Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

ustabil internet

Af Gæst deniz | 17-06-2017 11:04 | 2425 visninger | 10 svar, hop til seneste
jeg fik skiftet udbyder og bredbåndmodems, og til tider når jeg surfer på nettet , går der nogle sekunder før den åbner en side, den er længe om at starte en ny side, eller også skal jeg opdatere siden igen. kan det skyldes at den nye modem får den dårlig signal? jeg kører med kabel forbindelse jeg har lavet en tracert på www.dr.dk[...] og her får jeg mange timeout, og den køres rundt i mange servers? Tracing route to www.dk.dk[...] [212.70.11.39] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.110.1 2 7 ms 6 ms 6 ms 100.67.0.1 3 * * * Request timed out. 4 7 ms 5 ms 7 ms eth3-8.taas11ar1dk.gc-net.eu [212.98.127.41] 5 7 ms 6 ms 14 ms eth3-8.taas11ar1dk.gc-net.eu [212.98.127.40] 6 7 ms 7 ms 17 ms ge2-12-cr1.taas.gc-net.eu [77.243.33.185] 7 7 ms 14 ms 7 ms ae4-0.cr1.taas.gc-net.eu [77.243.32.245] 8 6 ms 7 ms 7 ms ae0-0.taas1cr2dk.gc-net.eu [77.243.32.142] 9 9 ms 7 ms 7 ms xe-9-1-1-0.alb2nqp7.dk.ip.tdc.net [195.215.170.5 3] 10 13 ms 13 ms 13 ms ae1-0.honqe10.dk.ip.tdc.net [83.88.23.82] 11 14 ms 12 ms 14 ms cpe.xe-2-1-0-717.honqe10.dk.customer.tdc.net [87 .54.21.206] 12 * * * Request timed out. 13 * * * Request timed out. 14 * * * Request timed out. 15 * * * Request timed out. 16 * * * Request timed out. 17 * * * Request timed out. 18 * * * Request timed out. 19 * * * Request timed out. 20 * * * Request timed out. 21 * * * Request timed out. 22 * * * Request timed out. 23 * * * Request timed out. 24 * * * Request timed out. 25 * * * Request timed out. 26 * * * Request timed out. 27 *
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Slettetbruger21
Guru
17-06-2017 15:32

Rapporter til Admin
Flush DNS vil måske hjælpe. http://www.wikihow.com[...]
--
Slettet jfr GDPR
#2
deniz
Gæst
17-06-2017 15:46

Rapporter til Admin
#1 desværre ikke har prøvet er det en skod internet eller er det galt med bredsbåndmodemmet som får dårlig signal... mit internet hedder 120/50 Microsoft Windows [Version 6.2.9200] (c) 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. C:\Windows\system32>tracert www.dr.dk[...] Tracing route to www.gss.dr.dk[...] [159.20.6.22] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.110.1 2 7 ms 7 ms 6 ms 100.67.0.1 3 * * * Request timed out. 4 8 ms 6 ms 5 ms eth3-8.taas11ar1dk.gc-net.eu [212.98.127.41] 5 7 ms 3 ms 14 ms eth3-8.taas11ar1dk.gc-net.eu [212.98.127.40] 6 10 ms 7 ms 16 ms ge2-12-cr1.taas.gc-net.eu [77.243.33.185] 7 10 ms 6 ms 17 ms ae4-0.cr1.taas.gc-net.eu [77.243.32.245] 8 * * * Request timed out. 9 * * * Request timed out. 10 * * * Request timed out. 11 * * * Request timed out. 12 * * * Request timed out. 13 * * * Request timed out. 14 * * * Request timed out. 15 * * * Request timed out. 16 * * * Request timed out. 17 * * * Request timed out. 18 *
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Slettetbruger7597
Bruger
17-06-2017 23:13

Rapporter til Admin
#1 Oplever det samme efter min boligforening skiftede leverandør.
--
#4
skandshus
Nørd Aspirant
18-06-2017 10:42

Rapporter til Admin
#0 lader ikke til der er problem der.. jeg plejer heller ikke have flere spring til DR.. hvis udbyderen ikke har et direkte kabel ind i DR stationen så skal der ske disse spring.. fordi de kører over på andres "kabler" groft sagt... eller andre routere rammer de
--
#5
CyberOpz
Mega Supporter
20-06-2017 10:51

Rapporter til Admin
Nu ser det ud til at du rent faktisk tracerouter til to forskellige ip-adresser i hhv #0 & #2. Såvidt jeg kan se, så er ip-adressen i #2 den rigtige, hvorimod 212.70.11.39 er en ip-adresse hos internetudbyderen mira. Noget kunne tyde på at netværket er sat forkert op. Men altså hos din ISP. Jeg tror jeg ville kontakte supporten og få oprettet en sag. Det kræver kendskab til ISPens netværk, når man manipulere DNS, som det ser ud til i #0.
--
#6
VicoN
Ny på siden
20-06-2017 15:16

Rapporter til Admin
Når det står request timed out som der i en tracert er det fordi ICMP reply er slået fra på den switch du spørger, det har ikke noget med din internet forbindelse at gøre, det er en sikkerhedsmæssig konfiguration. Du kan ikke "bruge" traceroute effektivt til at måle om din forbindelse er stabil, derimod kan du bruge den til at trace din route til en given ip addresse.
--
#7
korvol
Junior Supporter
20-06-2017 17:04

Rapporter til Admin
#8
Michael
Gæst
22-06-2017 20:52

Rapporter til Admin
Der er da ingen DNS manipulation, den første traceroute er ikke til dr men til dk.dk #0 din ping er jo egentlig ok, har du prøvet med en anden DNS f.esk. http://censurfridns.dk[...] el. lign.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
CyberOpz
Mega Supporter
23-06-2017 11:22

Rapporter til Admin
#8 nå ja. Skarpere øjne end mine ;)
--
#10
Solinvictus
Ny på siden
29-06-2017 10:17

Rapporter til Admin
Hvilken udbyder er der tale om? Jeg oplevede utrolig ustabil internet da jeg havde Fullrate. Så skiftede jeg til Hiper - det blev lidt bedre. Men måtte skifte til TDC før det blev helt godt.
--

Opret svar til indlægget: ustabil internet

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE