Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Sende graffikkort til reklamation ved "rektangle a...

Af Bruger Aspirant Silvan | 29-05-2022 17:30 | 1412 visninger | 21 svar, hop til seneste
Engang imellem får jeg rectangel grafik artifacts med mit 3090. Det er kun sket et par gange nu og der er stadig garanti. Er det en god ide and sende den til reklamation? De ligner lidt det man kan se her. https://gpurepublic.com[...] Men som sagt, det er bare sket et par gange nu. Kortet er købt hos Komplett i slutningen af 2020 og jeg har hørt, hvis de ikke kan reproducere fejlen skal man betale for at de kigger på det? Mvh. Silvan
--
#1
BoreBissen
Monster Nørd
29-05-2022 17:35

Rapporter til Admin
Jeg vil sige, at du skal have din dokumentation 100% i orden, ellers kan du risikere en masse bøvl.
--
10700KF, 5,2 GHz (1,30v) | Asus Z590-Plus TUF 2x8 GB Corsair @ 3200 MHz WD Blue 500 GB (2,5" SATA) | CM V650 V2 Gold Gt 730 2GB | NZXT Kraken x63
#2
Silvan
Bruger Aspirant
29-05-2022 17:36

Rapporter til Admin
#1 Altså kvittering og screenshot af artifacts?
--
#3
Alienwannabe
Ultra Nørd
29-05-2022 17:40

Rapporter til Admin
hvis du har billedere af artifacts, kan du ihvertfald bevise du har haft dem, de kommer ikke ved en speciel load, altså samme spil fx ?
--
-Michael J
--
Sidst redigeret 29-05-2022 17:42
#4
BoreBissen
Monster Nørd
29-05-2022 17:46

Rapporter til Admin
#2 Ja - og gerne en live optagelse af problemet.
--
10700KF, 5,2 GHz (1,30v) | Asus Z590-Plus TUF 2x8 GB Corsair @ 3200 MHz WD Blue 500 GB (2,5" SATA) | CM V650 V2 Gold Gt 730 2GB | NZXT Kraken x63
#5
Silvan
Bruger Aspirant
29-05-2022 17:46

Rapporter til Admin
#3 De kommer helt random engang imellem. Også under lavt load. Men indtil videre kun når et spil har kørt ja.
--
#6
gasolin
Guru
29-05-2022 17:57

Rapporter til Admin
Du har nyeste driver ? Hvilken strømforysning har du ? Har du opdateret din bios på dit bundkort ?
--
#7
Silvan
Bruger Aspirant
29-05-2022 17:59

Rapporter til Admin
#6 Jeg har den nyeste driver. Corsair AX1600i Digital 1600W 80+ Titanium Og bios er på nyeste version.
--
#8
ToFFo
Guru
29-05-2022 18:01

Rapporter til Admin
For mig ligner det et grafikkort der meget snart står af. Jeg vil anbefale du laver en reklamation på det.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0. Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
#9
sn00p
Mega Supporter
29-05-2022 18:08

Rapporter til Admin
På et grafikkort til 10k+ Tag video af fejlen og send det ind asap
--
#10
Silvan
Bruger Aspirant
29-05-2022 18:13

Rapporter til Admin
Ok, tak til alle. Jeg laver en reklamation.
--
#11
SShadowS
Guru
29-05-2022 18:22

Rapporter til Admin
Ved pixel fejl er det oftest VRAM som er defekt. Så til RMA med den, husk dog billede af fejlen.
--
5950X|Crosshair VIII Formula|64GB RAM ASUS3090STRIX-OC|PG279Q 980 PRO 2TB|970 EVO+ 2TB|Samsung 860 PRO 2TB 2xSamsung860 QVO 2TB|Corsair AX1600i
#12
gasolin
Guru
29-05-2022 18:33

Rapporter til Admin
Har du oc'ed kortet ?
--
#13
Silvan
Bruger Aspirant
29-05-2022 18:35

Rapporter til Admin
#12 nej
--
#14
guld80
Ultrabruger
29-05-2022 18:47

Rapporter til Admin
Grunden til at artifact mest kommer under "lavt" load, er det er der GPU'en ofte booster højest. Prøv evt. at køre den gamle Unigine Heaven benchmark, den er ikke længere så krævende for moderne grafikkort og de vil derfor ofte booste til deres absolutte max. på GPU kernen, hvilket ofte kan frem provokerer artifact. Et RTX 3090 kort kan dog ramme power limit og/eller temperatur limit alt efter model, men de kan evt. også justeres med Afterburner eller lign. tools.
--
Fractal Design Define R5, ASUS P8Z68 Deluxe, i5-2700K@5GHz, 32GB Ram, Palit GTX 1080 Ti Gamerock, Corsair HX750i, 500GB SSD, 2x8TB WD HDs, lydløs :)
#15
guld80
Ultrabruger
29-05-2022 18:49

Rapporter til Admin
Hvis der er fejl på VRAM, kan det findes med OCCT, som renderer det samme billede hele tiden og så tjekker om der er nogen afvigelser.
--
Fractal Design Define R5, ASUS P8Z68 Deluxe, i5-2700K@5GHz, 32GB Ram, Palit GTX 1080 Ti Gamerock, Corsair HX750i, 500GB SSD, 2x8TB WD HDs, lydløs :)
#16
snowyy
Ultrabruger
29-05-2022 21:08

Rapporter til Admin
Hiv fat i producenten for ellers skal du igennem komplett som kontakter producenten og så ender du bare med at vente i længere tid med mindre komplett sender dig et nyt med det samme hvilket jeg tvivler på de gør. Ærgeligt du ikke har et EVGA kort så var det så nemt som at lave en RMA med det samme og sende det og få et nyt så snart de modtager det eller advanced rma hvor du ligger penge ud indtil de får dit for så at returnere dine penge.
--
RYZEN 7 5800X, RADEON 6900 XT, GIGABYTE X570 AORUS ITX, SCYTHE MUGEN 5, 2x8 GB PATRIOT 4000 MHZ CL16, CORSAIR SF750 PLATINUM, COOLERMASTER NR200P
#17
Calchas
Monsterbruger
30-05-2022 10:05

Rapporter til Admin
#16 Hvorfor direkte til producenten? Købeloven beskytter ham jo i forhold til den forhandler han har handlet hos? Selvfølgelig kan det være smart hvis man får ekstra garanti ud over købeloven, men eller ville jeg da altid køre reklamationen direkte med forhandleren. Et lille eksempel fra det virkelige liv :) Jeg havde en Asus PG279Q, der havde "random vertical line issue". Hvis jeg havde sendt direkte til producent ville Asus, som udgangspunkt sende mig en refurbished skærm. Forhandleren var dog via købeloven forpligtet til at give mig en ny skærm eller pengene retur. Der kan altså godt være forskel på hvor godt man som forbruger er beskyttet i de to situationer.
--
-all you trekkies and tv addicts -CP7271K, AX1000, 12700kf, H150i, Aorus Elite Z690, 3080 GameRock OC, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#18
Dety
Giga Nørd
30-05-2022 11:10

Rapporter til Admin
#17 - Tror han mener i henhold til vente tid? maybe
--
Intel Core i5-2500K, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, GTX970 G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#19
snowyy
Ultrabruger
30-05-2022 11:21

Rapporter til Admin
#17 Om jeg vil bruge købeloven eller producenten kommer helt an på hvad produktet er, en skærm ja der ville jeg måske nok bruge købeloven da man kan få noget retur (refurbished) med et par ridser eller noget, men selv der ville jeg nok heller ikke gå så meget op i det. Grafikkort ku jeg være mega ligeglad med om det refurbished da der kommer 2 års garanti igen på og chancen for ridser eller noget er ekstrem lille og da jeg havde nvidia brugte jeg altid EVGA og fik stortset altid kun nye kort af dem, tror jeg fik et enkelt refurbished som intet fejlede og virkede i mange år. Folk er sgu så tosset med refurbishede ting at fordi det har været brugt så det dårligt eller virker kun en uge... det så langt fra virkeligheden... tingene har været testede i hoved og røv for at sikre det virker. Og refurbishede kan være så mange ting, en skærm kan virkede men så bliver den sendt tilbage med en ridse på rammen som de udskifter og så den refurbishede selvom hardwaren i den intet fejler. Men hvis han vil vente en uge på den kommer til komplett og de får den sendt afsted til producenten for så der går en uge til de sender et nyt til komplett som så bruger en uge på at sende det til kunden igen, i stedet for det hele kan klares på en uge, så må han da gerne det hvis han gider.
--
RYZEN 7 5800X, RADEON 6900 XT, GIGABYTE X570 AORUS ITX, SCYTHE MUGEN 5, 2x8 GB PATRIOT 4000 MHZ CL16, CORSAIR SF750 PLATINUM, COOLERMASTER NR200P
--
Sidst redigeret 30-05-2022 11:24
#20
snowyy
Monsterbruger
30-05-2022 11:30

Rapporter til Admin
#17 Ville aldrig købe en skærm fra asus pga den måde de er indenfor det område ang rmas... dell skærme der hvis du køber deres 2000+ kr skærme så kan du bare sende det til dem hvis bare du får EN pixel fejl, så får du en ny. Hvis man kan undgå det så aldrig køb fra et firma som laver 5000 forskellige produkter, chancen for servicen er elendig er rimelig stor.
--
RYZEN 7 5800X, RADEON 6900 XT, GIGABYTE X570 AORUS ITX, SCYTHE MUGEN 5, 2x8 GB PATRIOT 4000 MHZ CL16, CORSAIR SF750 PLATINUM, COOLERMASTER NR200P
--
Sidst redigeret 30-05-2022 11:34
#21
Bjorno
Nørd Aspirant
30-05-2022 11:34

Rapporter til Admin
#17 Enig. #0 Reklamer og få ombyttet hos Komplett og få derigennem 2 års frisk reklamationsret på det ombyttede kort. Asus giver vel som udgangspunkt 36 måneders garanti på kortet, så Komplett skal jo alt andet lige "bare" sende det videre. Som #1 også skriver sørg for at have dokumentationen i orden. Jeg ville selv tage nogle gode billeder af kortet, så der ikke kommer en besked tilbage om vandskade eller bøjede det ene eller det andet, som man indimellem hører om.
--
Det er noget værre noget!

Opret svar til indlægget: Sende graffikkort til reklamation ved "rektangle a...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE