Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere

Opsigelse fra Eniig(Det juridiske)

Af Elitebruger Cykle35 | 11-10-2020 12:52 | 1784 visninger | 13 svar, hop til seneste
Hej alle, lige lidt opkast fra mig i anledningen af Eniig`s opsigelse. Har et par ting jeg er lidt utilfreds med mht. opsigelse af os kunder. * Som jeg ser det er vi blevet opsagt og skal "tvinges" over på en anden udbyder. * 04/10-2020 beder jeg om en opsigelse til d.22/10-2020 men modtager et brev der fortæller mig opsigelsen er fra d.5/11-2020(+30dage) hvilket jo er OK HVIS jeg selv ville væk fra denne udbyder. (Jeg har en oprettelse ved Kviknet d.22/10-2020) Jeg kan selvfølgelig bare udsætte det til d.5/11-2020 men det er jeg ikke tilfreds med. * I brevet ang. opsigelsen oplyses der at jeg skal sørge for at Eniig modtager WIFI Hotspots m.m. der er udleveret da jeg blev oprettet som kunde for 2-3år siden. 1) Når man bliver opsagt fra en udbyder burde der så ikke være en 0dags opsigelse fra kundes side da vi jo er tvunget over i andet selskab? 2) Selvfølgelig skal de have deres hardware tilbage da det kun er til låns, men i min verden bør de selv betale fragten da det jo faktisk ikke er mig der opsiger dem? (Jeg er klar over det kun er en halvtredser men er lidt mere et princip) 3) Grunden til jeg flytter er pga. Stofa ikke vil prismatche kviknets 1000mbit og da jeg ikke kan fordrage dem som virksomhed er det en no-brainer selvom det ville være nemmere at beholde alt grejet og bare køre videre som det er. Jeg er klar over der er forskel på hvad man mener er retfærdigt for en selv og hvordan love og regler er men syntes i jeg er helt blæst mht. punkt 1+2?
--

--
Sidst redigeret 11-10-2020 12:54
#1
gasolin
Guru
11-10-2020 12:56

Rapporter til Admin
Normalt at der er en månedes opsigelse lige som mobil abonnementer, det har der være i mange år og er ikke noget nyt, det burde ikke komme som en overraskelse (der kan være undtagelser hvor du betalet resten af perioden ved dit gamle selskab og så kan du flytte med få dages varsel eller 1-2 selskaber der IKKE har 30 dages opsigelse)
--
#2
Cykle35
Elitebruger
11-10-2020 13:00

Rapporter til Admin
#1 Den er jeg helt med på, dog i dette tilfælde er jeg jo faktisk opsagt fra udbyders side
--
https://valid.x86.fr[...]
#3
ToFFo
Guru
11-10-2020 13:04

Rapporter til Admin
#2 - Har du læst betingelserne igennem?
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 11-10-2020 13:05
#4
Cykle35
Elitebruger
11-10-2020 13:17

Rapporter til Admin
Jeg hader betingelser når jeg ikke kan få det på min måde. Pointen er man er tvunget ud i en opsigelse og jeg kan godt lide at udfordre tingene når de går mig imod. Vi bekræfter her din opsigelse. Din opsigelse træder i kraft den 05.11.2020 Vigtige oplysninger: • Den udvendige boks på husmuren og den indvendige fiberboks med strømforsyning skal blive siddende. • Vi beder dig sende ekstern router, TV-bokse, Super WiFi (WiFi-enheder) eller andet udstyr retur til os senest 14 dage efter opsigelsesdatoen Returadresse: Eniig Fiber c/o Cescom Industrivej 50 9600 Aars • Du skal selv betale portoen. Husk at få en kvittering på, at du har afsendt pakken. Det er dit bevis på, at du har returneret udstyret. • Hvis du ikke sender dit udstyr retur til os, vil du modtage en regning med et gebyr på 1.699 kr. Det er desværre ikke muligt at aflevere udstyret på vores lokationer. • Vi sender dig en slutopgørelse, når vi har opgjort dit forbrug. Du vil modtage den ca. to måneder, efter abonnementet er ophørt. • Er kontrakten tilmeldt Betalingsservice skal aftalen stå åben, indtil du kan se slutopgørelsen. • Hvis du flytter og din kontrakt ikke er tilmeldt Betalingsservice er det vigtigt, at du oplyser din nye adresse til os, så vi kan sende din slutopgørelse til dig.
--
https://valid.x86.fr[...]
#5
gasolin
Guru
11-10-2020 13:18

Rapporter til Admin
Fra den dato du er opsagt og 30 dage frem ?
--
#6
Cykle35
Elitebruger
11-10-2020 13:28

Rapporter til Admin
Hmm... Ka se jeg ik har tænkt mig om mht til det her. Glem tråden.
--
https://valid.x86.fr[...]
#7
Coff
Mega Supporter
11-10-2020 13:37

Rapporter til Admin
#0 selvom du godt vil glemme tråden så vil jeg bare lige gøre dig opmærksom på at Eniig og Stofa fusionerede sidste år og det er derfor at du bliver "opsagt" som Eniig-kunde da Eniig firmaet ikke længere eksisterer under Eniignavnet men under Stofa.
--
#8
gasolin
Guru
11-10-2020 13:48

Rapporter til Admin
#7 Eller norlys, stofa er en del af norlys
--
#9
ToFFo
Guru
11-10-2020 13:59

Rapporter til Admin
#4 - Jeg hader betingelser når jeg ikke kan få det på min måde. ffs så skal du jo ikke acceptere betingelserne :D
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 11-10-2020 14:00
#10
Daniel
Guru
11-10-2020 15:31

Rapporter til Admin
Jeg tillader mig at smide et spørgsmål ind nu du har opgivet tråden :) Min søster bor syd for for Aalborg, hun er blevet opsagt lige som dig og skal skifte, hun har modtaget brev, mail og et hav af henvendelser for alle dem der gerne vil have hende som kunde. Jeg bor nord for Aalborg men har endnu ikke modtaget hverken brev, mail eller noget som helst. Vi har begge Waoo, igennem eniig. Eneste forskel er jeg køre på forenings abb grundet en særaftale vi fik her i byen da de skød fiber ind for 2-3 år siden. Hun køre på almindelig standard abb. Er det konsekvent alle waoo kunder der bliver opsagt, eller er selskabet delt op i flere bider, så nogle af os får lov til at blive tilbage?
--
#11
Langi
Nørd
11-10-2020 15:33

Rapporter til Admin
#10 Ændring fra Eniig Fiber til Stofa Fiber sker først i nettet eget af Eniig Fiber. Nord for Limfjorden er kundeforholdet forsat igennem Eniig Fiber, men selve fibernettet tilhører Nordenergi. Dig og andre nord for Limfjorden vil blive kontaktet omkring jeres kundeforhold i løbet af første halvdel af 2021.
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#12
Daniel
Guru
11-10-2020 15:35

Rapporter til Admin
#11 Super, tak for opklaringen så slår jeg koldt vand i blodet :)
--
#13
zorcerer
Semibruger
11-10-2020 16:05

Rapporter til Admin
Har ikke læst det hele igennem, så kan godt være det har været slået op før, men du kan bruge denne side hvis du skal returnere noget til Eniig. https://eniig.dk[...]
--

Opret svar til indlægget: Opsigelse fra Eniig(Det juridiske)

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login