Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

MSI, udskiftning af køling = Warrenty Void?

Af Monsterbruger Nicl | 23-05-2017 23:34 | 1383 visninger | 13 svar, hop til seneste
Har kigget lidt rundt på nettet samt skrevet til msis support uden held. Har været så heldig og kunne få en EKWB til mit kort men skal slå til indenfor kort tid så ville lige høre om folk her inde ved om man bryder garantien hos MSI? Kan intet finde fra efter 2013 ang det kun gamle opslag og sådan nogen ting ændre sig ofte. Læste der at så længe kortet ikke var gået i stykker på grund af man tog køleren af og original køler var der så var det fint men det var fra 2012 med AMD kort. Vil lige være sikker inden jeg måske bryder garantien på noget dyrt legetøj :-)
--
#1
NiceRag
Mega Supporter
24-05-2017 00:23

Rapporter til Admin
Er det fordi du ikke vil have hjælp at du ikke fortæller os hvilket msi produkt vi snakker om? Jeg antager du mener et gfx kort? men hvilket? De fleste har frit tilgængelige skruer? og så plejer de da (det har strømforsyninger fx) et mærke hvor der står "warranty void if removed" alternativt kan du det vel finde det i deres manual eller "warranty info" folder der fulgte med produktet Mindes da, at det er blevet mere normalt at folk piller køleren af - af forskellige årsager. Dermed har nogen producenter valgt at ikke lade din garanti bortfalde af den grund. men tjek din manual dims
--
#2
Nicl
Monsterbruger
24-05-2017 00:27

Rapporter til Admin
#1 Den er sat under "Grafikkort" og jeg skriver kortet 2 steder så burde være til og se det grafikkort :-) Og 1080ti, men MSI har samme garanti og service på alle deres kort uanset model. Og der står intet i deres manual, intet på deres hjemmeside. Der to klistermærker med "Void if removed" men det har der været på alle grafikkort jeg har ejet, og kun to producenter har sagt de ikke lavede produktet hvis de var fjernet hvor resten sagde de skulle fyre dem på af eller anden grund med nogen regler i kina og sådan. Eneste jeg har kunne finde et opslag fra mellem 2009 til 2013 med MSI supporter der siger at de måske bryder garantien, og nogen siger så længe kortet ikke har fysiske spor / fejl så garantien fin. Men det et par år gammelt og ved at i 2014 kom der nye krav og der kan jeg intet info finde om, deres support gider ikke svare. Skrev ind da jeg købte kortet, og fcomputer siger "Måske, måske ikke spørg producenten". Så er pænt lost. Eneste håb er og være heldig og finde en her inde fra der har haft en RMA med de klistermærker fjernet.
--
#3
NiceRag
Mega Supporter
24-05-2017 00:32

Rapporter til Admin
"Unauthorized changes of non MSI parts, modifications or alterations , parts removal in or to the products" Det står under deres garanti så må vi vel næsten antage at køleren er en "MSI" part og dermed ikke er inkluderet elles ring til dem... DenmarkService Center InfoCare Consumer Service AB Address: Arabygatan 9, 352 46 Växjö, Sweden TEL: +46 470 70 54 00 Website: http://www.infocare.com[...] Hotline Service Time for Nordic Hotline(we provide only English hotline service): 8:00AM till 16:00PM from Monday to Friday.(National holidays exception). You can call the following phone number to get service for different countries. You can also reach us via email: [email protected] Toll-Free Number: 80253157 Toll free Number, basically you are calling us for free Regular, local Number: you need to pay base on your phone operator rates for local calls.
--
#4
Nicl
Monsterbruger
24-05-2017 00:34

Rapporter til Admin
#3 Underligt der så står en hel masse forskellige ting hist og her, men det står også på XFX hjemmeside og har for godt og vel 5 uger siden retuneret et i stykker Grafikkort til dem med brud på alle klistermærker det lavede de uden at stille spørgesmål hmm. Og kan ikke lige pt ringe til dem, har haft prøvet når jeg ringer til deres svenske og deres toll free siger den bare en dyb "beeep" og har læst at det fordi mit teleselskab har blockeret for det eller sådan noget.
--
Sidst redigeret 24-05-2017 00:35
#5
Nicl
Monsterbruger
24-05-2017 00:38

Rapporter til Admin
Må prøve og ringe igennem skype til dem senere, ser ud til de virker med toll free nummer.
--
#6
BabaMac
Mega Nørd
24-05-2017 07:27

Rapporter til Admin
Infocare har intet at gøre med løsdele fra Msi, men alene service på deres bærbare og stationære... de kan derfor ikke svare på dit spørgsmål. Skriv evt til Msi på Facebook, der har jeg tidligere ser at de har svaret at garantien kun frafalder hvis kortet er gået i stykker på grund af kølerskiftet, men ved ikke om det fortsat er deres politik...
--
I7-6800K/Noctua Nh-D15S/Gigabyte X99-UD3/4x4gb Kingston DDR4/1tb 850 EVO/Gigabyte gtx1080 G1 gaming/Evga 750G2
#7
Nicl
Monsterbruger
24-05-2017 12:10

Rapporter til Admin
Har nu haft ringet til dem på 1-626-271-1004. De siger "Måske", ikke meget info de gav. Man må vel tage chancen, tror det et svar der forskelligt fra pr person til person.
--
#8
LaZyMann
Monster Supporter
24-05-2017 12:14

Rapporter til Admin
Du mister måske din garanti, men du har stadig din reklamtionsret hos forhandleren det er købt hos
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#9
ShamblerDK
Nørd Aspirant
24-05-2017 12:36

Rapporter til Admin
Man kunne jo bare fjerne alle spor af, at klistermærkerne nogensinde har været påsat. På den måde ser det ikke ud, som om noget er brudt. Jeg har hørt, fra pålidelig kilde, det skulle være meget effektivt. Men det vil jeg overlade til personer med en mere blakket moral.
--
ASUS Maximus VI Extreme, Intel Core i7-4770k 3,5GHz, Corsair Vengeance 2x8GB DDR3 1600MHz, Asus Geforce GTX690. Nu med 60/60Mbit FIBER!
#10
Nicl
Monsterbruger
24-05-2017 12:39

Rapporter til Admin
#8 Dem jeg har købt det ved sender varen direkte til MSI på deres regning ved RMA sag :-) Så ja. #9 De kan se i deres system der klistermærker på :-)
--
#11
Seriqst
Bruger Aspirant
24-05-2017 13:18

Rapporter til Admin
Mit svar fra MSI angående 1080 ti. "Dear Brian, Normally if you remove the stock cooler you would indeed loose warranty. Therefor i recommend keeping the original cooler after you have placed the waterblock. In case your card breaks down, place back the original cooler before sending it in. Next to that, MSI has launched and will soon have available the GTX 1080 Ti Sea HAWK EK X. Would it not be worth waiting for that model? https://www.msi.com[...] Kind regards,"
--
#12
Ilwaz
Guru
24-05-2017 16:24

Rapporter til Admin
#0 Det er ragende ligegyldigt om den bryder garantien. Da du har reklamations retten, som gælder i 2 år og nej, den bliver ikke brudt af at du skifter køler.
--
#13
Nicl
Monsterbruger
24-05-2017 23:15

Rapporter til Admin
Nu har jeg så fået nyt svar igennem deres support, så længe man bruger et EK produkt og ikke Aplhacool eller andet så min garanti med mere 100% i orden da de har teamed up med EK. Fandt også ud af at de giver en 10% discount på nogen vandblocke der inde. Så ser godt ud :D
--

Opret svar til indlægget: MSI, udskiftning af køling = Warrenty Void?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE