Returretten fungere helt fint, og er til netop din problemstilling.
--
Hvilken ser du på?
Hvis du ikke lave skade på produktet og beholdere i indpakning så får du bare dine penge igen ved retur
--
Jeg har returneret ting til Elgiganten 4 gange tror jeg.
D-link mesh netværks sæt (pakket op og prøvet)
Noget Philips hue (ikke pakket op)
Corsair headset (pakket op og prøvet)
Plantronics headset (pakket op og prøvet)
Hver gang jeg har returneret noget, har de inspiceret varen ved kassen, konkluderet den intet fejler, og så har jeg fået pengene direkte ind på min bankkonto, ved at sætte mit dankort i deres dankort terminal og så har de lavet en overførsel til mig lige med det samme. Jeg har aldrig skulle vente.
Alle returneringer er sket i samme butik, men de har aldrig kigget skævt til mig fordi de finder det mistkænksomt jeg returnerer igen. Jeg har aldrig skulle vente på en leder for at få godkendt returnering og jeg har aldrig skulle vente på at få pengene udbetalt.
Min erfaring er i hvert fald, i den Elgiganten jeg har handlet i, at returnering ikke er et problem overhovedet. De har taget det retur med et smil og altid spurgt om jeg vil have pengene tilbage eller et tilgodebevis.
--
- Indsæt signatur -
Skulle stå i #2, beholdere indpakning/det er hvis ikke engang et krav for fuld retur
--
Er næsten sikker på emballage skal retur sammen med varen.
Elgiganten kræver dog ikke at feks klistermærke på tv skærmen stadig sidder der da de ikke mener man kan teste et produkt hvor de sidder i vejen.
Men modbevis mig endelig:)
--
https://valid.x86.fr[...] #5 - Jeg tror ikke emballage er et krav med mindre det er en vigtig del af varen. Du ved, dat unboxing feel... men man kan heller ikke forvente at få det fulde beløb retur i så fald.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 11-04-2020 21:03
#6
Det er det jeg tænker.
Mener feks proshop skriver der bliver fratrukket ved ødelagt/manglende emballage.
Er dog ikke sikker med Elgiganten.
--
https://valid.x86.fr[...] Mener at Elgiganten skiver de gerne vil have det i original emballage men det ikke er noget krav
--
Husk i øvrigt at tjekke at de 30 dage stadig er gyldigt. Fx har Komplett suspenderet deres 60 dages ‘fuld tilfredshed eller pengene tilbage’.
Mere så ikke du brænder nallerne :)
--
#9 Bare husk at Komplett og elgiganten ved køb online, stadigvæk skal forholde sig til loven, som siger 14 dages returret.
--
30 dage gælder stadig god Elgiganten. Du kan også melde dig ind i Elgigantens kundeklub online, og så har du 50 dage :)
--
#7 - De KAN gøre det. Det kan de allesammen. Det er en del af betingelserne ved returret. Hvis produktet ikke returneres i samme stand og mængde (gælder også emballage) så kan der fratrækkes et beløb. Det medfører dog noget administrativt besvær for firmaerne, som ofte vælger kun at trække et beløb, hvis kunden virkelig har fucket op.
--
- Indsæt signatur -
#7 Det kan de, men må sige at de har fået en del god omtale med deres nye tiltag og så er det sku dejligt med noget kundeservice, det har manglet.
Har ikke oplevet noget der ovre endnu, Power derimod er skrald, hvis du spørger mig.
--