Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Warranty void ved ny gfx køler

Af Bruger Aspirant 8x8johan | 17-05-2017 08:28 | 1242 visninger | 10 svar, hop til seneste
Jeg ønsker at udskifte køleren på et AMD Vega grafikkort når det udkommer. Er der nogen der ved hvilke manufactureres der ikke voider din warranty når du fjerner køleren? Det er lidt en jungle, og jeg er med på det altid er bedst at spørge dem selv, så man har det sort på hvidt, hvis det bliver relevant, men det ville være dejligt hvis der var nogen der havde en ca. liste. Mvh johan
--
#1
TheCyberCb
Bruger
17-05-2017 08:54

Rapporter til Admin
EVGA plejer at være rimelige large på dette område, men om der er andre producenter ved jeg faktisk ikke lige.
--
E5 2670,Rampage IV Gene,Kingston 32GB Ram, 2xSamsung 840 Pro 512gb/2x850 Evo 500GB/840 Evo 500GB, Asus Strix GTX970, SilverPower 650W, Apple G5
#3
Ticonderoga
Mega Supporter
17-05-2017 09:12

Rapporter til Admin
#1 EVGA laver ikke AMD kort, kun Nvidia. MSI har før givet lov til det hvis man bare skriver til deres customerservice først
--
#4
TheCyberCb
Bruger
17-05-2017 10:08

Rapporter til Admin
#3 Det var jeg ikke lige klar over :) #2 God liste :D
--
E5 2670,Rampage IV Gene,Kingston 32GB Ram, 2xSamsung 840 Pro 512gb/2x850 Evo 500GB/840 Evo 500GB, Asus Strix GTX970, SilverPower 650W, Apple G5
#5
Chucara
Super Nørd
17-05-2017 12:09

Rapporter til Admin
Er det ikke kun referencekort, det kan betale sig på, eller er det vandkøling? Det var i hvert fald nok værd at vente og se om det overhovedet giver noget først.
--
ASUS Z270 TUF Mk1 | 7700K | GTX 970 | 32GB 3000MHz | Fractal Define R5 | Samsung 960 EVO 1TB | PG279Q | 2xU2715H
#6
JunkStar DeLuxe
Maxi Nørd
17-05-2017 14:54

Rapporter til Admin
#1 Og lige præcis derfor blev mit GTX 1080 et EVGA kort, jeg gider ikke noget baks med garantien bare fordi jeg vil skifte køler...
--
http://www.l0rn.nu[...]
#8
Ilwaz
Guru
17-05-2017 15:34

Rapporter til Admin
#0 Den garanti som firma'et selv stiller, falder bort når du gør det. Men din reklamationsret? Næ, den er sikker. Og er faktisk næsten altid den, man bruger når man skal byttet et kort. #6 Cool, så du indrømmer at du blevet narret til at købe et kort på baggrund af en "feature", som er standard på ethvert grafikkort solgt i Danmark? Interessant.
--
#9
~DoN~
Super Supporter
17-05-2017 16:43

Rapporter til Admin
#8 Men hvis grafikkortet er gået i stykker på grund af varme og du selv har skiftet køleren, så er det ikke særligt svært for forhandleren at bevise det er din skyld, også indenfor de første 6 måneder hvor det er dem der bevisbyrden og specielt efter de 6 måneder hvor det er dig der skal bevise det. Som de skriver på forbrug.dk (her skrevet til forhandlere). Formodningsreglen – de første seks månederOm forbrugerkøb siger loven, at der de første seks måneder er en formodning for, at konstaterede fejl er oprindelige, hvilket vil sige, at de var til stede på leveringstidspunktet. Kunden skal blot bevise, at varen har en fejl. Det er herefter op til den erhvervsdrivende at bevise, at fejlen ikke var til stede ved leveringen, fx fordi det skyldes forkert brug, overlast eller andre uheld.I praksis bør du kun afvise en reklamation, hvis du enten kan bevise, at kunden selv er skyld i at fejlen er opstået, eller at det er åbenbart, at varen er blevet mishandlet eller har været ude for et uheld.Kunden har bevisbyrden – 6-24 månederNår formodningsperioden på seks måneder er udløbet, ligger bevisbyrden hos kunden, men det betyder ikke, at du som sælger kan afvise reklamationen med den begrundelse, at køberen ikke selv kan bevise noget. Sælgeren bør gå aktivt og loyalt ind i en undersøgelse af varen.I praksis bør du kun afvise en reklamation, hvis alt tyder på, at kunden selv er skyld i fejlen, eller varen er meget slidt. Hvis du er i tvivl, bør du undersøge varen.Hvis du uretmæssigt afviser en klage, og din kunde går videre med sagen til fx Forbrugerklagenævnet, kan du miste din ret til at afhjælpe fejlen. Det kan betyde, at kunden kan have ret til at ophæve købet, også selvom der kun er tale om en mindre fejl.
--
#10
8x8johan
Bruger Aspirant
17-05-2017 18:50

Rapporter til Admin
Tak for jeres svar. #2 SUPER nice liste - den må jeg hellere lige gemme. Valget står vist pretty much mellem MSI og XFX, med en lille føring til MSI pga overclocking policy. #6 Er altid lidt ærgerlig over at EVGA ikke laver AMD kort, ville gerne have haft adgang til deres customer service. #8 Det er dog altid fint at have manufacturens accept når man piller ved elektronikken. Når nu jeg ved at jeg skal skifte køleren, kan man lige så godt sikre sig dobbelt - bare for det tilfælde at den ene mulighed frafalder af den ene eller den anden grund. Især når det drejer sig om en grafikkort de penge Vega kommer til at koste. Hvis der viser sig at være coil whine, skal der være alle muligheder for at få et nyt. #9 spændende læsning, og godt at vide
--
#11
Trapper
Gæst
17-05-2017 21:18

Rapporter til Admin
#8 Hvad er det præcist du mener? Reklamations-retten dækker ikke over konstruktive/modificering lavet af bruger på et produkt hvor det efterfølgende går i stykker, hvis et grafikkort f.eks får skiftet sine original køleløsning ud med en anden og efterfølgende brænder af. Dækker en reklamationret ikke over dette med god grund. Hvis man efterfølgende sætter den gamle køleløsning på igen og så fejlmelder den, så er man ikke anden end en ussel svindler. Derfor er det med god at #0 spørger som denne gør. Tror du må sætte dig bedre ind i lovgivning og almindelig pli for sine omgivelser.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Warranty void ved ny gfx køler

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE