Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Meget langsomt internet her til aften?

Af Gæst hej | 09-11-2021 21:52 | 2436 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej alle Her til aften er mit Telia internet meget langsomt, jeg kan ikke engang streame. Har en forbindelse med download på 21mbps og upload på 2.17mbps, men speedtest siger 1mbps down og 1.43mbps up. Ping er på 22. Der står ikke noget og downloader i baggrunden. Jeg har forsøgt at genstarte router. Det er både kablet og WiFi, der er langsom (hvor jeg ellers har en kanal helt for mig selv her i lejlighedsbygningen). Alt er, som det plejer, har ikke pillet ved noget. Har I nogle bud på, hvad det kunne skyldes? På forhånd tak
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
AndersOD
Elitebruger
09-11-2021 22:05

Rapporter til Admin
Mit internet fra Yousee er også langsomt ligeså mit internet på mobil
--
#2
Hamuki
Superbruger
10-11-2021 09:15

Rapporter til Admin
Ud fra den hastighed du skulle have, lyder det til at være via telefonstikket. Det lyder som om der er støj på linjen, måske er hastigheden på din forbindelse sat en smule for højt. Kontakt din udbyder og bed dem tjekke om de kan se udfald i dine pingtider eller andet. Ville nok selv sætte hastigheden ned med et par Mbit/s på downloaden, for at se om ikke det kunne give en mere stabil linje. Ekstra ting, lav en reset af din router. Genstart er altid god, men en reset er det bedste, da du henter en ny frisk konfiguration.
--
https://kundeguiden.dk[...] - Guides og artikler om produkter og services vi bruger i hverdagen.
#3
Lars
Ultra Nørd
10-11-2021 09:41

Rapporter til Admin
Vores fibernet fra Bolignet forsvandt helt over to gange á ca 10 minutter i går aftes. Hvis der er flere forskellige operatører indblandet, er det sikkert nok bare en der har rykket EDB stikket ud til Danmark. *joke*
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 10-11-2021 09:42
#4
ZulfoDK
Mega Supporter
10-11-2021 13:08

Rapporter til Admin
#3 Mit har de seneste par aftener også haft nogle kortvarige udfald - og det er Fibia (i Horsens). Det var både trådede og kablede enheder der ikke kunne komme ud i verden... Min CPE var fint online, så vidt jeg nåede at checke....
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#5
hej
Gæst
10-11-2021 14:06

Rapporter til Admin
#2 tak for svaret, jeg googlede også lidt i går og kom frem til, at der måske er noget galt med telefonstikket. Det skal siges, at jeg har købt et nyt, længere et på 7.5 meter for at få routeren i en bedre position. Så der kan man jo regne med noget tab. Men det har som sagt fungereret upåklageligt indtil nu. Jeg har bestilt et nyt stik.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Fessor33
Gigabruger
10-11-2021 14:25

Rapporter til Admin
Du må under ingen omstændigheder have et tlf ledning på 7,5 m til en ADSL router, det skal være ca. 0.75 m, altså det du har fået af udbyder, altså så kort som muligt. Du får støj på linjen, som gør to ting, hastighed sættes sandsynlig lidt ned og ADSL linjen falder af en gang i mellem, fordi den ikke kan holde de 20 Mbit med den mængde støj de 7.5 m ledning giver. Jeg har siddet i en ADSL support i 9 år, så jeg ved hvad jeg taler om. Lige her til sidst, det hjælper ikke noget at ringe til support, for de kan ikke fixe din linje´s hastighed/stabilt problemer hvis ikke du fjerner det kabel. Og din router skal ALTID sidde i dit hovedstik, altså det første stik der går ind ude fra. Uanset om du kan lide det eller ej. I 50% af alle tilfælde hvor jeg sendte en TDC teknikker ud, havde kunden en mærkelig opsætning, fordi de ikke ville høre efter hvad kundeservice sagde. Beklager den lidt hårde retorik, men ovenstående er meget vigtige elementer i en god og stabil ADSL linje.
--
#7
hej
Gæst
10-11-2021 14:43

Rapporter til Admin
#6 'må ikke'... Jeg må da gøre, hvad jeg vil, med min internetforbindelse:-) Men ja, jeg ved godt, det frarådes at forlænge telefonstikket, og det vist også bryder garantien. Men som sagt har det nu fungeret upåklageligt i årevis indtil i går. Mit problem er, at da udbyderen installerede internet i lejligheden, placerede han indgangen i væggen et helt tosset sted, hvor der er elendig wifi-dækning til den øvrige lejlighed. Så valgmulighederne var at købe en ny, dyr router (sikkert en god løsning på sigt), bruge extenders eller helt simpelt at forlænge telefonledningen, så jeg kan placere den trådløse router tættere på stuen. Det har jeg gjort, og det har som sagt fungeret upåklageligt indtil nu.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
hej
Gæst
10-11-2021 14:44

Rapporter til Admin
og ja, den hårde retorik gør mig ikke noget, men den hjælper dig næppe så meget, hvis du arbejder med kundesupport - ked af at sige det. Selv hvis man har ret, er der jo ikke nogen, der gider at høre efter, når de bliver talt ned til.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
mr doc22
Semi Supporter
10-11-2021 19:40

Rapporter til Admin
#0 Har du prøvet at bruge rigtigt "Cat 5e Netværkskabel" som forlængerkabel?
--
Ryzen 5 5600X,ASUS TUF GAMING B550 PLUS,G.skill 3600 MHz AUTO C16-16-16-36 4x8GB,AOC G2590FX,Corsair RM850,Sapphire RX 5600 XT 6GB,1 TB NVMe ADATA
--
Sidst redigeret 10-11-2021 19:40
#10
Mazer
Monsterbruger
11-11-2021 01:49

Rapporter til Admin
#6 sikke noget bavl. Så længe det kabel der bruges ikke er noget galt med kan der sagtens trækkes 7.5m efter kapstikket. rj11 terminering inkl kabellængde set op imod hvad der kan være af kabellængde inkl. samlinger fra kabelfordeler og til kabstik der er et 7.5m kabel peanuts.
--
#11
Lars
Ultra Nørd
12-11-2021 10:00

Rapporter til Admin
Jeg har også haft mange små-udfald på et sted mellem 1-10 minutter de sidste dage. Jeg tror simpelthen at de er ved opgradere eller fejlfinde på deres udstyr og kabler her i området. Måske gør de det samme i dit område? Har du ringet ind til din udbyder for at høre om de er bekendt med problemet?
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#12
Lars
Ultra Nørd
12-11-2021 10:16

Rapporter til Admin
Jeg har lige chattet med Bolignet, og der blev skrevet: "Der var et problem på en af vores centraler i onsdags, men udfaldet varede i 6 minutter, indtil det var løst" Jeg også at vide, at jeg skulle genstarte alt mit udstyr, fordi det vil nok hjælpe på stabiliteten på nettet i hjemmet. Kunne det være, at du oplever noget der ligner det her?
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#13
Dragonheart
Guru
12-11-2021 11:31

Rapporter til Admin
#8 Han taler ikke ned til dig :-)
--
#14
Lars
Ultra Nørd
12-11-2021 12:18

Rapporter til Admin
Der er noget galt med enten IPv4 eller IPv6 hos forbrugerne, udbyderne eller serverne, gætter jeg på. Hvis nu man har en router der selv skifter mellem IPv4 og IPv6, og en hjemmeside kun understøtter IPv4, mens ens router samtidig gerne vil modtage siden via IPv6? Så kan man så risikere at forvente svar på IPv6 mens hjemmesiden kun sender via IPv4? Kan man se på det på den måde?
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#15
mr doc22
Semi Supporter
12-11-2021 15:00

Rapporter til Admin
#14 Nej, når din browser forespørgelsen er ipv4 svares der ipv4. og ligeledes hvis browser forespørgelsen er ipv6 svares der ipv6. Grunden til at det virker på "google.com", er at de kører "dual stack" dvs. har ipv4 og ipv6 på deres webserver.
--
Ryzen 5 5600X,ASUS TUF GAMING B550 PLUS,G.skill 3600 MHz AUTO C16-16-16-36 4x8GB,AOC G2590FX,Corsair RM850,Sapphire RX 5600 XT 6GB,1 TB NVMe ADATA
#16
Jegvan
Gæst
12-11-2021 15:43

Rapporter til Admin
Ikke fordi jeg tror det er tilfældet, men.... Jeg har tidligere arbejder ved en IPS. Når kunderne ikke havde betalt deres regning, og samtlige rykkere var udløbet, så blev hastigheden sat ned til 1 Mbit.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Lars
Ultra Nørd
12-11-2021 17:36

Rapporter til Admin
Ja, det kunne også være en mulighed. Det tror jeg nu, som dig, heller ikke.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
--
Sidst redigeret 12-11-2021 17:36

Opret svar til indlægget: Meget langsomt internet her til aften?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE