Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hvor svært kan det lige være? (Yousee)

Af Mega Supporter Reptyl | 15-06-2018 19:38 | 4999 visninger | 28 svar, hop til seneste
Jeg har i 1½ måned nu kæmpet med kæmpe udsving på nettet. Dette er i form af mega høj ping/latency i et tidsrum på 2-5 sekunder også går det over igen. Problemet forekom et par gange om dagen og gør det snart 2 gange i timen nu. Ting der har været forsøgt med: - Skiftet modem - Testet enkelte computere og alle tænkelige "opsætninger" i hjemmet. En computer online ad gangen. Trådløst slået fra. Osv. osv. ALT testet! - Tekniker har skiftet til nyeste Yousee modem til de nye gigabit forbindelser (Som man så nævnte egentlig ikke skulle deles ud endnu). - Vi har målt om natten når ingen spiller og med absolut minimum kørende i Windows på forskellige computere. - Vi har målt med regulær pings men også PSPING og lign. tools. Dette gør vi imens vi spiller og på flere maskiner. Alle steder er der udsving til ALT vi er forbundet til udenfor hjemmet. Fornite server, dota server, google (8.8.8.8), DR.dk osv osv på samme tid. Teknikeren har målt og været her i hjemmet to gange, han har også målt på noget jeg ikke fattede hvad han snakkede om var her i "området". Alle tal de ser og måler på er i orden. Efterfølgende har de bedt os om at ping internt i hjemmet (computere og MODEMET) på samme tid. Så altså vi har testet med at pinge hinanden men også modemet øjeblikkene udfald sker. Resultatet: Der er INGEN udfald herhjemme og til modemet. Status efter det forsøg: Yousee tekniker har opgivet og givet problemer videre og siger jeg nu bare skal vente på en ny kontakter mig. Formål med denne tråd = lidt en rant men også et spørgsmål på om der er nogen herude med bedre kompetencer, eller bare om andre har oplevet noget lign.? Her er et link af et par screenshots fra CMD med ping til 8.8.8.8: https://imgur.com[...] Som man kan se er den normal indtil den springer til noget meget højt, evt. et timeout og derefter tilbage til normalt. De to andre i hjemmet er ved at være helt ved siden af sig selv, da det bare slet ikke er holdbart for Fortnite nørder og lign. Heldigvis er jeg mest optaget af Path of Exile for tiden, så en død betyder som regel max at jeg lige har spildt en halv time af mit liv på at farme noget mere, men stadig røv irriterende! #FrustreretOgMagtesløs
--
Sidst redigeret 15-06-2018 19:39
#1
bam202
Bruger Aspirant
15-06-2018 20:00

Rapporter til Admin
Har også Yousee på nuværende tidspunkt, oplever til tider at min forbindelse bare lige pludselig forsvinder fuldstændigt i 3-5min, de er så heldigvis ved at grave ned til fiber ude i det område jeg bor til leje i, så skal fandme ikke have yousee igen after det er blevet installeret og klar til at sende signal ud
--
#2
Reptyl
Mega Supporter
15-06-2018 20:26

Rapporter til Admin
#1 Gid det var en mulighed i de lejligheder her! Men yousee er bare de eneste der giver høj nok hastighed som ikke er noget gammeldags 20/2 agtigt bredbånd... Hiper er vel også en mulighed men det jo den samme forbindelse bare en anden kundeservice og pris de kan tilbyde, så intet værd at skifte for der :/
--
#3
palle
Gæst
15-06-2018 21:39

Rapporter til Admin
Hvad er det for et modem?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
palle
Gæst
15-06-2018 21:43

Rapporter til Admin
#3 Det fremgår af dit skærmdump, kan jeg se. Det er det modem, de har kørt med hele tiden (2 år), så det er ikke nyt. Jeg håbede ellers lige...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Klump
Monsterbruger
15-06-2018 22:59

Rapporter til Admin
Næste gang du få en teknikker på besøg / i røret, så få ham lige til at tjekke kapaciteten på centralen du er koblet op på. Jeg havde nøjagtig samme problem og havde sammenlangt en teknikker på besøg i 4 dage x 8 timer, indtil det slog en af dem at få tjekket kapaciteten på den central jeg var koblet op på, og han kunne meget tydeligt konstatere at der var for lidt kapacitet i forhold til brugere forbundet til den. Der gik 3 uger, så fik de opgraderet centralen og har siden ikke haft problemer.
--
#6
Vandkanden
Monsterbruger
15-06-2018 23:14

Rapporter til Admin
#5: Hvad betyder det helt præcist? " for lidt kapacitet" ? Når jeg ser sådan udfald, så tænker jeg straks lag 4 og 5(tcp/ip, handshake etc), mener du for store/små segmenter eller hvad helt præcist?
--
#7
Dety
Mega Nørd
15-06-2018 23:18

Rapporter til Admin
Reptyl - Har du prøvet og slå WiFi fra ?
--
Intel Core i5-2500K, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, GTX970 G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#8
Reptyl
Mega Supporter
15-06-2018 23:38

Rapporter til Admin
#7 Ja har prøvet at køre med udelukkende 1, 2 og 3 kabel forbundet computere helt uden eksisterende/enabled wifi
--
#9
Evil Mushroom
Gigabruger
16-06-2018 00:37

Rapporter til Admin
Kapacitet = nok båndbredde til alle brugere. Når man laver en CMTS (Coax central) Beregner man gennemsnitsforbruget af samtlige forventede antal abonnenter på den pågældende CMTS og sørger for at hullet ud til omverdenen er stort nok. Tænkt eksempel: 100 brugere med hver 100 Mbit forbindelse. Teoretisk max forbrug er dermed 10 Gbit. Men man har ikke 10 Gb væk fra den CMTS, man har måske 3 Gbit da man forvemter et gennemsnitsforbrug som er noget lavere. Ikke alle forbrugere suger jo 100 Mbit konstant. Det svarer lidt til at Bilka åbnede en kasse hver gang en kunde gik ind i butikken således at man aldrig oplever kø. Det er pissedyrt i lønninger og totalt urentabelt. Det samme med centraler. Man forventer ikke abonnenterne bruger 100% af deres forbindelse konstant. Man har beregnet et gennemsnit. Og køber kapacitet (datamængde/hastighed) ud fra det. Problemet er når man så fylder flere brugere på centralen end førstberegnet (eller brugerne bruger mere data / højere hastighed end forventet). Så opleves der "kø" (lag og langsom datahastighed) for brugere, ligesom kø i Bilka i myldretiden. Så skal kapaciteten udvides. Egentligt er det noget som deres netværksovervågning burde give besked om (når forbruget spiker). Men enten har de ikke den slags "alarm" eller også er de bare ligeglade med deres brugere.. dunno...
--
/Evil Mushroom.
#10
Vandkanden
Monsterbruger
16-06-2018 00:40

Rapporter til Admin
#9: Fantastisk svar! Mange tak! :)
--
#12
aeble
Nørd Aspirant
16-06-2018 10:50

Rapporter til Admin
Jeg føler så meget med dig, Reptyl, at du er endt ud i et fejlfindingshelvede med YouSless.. :( Mit forløb var en smule anderledes, men fundamentet i uduelighed og kompetence tvang mig efter mere end 1 år, til at få lavet en fælles fiberløsning til hele foreningen.. Der er desværre mange ting som kan være et problem i coax netværk.. :( Mit først indspark du kan gøre som kunde, er at finde en nabo fra samme opgang og få dem til at lave de samme tests du selv ser fejl på. Det kan hjælpe dig til at få udelukket dit eget kabel ned til fordeleren, eller konstatere at problemet måske ligger længere ude mod centralen. Hvis du kender en fra en anden opgang, så kan det selvfølgelig også hjælpe, hvis fejlene er de samme som hos dig - Det kan give en indikation af, at det f.eks er yousees forstærker som ikke er indstillet korrekt. Hvis din nabo fra samme opgang ikke oplever problemer, så kan du prøve at bede dem om at flytte dit kabel til en anden udgang på fordeleren i kælderen. Der skal helt sikkert nok være ledige, siden det frie tv valg indtrådte for nogle år siden. Ellers ville jeg forlange at en tekniker simpelthen sidder længe nok på din forbindelse med sin måler, for f.eks at konstatere spikes i dæmpning, eller simple pings. Min erfaring er i hvert fald, at de ikke stoler nok på brugerens egne målinger, til rent faktisk at gøre andet, end at skifte stikket og modem osv. Ikke for at skræmme dig helt væk, for COAX er nu OK, så længe det kører smooth.. Men... Deres ultimative konstatering i mit tilfælde, var at der måtte være et eller flere ældre stik i bygningen, som skabte støj på returvejen. Deres løsning var, at de måske ville få dem skiftet undervejs, hvis kunderne med de problematiske stik altså meldte fejl ind til dem... Det var vel at mærke efter godt et år med maaaaaaaange forskellige problemstillinger, 3-5 daglige genstarter af modem og upload hastigheder som svingede mellem 33-50% af den kapacitet jeg betalte for. Ok, jeg ville nok selv være skræmt væk, som jeg blev.. Men forhåbentlig er din situation anderledes end min var..... =) Held og lykke med det .... /aeble
--
#13
waskustobaskus
Elite Supporter
16-06-2018 12:49

Rapporter til Admin
Havde ca samme oplevelse som #0 over en 2 måneders periode, til sidst indrømmede de at centralen skulle opgraderes. Da det så var gjort kørte alt godt igen.
--
#14
Trapper
Gæst
16-06-2018 13:02

Rapporter til Admin
Hvis i har mulighed for det, så prøv at at sætte en anden router efter det i har fra Yousee. Så router fra Yousee kun fungerer som modem. Det var det jeg skulle gøre for at få en stabil forbindelse da jeg havde Yousee i Viborg, hvad der ligger til grund for at en anden router skulle gøre udslaget ved jeg ikke udover jeg tænker det er noget i opsætning på deres router der gør der. Jeg brugte en Asus AC87u med kablet forbindelse godt nok :) Men som sagt hvis du/i har muligheden for det prøv at køre med en anden router efter, som eventuelt låner et eller andet sted fra før i køber noget. Det er min oplevelse med Yousee internettet for at få en stabil forbindelse hvor man ikke lige pludselig stiger i ping i 10-15 sekunder eller den mister forbindelsen i 3 minutter hver 2-3 time. Ellers var jeg nu godt tilfreds med kundeservices hos Yousee dengang jeg havde dem. Fik da en del måneder med nedsat pris og man kunne benytte sig af tilbud hvor man fik opgraderet hastigheden i nogle måneder uden merpris. Det kan man ikke hos Waoo jeg er ved nu.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Reptyl
Mega Supporter
16-06-2018 13:14

Rapporter til Admin
#14 Problemet opstod faktisk i den periode vi kørte med Yousee modem i bridge mode til egen Asus router. Vi har testet med og uden bridge mode. Vi har testet alle kombinationer af hardware opsætninger inklusive swiitches. Med og uden Asus router osv. osv. :(
--
#16
Reptyl
Mega Supporter
16-06-2018 13:18

Rapporter til Admin
#9 Det giver god mening, men hvordan hænger det så sammen med at problemet er der kl 3 og 9 og morgenen også? Der er de færreste online.
--
#17
Trapper
Gæst
16-06-2018 13:26

Rapporter til Admin
#15 Ja okay, så det nok ikke lige det der er problematikken hos jer. Jeg kørte godt nok ikke i bridge mode, da den Netgear router som Yousee på det tidspunkt selv gik over til at kun være et modem og ikke en router mere når man satte en anden router i røven af den.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
palle
Gæst
16-06-2018 13:42

Rapporter til Admin
Teknikeren har godkendt dine signal-tal, men hvordan ser de ud?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Reptyl
Mega Supporter
16-06-2018 13:49

Rapporter til Admin
#18 Pas, det var jo lidt mere teknisk snak end hvad jeg er vant til. Han talte om den "Ø" jeg er på og at der var lidt på nogen frekvenser der så lidt mystisk ud, men det var ikke noget alvorligt. Han har set screenshots af mine ping tests også, så de burde være ret godt indforstået med hvad problemet specifik drejer sig om :/
--
#20
palle
Gæst
16-06-2018 13:50

Rapporter til Admin
Du kan se tallene på modemmets connection-side.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
And.-
Giga Supporter
16-06-2018 22:00

Rapporter til Admin
#20 Hvornår har man egentlig gode tal https://pasteboard.co[...] .. er de fornuftige ? eller ? xD
--
#22
cnrd
Bruger Aspirant
17-06-2018 00:12

Rapporter til Admin
#4 der er faktisk kommet et 3890v3 (Selvom det officielt ikke eksistere), som er smallere og ikke ligner et rumskib. #0 ikke fordi jeg kan være til meget hjælp, men jeg sidder i en lignende situation lige pt. som har kørt siden starten af febuar (stadig ikke løst): - Totalt udfald ved fuldt brug af upload i ca. 5 min (10-30 min udfald) - Upload svarer ikke til hvad jeg betaler for. - Og for lige at gøre det hele meget bedre er jeg nu begyndt at se betydelige pakketab: https://i.imgur.com[...] Jeg har haft 6 forskellige teknikere ude siden det hele startede. Det eneste jeg kan anbefale dig at gøre er at skrive en klage på: https://kundeservice.yousee.dk[...] det virker lidt som om at det har sat lidt skub i processen hos mig (Dog skal du lige sørge for at klage over at de ikke har behandlet din klage efter de lovet 10 dage til dem på de sociale medier). Hvis de ikke har løst din klage inden for 3 mdr. er der mulighed for at klage til teleankemævnet: https://xn--bredbnd-ixa.dk[...] Bare sørg for at have styr på hvad der er blevet sagt osv. hvis du fx taler i telefon med Yousee, så bed dem sende dig jeres aftale på skrift, hvis de ikke vil det, så er der nemlig ingen aftale.
--
Sidst redigeret 17-06-2018 00:13
#23
palle
Gæst
17-06-2018 09:28

Rapporter til Admin
#21 de er fine, men du har klippet nogle ret vigtige tal væk. Upstream mangler du også. Især upstream-tallene kan kun give et fingerprej, da Yousee kan se flere detaljer på deres side.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
And.-
Giga Supporter
17-06-2018 10:37

Rapporter til Admin
#23, Ah, så får du os dem :D https://pasteboard.co[...]
--
#25
Reptyl
Mega Supporter
17-06-2018 16:41

Rapporter til Admin
#22 Puha jeg frygter godt nok for fremtiden... håber de finder ud af det eller det går i sig selv igen
--
#27
Martin_Nohr
Semi Supporter
27-11-2018 19:01

Rapporter til Admin
Hejsa,.. Anbefaler hiper 1000 Mbit til 299 kr. Virker fint og dejlig lav ms
--
Hol.dk White/Black status: +11/-1
#28
Nalsev
Elitebruger
28-11-2018 09:41

Rapporter til Admin
#27 hvad nytter det at anbefale nogen der kører på samme central og kabler?
--
#29
elfmatw
Supporter
28-11-2018 10:11

Rapporter til Admin
Hehe, jeg har været igennem hele den samme humle. De har da trodsalt efter 6 måneders fejlbehandling fået fixet mit tilsvarende problem.. Det eneste problem der er tilbage er, at mit CPE genstarter af sig selv på tilfældige tidspunkter ca. 1 gang om ugen .. Har fået skiftet det 3 gange siden start, det gør ingen forskel, de ved ikke hvorfor det sker, men nu har jeg jo ikke udfald og det er jo godt ikke? (Det var hvad de sagde i telefonen).
--

Opret svar til indlægget: Hvor svært kan det lige være? (Yousee)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE