Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Telenor ustabilt internet.

Af Mega Supporter Manofsteel | 26-12-2021 17:09 | 2594 visninger | 13 svar, hop til seneste
I min husstand er vi ved at være trætte af vores maxxspeed fra Telenor Coax. Det er ofte ret ustabilt vores enheder bliver smidt af internettet, selvom de stadig er forbundet til vores WiFi netværk. Internettet forsvinder på vores mobile enheder, vores stationær PC som er kablet har langsomt internet. Når jeg gamer online lagger det ofte. Jeg har reset routeren både soft og hard, har prøvet med Googles DNS. Hvis der ikke er noget der virker så må vi skifte til en anden udbyder
--
Old 8bit & MSDOS gamer
#1
Evil Mushroom
Supporter
26-12-2021 18:06

Rapporter til Admin
nå... og så vil du gerne at vi.... hvad? Du spørger ikke om noget, så det virker mere som et surt opstød der hører untrustpilot eller eb nationen til Mit 200/200 fiber fra Telenor kører fremragende. Både LAN og WiFi. Du har ikke overvejet at kontakte deres supportafdeling vel?
--
@echo off "Bad command or file name" - go stand in that corner!
--
Sidst redigeret 26-12-2021 18:07
#2
Manofsteel
Mega Supporter
26-12-2021 18:35

Rapporter til Admin
#1 ok rolig nu! Er ked af at jeg tisset på din sukkermad. Havde gang i en masse andre ting. Du kan se at jeg har beskrevet mit problem. Ok ja jeg kan godt se, at jeg glemte at spørge om råd. Nogen der har en ide om hvad det kan være? Har været i kontakt med support, men problemet vender tilbage.
--
Old 8bit & MSDOS gamer
#3
Evil Mushroom
Supporter
26-12-2021 18:56

Rapporter til Admin
Har Telenor tilbudt at prøve at skifte routeren? Hvis ja, og du har fået ny router og problemet stadigt er der, skal du muligvis kigge på egen opsætning/intern kabling. Wifi er ikke nogen "super" teknologi, og jeg kender ingen der give nogen garantier på wifi. LAN derimod, skal bare spille.... Telenor leverer, så vidt jeg ved, kun Coax via yousee kabler. Og dermed bliver det ikke bedre uanset hvilken udbyder du vælger, da det uanset hvad er et signal som kommer fra en Yousee central. Jeg ved af erfaring, at flere har oplevet dårligere net ved at skifte fra lavere til højere hastighed på Coax. CMTSerne kan simpelthen ikke følge med. En stabil 200 mbit er ofte bedre end en ustabil 1000 mbit. Linjen presses ikke så meget.
--
@echo off "Bad command or file name" - go stand in that corner!
#4
elaN
Semi Supporter
26-12-2021 20:54

Rapporter til Admin
Oplever det samme. Ryger af konstant...... :(
--
#5
JohnnyGogo
Giga Supporter
27-12-2021 00:06

Rapporter til Admin
prøv at vælge wifi frekvenser manuelt.. efter du har brugt et program til at scanne diverse wifi frekvenser/kanaler der kan opfanges fra dit hjem. Bor du i lejlighed er det god sandsynlighed for at nogle i ejendommen har routere der kører på samme frekvenser som din(de fleste routere er bare indstillet til at skifte imellem få af de mulige frekvenser). Og kører du på samme frekvens som en nabo, eller overbo får du en mega ringe oplevelse med dit trådløse internet.. På kabel burde der ikke være problemer - medmindre i er en større familie hvor alle streamer og/eller gamer på samme tid.
--
9900K / 3060TI
#6
Pico
Super Nørd
27-12-2021 09:45

Rapporter til Admin
Hvis du har fået skiftet routeren og du stadigvæk oplever problemet kablet (computer til router), så skal du nok have testet din coax installation (coax signalet). Nu kender jeg jo ikke din installation, men hvis du har noget fordeler værk i din lejlighed / dit hus, hvor routeren så ikke er første led, så er der rimelig stor risiko for at signalet bliver dårligt. Jeg har indgangssignalet tilsluttet en 2-fordeler. Den ene udgang går til dåsen hvor jeg har min router tilsluttet, den anden udgang fordeler videre til en signalforstærker som deler signalet ud til resten af huset dåser (dåser der ikke bliver brugt da vi ikke har TV pakke).
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#7
Fuller 8900
Monster Supporter
27-12-2021 13:36

Rapporter til Admin
Havde samme problem med hiper da de gik over til docsis3.0 eller hvad det hedder.. Problemer evig og altid, fik dem til at sætte mig over på det gamle igen, der har ikke været udfald siden.. Det er nok snart 1 år siden :) førhen havde jeg mindst 5 om dagen ?? nu har jeg så ikke 1000 i Download.. Meeen skide være med det. Alt mit køre trådløst derhjemme, og der trak den ikke mere end 2-600 alligevel med den medfølgende router. Evt forhør dig om du er på det nye, og om du kan blive sat ned i det gamle.. Det er vist noget med gamle coax kabler ikke helt kan håndtere det docsis3.0 Kender følelsen af ustabilt net, det er super nedern, kan godt forstå dit topic! Det skal bare virke evig og altid.
--
#8
Processor
Ny på siden
27-12-2021 19:13

Rapporter til Admin
tag fat i telenor og få dem til at kigge på din forbindelse.. hvis du har lange svartider på ping, pakketab og selv med kablet forbindelse at det "går" langsomt og dine wireless dimser de falder af, så er der par ting man skal have kigget på. 1: coax signalet til din forbindelse, hvis dit kabelmodem har dårligt signal, på den ene eller anden måde, så påvirker det enhederne bagved. 2: dit kabelmodem kan opfører sig nollert.. det kan være noget intern dhcp håndtering der driller.. så hvis det er muligt så slå wireless fra og sæt modem i brigde mode og sæt en pc på og se om det bliver bedre.. hvis det stadig er noget skrammel, så kunne det tyde på at modemet måske skal skiftes. at skifte til en anden udbyder på coax vil ikke hjælpe på det, hvis dit signal det er dårligt..
--
#9
snowyy
Ultrabruger
27-12-2021 19:18

Rapporter til Admin
Jeg havde 1000/500 fra yousee over coax og det blev mega ustabilt efter et år, så de kom og satte det ned til 1000/100 og det gjorde det 100% stabilt igen... kunne være din linje ikke kan klare den hastighed du har mere.
--
RYZEN 7 5800X, RADEON 6900 XT, GIGABYTE X570 AORUS ITX, SCYTHE MUGEN 5, 2x8 GB G.SKILL 3600 MHZ CL16, CORSAIR SF750 PLATINUM, COOLERMASTER NR200P
--
Sidst redigeret 27-12-2021 19:18
#10
jst
Ultrabruger
28-12-2021 12:28

Rapporter til Admin
Et bud: Test om LAN kører som det skal. Hvis det går er det ikke linien den er gal med. Deaktiver WIFI i Telenor routeren, og sæt et andet WiFi AP til, og test så WiFi.
--
https://valid.x86.fr[...]
#11
Lars
Ultra Nørd
28-12-2021 12:52

Rapporter til Admin
Vi har haft samme problem med dem. De lejer sig ind på YouSees kabler, og de pænt er sløve i betrækket, når det gælder om at servicere deres klienter, som i dette tilfælde er Telenor. I mit tilfælde, var der noget galt med den boks der står ude ved vejen, hvor internettet bliver fordelt ud fra. Nogle kalder de bokse for gravsten. Du skal ringe ind til Telenor igen, og sige at du har en mistanke om, at der er noget galt med den boks der står ude ved vejen. Måske er der en løs forbindelse eller noget i den stil. Men du skal også samtidig sige, at du overvejer at flytte over til en anden udbyder, for det produkt de levere til dig, fungere ikke. Men først ville jeg resette modemet, sørge for at alle kablet forbindelser er i orden (både LAN og COAX), men også håbe at der er kommet en opdatering når den genstarter. Og så vil jeg deaktivere al WiFi, og lave 5-10 tests via LAN direkte til computeren. Computeren skal ikke køre andet software end Telenors hjemmeside hvor du kan teste hastigheden på. Bliv ved med at teste indtil der kommer et dyk, og tag screenshot af det med tidpunkt og det hele. Så har du nemlig det at læne dig opad, hvis de giver dig, WiFi eller IPv6 skylden. Du skal simpelthen udelukke al det de mener kan være fejlen hos dig. NB: Min kone har arbejdet i support hos en internetudbyder, og har har nemlig ofte fået besked på, at give kundens WiFi skylden eller at genstarte routeren (eller deaktivere IPv6), hvis de ved der er fejl på deres eget net, blot for at omgå en storm af klager og kompensationer. Så du skal bare blive ved med at punke dem, indtil de enten giver sig, eller du hopper over til en konkurrent.
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#12
palle
Gæst
28-12-2021 13:42

Rapporter til Admin
#3 For lige at afvise den teori: Det handler ikke om, at CMTSerne "ikke kan følge med". Det er samspillet mellem modem og CMTS, som driller visse kunder.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
palle
Gæst
28-12-2021 13:43

Rapporter til Admin
Og for lige at få det hele med: Det er ikke sikkert, at det er dette problem, som gør sig gældende her.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Telenor ustabilt internet.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE