Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Stofa og packet loss

Af Ny på siden ChiXz | 20-09-2018 20:56 | 2998 visninger | 21 svar, hop til seneste
Hej Hardware Online. Jeg har i lidt over 2 måneder nu haft problemer med packet loss, men kun om aftenen efter klokken 20:00. Jeg har været i kontakt med Stofa et par gange efterhånden, og fortalt dem om mit problem. Hver gang jeg kontakter Stofa teknisk support, siger de at de ikke kan se jeg har nogen packet loss. Jeg har selv prøvet at lave en del test, om det bare er en placebo effekt eller om det rent faktisk er et reel problem. Jeg har prøvet at teste med PingPlotterPro, hvor jeg kan se en tydelig 1-4% packet loss. Jeg har prøvet med at streame med OBS hvor hvis jeg går live, modtager jeg FPS drops med det samme, og dette forekommer kun efter klokken 20:00 om aftenen. Jeg har prøvet at åbne Fortnite hvor det siger jeg også har packet loss mellem 1-5% Det er begyndt at være en del fusterende, da jeg føler mig overset af Stofa. Hver gang jeg har snakket med dem, siger de at de vil sende det videre til mere erfarende teknikkere, jeg har intet hørt fra dem. Er der andre som har oplevet samme problem med Stofa eller andre internet udbydere? Kan jeg gøre noget selv for at få packet loss'en til at forsvinde? Jeg er godt klar over, jeg ikke er den eneste der bruger den internet boks som jeg er koblet til nede fra vejen, men mig absurd at skulle betale i dyre domme for at nettet ikke virker. Tager meget gerne imod råd Tak på forhånd.
--
#1
smokealot
Maxi Supporter
20-09-2018 21:17

Rapporter til Admin
Bruger du kabel eller trådløst? Prøv at sæt 2 ping sessioner op. En mod din router og en mod fx Stofa.dk. Hvis du er kablet direkte til cpe/ modem og oplever pakke tab på begge sessioner er det hjemme ved dig den er gal. Hvis du kun oplever tab mod Stofa.dk, er det formentlig i Stofas net den er gal.
--
#2
SShadowS
Guru
20-09-2018 21:18

Rapporter til Admin
Wifi?
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D Samsung960 PRO 512GB|Samsung 850 PRO 512GB Samsung850 EVO 250GB|Corsair AX860i
#3
Mike
Gæst
20-09-2018 23:40

Rapporter til Admin
Jeg bruger selvfølgelig kabel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Mike
Gæst
20-09-2018 23:42

Rapporter til Admin
#1 Har prøvet at sætte en 2 ping session op. Som sagt har jeg også prøvet med PingPlotterPro. Du kan se resultatet af det her: https://imgur.com[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
vonangelo
Monsterbruger
21-09-2018 07:59

Rapporter til Admin
#0 Hvis du kigger i min tråd her - https://www.hardwareonline.dk[...] - så kan du se at jeg er ude i relativt samme problemstilling. Jeg har været i kontakt med den tekniske support, som har sat overvågning op angående pakketab. I løbet af de seneste par dage har jeg så noteret hvornår der er pakketab og hvor mange procent pakketab jeg får. Dette skal så sammenlignes med Stofas målinger. Hvis du kan gøre noget i samme stil, så vil du kunne få afgjort om det er på lokalnetværket eller på WAN-siden det er galt. Men "dejligt" at høre at andre har problemer med pakketab hos Stofa, så det ikke kun er mig ;-).
--
/vonangelo i7-5930k 3.5ghz, 16gb ram, 750gb ssd, kraken x61, zotac geforce 980 4gb, asus x99-pro
#6
Ranger84
Monster Supporter
21-09-2018 09:45

Rapporter til Admin
Jeg oplevet det samme for noget tid siden. jeg kørte kabel også. Hvor underligt det end lyder, så hjalp det mig at inaktivere den ene del i wifi hastigheden. (Kan ikke huske hvad det hedder). men hvis jeg husker rigtigt, fik jeg det forklaret således, at deres router understøtter og udsender to forskellige formater. Den ene til ældre hardware/mobiler mv? Den anden til nyere med højere hastighed. tag det sidste med et gran salt, er lidt usikker på forklaringen jeg fik. Men jeg inaktiveret i hvert fald den der kørte med laveste GHz (mener det var 5Ghz?). Det hjalp her. Ellers kan man skifte til en anden kanalforbindelse også mener jeg, prøvet det? mvh.
--
ASUS Deluxe II(X99) - i7 6850K - H115i - 64Gb TridentZ 3200Mhz (CL14) - AX860i - 512GB M.2 950 Pro - 1TB S-EVO 850 MSI 1080 Gaming X
#7
Oneclickdenied
Ny på siden
21-09-2018 13:05

Rapporter til Admin
#0 hvor stor er din forbindelse ? :-)
--
Life is just the begining towards the grand achviement in the end.
#8
Tux
Guru
21-09-2018 13:15

Rapporter til Admin
#6 Kan ikke se hvordan det skulle påvirke hans kablede forbindelse at skifte kanal på hans wifi. Så er der da noget helt galt med deres udstyr.
--
Don't feed the trolls.
--
Sidst redigeret 21-09-2018 13:16
#9
Oneclickdenied
Ny på siden
21-09-2018 13:37

Rapporter til Admin
#8 Wifi er svagere end kabelforbindelse. Vis der er noget der forstyrre hans wifi signal bare en smule kan det sagtens være med til packetloss.
--
Life is just the begining towards the grand achviement in the end.
#10
NKjaer
Nørd
21-09-2018 13:49

Rapporter til Admin
#9 Han har skrevet at han kører kablet.
--
Intel i5 4670K/MSI 1080TI/ASUS Z87-I Deluxe/NCASE M1 #189/ Samsung 840 500gb/Swifttech H220/Corsair SFX 650W/Corsair Platinum 8GB 2133mhz/
#11
Oneclickdenied
Ny på siden
21-09-2018 13:51

Rapporter til Admin
#10 I know. #0 Har du prøvet at skiftet til et nyt kabel for at se om det hjælper evt ? Det kunne jo være der var noget galt med dit kabel , da packetloss ikke er så stor :)
--
Life is just the begining towards the grand achviement in the end.
#12
Tux
Guru
21-09-2018 14:04

Rapporter til Admin
#9 Tror du vrøvler. Hvis han ikke bruger det trådløse, kan jeg ikke se hvordan forstyrrelser på wifi kan forstyrre hans kablede forbindelse.
--
Don't feed the trolls.
#13
Humolus
Super Nørd
21-09-2018 14:47

Rapporter til Admin
Jeg oplever det samme hvert år, pludselige korte udfald i internetforbindelse som gør alle former for gaming umuligt. Varer fra 1-120sekunder. Har et plugin til Chrome som fortæller med lyd hvis signalet er ved at forsvinde. Jeg skal så hvert år igennem stofa support, som siger at de sender en tekniker ud og dette er for min regning, hvis der ikke er fejl på deres udstyr, og så starter alt det samme hvert år i følgende rækkefølge. 1. Genstart routeren, "det har jeg selvfølgelig prøvet", men de vil gerne prøve igen og se om det løser problemet. Så nu venter vi 1 -24 timer til fejlen igen opstår, selvom jeg forklarer dem at de skal bare skifte filteret ude i standeren. Jeg får besked på at jeg skal være hjemme tirsdag om 14 dage mellem kl 12 og kl18. Ok så tager vi da fri fra arbejde. 1.a teknikeren kommer ikke den aftalte dag og jeg har siddet hjemme i 6 timer, ringer til stofa som forklarer at de enten er kommet til at slette aftalen eller har booket den forkerte tekniker. Men fordi de har lavet fejlen, kan jeg få en akuttid allerede på næste tirsdag, jeg skal blot være hjemme mellem kl 10-16. "så jeg skal have fri igen? Kan han ikke bare prøve at skifte filteret i standeren?" nej det kan han ikke, han skal kunne komme helt ind til modemet. 2. En tekniker kommer ud og konstaterer deres signal er fint, filteret i standeren er der ikke noget med (der gror ikke synlige svampe, eller sidder på nuværende tidspunkt et egern og gnaver i filteret) så det må være min egen router, stiksamlinger som er for dårlige. "nej det har vi jo ligesom konstant sidste år at det ikke er" 3. Teknikeren sætter overvågning på, og konstaterer sjovt nok packetloss. 4. Teknikeren ændrer et eller andet med frekvensen og forklarer at nu virker det. 5. Jeg ringer efter 1-24 timer til stofa "det virker stadig ikke". Det kan de ikke forstå, men hvis jeg er hjemme på tirsdag mellem kl 10 og kl 16. "her får konfirmanden så som regel min mening om stofa at vide" og jeg bliver truet med at de ikke kan hjælpe mig hvis jeg ikke er hjemme. 6. Jeg sidder nu hjemme en tisdag 3.-4. uge i træk, teknikeren kommer og her varierer svarrene lidt. Enten skal jeg have en antenneforstærker eller at jeg skal have gravet hele min indkørsel op og have nyt kabel, for de kan da se der er brud på det...."tigger og ber dem om at prøve at skifte filteret i standeren" hvilket de gør og problemet er nu væk de næste 12-14 mdr herefter ryk tilbage til 1. Har boet på adressen i 3 år og problemet med internet er lige begyndt igen for 4. Gang, og bliver over tid værre indtil også tv begynder at pixelere. Hvis man beder om kompensation for alle de spildte timer hjemme, får at vide at det kan man tage med kundecentret, og problemet er jo løst.
--
Man skal ikke kaste med sten, når man selv er i en hashrus
--
Sidst redigeret 21-09-2018 14:51
#14
bzRo
Maxi Supporter
21-09-2018 14:53

Rapporter til Admin
Jeg har over 2 gange med Stofa (i Aarhus), oplevet massive mændger packet loss i "peak hours" samt elendig ping-tider (~4-500 ms), mellem 17-23 til hverdag. Først opsagde jeg mit abonnement, efter gentagende gange at have påvist af det var en stofa hub i Åbyhøj der var flaskehals, som havde langsomme pingtider og hvor packetloss forekom, uden de gjorde noget som helst. (Kundesupport forsikrede mig om at de ville kigge på det). Efter 1½ år uden stofa (og med TDC internet som bare spiller), ringede de, og gav et tilbud om en måneds gratis prøve-abonnement, hvor jeg sagde at jeg ikke ville røre deres produkt hvis ikke de havde fikset deres problemet. Jeg blev herefter lovet at de havde styr på det hele. På dagen hvor jeg modtager stofa router osv, sætter jeg strakt en test op, med præcist samme resultat som 1½ tidligere. Min kæreste har også haft Stofa, i en anden del af århus, hvor samme problematik var tilfældet. Mit bedste råd: Opsig dit abonnement, og få net gennem fiber eller telefonkabel fra en anden ISP. Stofa er til grin mht. kundeservice/support/whatever, og deres netværk er ikke meget bedre.
--
Sidst redigeret 21-09-2018 14:55
#15
Freak1
Semi Nørd
21-09-2018 14:57

Rapporter til Admin
Coax sux? Du sidder på en delt linie, det er sådan coax fungere. Det er også derfor du oplever det efter kl 20 når alle andre skal bruge nettet. Det bliver bedre når du kommer over på fiber eller alle dine naboer gør det.
--
#16
Kanser
Elitebruger
21-09-2018 16:18

Rapporter til Admin
Yes, klokken bliver 20 og alle starter der yndlingsserie på Netflix. Stofas net overbelastes og du oplever pakketab. Det kan højst sandsynligt ikke fixes med mindre Stofa opgraderer deres udstyr i dit område.
--
Ovenstående er UDELUKKENDE et udtryk for min PERSONLIGE holdning, også selvom det ikke eksplicit står i indlægget.
#17
Mike
Gæst
21-09-2018 18:00

Rapporter til Admin
#5 Jeg prøver at tage et kig på din tråd. Fik også at vide at de ville sætte en måling op, men regner ikke med der sker noget, da jeg nok er den eneste i mit område der klager over packet loss. Haha lige over, det dejligt at vide man ikke er alene om problemet. #6 Jeg vil prøve at skifte rundt med forskellige wifi forbiddensler, det ihvertfald et forsøg værd :) #7 Jeg har 150/50, men modtager kun omkring 110/30 #11 Jeg har prøvet at skifte kabel, det hjalp ikke. Har prøvet at kører igennem en switch også, bare for at prøve, men heller ikke det gav nogle forbedringer. #13 Jeg er ked af du sidder lidt i samme situation. Har selv lige haft en tekniker ude. Han sagde han ikke kunne se noget, men han var der heller ikke da jeg havde packet loss, altså klokken 20:00 om aftenen. Jeg fik selv en regning på 1400,- som jeg nok bliver nød til at sluge. Det sjove er at jeg har boet på adressen her i 2 år nu, det først inden for de sidste 2 måneder at jeg har oplevet problemet med packet loss. Jeg føler lidt, at jeg nok ender i din situation med at blive ved med at få tekniker ud. Forstår bare ikke at de ikke kan se noget packet loss, når jeg tydeligt at se og mærke det. Det ligesom de prøver at se igennem fingre med problemet #14 Problemet er bare her hvor jeg bor i Aalborg, der er skrevet kontrakt med udlejer om at det eneste vi kan modtage er Stofa, så jeg er lidt fanget. Desværre ser det ud til, at hvis jeg vil have bugt med problemet, så bliver jeg nød til at flytte. #15-16 I see. Kan bare desværre ikke få fibernet her hvor jeg bor. Men hvorfor er problemet så opstået inden for de sidste 2 måneder, og ikke altid har været her? Det eneste svar jeg kan komme frem til er at vi må have fået nye beboere rundt omkring hvor jeg bor.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Homosapien
Semi Supporter
21-09-2018 18:14

Rapporter til Admin
Er det nemmeste ikke bare at optage en lille film med sin telefon, hvor du viser dato og klokkeslæt på en laptop placeret lige ved siden af fiberboksen, samt et cmd vindue der løbende står og sort på vidt påviser at der er et pakketab (f.eks. ind mod en af deres egne DNS servere), og at hele molevitten er direkte forbundet med et netværkskabel? Upload til Youtube og send linket til Stofa support, så må det være deres problem at komme med en løsning, når du har smidt beviserne på bordet.
--
Mumble server - sapien.dk:64738
#19
Mike
Gæst
21-09-2018 19:29

Rapporter til Admin
#18 Det vil jeg prøve, så jeg har i det mindste mit på det rene.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
davfad
Superbruger
21-09-2018 23:16

Rapporter til Admin
Bedt dem sende et docsis 3.1. Løste mit problem
--
#21
Mike
Gæst
22-09-2018 01:01

Rapporter til Admin
Et docsis 3.1?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Stofa og packet loss

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE