www.hardwareonline.dk[...] reskinned lort, hvorfor de har outsourced det. Disse type spil er nemlig udbredt og har eksisteret i flere år på asiatisk marked. Det er intet nyt, det er patetisk forsøg på at nå ud til nyt audience (hvilket også blev spurgt til under Q/A i Whats next panel). Blizzard vil test the waters for at se om der er grundlag for at udvikle flere spil på mobile-siden af platforme, så de benytter Diablo franchise som syndebuk, da de allerede har fucked det community godt og grundig og det er nærmest halv-dødt i forvejen. Ligesom at tage gammelt slidt tøj på når der skal males i huset. Wyatt Cheng bød 5 asiater op på scenen under Whats Next panelet, 5 'lead/director' typer fra Netease som lige skulle vises frem i 2minutter. En af dem fik mikrofonen til at fortælle lidt, og der skulle translator på, så her vidste man allerede at det var mindre asiatisk baseret game-studio i takt med at de ikke kunne engelsk. Wyatt sendte dem af scenen med den vuns og sagde "vores sammenarbejde med NetEase går godt". NetEase herrerne blev fremvist på scenen nærmest som udstilling og sendt tilbage bag gardinerne igen, til trods for deres jobstillings-niveau. Der var ingen tvivl hvem der var under tøflen her! Blizzard bestemmer og de har bare at makke ret. Det gav indtryk af at NetEase er rigtig glade for at få chancen af en større virksomhed som Blizzard hvor de kan få eksponering og growth. Modsat viser det også hvor utrolig dovne Blizzard er, at de ingen interesse har overhovedet at arbejde på Diablo franchise, men bare opkøber eksisterende produkt og sælger det til deres customerbase som "vi har arbejdet rigtig længe og hårdt på dette".. gu fanden har i ej. De arrogante svar fra Cheng's lieutenants som stod på scenen "har i ikke telefon?", "diablo3 kommer også på Switch". Hold kæft mand, de fatter nada og i skrivende stund 150K+ dislikes på videoen, samme responds som de fik af deres mest loyale fans som har betalt dyre domme ved at troppe op til Blizzcon. Dem der så panellet, så hvordan over halvdelen af spørgsmålene var temmelig kritisk og blev mødt med klapsalver fra resten af audience. De svedte på scenen gjorde de, and rightfully so.
--
#29
JonasM
Monsterbruger
03-11-2018 08:16

Rapporter til Admin
Expansionen til Grim Dawn kommer til at skulle holde længe for mig...
--
#30
Ranger84
Monster Supporter
03-11-2018 08:21

Rapporter til Admin
Der var næsten helt stille i salen, da de annonceret mobilversionen, det var både tragisk og fedt på samme tid. Det var ikke kun på Diablo scenen dette skete. Blizcon har indtil videre været en total fiasko. Som allerede nævnt, så forstår jeg sgu godt ‘smerten’ for dem, som har taget til blizcon, og så få disse announceringer. Det sgu til grin.
--
ASUS Deluxe II(X99) - i7 6850K - H115i - 64Gb TridentZ 3200Mhz (CL14) - AX860i - 512GB M.2 950 Pro - 1TB S-EVO 850 MSI 1080 Gaming X
#31
JonasM
Monsterbruger
03-11-2018 08:27

Rapporter til Admin
#30 Jeg har købt virtual ticket i forventningen om at der kom noget Diablo til PC og ville gerne kunne se deres Q&A live... Nu er det af helt andre grunde, hvis jeg vælger at se det..
--
#32
ToFFo
Guru
03-11-2018 11:03

Rapporter til Admin
Så nu har jeg sovet på det.... Men jeg er stadig fucking pissed!!! Deres video bliver også bare haglet ned på Youtube. Jeg er spændt på hvad Rhykker har at sige til det. Han er altid så positiv. På søndag klokken lort kommer der et Diablo Immortal Q&A panel, hvor de skal sidde og forsvare sig mod verbale tæsk fra loyale fans i 45 minutter. Det glæder jeg mig til at se... Som video on demand. For jeg har ikke tænkt mig at købe en virtual ticket, for at se en genudsendelse!! #31 - Virtual ticket er bare endnu et vanvittigt cash grab. Hurra for Rusland og deres lempelige regler, så man let kan finde en stream fra en med virtual ticket. Blizzard fortjener ikke en øre for det her lort. Alle e-sport finaler bliver spillet på et tidspunkt hvor mange ikke kan se det, selvom de har virtual ticket. Det bliver afholdt klokken lort natten til mandag. Så man kan betale for at se en genudsendelse. Jeg vil gerne se SC2 finalen. Men den bliver spillet kl. 01:30 natten til mandag og jeg tror ikke jeg kan undgå spoilers længe nok til jeg kan finde en gratis genudsendelse.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 03-11-2018 11:10
#33
Espenhein
Elitebruger
03-11-2018 13:07

Rapporter til Admin
Kunne godt lide denne joke på reddit :D playdiablo4.com
--
#34
DeeKay
Ultra Nørd
03-11-2018 15:04

Rapporter til Admin
De har simpelthen re-uploaded traileren på battle.net appen, det er nu denne der er smidt på (hvor der er "lidt" færre dislikes): https://youtu.be[...] Forhelvede Blizzard :D
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#35
Netrex
Junior Supporter
03-11-2018 15:37

Rapporter til Admin
Jeg får PTSD af det her. D3 gjorde ondt, men det her er seriøst værre end at annoncere at Diablo-serien er død. David Brevik har ret. Activi$ion tager langsomt over. RIP Blizzard. RIP Diablo
--
#36
Akasut
Giga Nørd
03-11-2018 15:50

Rapporter til Admin
Ja, de bliver ved at med at slette RedPill Shark's kommentar for 9. gang nu, og folk bakker op omkring personen. Censur af første skuffe. Det er Blizzard som virksomhed, løgnere og bedragere som prøver konstant at opretholde et image hvor de prædiker feedback, diversity, community. Jeg brækker mig. Ja godt spot på re-upload samme dag.. bare med (EU) tag. De er da snotdumme. Reddit kører allerede, videogame review sites rapporter allerede på det, youtube reaction og forklarings videoer findes allerede. Speaking of Virtuel Ticket, jeg kan ikke se halvdelen af panelerne og har nu siddet i kø i over en halv time med deres Customer Support. Jeg vil ikke være overrasket over at vi får fingeren igen ligesom for 2-3 år siden hvor folk også blev snydt for content de havde betalt for. #33 Ja, der kommer gode jokes og memes ud af det her :D Jeg så fx. "Diablo Immoral", der grinte jeg sq også.
--
#37
ToFFo
Guru
03-11-2018 15:56

Rapporter til Admin
#35 - Denne udgivelse er ikke bedre end ingenting. Den er værre end ingenting! Som om det ikke er nok, så får de lavet spillet af NetEase, som er en kinesisk mobilspil producent, som laver ripoffs af andre populære titler. Direkte ripoffs! NetEase har både kopieret PUBG og Fortnite, som de hhv. kalder Knives Out og Fortcraft. Og Diablo Immortal ligner et reskin af Immortal of God spillet fra NetEase. En ting er at de udgiver et mobilspil... Noget andet er at de ikke engang laver det selv. Det er helt tydeligt at det bare er for at malke denne franchise for de sidste penge. Det er derfor der laves et hjerrnedødt mobilspil. Så kan de hive de sidste penge ud via microtransactions. Og det bliver selvfølgelig lavet af et kinesisk firma, som kender det kinesiske marked. Det er der pengene er. Jeg blev fan af Diablo som 13 årig. Jeg faldt pladask for Diablo 1. Det var det fedeste spil ever, indtil Diablo 2 kom, som efter min mening er det bedste ARPG der nogensinde er udgivet. 20 år som loyal Diablo fan, og så bliver man pisset i ansigtet af Blizzard.
--
- Indsæt signatur -
#38
JonasM
Monsterbruger
03-11-2018 16:04

Rapporter til Admin
Jeg forventer at dette bliver den første Blizzard titel, som jeg slet ikke kommer til at spille... medmindre Kripparrian får ret i at det kommer til at kunne spilles i windows 10 på en eller anden måde... men kommer helt sikkert ikke til at smide penge efter det. https://www.youtube.com[...]
--
#39
Akasut
Giga Nørd
03-11-2018 16:30

Rapporter til Admin
Nå, efter en times ventetid med LiveChat blev man klogere på at de havde problemer med nogle af deres VT videoer. Jeg skrev at de slet ikke er blevet uploaded og er tilgængelige.. fik at vide at jeg bare skulle vente. Jeg spurgte hvordan modtagelsen hos dem af Diablo Immoral har været, da det virker til at de har sat ild til community? "Det kan jeg ikke kommentere på" var svaret.. jeg skulle lige drille lidt. Men ja 26min avg wait time til 1time. De har åbenbart mange forskellige 'problemer' med deres VT service. 8 timer siden jeg stod op og halvdelen af hvad der er vist er ikke tilgængelig, ikke bestemt rækkefølge med random hvad der mangler. I skrivende stund, stadig ikke tilgængelig. Jeg behøver ikke at se Kripparian video, har intet imod ham som person, kan godt lide hans Stream. Det virker dog til at han er sat ind som damage control, hvorfor han også har mange dislikes på hans video. Folk kan godt se gennem det bullshit der bliver spyttet ud, Kripp var trods alt stort navn indenfor D3 early days. Så Blizzard PR afdeling har bedt ham om at lave en video under Blizzcon fra hans hotelværelse. Vi ved at han har gode relations med Blizzard, han er ikke på deres blacklist ligesom andre populære online-kendisser. Så allerede der, står jeg kritisk overfor hvad der bliver sagt. Det samme kan man jo læse fra kommentar-sektionen. Blizzard går til utrolige længde for at styre og manipulere communities, og dem der bliver for kritiske bliver blacklisted. Blizzard styrer Wowhead, største fansite og databank af information. De reached out til udvikleren af WeakAuras og truede ham med at han skulle holde sin kæft, da der var lækage om WoW sub numbers in API til addons. Han begyndte at skrive om det online, enten reddit eller twitter, og det blev lukket ned også hvad jeg er blevet fortalt. Det er de længder de går til Blizzard, rigtig Gestapo style.
--
#40
Akasut
Giga Nørd
03-11-2018 16:58

Rapporter til Admin
Deres VT forum har overflod af samme beskeder fra folk. Dårlig kvalitet, hvor er VOD henne? Hvorfor er der ingen respons fra Blizzard? Jeg fandt en blue post som bullshitede "de fleste videoer er tilgængelig umiddelbart efter Live, men vi vil sørge for at kvaliteten er iorden først". Fandt et svar længere nede på første side "kvalitet? ligesom da i cuttede af for Diablo Q/A sessionen fordi spørgsmålene blev for kritiske?". Hvilket jo sjovt virker til at være sagen. Hvis jeg husker rigtig sagde Cheng lige pludselig, mens han svedte at der kun var tid til et spørgsmål mere og det skulle gå hurtig. Da han takkede af, var han så overwhelmed og nervøs at han knap kunne finde ordene til det han ville sige og det blev lidt akward farvel til publikum. Jeg har det billede i mit hoved af backstage control room ved Blizzard hvor en Manager står og holder øje med 15 folk der sidder med 3 skærme hver og headset på. Monitoring hele Blizzcon. En af medarbejderne vender sig om "Sir, we got a problem!", "Well speak up!", "They are asking tough questions at the Diablo - Whats Next panel!". Manageren tager headset'et af medarbejderen, skubber personen ud af kontorstolen ved at mase sig sidelæns ind, kigger på skærmene og i frustration taler til Wyatt Chengs ear-piece "Shut it down!" "Get your men out of there!". Imens Defcon står på højeste niveau, rummet er halvt mørkt, rødt alarm belysning.
--
#41
Vandkanden
Elitebruger
03-11-2018 17:16

Rapporter til Admin
#39: .. what... whaaat! WHAT!?!! Vil du ikke uddybe alt det du skriver i et større indlæg? Mega spændende indlæg du kom med! Var slet ikke klar over alt dette.. er tom for ord! :O
--
#42
MrtinL89
Mega Supporter
03-11-2018 20:46

Rapporter til Admin
Hvis i synes det er 'lort' så lad da være med at spille det. Lanceringen er jo til dem, der absolut ikke kan få nok af spillet.. og så Asien, hvor denne type spil er sindssygt populære. Personligt venter jeg til der kommer et 'nyt' Diablo.. Har spillet dem alle.
--
+13/-0 MrtinL89 (#539, #621, #659, #1063, #1334, #1466, #1826, #1995, #2032, #2136, #2157, #2346, #2369)
#43
JonasM
Monsterbruger
03-11-2018 20:54

Rapporter til Admin
#42 Det kan sagtens blive det bedste spil nogensinde til mobil/tablet, men mobil/tablet er bare ikke enheder jeg vil spille på... Det havde også været fint hvis Blizzard havde ladet givet Netease lave et mobil spil og selv havde lavet et remake af Diablo 1 eller 2.. eller minimum expansion til Diablo 3.
--
#44
ToFFo
Guru
03-11-2018 21:38

Rapporter til Admin
#42 - Det var også planen ikke at spille det, men det er ikke problemet. Problemet er at det nuværende Diablo er gået i total lockdown. Der er ikke kommet ændringer til det i meget lang tid. Det er bare gået fuldstændig i stå. Og det er heller ikke ligefrem et nyt spil længere. Idet at det nuværende Diablo er gået totalt i stå gør bare, at folk forventer endnu mere af nyhederne der kommer på Blizzcon. Sidste år til Blizzcon var Diablo som helhed nærmest ikke eksisterende. Men i år får Diablo en plads på mainstage, lige efter åbnings ceremonien! Så er det klart folks forventninger eksploderer. Og så, med al den tid de har haft til at arbejde, præsenterer de et spil som de ikke engang selv har lavet. Et spil, som de bare blindt har outsourced til et kinesisk firma der er kendt for at kopiere andre spil, på en platform, som slet ikke er tro til deres fans. De har heller ikke planer om at lade folk spille det på PC. Det nye spil er afhængigt af højt ydende mobiler, med stor skærm, stort batteri og en meget stabil dataforbindelse. Historien i mobilspillet er baseret på det der skete i tidslommen mellem Diablo 2 og 3. Det har KÆMPE potentiale. De kunne have lavet en expansion til Diablo 3 hvor campaign er en prequel til Diablo 3 main storyline. Men nej, i stedet lader de denne del af historien blive fortalt på et fucking mobilspil. Med andre ord, de pisser deres fans op og ned ad ryggen ved at udgive det lort. Det handler ikke om at spille det eller ej, det handler om ikke alene at skuffe sine fans, men direkte losse dem i bollerne.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 03-11-2018 21:41
#45
Netrex
Junior Supporter
03-11-2018 22:51

Rapporter til Admin
https://www.reddit.com[...] Mr. Legendary var ikke begejstret
--
#46
Stilling
Supporter Aspirant
03-11-2018 22:51

Rapporter til Admin
Jeg er uden ord.
--
#47
ToFFo
Guru
04-11-2018 00:44

Rapporter til Admin
Om en time er der Diablo Q&A... 45 minutters panel om Diablo Immortal. Det bliver nok de længste 45 minutter i udviklernes karriere :D
--
- Indsæt signatur -
#48
ToFFo
Guru
04-11-2018 02:18

Rapporter til Admin
Nevermind, det er fucking kedeligt. De præsenterer bare de forskellige worlds og classes i spillet. Det er lort.
--
- Indsæt signatur -
#49
JonasM
Monsterbruger
04-11-2018 02:31

Rapporter til Admin
#48 Ja.. 7-8 minutter til Q&A, hvor det med flere Diablo projekter blev gentaget.. Så er spørgsmålet bare om det er konsol og mobile eller om der er noget på vej til PC med så lange udsigter at det er for tidligt at fortælle om det...
--
#50
ToFFo
Guru
04-11-2018 02:40

Rapporter til Admin
De blev spurgt om microtransactions, og til det sagde de, at de fokuserer på gameplay først. De ved ikke endnu om de vil have micro transactions med free to play, eller om man bare køber spillet og så er det alt. Ellers blev der ikke stillet kritiske spørgsmål. Pga. erfaringen med den tidligere Q&A er de nok blevet mere grundige med screening af folk. Screening er når dem der gerne vil stille spørgsmål, skal give det spørgsmål til en i crew, som godkender at de gerne må stille det spørgsmål. April Fools Guy løj selvfølgelig om hvilket spørgsmål han ville stille så han kunne komme igennem. Men han blev ikke smidt ud eller noget heldigivs. Han var aktiv på Reddit bagefter. April Fools Guy prøvede også spillet på de opstillede standere og han var ikke meget for det. kontrollen var dårlig, man kunne ikke åbne inventory, items var auto pickup m.v. Det var meget begrænset. Overall et lorte blizzcon... Med undtagelse af StarCraft 2 finalerne. De var gode!
--
- Indsæt signatur -
#51
nuxx
Guru
04-11-2018 02:43

Rapporter til Admin
#50 omg den finale...
--
Play: i7-6700, Z270i, GTX1070 X, 16GB@2666, DanCase A4, 500GB SSD, SF600, 34" U3415W Work: 15.4" MacBook Pro Retina 2017
#52
JonasM
Monsterbruger
04-11-2018 14:51

Rapporter til Admin
Hihi... You don't have phones meme.. https://imgur.com[...]
--
#53
Akasut
Giga Nørd
04-11-2018 14:57

Rapporter til Admin
Allen Adham har været ude også indenfor 24 timer for at lave damage control, han er executive producer og en af de originale founders af Blizzard. Samme stilling besat dengang af nuværende CEO J. Allen Brack der lavede en/halv A4 side open-letter undskyldning til WoW community grundet den rigtige dårlige launch af WoD tilbage i 2014 og gav allesammen 5 days gametime. Når der er ild i huset, køer på isen rykker executive producer ud. Allen Adham sagde dette til Polygon (LOL side, anden diskussion); “We have said that we have multiple Diablo teams working on multiple Diablo projects and that remains true, even after releasing [Diablo 3 for Nintendo] Switch and announcing Diablo Immortal,” Adham said. “We still have multiple Diablo teams working on multiple unannounced Diablo projects. Diablo is a tentpole franchise for us. And it always will be. We love it. We hope our fans understand what we’re saying when we say that.” In regards to how the reveal was handled, Adham said many discussions were had about how to best reveal the game. “We’ve had many conversations — and I’m sure we’ll have many more actually in the aftermath of this — about the strategy of weaving mobile gaming into our BlizzCon audience, which is a very passionate desktop PC and console audience. We had a fairly similar reaction when we announced Hearthstone; if you think back to the Hearthstone announcement at Gamescom our audience at the time, [fans were] a bit unsure of what to expect from a digital card game given our history of making other game types. But then if you look at our history, part of what we do at Blizzard over many years is make different games and different genres, one after another on different platforms. So we’ve done this for a long time, and it usually starts with a little bit of sort of uncertainty and then we win [over] our community over time.” Det er da pudsig at en executive producer skal ud og have lave interview og lave co-joined ops med Wyatt Cheng for dag2 af Blizzcon for at være på same-page i deres damage control-mission, hvis der intet galt er!? Hvorfor slukke ildebrænde hvis der ingen ild er?! Fordi der netop er fucking ild. Wyatt Cheng ligeledes til IGN: “I don’t think mobile should be a dirty word,” Cheng said, explaining that the developers at Blizzard play and enjoy games on all platforms. “When it came to looking at making a new Diablo game, and this opportunity to partner with NetEase to make this – the technology is there, where our mobile phones are more powerful than ever, and they’re capable of top tier gaming experiences.” Answering a question about fan accusations of Diablo Immortal being a reskinned version of a previously released NetEase game, Cheng had this to say: “We’ve been working with NetEase Games from the beginning as a partnership to create everything in Diablo: Immortal. We have artists on our side, they have artists on their side, and we work together as a team, as a partnership to create everything about Diablo: Immortal. The environments, the characters, the skills, the story.” Det med HS argumentet er fuldstændig løgn, ja folk var overrasket over mobile game, men det kom også til PC, og folk var ikke sure som han ellers påstår, han prøver at downplay denne 95%-5% dislike ratio som værende "normal" reaktion. Det var et nyt produkt også, nyt franchise, ikke det samme som eksisterende franchise som Diablo er, bygget på PC platform. Han prøver at sammenligne æbler med bananer. Dag 2 med deres Q/A panel, var der større fokus på deres screening af spørgsmål da Red Shirt Remastered guy (aprils fool fyren) slippede igennem nåleøjet - han var ikke tilladt at spørge ved SC2 Q/A. Således var de to første spørgsmål whiteknight fanboys der lige skulle sige "det var ikke retfærdig og okay at de spørgsmål blev stillet til jer igår".. Ja fordi ord, sandheden, kritik gør så meget ondt i sjælen bu hu. Dag 2 panelet havde ikke Erik/Eric (ham til højre fra dag1), men beholdte Wyatt + Matthew hvor Matthew under hele presentation prøvede at være sjov, ping-pong lidt jokes til Wyatt som ikke altid lykkedes. Det var akward, cringe og ingen i publikum opfangede jokes'ene og klappede eller grinte. Antal af Q/A blev også holdt temmelig kort og de fleste svar var "det kan vi ikke sige noget om endnu", "det har vi ingen planer om", "vi har nogle ideer", "vi ønsker at vi kan gøre dette". Wyatt forsvarede også en kritik som folk havde, der prøvede Immortal ved showfloor at inventory var disabled. Det vigtigste var dog at tage note af samme retorik, samme sætninger, samme scripted udmeldinger som Allen Adham havde, som del af deres damage-control taktik. Begge siger lige pludselig, efter første dagens kritik at "der er masser af Diablo projekter i gang over mange teams", hvilket er så overfladisk et svar, da det hverken fortæller noget om et nyt PC spil, eller content til PC. Et projekt kan være alt mellem himmel og jord, og over multiple teams er selvsagt statement ligesom at sige at vand er vådt. De har intet i værk, men fremsætter denne officielle statement/stance som ikke nødvendig er løgn (det med at udvælge ord korrekt i en sætning) i et desperat forsøg på at sige "forlad os ikke please, kom tilbage, bliv ved med at være interesseret i Diablo", "nej nej nej, i må ikke gå nu, kom tilbage!!!". Det er basically fortolkningen af dette. Imens er Red Shirt Remastered hyldet på internettet, twitter, reddit. Jokes, memes flyver afsted. Folk takker ham for at have bollerne til at sige hvad allesammen tænker. Diablo har ikke fået nogen nyheder gennem 3 Blizzcons ihvertfald, selv panelerne tidligere år var nærmest fjernet. På youtube sletter Blizzard forsat kommentarer, re-uploader cinematic trailer, prøvede også at lave et mirror med EU tag, men den fik også bare downvotes. Jeg så selv hvordan Red Pill Shark brugerens top-rated kommentar blev ved med at blive slettet, og han fortsatte med at skrive hans kommentar med quote fra Warcraft "No king rules forever my son", som et statement at Blizzard har dræbt Diablo-franchiset. Hver gang hans top-rated kommentar blev slettet, nævnte han hvor mange gange han har været nødsaget til at gentage sig selv. I går sidst jeg kiggede var han oppe på 13 gange, og folk, Diablo community, bakker op omkring ham og upvoter hans kommentar hver gang til flere tusinde likes som protest mod Blizzards censur. Jeg så selv en kommentar tidlig i opløbet med Lenny face og en fuck-finger med caption "Delete this Blizzard", kun en enkelt. Timer senere var kommentar sektionen fyldt med denne kommentar som wall-spam. Iteration af denne skete så i localized language, fra tysk, til russisk, til spansk. Folk hoppede med på meme'et ligemeget hvor i verdenen de befandt sig, fordi Diablo community er international og alle er rasende over det lort Blizzard laver. https://youtu.be[...] vores gode ven Jim har endda også lige dækket det lidt. #45's link giver også mere indsigt til RedShirt Remastered (en joke, da D2 remastered announcement ville være mødt med jubel) og RedShirt reference til WoW's Red Shirt som satte Metzen+Afrasiabi på plads fordi de ikke kunne huske deres egen lore og havde glemt Falstad på the council of three hammers. Ingame, er der Fact-Checker NPC i hans ære. RSR fyren lavede en AMA på reddit også, han blev ikke smidt ud af Blizzcon som nogle rygter gik på. Han har også uploadet billeder af hvor tom Diablo Immortal play-booths er, altså det faktum at der ingen interesse er i spillet. Diablo på twitter bliver også angrebet med gifs, memes, trolls, billeder af ingen-kø til disse play-booths. Officiel forum, selvom de fleste gode kritiske tråde sikkert er fjernet er også fyldt med sure fans. I skrivende stund kan jeg se locked threads og kritiske tråde. Gamere, fans, forbrugere kæmper aktivt en kamp for at få sandheden frem, kæmpe imod Blizzards skammelige diktatoriske censur taktikker. Det er hvad vi kan gøre, vi kan bruge internettet, gøre vores fellow gamer oplyst på sandheden bag hele debacle, så han/hun blindt tror på det propaganda/narrative Blizzard prøver at spytte ud.
--
Sidst redigeret 04-11-2018 15:03
#54
Niight
Gigabruger
04-11-2018 14:57

Rapporter til Admin
#52 that needs to become a thing... just to drive the point home
--
#55
Akasut
Giga Nørd
04-11-2018 15:00

Rapporter til Admin
Jeg har hygget mig mere med nogle af de brilliant memes og jokes folket har lavet end at have set Blizzcon over VT - hvor VOD har været delayed i et døgn til trods for blue-statement at de ville være klar efter Live coverage. LOL @ #52 :D
--
#56
Jegergrim
Giga Supporter
04-11-2018 17:23

Rapporter til Admin
De er oppe på over 150K dislikes slettet.... kæft de manipulerer groft
--
Dont delay, be evil today!
#57
DeeKay
Ultra Nørd
04-11-2018 17:46

Rapporter til Admin
#56 Hvor er disse dislikes fjernet henne fra? Dislikes til cinematic trailer til spillet (på youtube), vokser fortsat stødt, nu med knapt 370.000 dislikes :D https://youtu.be[...]
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#58
Vandkanden
Elitebruger
04-11-2018 18:23

Rapporter til Admin
#53: Fantastisk indlæg! Tak!
--
#59
ahrenk
Ny på siden
04-11-2018 20:00

Rapporter til Admin
https://www.youtube.com[...] Wyatt Cheng kommer til at nævne at de "tidligt i spillets udvikling, et par MÅNEDER siden, ..." omkring 2 minutter inde i videoen. Så spillet har ikke engang været i udvikling i mere end et par måneder åbenbart.
--
#60
ToFFo
Guru
04-11-2018 20:06

Rapporter til Admin
#59 - Det bekræfter bare yderligere at det er et reskin af Endless of God. På trods af de siger at de har bygget det "from the ground up", som de siger. Fuck Blizzard. Path of Exile får MANGE nye spillere over de kommende måneder :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 04-11-2018 20:06
#61
cyber
Ultrabruger
04-11-2018 21:29

Rapporter til Admin
#53 Akasut Tak for et utrolig velskrevet og gennemtænkt indspark i debatten, nok det mest velskrevet indlæg i nogen tråd her på HOL, som jeg har læst i 2018! - Kunne ikke være mere enig i dine observationer! Præsentation af Diablo Immortals, det var et helt igennem syret hændelsesforløb at være vidne til. Man nåede lige og tro at det var en expansion eller Diablo 4, men da man indså at det var et mobile game, der følte jeg at min boller sank ned til anklerne! Enten er Diablo's development team totalt topstyret men henblik på profit, hvilket er den teori jeg hælder mest til, eller også er der et totalt disconnect mellem udviklerne og fanbasen. Diablo 3 har i nogle år været en negligeret gren af Blizzard's portfolio, men med det her, der har de givet en kæmpe fuckfinger til det ellers trofaste D3-community. Det' helt i dammen!
--
Sidst redigeret 04-11-2018 21:31
#62
ToFFo
Guru
04-11-2018 22:20

Rapporter til Admin
#61 - Det er ikke kun Diablo 3 fans der bliver skuffede. Det er Diablo fans gennem de sidste 20 år de lige pisser i ansigtet med det her. Det er ikke gennemtænkt, det er 100% med profit før fans. Mobile spil er nemme penge, der bare venter på at blive høstet. De siger de har flere Diablo projekter i støbeskeen.... Jeg tør bare ikke forvente noget mere. Flere Diablo projekter kunne være Diablo Immortal 2, eller expansions til deres mobilspil. Jeg forventer intet af Diablo mere. De har ladet Diablo 3 dø over de sidste par måneder, hvor der har været absolut INTET nyt at hente. Diablo franchisen er død og det er fandme trist. Begyndte at spille Diablo da det udkom herhjemme og har spillet det nærmest uafbrudt lige siden. Der var lige en gap mellem Diablo 2 og 3 på et år eller sådan noget, men ellers.... Føj for helvede Blizzard. Jeg tror Wyatt Cheng bare har fået pistolen for hovedet her. Enten præsenterer du vores ligegyldige cash-grab eller også bliver du fyret.
--
- Indsæt signatur -
#63
Jegergrim
Giga Supporter
04-11-2018 22:53

Rapporter til Admin
#57 Der røg pludselig en masse dislikes på dag 1 og 2, ved ikke om de dislikes var relateret til bots, men de fjerner dog også top comments af en eller anden årsag - det har gjordt alle ekstra sure =P Edit: De har vidst også prøvet på at reuploade deres video for at nulstille stats :-)
--
Dont delay, be evil today!
--
Sidst redigeret 04-11-2018 22:56
#64
nuxx
Guru
04-11-2018 23:15

Rapporter til Admin
#62 Det er kikset, og ganske utilfredsstillende... men ikke mindst fordi det netop bare er et light rushed money-grab projekt... blizzard tager generelt deres core assets rimeligt seriøst - og der er ganske givetvis et ganske aktivt team som arbejder langsigtet imod en ægte arvtager til D3... men der kan snildt stadig være en del år til det er modent til en annoncering. Jeg synes grundlæggende kritikken af Immortal er helt berettiget, det var virkeligt dumt at hype et reveal til blizzcon og så levere noget så half-baked og uønsket... men om noget har reaktionen fra communitiet overgået sig selv i hysteri og hyperbler... hvilket i sig selv er ganske imponerende. Så slap dog af folkens. Jeg spiller stadig ca. hver season og har totalt ignoreret alt blizzcon materiale både før og efter.
--
Play: i7-6700, Z270i, GTX1070 X, 16GB@2666, DanCase A4, 500GB SSD, SF600, 34" U3415W Work: 15.4" MacBook Pro Retina 2017
--
Sidst redigeret 04-11-2018 23:20
#65
2Ristede
Supporter Aspirant
05-11-2018 08:52

Rapporter til Admin
mobile-gaming er beregnet til når man sidder på tønden og der er jeg sku for bange for at tabe mobilos ned i toilettet puhaaa :( Kan godt forstå fans er skuffet.
--
Sidst redigeret 05-11-2018 08:55
#66
ToFFo
Guru
05-11-2018 10:09

Rapporter til Admin
#64 - Er du slet ikke skuffet over de slet ikke har annonceret noget nyt til Diablo 3? Normalt kommer der noget nyt med en ny season. Et eksisterende set eller eksisterende legendary bliver lavet om, så man spiller et andet build omkring det, eller nye items kommer til, som man kan finde. Men de sidste par seasons har været fuldstændig ens. Så man starter bare forfra i præcis samme spor. Det kan ikke engang svare sig at lave en ny karakter. Folk der botter har også bare fået lov at løbe frit. Alt tyder på at Diablo 3 teamet bare er sprunget overbord...
--
- Indsæt signatur -
#67
matthi321
Monsterbruger
05-11-2018 10:18

Rapporter til Admin
blizzard er sku nok ligeglad vad deres hardcore fans vil have, så længe de tjener penge på det. og det skal de nok, da kineserne er heldt vilde med sådan nogle spil her
--
#68
nuxx
Guru
05-11-2018 11:03

Rapporter til Admin
#66 Havde ikke reelt forventet noget, som sagt har jeg ikke fulgt optakten til Blizzcon... så er det svært at blive skuffet :D ...havde hørt noget om noget Diablo relateret ville komme men troede aldrig på D4 endnu... det er alt for hurtigt i en Blizzard kontekst... der gik 4 år fra D3 blev annonceret i '08 til det kom i '12... det var absolut ikke hensigten at der lige gik 4 år fra announce til launch - og når launch så samtidig var så katastrofal var det ekstra ups. Der er kun kommet én udvidelse til D3... nok ikke mindst fordi deres trajectory med spillet blev afsporet af at de måtte revidere hele grundlaget med AH og de oprindelige mechanics. PVP kom jo heller aldrig... det har været et lidt kaotisk projekt generelt... så tvivler stærkt på at D4 bliver nævnt før de har noget de tror rimeligt solidt på... det forestiller jeg mig ærligt talt ikke rigtigt før 2022+ ...D3 er da moden til en ny udvidelse, RoS har 4 år på bagen... men i praksis er det jo fjollet at bruge en masse resurser på en lang campaign som RoS... vil da håbe de fortsætter med content udvidelser i stedet, som Rise of the Necro... udvikler videre på game-modes / rifting modes... elite modifiers og legendary effects/gearsets... og dungeon layouts det er jo dét der er materien... ikke et ekstra act fra eller til... alle spiller jo adventure mode anyway. Det savner vi også lidt af, omend er det "kun" ét år siden at Necros blev tilføjet... med challenge rifts og nye zoner/tilesets osv... men ingen tvivl om de sagtens kunne fylde lidt mere variation på hver season, dét har rigtignok manglet på det seneste - men dét ser jeg ikke efter på et blizzcon event.
--
Play: i7-6700, Z270i, GTX1070 X, 16GB@2666, DanCase A4, 500GB SSD, SF600, 34" U3415W Work: 15.4" MacBook Pro Retina 2017
--
Sidst redigeret 05-11-2018 11:06
#69
Daniel S
Maxibruger
05-11-2018 11:15

Rapporter til Admin
Det er godt nok en sørgelig nyhed for Diablo fans. :-(
--
Tjek https://gamermus.dk[...] for at finde den gamer mus der passer bedst til dig!
#70
Sandie Rivers
Mega Supporter
05-11-2018 11:49

Rapporter til Admin
#64 Forstil dig at være hardcore pc gamer og bruge penge på at tage til en Blizzard convention, for at sidde i en sal fyldt med andre pc gamere og være super hype over Diablo rygter som Blizzard selv har pustet til for så at de announcer et mobilspil lavet af et kinesisk firma. Det er bare ikke the time and the place til at gøre det. Jeg forstår godt frustrationen
--
Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S|
#71
Akasut
Giga Nørd
05-11-2018 11:57

Rapporter til Admin
#61 Det er Activision-delen af Activision-Blizzard der har mere pull end Blizzard selv, hvorfor der er sket makro-ændringer i virksomheden efter merge. En lang række veteran medarbejdere fra forskellige teams og jobstillinger har i 10'erne forladt eller blevet fyret fra Blizzard, flere og flere medarbejdere er unge folk i 20erne med endt udddannelse fra USA hvor kultur-krigen kører i fulde sving. Derfor ser du også endnu mere politisk korrekthed, lidt SJWism, endnu mere diversity i Blizzard spil. Ikke reserveret til Blizzard alene, det er en bølge der ramme hele videogame development industrien. https://www.activisionblizzard.com[...] i 5 uger har J. Allen Brack været CEO, de kan ikke engang finde ud af at opdatere deres Senior Corporate Management. Det er så lidt indflydelse Blizzard har i sammenarbejdet. Jeg ved ikke hvor mange der kommer fra Activision, hvor mange fra Blizzard, men det kan man jo researche. Battle.net har altid været samlingspunkt for Blizzard spil, men senere år har I jo selv set hvordan Activisions titler maser sig ind på platformen da de ikke selv har en platform så vidt jeg ved. I Games tab i launcher er Activsions titler i bunden hvor de hører nu når de illegalt har tvunget sig vej ind på battle.net. Højreklikker man dog på battlenet ikonet i system tray, bliver BO og Destiny dog rykket op artificially i top fordi de vil gerne have at man spiller Activisions spil. ToFFo har allerede beskrevet hvor ringe Destiny 2 er i anden tråd. Sjovt nok for Steam hvilket var den første platform hvor vi har denne rightclick-systemtray-icon feature der går listen efter "senest spillet", altså hvis man ikke spillede disse Activision spil ville de være i bunden eller ikke på listen. Fjern lortet fra mit syn. For et par år siden opkøbte Activision-Blizzard Candy Crush, men det virkede til at være i dens storheds tid, så de var vel lidt sent ude. Ikke fordi de har gjort sig i mobile før, eller det er et produkt de selv har udviklet. Næh, de har profit brillerne på når makro-valg skal tages. Så de har ingen grubler med bare at opkøbe andre spil, eller lege på andre veje, så længe der er profit. Diablo franchise har ikke dannet revenue hvorfor det var oplagt syndebuk, lab-rat at lægge det navn til et opkøb af NetEase's produkt(er). Et kinesisk firma, ligesom så mange andre, kopier, copyright infringer og efterligner eksisterende spil på markedet fordi de er pisse ligeglade med vesten som ikke kan røre dem i Kina med henblik på copyright. Nærmest et dårligt redemption-move af Blizzard efter folk har pointeret DOTA udviklingen. Du nævner præsentationen af Diablo Immortal, og ja, den var ringe. De havde intet at fortælle om spillet rigtig, kunne intet sige om fremtidsplanen og hvilke ting der kommer ind i spillet. Tænk sig at det var højdepunktet, det bedste de kunne fremvise, og de intet arbejde har lagt i det endnu fordi de kun lige har opkøbt rettighederne for måneder siden. Det er jo pinligt. Han sagde i interview "mobile shouldn't be dirty word", men det er jo netop dirty word, alle ved at stort set alle mobile spil har utrolig dårlig omdømme fordi det intet andet er end malke-maskiner. Freemium plastret til i microtransactions, en trend som gang på gang får hug af console/PC community, se bare EA titler. Det er specielt værst på mobile hvorfor dag2 spørgsmål fra en fan også lød på "hvilken business model vil Immortal tage?" og Wyatt deflectede spørgsmålet med at tale om hvor vigtig at "kvaliteten af produktet" kommer i førsterække, og først derefter vil de tale business model. Vi ved godt det bliver microtransaction loaded, men han undgår at svare på spørgsmålet selvom de allerede har business model grundet Damage-Control-Engage. Man developer/producer ikke et spil hvis man ikke allerede har en plan for hvordan man vil indtjene penge for at dække udgifterne til udviklingen af spillet. Come on. Siden Activision merge har der været tydelig push for profit gennem ALLE Blizzards titler. SC2 fik en microtransaction platform da spillet næsten var dødt, selv eSports var mindre end Hearthstone som kørte for fulde skrue med deres 60M+ users i disse år. Skins, announcers og Co-op commanders og hvad de kunne finde på for at moneytize SC2 som havde declining playerbase. Det content de reelt fik efter LOTV var Nova mission packs. Der kommer ikke mere til spillet, så nu skal der bare malkes så meget der kan. For Hearthstone som nok blev Blizzards største revenue stream og har fået dem til at tænke i nye baner hvordan man tjener penge med spil i moderne år. Vanilla eksisterende i god tid før den første expansion blev annonceret hvilket virkede til at være temmelig populær (GvG), dog ingen information om hvilken retning spiller tager. Efterfølgende fik vi Adventures hvilket var solo-play content, med god story, nye karakterer, få gode kort, faktisk god underholdende content til de 20 euro cirka, men man kunne godt se at der blev lagt meget development time i Adventures. Så kom en expansion mere og de udmeldte at expansions+adventures ville blive releases tik-tok med fast intervaller i løbet af et år. Nu havde fans noget konkret at holde fast i ift udgifter. Et adventure gav god content for 20 euro, mens pre-purchase af kort til Xpac kostede 40-50 euro og gjorde intet andet end at give forspring til ny meta med 50 packs af nye kort. Fast-forward til 2017/2018 hvor de helt har fjernet Adventures, cost/benefit er ikke sustainable, de giver dog lidt solo-content med hver expansion, dog er det recycled og copy-paste fra hver expansion. Altså et billede er tegnet af at de vil bruge dev-time på expansions istedet for adventures. De introducerede også Wild and Standard måde, solgt til fans med det argument at "det skal være lettere for nye spillere at komme ind i HS" (you see a trend? 'nye spillere' -> Immortal), men realiteten var bare at alle de kort du har brugt penge på blev invalideret til Wild. Samtidig fokuserer de primært kun på Standard hvorfor de fleste spillere er i denne gamemode, de færreste spiller Wild, tænk 90/10% ratio. Så nu er alle ens indkøb i HS blevet gjort ubrugelig, de har fjernet adventures og nu er der kun 50 euro expansions. Samtidig blev release-scheudele også skubbet til at være 3 month release af expansion, de har smidt mere brænde i fyret og således kan der under et års meta være 4-5 expansions+Classic i rotation. Det er virkelig fucking dyrt og et billede af at profit er i højsædet. Fuck kunder der har betalt for produkter, vi fjerner dem, køb de næste nye produkter istedet. Fuck adventures, vi skubber xpansions only og så hurtig vi kan og 1 gang om året gør vi alle dine kort ubrugelige i Standard format. Sidste expansion var oppe på 80 euro for prepurchase bundle modsat de normale 50. Forrykt. Et aktiv valg efter playerbase var etableret at skubbe for endnu mere profit. Hvorvidt deres tidligere Game Director Ben Brode som de færreste kan hade blev fyret eller sagde op, er der ingen der ved. De har ikke ny game director så vidt jeg ved. Mange amerikanere er bundet af amazon hvorfor HS også har lavet aftale med dem om at de kan købe cardpacks til slightly bedre deal der. Samme historie ser vi med HotS, også et gratis spil som er kommet rigtig lang fra Alpha til nu. Konstant gradvise forbedringer, nogle dårlige, men mange gode. De virkede til at have et ønske om at gøre spillet rigtig godt, men allerede sidste år begyndte #sellout. Game Director Dustin Browder (fra C&C dage) blev hivet af pinden selvom han ved hver Blizzcon var energisk og passionate omkring spillet. Technical Director Alan Dabiri blev sat ind som afløser med lille PR kampagne om hvor tæt han har arbejdet med folkene så i fællesskab skal han nok udfylde skoene. Et år senere fjernet som Game Director, boom og nu HotS uden Game Director også. Sidste år kom der en stor opdatering til HotS kaldet Heroes 2.0, det blev solgt som værende en stor forbedringspakke til HotS, men dette var bare en illusion for at introducere en endnu bedre microtransaction platform for Blizzard. Microtransaction var allerede i spillet med weekly sales hvor man fik 3 skins til 5 euro, lidt dyrt ift andre MOBA var en konstant kritik på forum, men under weekly sales eller Black Friday sales fx acceptabelt. Heroes 2.0 gjorde lige pludselig (ligesom HS) alle eksisterende køb invalid da disse premium skins nu kunne fås gratis af alle spillere bare ved at spille spillet. Så dem der har købt en masse skins, mounts, cosmetics, vil nu se andre helt nye spillere (trend igen!) have samem produkter for 0 udgift. De vidste udemærket at dette ville give backlash så de var ude med en band-aid balm løsning til veteran spillere at de ville få gratis lootboxes baseret på deres accountlevel (added hero lvls together). Men ratio var nærmest 1:10, en ny spiller fra 0-1000 vil få 1000 lootboxes, et veteran allerede 1000 cirka 90 lootboxes. Samtidig blev priserne også hævet på alt (ja de priser som allerede var dyre i forvejen) med en 50-60% hvis jeg husker rigtig, weekly sales forsvandt i traditional forstand (-50% off) og skins blev nu splittet op i tints. For jo større loot-table man har ved lootboxes, jo mindre chance for at få noget godt. Dette blev fulgt op med gradvist-øget recolors af tints/skins og nye cosmetic kategorier som ingen havde bedt om (men taget fra fx OW): sprays, portraits, banners, announcers (SC2). Et shard system (HS's dust) kom også som giver dig pivringe 1:4 ned til 1:8 value automatisk hvis du får loot du allerede har. Alt nyt cosmetic og event-relateret får samtidig en +50% shardcost bump indtil 2 uger er gået (for events, ingen reduction). Senere stoppede de med masterskins, det var for meget development time, og en god tradition samt controverse-topic fordi folk har smidt masser af guld efter masterskins som nu var widely-available. Istedet for at de sidste håndfuld af heroes som med en 5-skintint bundle som kun kan købes med gems. En psuedo-replacement currency ingame for rigtige penge, så de har et ekstra step hvor de kan styre EURO/gem ratio. Heroes kan således også kun købes med gems eller guld (ikke shard) og goldsink mounts bliver gradvist-øget-hastighed smidt ind i spillet fordi folk har bunker af gold (flere hundrede tusinde), mens en hero koster 10-15K gold. Daily quests som giver gold er blevet nerfed og de ønsker at komme derhen hvor folk ikke har nok guld og dermed nødsaget til at bruge gems (euro) til at købe det nyeste. Activision har også skubbet profit i WoW. Vi så WoW token blive introduceret efter mange års Crusade mod de onde guld-sælgere blev Blizzards motto ændret til "det er okay at købe gold, sålænge i gør det hos os". WoW Token var oppe i 380K før BFA launch og styrtdykkede med BFA launch og er nu nede i det halve cirka. Prisen er stadig det samme, 20euro. Blizzard sagde at det var down to supply/demand ligesom WoW token operer, men så drastisk ændring med en tom expansion lugter gevaldigt at de har tamperet med token. Vi ved jo ikke bedre som kunder, vi kan bare se at vi får halvdelen af produktet til samme pris nu. Samtidig har der været kæmpe inflation i spillet siden WoD især som fortsatte i Legion, da systemer blev smidt ind i spillet, hvor, hvis du bare loggede ind ville du få gratis guld. Det er fuldstændig fjernet i BFA, samtidig er gold-income fra andre sources ikke steget nok %-wise ift tidligere expansions, men prisøget på stort set alle expenses er. Mount goldsink gået fra 2M i legion, til 5M i BFA. Foruden 500K mount, 100K pet, Legion 1M pet. Vendors er ikke anderledes, 1000g for et faction-vendor recipe, som nu med inkompetent brand-new profession team i Legion som butcherede Professions i WoW ved at introducere 3-rank systemer. Så den 1000g recipe kan du købe 2-3 gange. Goldsinks overalt i stor stil, for at rydde op i inflation og 2 expansions hvor togen er røget fuldstændig af skinnerne. I samme omfang begrænse gold-earning, især low-pop realms er AH markedet dødt. Sjovt nok mindre guld fra Token også. En masse faktorer og clues, signs, både store og små der alt peger i samme retning. Samtidig er release-cycle blev up'et for pets og mounts i store således der hyppigere kommer ting ud. Det er et fokuspunkt nu. 1-2 gange har de justeret alle non-USD currencies "grundet internationale markedskrafter" selvom det er deres USD som er ustabil og går op og ned. Når GBP eller EURO allerede får bump op, bliver det den nye default. Således har stort set alle de produkter WoW tilbyder, pets, mounts, character services fået pricebump opad for europæsike kunder. Blizzard merchandise store bliver der også skubbet på i stor stil, i starten fra det US baseret og man kunne kun købe få ting. Nu er der overflod af ting, de har åbnet EU store med EU hovedlager bygget op i Holland hvor virksomhedsskat er lavest, og samtidig giver en central ish placering i EU. Der skal skabes profit i hvert nook and cranny nu når Activision har tale-bolden og er bundet så meget af shareholders. Angående OW har jeg ikke meget at sige, ikke en spil jeg selv har holdt øje med. Diablo kender vi jo landskabet. Summa summarum, det er over hele linjen Blizzard har ændret sig som virksomhed siden 10'erne, helt klart indflydelse af Activision merge. Før var virksomheden "by gamers for gamers" som de preachede, men de har solgt ud af deres integritet til fordel for kapitalistisk profit. De er vokset som virksomhed, nået ud til flere platforme, skabt ny franchises med god success (OW+HS, HotS not so much LOL), og nu vil de lege med de store drenge i industrien såsom EA. Hvorfor de kopier idiotiske strategier såsom "fuck kunden, profit for øje"-mentalitet. Gennem denne udviklingen af virksomheden har de brugte mange krafter og penge på at bibeholde de gamle gardiner, den gamle illusion, men sløret bliver hele tiden åbnet af fans, kunder for at se sandheden. I nogle tilfælde har de helt opgivet at prøve at sløre deres intentioner. Derfor ser vi også fans cringe når de stadig prøver at sælge deres "community"-speech fordi de er så out-of-touch med deres veteraner, loyale fans, kunder. Det er også en af årsagerne til det backlash vedr. Diablo Immortal og grundet den shitstorm de har nu, vil sløret løftes endnu mere til endnu flere folk. Grunden til at de med youtubes hjælp har fjernet så mange dislikes (150K?) er for at ændre % lige nok til ikke at blive kåret som youtubes mest disliked video off all time. En permanent titel man ikke ønsker at have på sit CV. Som #62 siger, jeg tror ikke det er fordi Wyatt Cheng ønsker denne retning, han har dog et arbejde og vil han ikke fyres må han makke ret med de ordre der kommer ovenfra. Jeg har intet imod ham, han har lavet nogle gode ting for D3. Når Blizzard employees laver ged i deres spil, bliver de typisk smidt bag gardinet i et par år så fans glemmer dem, sat på andre projekter indtil de kan træde frem i lyset igen. Jay Wilson for D3 som stod bag AH som var kæmpe flop, smuttede bag gardinen umiddelbart efter hård kritik, han dukkede op senere på WoW teamet. Tom Chilton, Game Director WoW:WOD blev smidt bag gardinet og hans højre hånd Ion Hazzikostas blev forfremmet. Brian Holinka, ansvarlig for Ashran i WoD som aldrig gennem 2 år nåede at blive balanceret blev gemt væk og er senest annonceret til at komme tilbage på WoW-BFA. Så Wyatt fik et valg, gå på scenen og sig dette, ellers fjerner vi dig fra Diablo holdet. Jeg har ingen tvivl om at det er hvad der skete bag kulisserne. Sådan ser vi jo virksomheden behandle deres medarbejdere. Hvorfor som jeg skrev tidligere, veteran medarbejdere har sagt op eller blevet fyret. Chris Metzen himself gået ned med psysisk stress, helbredsproblemer og øget familie valgte at forlade Blizzard på good terms, men hvor meget ligger der bag? Vi ved det ikke, han siger intet ondt om Blizzard af flere årsager. Hvis han skulle komme tilbage ligesom tidligere medarbejdere som Allen Adham er det vigtig ikke at smække med døren eller tale negativ om ens arbejdsgiver. Freelance-jobs som Thrall VO. Han har uden tvivl en masser af gode venner stadig hos Blizzard. Hvorfor stopper Mike Morhaime nu, i en alder af 50 år? Kan han ikke leve med den beslutning han traf der lod Blizzard blive slugt af et monster? Han fortsætter som senior advisor jobposition så de stadig kan trække på hans viden. Men sæt brikkerne sammen i industrien og billedet maler sig selv. #65 A shit game for when you're on the shitter. Jeg har en kammerat fra min raiding tid i WoW, han er seriøs Diablo fan, spillet hver season, fulgt med dengang med AH og Kripp videoer. Han sagde til mig igår, at han overvejer at skippe næste sæson. Mere interesseret i Fallout 76 end konstant-letdown af Diablo community. Selv spillede jeg D1 hos en ven da jeg var mindre, sidste 2 baner var godt nok svære. D2 er der brugt masser af tid på, selvom jeg aldrig blev godt, trading community var utrolig sjovt despite limited characters i game-names. N og O og alle mulige forkortelser, folk blev kreative. D3 er okay, nok ikke helt samme ånd som D2 og grafisk nok ikke helt hvad hardcore fans havde regnet med. Jeg vil dog ikke sige D3 var en success, allerede fra starten var der kritik, især omkring AH også. Efterhånden over årene er der sket forbedringer, men de fleste ting noget der burde have været der fra start. Der er en vis skuffelse omkring D3 generelt hvorfor man ser Path of Exile kun gro i popularitet.
--
#72
nuxx
Guru
05-11-2018 12:21

Rapporter til Admin
#70 Bestemt enig at det er luset overfor de fans der har investeret sig i "annonceringen" ...men lad os bare erkende at reaktionens omfang generelt ikke er begrænset til utilfredse deltagere ved blizzcon... men det er også lidt en katalysator for en række frustrationer der har bygget sig op gennem tid imod hele spilindustrien generelt... så jeg forstår sådanset godt hvorfor det sker. Men det er stadig lidt hysterisk i det helt konkrete tilfælde :)
--
Play: i7-6700, Z270i, GTX1070 X, 16GB@2666, DanCase A4, 500GB SSD, SF600, 34" U3415W Work: 15.4" MacBook Pro Retina 2017
#73
Sandie Rivers
Mega Supporter
05-11-2018 12:26

Rapporter til Admin
#72 jeg er tildels enig med dig, Blizzard er et firma og for store firmaer, om de laver computerspil eller ej, handler det om vækst og indtjening så fair nok de laver et mobilspil når nu der er et marked. Jeg kommer ikke selv til at spille det og havde også håbet på D4 Jeg synes dog stadig ikke de håndterede det korrekt. Jeg synes det her er meget rammende; https://www.forbes.com[...]
--
Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S|
#74
Vandkanden
Elitebruger
05-11-2018 13:32

Rapporter til Admin
OH MY FUCKING GOD!!!!!! https://wccftech.com[...] 'The koreans will nuke blizzcon if they announce starcraft mobile...' Hahahahahahahahaha
--
Sidst redigeret 05-11-2018 13:36
#75
Jegergrim
Giga Supporter
05-11-2018 20:21

Rapporter til Admin
Bare så længe de ikke ændrer ved Classic WoW og at de reelt bliver lanceret er jeg fløjtende ligeglad med Blizzard (efter activision acquisition) føler jeg ikke det er det samme firma længere. Har ikke tænkt mig at støtte nye titler med mindre de begynder at levere hvad de lover...
--
Dont delay, be evil today!
--
Sidst redigeret 05-11-2018 20:24
#76
nuxx
Guru
06-11-2018 01:00

Rapporter til Admin
https://www.youtube.com[...]
--
Play: i7-6700, Z270i, GTX1070 X, 16GB@2666, DanCase A4, 500GB SSD, SF600, 34" U3415W Work: 15.4" MacBook Pro Retina 2017
#77
Mion
Super Nørd
06-11-2018 09:01

Rapporter til Admin
er personligt forelsket igen. jeg kom til at købe Diablo 3 på Switch selvom jeg har den på PC..der er så meget andet der er interessant på PC så spiller den aldrig men har logget SÅ mange timer på switch, det fungere fantastisk på en hand held, og det er et perfekt spil til at fordrive 10-15 minutter i .. og kører smooooooooothhh.. trist over der ikke kommer en 4´er, men communitiet var også toxic da 3´eren kom ud, og alt ikke var perfekt. og de har brugt lang tid på at rette spillet, så det rent faktisk var godkendt af folk. og det er jo mobile hvor pengene er, så må folk jo lade være med at kaste penge efter det.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#78
fransfrakker
Junior Supporter
06-11-2018 09:32

Rapporter til Admin
Har ikke spillet 3 i årevis, men fik lige lyst til at prøve pga alt den påstyr. Sikke en positiv overraskelse. Jeg hygger mig gevaldigt. Sjovt gameplay, endgame ser ud til at være opdateret en del, seasons etc etc. Syntes faktisk de har fået meget godt styr på det spil. Det er stadig mere casual på en del punkter, men det gør faktisk ikke mig så meget. Tror nogengange at flok glemte hvor meningsløst d2 endgame var / er.
--
#79
DJ.Storm
Semi Supporter
06-11-2018 09:57

Rapporter til Admin
#80
Kanser
Elitebruger
06-11-2018 10:21

Rapporter til Admin
Hvor lang tid gik der lige fra D2 til D3?... Så hvorfor flipper folk helt ud over at D4 ikke kommer endnu? Havde de slet ikke udgivet noget, ville folk flippe ud, havde de udgivet en expansion pack ville folk flippe ud, havde de rushed en D4 release havde folk flippet ud over bugs... Bevares, jeg har ikke meget til overs for de store firmaer, sådan helt generelt, om det så er inden for computerspil, hardware, banker, whatever; de fleste tænker kun på bundlinjen og aktionærerne.
--
Ovenstående er UDELUKKENDE et udtryk for min PERSONLIGE holdning, også selvom det ikke eksplicit står i indlægget.
#81
ToFFo
Guru
06-11-2018 10:28

Rapporter til Admin
#78 - Synes stadig D2 endgame er bedre end D3. Det er fedt du er kommet tilbage efter flere år uden. Så vil der være meget nyt. Men hvis du, som mange andre, har spillet D3 jævnligt den seneste tid, ville du vide at det er gået totalt i stå. Pointen med seasons var, udover at nulstille så alle starter forfra, at tilføje noget nyt med hver season. Det kan være at lave om på eksisterende items og set bonuses, eller lave ændringer i skills, så man føler at der er sket ændringer i spillet. Det synes jeg var mega fedt! Men nu er spillet gået i maintenance mode, som er slang for "vi gider ikke bruge tid på spillet". Så i stedet for at alle class sets får nye bonusser, eller legendary items giver bonusser som gør at man laver helt nye builds, og spiller på en anden måde, er det bare mere af det samme. Bottere har fået frit spil, så hvis du tror du skal konkurrere og være på leaderboards kan du også glemme alt om det. Med mindre du botter selv.
--
- Indsæt signatur -
#82
fransfrakker
Junior Supporter
06-11-2018 11:18

Rapporter til Admin
#81 Hvad syntes du var så fedt ved d2 endgame? Der var ûber trist, men det var vel det eneste content? Ellers var det bare uendelige runs på de samme bosser igen og igen. Bosser man allerede havde klaret en gang som del af campaign. Økonomien var totalt smadret af botters og folk der købte d2jsp guld med rigtige penge. Det lignede på mange måder auctionhouse i starten af d3.
--
#83
Akasut
Giga Nørd
06-11-2018 11:24

Rapporter til Admin
#79 Bound to come :D klassiske meme
--
#84
nuxx
Guru
06-11-2018 11:31

Rapporter til Admin
#82 Fattede heller aldrig den fanatisme omkring D2 "endgame" ...forstår udmærket "stemningen" og hvordan det endeløse grind og community omkring det lagde op til et helt andet niveau af e-peen hvilket selvfølgeligt tænder enkelte no-lifers... men generelt fedt var det sgu ikke... det var stort set udelukkende "emergent gameplay" som du jo bogstaveligt talt kunne scripte dig igennem med meget få linjer kode... det var jo knapt nok "botting"... men nærmere bare en sekvens.
--
Play: i7-6700, Z270i, GTX1070 X, 16GB@2666, DanCase A4, 500GB SSD, SF600, 34" U3415W Work: 15.4" MacBook Pro Retina 2017
#85
DarkNoller
Ultra Supporter
06-11-2018 12:24

Rapporter til Admin
For mig handlede Diablo 2 især meget med at man kunne trade med andre i spillet. Det kunne godt være at man havde meget godt gear til at lave ilvl 85 runs (steder hvor det bedste loot kan droppe) men man viste aldrig hvad der droppede. Man stod måske lige og manglede en ohm rune til at lave CTA men fik måske kun en ist. Når man så havde skrabet nok ist sammen kunne man købe en ohm og dermed lave den CTA man gerne ville. Blev den så ikke så god med de stats som den fik kunne man trade den væk til noget andet gear eller andre runer og på den måde hele tiden lave nye runeord. Man viste heller aldrig at når der droppede et grey item på jorden om det så var noget værd. Det kunne være en 4 sox eth GP eller CA til infinity. Med intro af runer i D2 fik de lavet sådan at selv de dårlige ting i spillet blev betydningsfulde, nogle endda meget værdifulde. Runer var i min optik det der løftede Diablo 2 flere længder og gjorde spillet meget mere underholdende. At botters var med til at ødelægge økonomien i spillet er noget andet. Botters kan ødelægge ALLE spil, da du umuligt kan konkurrere med dem. Jeg har ALDRIG været mere begejstret for et pc spil end Diablo 2 og har trods alt spillet pc spil siden castle wolfenstein (mener det var x386) Har i dag kastet mig over spillet Path of Exile som kommer med nyt content HVER gang de starter en leage, og det er ikke SMÅTING de kommer med. Spillet er gratis men har microtransactions. Dette synes jeg dog ikke gør noget da man jo (for D3) har givet ca 400 for det + expansion + ny char, dvs omkring 800-1000 kr alt efter hvor man har købt henne. Dette har jeg ikke til nærmels hvis brugt i PoE, måske omkring 300 kr på at upgrade stash tabs men det er også det. Konklusion : For 1 -2 år siden fik diablo 3 30-40% af min tid, resten til PoE + diverse Nu PoE 80-90% og 10-20% på diverse, såsom Pubg Meget mere underholdning i PoE end Daiblo 3 + der er trading i det + mere build diversity Sad f.eks. her i nat og sammensatte mine gem på en bedre måde for nemmere playstyle. Niels
--
If you havent googled it you made the mother of all fuckups
#86
fransfrakker
Junior Supporter
06-11-2018 13:16

Rapporter til Admin
#85 Er personligt stor fan a PoE på alle punkter... på nær lige gameplayet som for mig bare ikke er på samme niveau som d3. Det er selvfølgelig smag og behag. PoE har langt bedre character progression og itemization, men har bare et klunky gameplay med meget dated grafik. Det føles langsomt og kedeligt. > For mig handlede Diablo 2 især meget med at man kunne trade med andre i spillet. Du kunne dog intet opnå i forhold til andre, medmindre du bottede. Du kan løbe Baal runs til du er blå i fjæset, men du kan aldrig konkurrere med en botter der kan lave 5000 pindleruns i døgnet. Det tag alt det sjove ud af det for mig (til sidst. har spillet uffatteligt meget d2), som netop ikke gider snyde.
--
Sidst redigeret 06-11-2018 13:17
#87
DarkNoller
Ultra Supporter
06-11-2018 13:43

Rapporter til Admin
#86 I hear you Synes også botting er noget pis da det ødelægger det for andre i online spil. Grafikken i PoE ER ikke på niveau med Diablo 3 men det kan jeg gå på kompromis med HVIS andre ting i spillet er i orden. Her tænker jeg også på char progress og itemization. Nyt content er også en vigtig del af det så man ikke føler at man bare laver det samme og samme, season efter season, leage efter leage, osv. Glæder mig meget til at se spillet Wolchen: Lords of Mayhem kommer ud færdigt. Ser god potentiale i spillet.
--
If you havent googled it you made the mother of all fuckups
#88
Sandie Rivers
Mega Supporter
06-11-2018 13:49

Rapporter til Admin
#87 Det lyder, hvert fald hvis man læser anmeldelserne på steam, som om devs er stoppet med at udvikle det
--
Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S|
#89
nuxx
Guru
06-11-2018 14:08

Rapporter til Admin
#86 PoE er på papiret super fedt... spillede det i en periode for 5-6 år siden... men der er et eller andet mekanisk der bare er ufedt... din interaktion med mobs... din chars clunky movability og den ret generiske og repetitive sekvens af typisk pure AoE spells der bare fuldstændigt failer ifht D3... når du alligevel ender ud i mere eller mindre cookie-cutter builds i PoE er den væsentlige game-mechanic jo i princippet hvordan det mekanisk føles... og der kan det bare på ingen måde stå mål med D3's feel... desværre.
--
Play: i7-6700, Z270i, GTX1070 X, 16GB@2666, DanCase A4, 500GB SSD, SF600, 34" U3415W Work: 15.4" MacBook Pro Retina 2017
#90
ToFFo
Guru
06-11-2018 14:15

Rapporter til Admin
#82 - Se #85, det er præcis det jeg savner. Jeg spiller ikke D2, men da jeg gjorde, og når jeg sammenligner endgame aktiviteter med D3 så er der bare meget mere at lave i D2. I D3 er der et neverending leveling system. Man bliver bare højere og højere level. Så det er ikke et spørgsmål om at spille godt for at blive bedst. Det er bare et spørgsmål om at spille længst tid. Så at have en sej karakter handler bare om at få høj nok paragon level. Det eneste man dyster om er leaderboards alligevel. Jeg finder ingen glæde i at køre greater rifts om og om igen. Jeg kunne bruge flere dage på at trade i D2. I D3 er det bare blevet for let. Lav de her missioner, og så har du det sæt, som med stor sandsynlighed er det sæt du skal bruge, for at lave den mest effektive karakter. Jeg gider ikke spille alle mulige weird builds, som er sub-par i forhold til de bedste builds. I D2 tager det meget meget længere tid at få en karakter som er stærk ad helvedes til. Der skal samles runes, charms og selvfølgelig forskellige items, til forskellige opgaver. Både Magic find items, boosting items og progression items. Plus, når man rammer level 99 så er man ligesom så grundlæggende stærk man kan være, hvorimod i D3 kan man bare blive ved og ved til man har flere tusind paragon levels. Jeg synes bare D3 virker meget mere grindy og ensformet end D2 fordi man så hurtigt er færdig. Man kan boostes til level 70 på hvad... 15 minutter hvis man er langsom om det? Du kommer ikke igennem Diablo 2, normal, nightmare og hell på 15 minutter. SÅ skal man være fuldstændig vild. D3 lever bare slet ikke op til D2 på nogen måde. Der har været for mange fuckups undervejs. Online only, Error 37, auction house og så videre. Der har været nødt til at blive lavet rigtig mange ændringer for at få det til at fungere. Diablo 2 kørte bare. Så kom der en expansion og spillet blev mange gange større. D3 er bare opgivet.
--
- Indsæt signatur -
#91
DarkNoller
Ultra Supporter
06-11-2018 20:59

Rapporter til Admin
#90 Kan se at vi har helt den samme holding til D2 og D3 Umiddelbart tror jeg ikke engang at jeg ville købe en evt expansion til D3 hvis den kom. Købte den sidste med necro og det har jeg fortrudt flere gange, da content ingame jo bare er det samme bare en ny class og farme med. For at et spil som Diablo skal overleve, så skal der simpelthen tilføjes nyt content regelmæssigt, i stil med hvad de gør ved PoE. Det kunne måske have holdt mig i gang med D3 da man ikke føler at det er det samme man gør igen og igen når man starter Diablo 3 op. Kæft jeg savner følelsen af da jeg første gang startede diablo 2 op og da expansion kom. Blev fyret fra 2 jobs pga det spil :-P Er efterhånden blevet snart 47 år men kan sgu stadig godt få et kick ud af det når jeg kommer i gang med et helt nyt spil. Det er konen heller ikke så glad for, for jeg kan bruge dagevis på bare og sidde og game :-)
--
If you havent googled it you made the mother of all fuckups

Opret svar til indlægget: RIP Diablo

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE