Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hiper: Ustabilt internet

Af Semi Nørd teletown.dk | 30-06-2019 14:08 | 4173 visninger | 18 svar, hop til seneste
Jeg skal af med noget galle nu.. Jeg er kunde hos Hiper og har været det siden de startede. Det tid ca 6 måneder for at få en stabil forbindelse top 300/50 Mbit hos dem.. Og derfra kørte det fint.. Så kom docsis 3.1 med 1000mbit og det har jeg haft siden starten også.. Det har kørt okay.. Men nu har jeg 8 dage i træk har nedbrud mellem få minutter og et par timer. Det er pisse lort.. Da jeg streamer tv og ikke har tv på andre måder.. Hiper siger.. Vi ser på sagen.. Og de Vil have mig ud af Bridge mode for at se hvad der sker.. Men det vil jeg ikke da alt er sat op via min egen router. Jeg ved at det intet har med min linje ind at gøre.. Alle i området.. Både hiper og yousee kunder får nedbrud sammen med mig.. Jeg er dæleme træt af det..
--
Sidst redigeret 01-07-2019 10:53 af Nova
#1
Defterdar
Supporter Aspirant
30-06-2019 14:13

Rapporter til Admin
O.K.
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#2
Pico
Super Nørd
30-06-2019 14:22

Rapporter til Admin
Så du vil ikke gøre det de beder dig om, for at de kan teste forbindelsen? Ergo er du ikke interesseret i at få hjælp og derved falder dit brok total til jorden. Det er så tit jeg hører den der 'Der er ikke noget galt med mit udstyr eller opsætning' og ofte så er der det alligevel.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#3
Fc Junkies
Super Nørd
30-06-2019 14:33

Rapporter til Admin
#0 Jeg giver dig ret... hver gang forbindelsen er ustabil/manglende vil de også godt have at jeg resetter routeren. Men hver eneste gang viser det sig at problemet er et helt andet sted.. Men sådan er det vel når supporteren bare starter fra nr. 1 i supportsystemet... så skal man ikke tænke selv
--
Mvh Fc Junkies
#4
Die_Happy
Monsterbruger
30-06-2019 14:38

Rapporter til Admin
Tak for info.
--
#5
GreenGuy
Bruger
30-06-2019 14:46

Rapporter til Admin
Hvis problemet er dagligt, så tager det jo ikke meget tid lige at teste uden om dit eget udstyr. Så får du ro på, og supporten får bekræftet at fejlen ligger på deres side. Selvfølgelig skal der testes hvor fejlen ligger..
--
#6
zulink
Bruger Aspirant
30-06-2019 14:53

Rapporter til Admin
anmod om at få rabat?
--
#7
Dragonheart
Elite Nørd
30-06-2019 14:56

Rapporter til Admin
Hvorfor "fuck Hiper" når det tydeligvis er TDCs infrastuktur der er problemet? (Du skriver Yousee kunder får samme problemer). Jeg har kun gode erfaringer med Hiper. Den ene gang vi havde et reelt nedbrug viste det sig at et kabel var blevet gravet over så en hel vej var uden internet. Startede fredag og var fikset mandag eftermiddag. Hiper bad også om at vi satte routren ud af bridge mdoe. Det gjorde vi. De testede og kunne tydeligt se at der ingen forbindelse var. Så de oprettede en sag gennem TDC erhverv som de sagde. Mandag eftermiddag bankede TDC tekniker så på døren og sagde "jeg har stående her at i er en del af fejlmeldingen - jeg vil bare lige sige at det hele skulle køre nu. I det øjeblik du ikke vil følge deres supports vejledning i fejlretning så må jeg ærlig indrømme at du mister enhver forståelse fra fagpersoner ;-) De har nogle retninglinjer de skal følge før de kan gå videre med sagen til TDC. Det kan undtagelsesvis være anderledes - men kun undtagelsesvis. Hvis du i fremtiden gerne vil undgå af have galle (som vel generelt ikke er så godt for humøret) vil jeg anbefale dig at træne din mentalisering. Og så iøvrigt følge deres vejledning for fejlretning. #3 At du oplever at problemet er et andet sted er jo et meget isoleret tilfælde. Hele ideen med teknisk support, er at man netop følger en helt specifik sæt af trin. Således at man undgår unødig ressourceforbrug, er professionel, konsekvent og yder en for langt størstedelen optimal service. Desuden kan der var forretningmæssige retninglinjer der begrænser den tekniske supporters råderum ifm med fejlmelding til TDC.
--
Sidst redigeret 30-06-2019 15:00
#8
ToFFo
Guru
30-06-2019 15:16

Rapporter til Admin
Både hiper og yousee kunder får nedbrud sammen med mig.. De vil have mig ud af Bridge mode for at se hvad der sker.. Men det vil jeg ikke. Fuck Hiper.. Stakkels Hiper :(
--
- Indsæt signatur -
#9
kikophil
Ultra Supporter
30-06-2019 15:18

Rapporter til Admin
Well - kan godt forstå at det er irriterende, når nettet går i udu - især her i varmen, hvor mange holder sig indendørs - drikker masser af væske og høvler løs på pcèn :) Imidlertid er intet jo ufejlbarligt, og når du skriver, at problemet også ligger hos andre i området, er der nu engang nogle, der må ligge ryg til for, at systemløserne i den anden ende kan få mulighed for, at finde/udbedre årsagen. Du vil derfor ku` hjælpe en del af de andre, der måske er på ferie, til ikke at komme hjem til samme problem, og vil derfor ku` blive en af de skjulte helte, der gør en lille indsats for de manges skyld :) Anyway - din egen deltagelse vil muligvis ku` afhjælpe problemet for både dig og andre.. Har selv (endnu) YouSee) men foreningen har fået tilbud på langt højere hastigheder til langt færre kroner, men netop stabiliteten ligger jo øverst i prioriteterne. Var det noget sludder? - Ja jeg har sku aldrig været til varme over 22 grader - pyyyy ha :) Håber du får styr på det.......
--
Sidst redigeret 30-06-2019 15:21
#10
palle
Gæst
30-06-2019 16:28

Rapporter til Admin
Det er da også noget pjat, at de ikke bare starter med at tjekke linjen mens modemmet i bridge mode...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Akasut
Guru
30-06-2019 16:44

Rapporter til Admin
En gang var det egen skyld at lortet faldt ud af og til. Et ethernet kabel var trukket under metal pynte liste mellem stue og køkken. Det viste sig at ydre kabel isolering var revet itu og twisted pairs var blottet, så hver gang en person trådte ind i køkkenet og trådte rigtig på metallisten, så kom der udfald. Jay2cent havde en video for nylig hvor han selv samlede enderne med RJ45 stik til hans nye studio, her anvendte han også hans af-isolerings tool forkert og løb ind i afskåret TPs fordi der var skåret for dybt. Der skal virkelig ikke meget til for løs forbindelse i et ethernet kabel. Så man kan godt forstå ISPer først giver skylden til kunden, så slipper de selv for arbejde, og jeg tænker mange gange er det fejl 40 også. Hvorvidt de så anvender dette som undskyldning til ikke at rette på deres fejl - som vi godt ved også sker, ja det er gætværk. Jeg har bemærket når internettet faldt ud og der holder en ISP van ude på gaden og tekniker igang med at rode i HUB boxen. Eller på bestemte tidspunkter er der kort udfald om natten, hvor de lige kan få sneget noget maintenance ind fordi de ved de fleste nok er i seng der. Hver gang der skal pilles ved forbindelsen også, har jeg oplevet at hastighedsgarantien er blevet brudt hvilket giver anledning til klage, hvorefter der bliver rettet op. Har også oplevet defekt fiberboks hvilket har en gennemsnitlig levetid på 6 år sagde teknikeren, det er typisk strømforsyningen i dem der ryger, så replacer de bare med næste generation af bokse. Hvis de finder ud af en boks har bestemt fejl, så finder de bare anden leverandør eller anvender anden model. Det samme er gældende for udleveret modem som også dør efter X år og når ny bliver installeret fungerer alt igen. Så der kan være forskellige årsager til hvorfor lortet ikke virker, men når naboer fortæller samme historier så det nok indikation på højere end normal downtime i lokal område.
--
Sidst redigeret 30-06-2019 16:44
#12
kikophil
Ultra Supporter
30-06-2019 17:09

Rapporter til Admin
Ligesom via mundlig/anden kommukation vil der altid være utallige muligheder for problemstillinger, i netforbindelserne, når vi som brugere, konstant får flere og flere muligheder for,selv at justere/ændre/rode rundt i dèt vi nu har indendøre :) Herfra er det så et spørgsmål om regler/kontrakt hvem der skal betale - hvis man vel at mærke er enige om, hvor/hvem der har problemet. Ikke helt ens, men vi har jo div. oc af andet hw problematik hvor garanti og rma ofte er berørt af, hvor sværet til den gordiske knude - skal fjerne problemet..
--
#13
Pendor
Super Supporter
30-06-2019 19:53

Rapporter til Admin
#0 Hvis du er utilfreds med Hiper, så skift til Yousee eller tag en tudekiks. Med den attitude du har skal du ikke regne med meget hjælp hos supporten. Jeg har været yderst tilfreds de 2 år jeg har haft 1000/1000 fiber fra Hiper.
--
#14
teletown.dk
Semi Nørd
30-06-2019 20:38

Rapporter til Admin
Jeg har været yderst tilfreds i lang tid...Men det jeg er pissed over, er deres support som ALTID vil have mig ud af bridge mode.. Jeg ser ikke det som en ret smidig mulighed.. Det tager jo ca 45 minutter for at tage bridge fra og 45 minutter at få det på igen.. Det har jeg ikke lyst til at bruge tiden på.. Det er jo som jeg skrev IKKE et lokalt problem hos mig... Det ER alle på min villavej som ryger af hver gang.. Så om jeg er i bridge eller ej gør absolut ingen forskel .. Fejlen ligger i deres central et sted... Selvfølgelig kan de tjekke selve signalet selv om jeg er i bridge... (Arrrgggg )
--
#15
Defterdar
Supporter Aspirant
30-06-2019 22:26

Rapporter til Admin
Skift til Eniig, det tager 2min at skifte til/fra bridge mode telefonisk
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#16
teletown.dk
Semi Nørd
01-07-2019 06:51

Rapporter til Admin
#15 det er ikke en mulighed her.. Ingen fiber.. Vi har coax på Doscis 3.1
--
#17
Defterdar
Supporter Aspirant
01-07-2019 08:49

Rapporter til Admin
Så må du jo flytte et andet sted hen :)
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#18
Dragonheart
Elite Nørd
01-07-2019 14:19

Rapporter til Admin
#11 Når du siger "fiberboks" hvad menr du så ?. KAP, medieconverter eller all-in-one gateway fra udbyderen ? KAP er jo bare en terminering, men medieconverteren er aktiv. Lyder da ikke godt hvis de skal udskiftes hver 6. år?!
--

Opret svar til indlægget: Hiper: Ustabilt internet

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE