Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Skifte fra YouSee til Kviknet

Af Supporter Aspirant Zell | 21-05-2019 12:03 | 3960 visninger | 25 svar, hop til seneste
Hej Bor i Nordsjælland langs Øresund. Har i dag 80/20 hos YouSee til 250kr. pr. måned og det er med 50kr. permanent rabat. Hos Kviknet kan jeg få 300/60 til 219kr. pr. måned. Det er jo ren win/win, men har ingen erfaring med Kviknet. Har haft YouSee 1 år nu og har aldrig oplevet et eneste udfald eller manglende forbindelse, hvilket for mig er ret vigtigt. Derfor søger jeg erfaringer med Kviknet, inden jeg skifter udbyder. På forhånd tak!
--
Bærbar
#1
Selas
Junior Supporter
21-05-2019 12:16

Rapporter til Admin
Lidt info her: https://hwt.dk[...]
--
Jeg bor i 2680 Solrød Strand og arbejder lige ved Vesterport st. I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#2
Stilling
Super Supporter
21-05-2019 12:22

Rapporter til Admin
#0 hvorfor så overvej et skifte for at spare 40 kr.? Du får en hurtigere hastighed, ja men er der udfald det ved du ikke:)
--
I5 9600k - Evo 212 - 1070 Gaming X - HyperX 16 GB 2400 mhz - UV400 240GB - CX550M - Thermaltake Core V21
#3
Jacob [5260 Od.S]
Nørd Aspirant
21-05-2019 12:23

Rapporter til Admin
Start med at ringe til Yousee og fortæl dem hvad du kan få ved kviknet hvis du skifter. Spørg så hvad de kan gøre for dig eller om du virkelig skal skifte. Jeg har aldrig mødt modstand eller modvilje de gange jeg ringede da jeg var kunde. Ingen grund til at skifte hvis du er tilfreds uden at høre hvad de kan tilbyde. Tryk 5 hvis du ønsker at opsige dit abb. bruger du når du ringer (hvis de stadig har sådan en).
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#4
JackPost
Megabruger
21-05-2019 12:27

Rapporter til Admin
Har haft coax hos Yousee og Hiper i mange år uden problemer. Skiftede til kviknet for 4 måneder siden og har haft 3 nedbrud af mange timers varighed (4-8 timer), pga. deres centrale hardware er gået ned. Deres email support er lynhurtig, blev for et par dage siden opgraderet fra 100mbit til 300mbit 4-5 minutter efter jeg havde skrevet til support.
--
#5
Zell
Supporter Aspirant
21-05-2019 12:31

Rapporter til Admin
#1 - tak #2 - det er jo netop grunden til jeg spørger efter erfaringer... #3 - er allerede gjort. De kunne intet gøre. #4 - tak for info
--
Bærbar
#6
ThomasLV
Maxi Supporter
21-05-2019 12:41

Rapporter til Admin
var
--
#7
CyberOpz
Mega Supporter
21-05-2019 14:17

Rapporter til Admin
Jeg har også haft Kviknet i et halvt år, hvor jeg oplevede et par nedbrud. Et kort, <15min. og et længere 3 timer. I begge tilfælde var de meget meddelsomme via Facebook. Produktet som sådan virker perfekt. Har du overvejet Fastspeed? Ny ISP med bagmanden fra Plenti og Fullrate bag.
--
#8
Zell
Supporter Aspirant
21-05-2019 16:10

Rapporter til Admin
#7 Vil gerne have en med historik og gør jeg er meget interesseret i en lavere pris end høj ydelse. Skal slet ikke bruge 1000 alligevel så det vil være spild.
--
Bærbar
#9
Anonymusen
Monsterbruger
21-05-2019 16:11

Rapporter til Admin
#10
inckie
Elite Nørd
21-05-2019 16:58

Rapporter til Admin
Lidt mere info: Direktøren blogger på Version2: https://www.version2.dk[...]
--
https://twitter.com[...] - Ned med #lurerSørenPape https://linuxmint.com[...] - Få dit privatliv tilbage.
--
Sidst redigeret 21-05-2019 16:58
#11
mojn
Ultra Supporter
21-05-2019 21:23

Rapporter til Admin
Jeg er flyttet i nyt hus, og i det første år havde jeg yousee med 1 nedbrud på det år, jeg skiftede til kviknet fra nytår da yousee satte deres priser gevaldigt op, men her 5 måneder senere er jeg oppe på onkring 25 nedbrud, de fleste er ca 5 min, det er som om routeren genstarter og så kører alt igen, men jeg er ved at være trætte af dem og træt af at skrive til dem.
--
#12
Juusuhako
Monster Nørd
21-05-2019 23:51

Rapporter til Admin
Har haft flere nedbrud, MEN - når det sker, virker alt som det skal hvis jeg kører uden om router (som ikke er den, som følger med), så det kan godt være det er routeren der er problemet, jeg ved det ikke med sikkerhed. Det kræver desværre jeg slukker for routeren i mange timer, før den gider fungere igen.
--
Gigabyte Z77X-D3H i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i 8GB Corsair Vengeance Asus RX580 4GB
#13
mindfreak
Ultra Supporter
21-05-2019 23:54

Rapporter til Admin
#11 Har du prøvet med en fast IP på det udstyr hvor du mister forbindelsen? Det kan også være fordi hastigheden de leverer er for meget, i forhold til hvad jeres kabler kan klare. For at svare på selve #0 tror jeg ikke man skal gøre sig forhåbninger om en bedre linje end hos YouSee. Der er en grund til at YouSee er så dyre som de er, og det er fordi deres forbindelser kører skide godt, da deres bredbånd er prioriteret over de fleste andre ISP's som har lejet sig ind på deres linjer.
--
#14
ZulfoDK
Semi Supporter
22-05-2019 06:39

Rapporter til Admin
#13 Er det ikke er problem der hører fortiden til på xDSL?
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#15
Brigo
Junior Supporter
22-05-2019 07:00

Rapporter til Admin
#0 - Vi har haft Kviknet siden de startede (Januar 2015 mener jeg) og vi er fuldt ud tilfredse. Priserne er gode, vi får den lovede hastighed og deres kundeservice er den bedste jeg har oplevet ift. ISP. Ja, der er da nedbrud, men det har alle udbydere jo. Jeg synes ikke det er et issue udover det normale, som må forventes ved en ISP.
--
R5 1600, Aorus X370 Gaming 5, Vengeance LPX 16 gb ddr4 - 3000 MHz, GTX 980Ti (Asus Strix) 500 GB Samsung Evo 860 + 4 TB WD HDD, Corsair Rm850x
#16
Jacob [5260 Od.S]
Nørd Aspirant
22-05-2019 08:58

Rapporter til Admin
Jeg mener ikke alle udbydere har nedbrud. Jeg havde TDC fra 2007-2016 uden på noget som helst tidspunkt at have oplevet et nedbrud. Det kan selvfølgelig godt have været der, men det er ikke noget jeg har opdaget og nettet bliver alligevel motioneret nogle timer om dagen. Fra 2017 til nu har jeg været kunde hos Glenten (fællesantenne i Odense) og har ligeledes heller aldrig oplevet at være uden net. #5 Ring til dem igen, nogle gange afhænger det af hvem du snakker med. Da jeg gik fra medarbejder til almindeligt bredbånd hos TDC (da man ændrede reglerne), var det først den sjette medarbejder jeg snakkede med, som kunne se rimeligheden i at jeg ikke skulle betale 299 kr i oprettelse hos et firma jeg allerede var kunde i.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.
#17
Zell
Supporter Aspirant
22-05-2019 08:58

Rapporter til Admin
Nogle som kan be- eller afkræfte #14?
--
Bærbar
#18
CyberOpz
Mega Supporter
22-05-2019 13:53

Rapporter til Admin
Vedr. nedbrud, så tror jeg lige man skal klappe hesten. ALLE ISP'er har afbrudt trafik. F.eks. YouSee opdaterer softwaren i routeren på hver enkelt installation. Den handling resultere i afbrudt trafik. De planlægger det selvfølgelig ud fra brugsmønstre, således man genere færrest muligt. Kapacitet i nettet, når vi snakker coax, er helt op til TDC at planlægge. Når det er sagt, så køber den alternative udbyder kapacitet på centraler. Der er intet til hindre for at oversælge denne kapacitet. Flere ISP'er har fremført at reguleringen af YouSees coaxnet gør det svært at drive forretning på netop denne platform. Personligt har jeg kun oplevet problemer med kapaciteten hos Hiper. Aldrig hos Kviknet eller YouSee. Afbrudt trafik har jeg oplevet med alle. Men som flere skriver, så er der ingen der slår Kviknet på kundeservice.
--
#19
Conluxa
Junior Supporter
22-05-2019 14:51

Rapporter til Admin
#16 Så er det fordi din datamat ikke har været i brug på tidspunkter, hvor forbindelsen var afbrudt hos TDC, Glenten eller andre firmaer.
--
#20
fla39
Junior Supporter
22-05-2019 15:54

Rapporter til Admin
Har haft Kviknet med fast IP i flere år i sommerhuset og det har kørt problemfrit. En enkelt gang havde de dog opdateret deres router uden at give mig besked. Men en enkelt opringning til Kviknet hjalp med det samme. Så thumbs up til Kviknet herfra.
--
#21
Rodael
Elitebruger
22-05-2019 16:02

Rapporter til Admin
Har haft kviknet i et halvt års tid, lige opgraderet til 1000/1000 - det spiller. Deres support er SUPER flinke, og svarer meget hurtigt. At de så skal have stofa/SE til at håndtere forbindelsen ude hos mig, er en anden historie. Men det er jo ikke kviknets skyld at SE/Stofa er lidt sløve til at reagere.
--
Evolv mATX | ax860i | 9900k | 4x8gb trident z rgb 3200mhz | Asus z390m tuf | RTX 2080 ti | 1tb evo 970 | 1tb crucial mx500 | Acer X34A
--
Sidst redigeret 22-05-2019 16:02
#22
Muggs
Junior Supporter
22-05-2019 16:04

Rapporter til Admin
Jeg har haft Kviknet de sidste 4 år ca. Ingen problemer oplevet. Og kundeservicen er rigtig flinke, og udligner evt. prisen hvis konkurrenter sænker.
--
#23
mindfreak
Ultra Supporter
23-05-2019 22:02

Rapporter til Admin
#14 Bestemt ikke. Jeg havde selv problemet på en cisco router hvor jeg satte fast IP på min computer, og så mistede jeg ikke forbindelsen derefter. Det var på coax/kabel tv.
--
#24
ZulfoDK
Semi Supporter
24-05-2019 11:12

Rapporter til Admin
#23 Den skal jeg lige have gentaget, tror jeg!? Hvordan kan din hastighed have noget som helst med om du har opsat dit udstyr med statisk IP eller ej at gøre?! Dit problem lyder mere som om du har haft problemer med DHCP lease. På KabelTV/Coax "trainer" hastigheden ikke som den gør på xDSL hvor der negotieres en hastighed. På coax sætter udbyderen en parameter i kabelmodemets konfigurationsfil der fortæller hvad båndbredden skal være (sådan har vi i hvert tilfælde gjort hos min arbejdsgiver de seneste 18 år).
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#25
mindfreak
Ultra Supporter
24-05-2019 13:28

Rapporter til Admin
#24 Jeg svarede på et andet spørgsmål end til #0. Læs fra #11. Men ja, du har ret. Problemet var at routeren/computeren mistede DHCP lease, og det skete cirka en gang om ugen - nogle gange flere ugers mellemrum. Det hjalp så at sætte fast IP på min router/computer fandt jeg frem til. Jeg har ikke skrevet nogen steder at det påvirker hastigheden. ;-)
--
Sidst redigeret 24-05-2019 13:30

Opret svar til indlægget: Skifte fra YouSee til Kviknet

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE