Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Asus gtx 970 Strix problemer

Af Mega Supporter Niels_ø | 12-01-2015 12:09 | 2393 visninger | 24 svar, hop til seneste
Hej HOL Jeg har netop hentet mit nye Asus gtx 970 Strix kortet på posthuset og installeret det. Det er blevet ombyttet efter jeg oplevede problemer med mit gtx 780. Den ene blæser laver en knasende lyd når den kører og billedet på skærmen er fyldt med artifakter efter driverinstallation. Jeg har taget to billeder af artifakter og lavet en video der demonstrerer lyden. Efter 3. genstart er artifakterne i billedet holdt op med at dukke op. https://flic.kr[...] https://flic.kr[...] http://youtu.be[...] Jeg er da vidst ikke så heldig med mine grafikkort. Jeg var meget påpasselig med installationen, og der er ikke nogen ledninger der rører blæseren for på den måde at lave lyden. Hvis jeg drejer på blæseren mens maskinen er slukket, kan jeg høre og mærke hvordan det knaser, som hvis der er noget skidt der sidder i kuglelejet. Er der nogen der har oplevet noget lignende? Jeg har skrevet til Dustin Home.
--
Apple MacBook Aluminium, Apple TV3, PS3, Logitech Z-5500, Hvid iPad 3 16GB, Sort iPhone 4S 16GB
#1
zubrowka01
Maxi Nørd
12-01-2015 12:15

Rapporter til Admin
Defekt kort, de artifakter er tegn på at noget i kortet er ved at stå af. Den halvdefekte blæser burde i sig selv være nok til en rma, men pak kortet ned og send det retur asap. Send dustin de billeder du har linket til her, så burde en rma være en smal sag
--
#2
megaemil
Giga Supporter
12-01-2015 12:19

Rapporter til Admin
Det er retur med kortet, ingen tvivl der.
--
Specs: i5 4670k 4.4Ghz med H80i, Asus Maximus VI Formula, Define R4, ASUS GTX 980 Strix 1480/1950mhz, 8gb Corsair LP. Lenovo U330
#3
Niels_ø
Mega Supporter
12-01-2015 12:30

Rapporter til Admin
Øv, øv, øv! Det var ikke sjovt! Jeg må væbne mig med tålmodighed og håbe at Dustin giver mig en lille bonus for denne oplevelse. Behandlingstid på over en måned på det gamle kort og så får jeg tilsendt et nyt defekt kort...
--
Apple MacBook Aluminium, Apple TV3, PS3, Logitech Z-5500, Hvid iPad 3 16GB, Sort iPhone 4S 16GB
#4
gasolin
Guru
12-01-2015 13:50

Rapporter til Admin
#3 Det jo ikke dustin's skyld hvis du har fået en bytter der ikke virker
--
#5
the688
Guru
12-01-2015 13:53

Rapporter til Admin
#4 - korrekt, men det er Dustin der har kontakten til deres kunde, og dermed muligheden for at yde en god "ekstra" service til deres kunde - som de så senere kan banke Asus-leverandøren i hovedet med. Selvfølgelig er det ikke Dustin's skyld. Men det er Dustin's ansvar. Præcis ligesom når en af mine brugere kommer ind med en PC inficeret med malware. Det er ikke min skyld den ikke virker. Men det er mit ansvar at fikse den.
--
"ORK SATME!"
#6
ApexxGhost
Gæst
12-01-2015 14:18

Rapporter til Admin
Jeg fik et der gjorde det samme med artifacts og så random crash i windows. Jeg brugte fortrydelses retten på 3 mdr, og købte mit asus 970 strix for en differens på 200,-, måske kan du bare købe et nyt til ny pris, og returnere det gamle med fortrydelses ret, hvis du kan vente på de tester fejlen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Niels_ø
Mega Supporter
12-01-2015 14:30

Rapporter til Admin
#6 tak for svaret. Mener du at jeg har fortrydelsesret på en vare som jeg har fået som en ombytning. Jeg har jo godt nok fået en ny faktura, men det originale køb af GTX 780 er 8 måneder siden.
--
Apple MacBook Aluminium, Apple TV3, PS3, Logitech Z-5500, Hvid iPad 3 16GB, Sort iPhone 4S 16GB
#8
Galahat
Semi Nørd
12-01-2015 14:34

Rapporter til Admin
#6 det er så det eneste man IKKE skal gøre i sådan en situation.. #0 har sikkert modtaget dit defekte kort, i stedet for der blev taget hånd om det den gang..
--
Carbide 540 - Rampage IV Black Edition - i7 4390k - NH-D14 - AX860 Essence STX - Ripjaws 4x4 2133 MHz - 780Ti K|INGP|N - EVO 250GB
#9
gasolin
Guru
12-01-2015 14:36

Rapporter til Admin
Det en helt ny vare som der altid er 2 års garanti på (eller en kombination af reklamtionsret og garanti) og der burde være fortrydelsesret, men heller spørge istedet for at regne med der er det.
--
#10
Team_CSC_Ulrik
Nørd
12-01-2015 15:18

Rapporter til Admin
#0 Lyden fra køleren, fik mig til at tænke på, at det lyder lidt som en ledning der støder på, har du tjekket om det kan være problemet? Artifakter kan du ikke gøre noget ved, så det er bare retur med det. #5 Det er træls ja, og selvfølgelig vil det være lækkert, med noget ekstra som undskyldning. Dustin er dog i sin gode ret til ikke at give dig det. Fejlen er som udgangspunkt ikke deres. :) #6 Fortrydelsesret på 3 måneder o_O Det er da noget af en ekstra service den sælger yder, første gang jeg høre om en sælger, med så lang en fortrydelsesret. I det mindste overholder de da de 14-dags fortrydelsesret, som loven siger man har ved handel på Internettet. #7 Læs mig svar i #9 :) #8 Kortet er defekt, det bedste at gøre er at sende det til ombytning, så det ikke havner i hænderne på en anden kunde :) #9 Det er ikke helt korrekt det du skriver. Medmindre producenten yder det, følger det ikke 2 års garanti med, når man ombytter produktet til et nyt. Der følger derimod 24 måneders reklamationsret med, og der er stor forskel på garanti og reklamationsret. Der følger ikke automatisk 14 dags fortrydelsesret med, når produktet ombyttes. Sælgeren kan vælge at yde det som en ekstra service, men loven siger ikke man skal.
--
#11
Trixanity
Semi Supporter
12-01-2015 15:40

Rapporter til Admin
Der burde ikke være et problem i at bruge fortrydelsesret på et defekt produkt. Det har jeg selv gjort og har samtidig gjort opmærksom på at produktet var defekt. Hvis sælgeren så sætter samme produkt til salg igen, så er det deres skyld. Det er deres pligt at handle etisk korrekt. Det synes jeg i hvert fald.
--
#12
Niels_ø
Mega Supporter
12-01-2015 15:47

Rapporter til Admin
EDIT: Jeg kiggede på kortet igen efter #10 skrev. Jeg har ikke haft nogen ledninger til at krydse henover. Men nu opdagede jeg at det simpelthen var grafikkortets egen blæserledning der bulede lidt op og på den måde kom i vejen. Se nu skal jeg jo så beslutte mig for om jeg vil beholde det og senere opleve problemer på grund af de artifakter der var i starten, eller om jeg skal sende det afsted alligevel og vente endnu en måned.
--
Apple MacBook Aluminium, Apple TV3, PS3, Logitech Z-5500, Hvid iPad 3 16GB, Sort iPhone 4S 16GB
#13
Apexx512
Guru
12-01-2015 15:53

Rapporter til Admin
#10 Det var så fordi mit kort var defekt fra start, og de ikke havde reageret på min henvendelse..
--
3570k, gtx 970 strix, 512GB Plextor M5 Pro Xtreme, xl2720t, cherry easyhub, g400s
#14
Team_CSC_Ulrik
Nørd
12-01-2015 16:12

Rapporter til Admin
#11 - Fortrydelsesret gælder kun ved nyindkøb over Internettet. En RMA, hvor et produkt bliver ombyttet, er ikke et nyindkøb. Fortrydelsesretten er derfor ikke lovpligtigt, men sælgeren kan godt yde det som en ekstra service. #12 Syntes nok det lød som en ledning. Er glad for at jeg kunne være til hjælp med det problem :) Hvis du forsat oplever artifakter, vil jeg afgjort sende det retur. Du har allerede billede dokumentation på det. Faktisk også selvom du ikke gør, for når den allerede har lavet den fejl. Så vil jeg personligt ikke stole nok på kortet til at beholde det. Sendt det retur, selvom det er pisse træls at skulle vente så længe. #13: Arh okay, det giver mening, men det er blevet ydet som en ekstra service, for at imødekomme dig :)
--
#15
Trixanity
Semi Supporter
12-01-2015 16:19

Rapporter til Admin
#14 du argumentere for noget jeg ikke har sagt. Der er netop fortrydelsesret på 14 dage som minimum på internethandel. Samtidig betyder fortrydelsesretten at man får pengene tilbage, hvilket jeg selv har gjort ved et defekt 970. Jeg gad ikke slås om at få et velfungerende kort. Jeg har en klar forventning om at sælger ikke forsøger at sælge kortet igen. For igen at spørge: Hvad er din pointe? Jeg har på intet tidspunkt snakket om at rma og fortrydelsesret er det samme.
--
#16
Team_CSC_Ulrik
Nørd
12-01-2015 16:20

Rapporter til Admin
#12 Forresten, kom lige i tanke om at i følge købeloven, har du ret til at få ombyttet et defekt produkt på stedet, medmindre sælgeren kan dokumenterer, at det er billigere for dem, at få det repareret.
--
#17
Team_CSC_Ulrik
Nørd
12-01-2015 16:21

Rapporter til Admin
#15: Var det ikke dig der skrev: Der burde ikke være et problem i at bruge fortrydelsesret på et defekt produkt. #0 kan ikke få ombyttet produktet, at det er 8 måneder gammelt, skriver han selv i #7 at det er. Derved er det du siger direkte løgn.
--
#18
Trixanity
Semi Supporter
12-01-2015 17:17

Rapporter til Admin
Der bliver diskuteret om hvor vidt man SKAL bruge rma hvis kortet er defekt. Det mener jeg ikke. Der er dog strenge begrænsninger på fortrydelsesretten, der som regel er inden for 14 dage af købsdato med mindre andet er angivet eller aftalt. Der bliver også diskuteret om at hvis et kort, som er defekt, bliver smidt tilbage på fortrydelsesretten ryger på hylden igen. Der mener jeg at det er butikkens ansvar at behandle det som et defekt produkt. #0 har naturligvis lavet en særlig aftale med sælger idet han har fået ombyttet en ældre model til en nyere, men med lignende defekt. Der må sælger afgøre hvordan deres politik er. Nogle vil givetvis gå med til annullere købet idet at de i flere forsøg ikke formår at levere et fungerende produkt. Er den forstået nu? Jeg har endda brugt mine egne erfaringer som case. Der er intet idet jeg siger der er løgn - jeg har selv gjort det.
--
#19
Niels_ø
Mega Supporter
12-01-2015 19:44

Rapporter til Admin
Jeg har nu fået svar fra Dustin Home. De vil sende mig et nyt kort, så snart de har modtaget det gamle. Jeg sender det i morgen og de betaler fragten, så forhåbentligt kan jeg afslutte denne historie med en glad slutning inden længe. I øvrigt begyndte artefakterne at dukke op igen, så der er ingen tvivl om at det skal byttes ud.
--
Apple MacBook Aluminium, Apple TV3, PS3, Logitech Z-5500, Hvid iPad 3 16GB, Sort iPhone 4S 16GB
#20
gasolin
Guru
12-01-2015 19:55

Rapporter til Admin
Kan du så ikke hvis du har problemet 3 gange få pengene tilbage eller er det kun ved den samme vare der bliver forsøgt at blive lavet på et værksted uden at det virker, du kan få pengene tilbage?
--
#21
Raz
Nørd
12-01-2015 20:05

Rapporter til Admin
#20 De leverer jo nyt produkt hver gang, så ved ikke om det tæller. Synes det er flot af dustin home.
--
#22
pumpe
Monsterbruger
12-01-2015 21:48

Rapporter til Admin
#21 Det er almindelig procedure.
--
#23
Niels_ø
Mega Supporter
02-02-2015 15:21

Rapporter til Admin
De har nu endelig reageret hos Dustin og sendt det nye kort i dag. Jeg krydser fingre for at der ikke er flere problemer med mit nye kort (bortset fra RAMgate). Jeg følger op på det når jeg har set nærmere på det nye kort.
--
Apple MacBook Aluminium, Apple TV3, PS3, Logitech Z-5500, Hvid iPad 3 16GB, Sort iPhone 4S 16GB
#24
Ege-Netfight
Mega Nørd
02-02-2015 16:42

Rapporter til Admin
#23 sagde ud RAMgate - så se lige denne: http://www.hardwareonline.dk[...] ROFL...............
--
Core i7-3970X Extreme @5,0 Ghz|Asrock X79 Extreme|16GB Gskill Quad 2400Mhz CL9|2x ASUS STRIX GTX 980|500GB Samsung SSD|27" Samsung SA950 120Hz

Opret svar til indlægget: Asus gtx 970 Strix problemer

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE