Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Betaler for 60/60 ... men får

Af Gæst Gæst | 28-05-2014 09:17 | 4061 visninger | 33 svar, hop til seneste
Efter vores boligforeninegn er kommet frem med noget nyt internet og til priser osv. Har jeg valgt en 60Mbit/60mbit, til 249kr. Dette er jo også fint nok. Problemet er bare lige siden jeg har bestilt det, får jeg max 9/9. Det er tydeligt at se jeg er blevet begrænset for at kunne få mere end 9/9, men hvor svært kan det lige være at ændre? Har lavet flere opkald til dem der står for internet. De fortæller mig at de har sendt det viderer, men der er gået 2 måneder, og har lavet ca 4 opkald, hvor de siger de intet har hørt nyt om sagen. Der er nu gået 2 måneder og min husleje siger stadig 249kr, men som sagt burde jeg kun betale 49kr(for at få 8/8) Hvad gør hol i denne situation? Det gik lidt hurtigt med skriveriet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Azakiel
Skribent
28-05-2014 09:26

Rapporter til Admin
Bed dem komme med handling hurtigst muligt, eller indmeld dem ved teleankenævnet. Dog er det lidt svært da du har klaget telefonisk og ikke skriftligt. http://www.bredbaandsmatch.dk[...]
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet
#2
kanonkongendk
Elite Supporter
28-05-2014 09:30

Rapporter til Admin
Du sidder ikke og laver udmåling på wireless?
--
øhh ? just love sweet lemon juice :)
#3
kemad
Supporter Aspirant
28-05-2014 09:31

Rapporter til Admin
#1 synes jeg er lige lovligt drastisk. Taget i betragtning at han klagede til "dem der står for det" og ikke udbyderen. Så synes jeg ikke rigtig han kan tillade sig at henvende sig til et klagenævn endnu. #0 Hvem er jeres udbyder? Jeg ville helt klart forsøge at tage direkte kontakt til dem selv for at høre hvad der sker. Og hvis de faktisk sender til 60/60, så er teleankenævnte også det forkerte sted. Hvis ikke de sender 60/60 ved du allerede der hvor fejlen er. Men check hos dem. Ellers tag fat i de ansvarlige igen. Og siger de "det er videresendt" .. så sig jamen det er det også 2 måneder siden. der må være et svar? Ellers ryk, og sæt mig på som CC så du kan følge med i sagen. Evt tag fat i nogen af dem fra bestyrelsen og hør hvad der bliver gjort :) Hvis du ved hvem de er.
--
Asrock Extrem 4 Z68 Gen3 ; 1000watt Coolermaster GOLD ; I5 2500K ; MSI GTX 770 2GB TF ; 2x4 GB DDR3 1600MHz ; Evo 250GB ; H100 ; Xigmatek Elysium
#4
Gæst
Gæst
28-05-2014 09:36

Rapporter til Admin
#3 har taget kontakt til de ansvarlige.. Det kan vel umuligt være min opgave at få det jeg betaler for...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
EQuiNoX
Junior Nørd
28-05-2014 09:51

Rapporter til Admin
#4 har det hjulpet ? Tag dog og lav det opkald, kan ikke være så svært, er ret sikker på dit problem ikke står voldsomt højt på viceværtens problem liste. Men det er selvfølgelig meget nemmere at starte en klage sag og sidde og pive på et forum end at lave det opkald til udbyderen ;)
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#6
Gæst
Gæst
28-05-2014 09:56

Rapporter til Admin
#5 Er du helt væk? Som sagt har snakket med dem jeg kan. Har lavet mindst 5 opkald til dem. Er det virkelig mit job at ringe hver anden dag eller burde de bare ringe tilbage til mig nu, efter jeg har ringet dem op 5 gange uden nyt? Som sagt gider jeg ikke ringe igen, og derfor gik jeg ned til viceværten igen, det det ligesom ikke hjælper at ringe viderer.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Bobgothot
Monsterbruger
28-05-2014 09:59

Rapporter til Admin
#6 Hvem er det der udbyder nettet, i har fået i jeres forening? hvis man ikke henvender sig når der er problemer, skal man ikke forvente at de løser sig selv. - bare husk det.
--
Ved lidt om meget :)
#8
Gæst
Gæst
28-05-2014 10:00

Rapporter til Admin
#5 Jeg klager på et forum fordi jeg har gjort hvad jeg kunne og stadig trækker de mig 249kr på min husleje, selvom jeg kun burde betale 49kr for den forbindelse.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
Gæst
Gæst
28-05-2014 10:01

Rapporter til Admin
#7 Jeg henvendte mig 7 gange på telefon i april. Det hjalp ikke..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Storm
Guru
28-05-2014 10:01

Rapporter til Admin
Hvordan tester du hastigheden?
--
Ejer squ ikke en computer, men har en kugleramme med fem farver.
#11
Bobgothot
Monsterbruger
28-05-2014 10:04

Rapporter til Admin
#9 Ville egentlig hellere vide hvem der levere dit internet, så skal jeg nok fortælle dig hvor du skal henvende dig for at få det til at virke. Hvem er det som levere internettet i jeres forening ?
--
Ved lidt om meget :)
#12
Gæst
Gæst
28-05-2014 10:05

Rapporter til Admin
#10 speedtest.net, bare rolig jeg er ikke noob.... #11 Det er ingen hemmelig, men det hjælper dig ikke. Bispenet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Bobgothot
Elitebruger
28-05-2014 10:07

Rapporter til Admin
#12 Du har ret, det hjalp ikke. Men vidste det ikke før :) Held og lykke med at få styr på det :)
--
Ved lidt om meget :)
#14
Ba10s118
Gæst
28-05-2014 10:07

Rapporter til Admin
Jeg syntes ikke du svarede på #2. Er du på wireless?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
EQuiNoX
Junior Nørd
28-05-2014 10:08

Rapporter til Admin
#8 Det tyder jo blot på du er mere fokuseret på at brokke dig end at få problemet løst. Ja selvfølgelig er det ikke i orden at det ikke bliver fixet, men hvad vil du have vi skal gøre ved det ? Du svarer ikke på de spørgsmål som rent faktisk kunne hjælpe dig til en løsning, så for mig virker du blot til at have brug for en tude kiks. i #6 har du ringet 5 gange, men i #9 har du lige pludselig ringet 7 gange kun i april.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#16
Storm
Guru
28-05-2014 10:10

Rapporter til Admin
#12 Jo du er noob. Du skriver jo ikke alt du gør. Bruger du wifi eller kabel. Deres router eller din egen osv. Du må skrive hele din opsætning for at udelukke fejlmåling.
--
Ejer squ ikke en computer, men har en kugleramme med fem farver.
#17
Gæst
Gæst
28-05-2014 10:11

Rapporter til Admin
#15 Kan ikke rigtig gøre andet end at klage herinde, da det nok er umuligt at få hjælp.. Måske der var en god idé. Hvilke spørgsmål vil du gerne have svar på ??? Du må kede dig, om jeg har ringet 5, 7 eller 9 gange er vel være det samme.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Ba10s118
Gæst
28-05-2014 10:12

Rapporter til Admin
Bruger du wireless????
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Gæst
Gæst
28-05-2014 10:13

Rapporter til Admin
#16 Nej jeg skriver ikke det hele. Da jeg ved med 100% sikkerhed at det er rigtigt sat op... Som sagt mit internet virker fint, bare ikke den aftalte hastighed. Ellers havde jeg skrevt hjælp med opsætning
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
Gæst
Gæst
28-05-2014 10:13

Rapporter til Admin
#18 NEJ, det har intet med wifi at gøre..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
stallemanden
HOL Moderator
28-05-2014 10:17

Rapporter til Admin
#20 Det kan have noget at gøre med, om du tester din forbindelse, mens du er forbundet med trådløs. Er det tilfældet, så test med et kabel i din router eller hvorledes det nu er sat op. Er hastigheden stadig ringe, så ring til Globalconnect og fortæl dem, at din boligforening ikke fatter at give dem besked om, at begrænsningen på din port er sat forkert. Problemet kan meget vel være, at Globalconnect har installeret noget grej. Boligforeningen har ringet til globalconnect og fortalt hvem der skal have 60/60. En fejl i kabling eller tilsvarende gør så, at det reelt er en anden beboer der får 60/60, fordi det er et forkert sted der er åbnet.
--
+1 indlæg = *PUFF*
#22
Gæst
Gæst
28-05-2014 10:20

Rapporter til Admin
#20 Det kan have noget at gøre med, om du tester din forbindelse, mens du er forbundet med trådløs. Er det tilfældet, så test med et kabel i din router eller hvorledes det nu er sat op. Det sidder som det skal. #20 En fejl i kabling eller tilsvarende gør så, at det reelt er en anden beboer der får 60/60, fordi det er et forkert sted der er åbnet. Det kunne godt lyde som om det er her fejlen ligger.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
H1
Gæst
28-05-2014 10:30

Rapporter til Admin
DU er da en arrogant nar . Opfør dig ordentlig hvis du forventer gratis hjælp.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Mathias Tøndering
Ny på siden
28-05-2014 10:41

Rapporter til Admin
Syntes du burde tænke dig om næste gang du beder om hjælp på HOL - folk vil rigtig gerne hjælpe dig, men de spørgsmål som folk har til dig nægter du at svare på - og på den måde bliver det svært for folk at hjælpe dig.
--
#25
pk
Supporter Aspirant
28-05-2014 13:36

Rapporter til Admin
Et hurtigt kig på deres hjemmeside synes jeg siger det hele, det ser meget uprofessionelt ud, specielt hvis den har været i gang siden 2006. Det ligner at nogen har haft en god ide men ikke kunne føre den ud i livet. Jeg tror at #21´s bud på problemet kunne være korrekt.
--
#26
Gæst
Gæst
10-09-2018 11:31

Rapporter til Admin
Lige flyttet til Nordvest, og har problemer med Bispenet også. Ved godt denne tråd er meget gammel, men jeg prøver alligevel. Jeg kontaktede Bolig:net (Boligforeningens udbyder), de siger de ikke kunne ?finde mig i systemet og jeg skulle snakke med mit boligkontor. Det har jeg så gjort i sidste uge(06-09-18), og de har bekræftet at jeg skulle have været oprettet og have internet. Det har jeg ikke haft. Snakkede så med Bolignet her til morgen(10-9-18), og de bekræfter at de nu kan se mig i deres system, og at alt burde fungere, hvilket det ikke gør. Og de siger nu at jeg så skal have fat i den lokale administrator/boligkontor, på trods af at jeg fik at vide af dem, at tekniske problemer ordnes af Bolignet(udbyderen).. Så status er at jeg bliver kastet mellem udbyder og lokal boligkontor, og ved ærligt ikke hvad jeg snart ellers kan/skal gøre.Har tjekket det her til morgen(10-9-18), og det fungerer stadigvæk ikke.Har et netværkskabel direkte fra Lan 1 i IMG boksen(Bokse der sidder i lejlighederne herude pr. Standard, som styrer bla. Foreningens net/telefoni m.m.) i lejligheden til min stationære PC, og den siger der er net, men det er så langsomt at det er ubrugeligt. Kan ikke køre en speedtest inde på speedtest.net uden at få latency error.Har prøvet et andet stik, samme resultat.Har prøvet de to forskellige stik i Lan 2, samme resultat. Ved ikke hvad jeg nu skal gøre. Håber i har en idé Vh
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
Gæst
Gæst
10-09-2018 13:43

Rapporter til Admin
Prøvede som #21 sagde at kontakte Globalconnect, som vendte tilbage med; ? Det kan vi desværre ikke være behjælpelig med. Du skal kontakte din boligforening direkte og bede om hjælp med dit spørgsmål. Så at dømme ud fra de ting, så virker det som om jeg skal have fat i den lokale administrator i det lokale boligkontor. Hvis nogle andre skulle få nogle gode idéer, til hvad jeg kan prøve, hold jer endelig ikke tilbage! :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
7430
Semi Nørd
10-09-2018 13:49

Rapporter til Admin
tror du skal ligge tonen om hvis du ønsker folks hjælp, held lykke med projektet
--
jep jep
#29
Gæst
Gæst
10-09-2018 14:01

Rapporter til Admin
#28 Jeg er ikke helt sikker på hvad du snakker om? Det er ikke mig der har oprettet dette opslag, jeg hægtede mig bare på dette opslag da det omhandlede problemer i samme område som jeg sidder i nu. Tror du er lettere forvirret du. Og jo tak :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Minimus
Monsterbruger
10-09-2018 15:40

Rapporter til Admin
Læg mærke til om der stå op til 60/60 eller minimum 60/60 for def er stor forskel For stå der op til så har de ikke love dig du for 60 ( men du kan være heldig at få 60/60 hvis kabeler kan trække det )
--
#31
Pico
Nørd
10-09-2018 15:50

Rapporter til Admin
#26 Det er selvfølgelig din udbyder der skal tage sig af problemet. Jeg arbejder selv ved en ISP der levere internet til foreninger og der er ingen foreninger der selv tager sig af problemerne, det kontakter de os omkring og så får vi en tekniker af sted.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#32
MadsFerguson
Monster Supporter
10-09-2018 17:50

Rapporter til Admin
Er jeg den eneste der undrer sig over at folk svarer på en 4 år gammel tråd ?
--
-- Drifter og udvikler 24/7 Datacenter operations om dagen, er supermand om aftenen.
#33
Pico
Nørd
10-09-2018 20:33

Rapporter til Admin
#32 Det er #26 der har valgt at skrive i tråden i stedet for at lave en ny :)
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM

Opret svar til indlægget: Betaler for 60/60 ... men får

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE