Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

1080 gigabyte waterforce - larm fra pumpen

Af Monsterbruger Hauro | 03-05-2018 20:06 | 1919 visninger | 27 svar, hop til seneste
Hey :) Har anskaffet mit et 1080 waterforce fra Gigabyte men har bemærket at den larmer ret meget under load - lidt som en gammel harddisk der virkelig er på arbejde. Har prøvet at fange det, i en video som i kan se/hører her: https://drive.google.com[...] Hvad ville i gøre i sådan en situation? Leve med det, eller prøve at RMA det?
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 970 G1 | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
#1
JohnnyGogo
Semi Supporter
03-05-2018 20:12

Rapporter til Admin
er der slet ikke nogen blæser på kortet? Ligesom på EVGA, og MSI's vandkølede modeller? I så fald giver det jo meget god mening at pumpen kommer på overarbejde for at holde kortet køligt.. :)
--
7700K, MSI Z270I, Cryorig H7, 16GB Trident Z @ 3200mhz, 1080 Sea Hawk, 480GB SDD, SF600, Nano S, 32" Curved QHD @ 144hz
#2
Hauro
Monsterbruger
03-05-2018 20:25

Rapporter til Admin
Der er ingen blæsere - kun en 120mm vandkøber inklusiv en fan, på radiatoren :).. Syntes bare den lyder voldsom - og det er første gang jeg selv har en 120 mm vandkøler (og vandkøler på min GPU) på noget, så er lidt intra i hvad folk eventuelt selv har oplevet med noget i samme stil :D
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 970 G1 | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
--
Sidst redigeret 03-05-2018 20:26
#3
Hauro
Monsterbruger
04-05-2018 15:13

Rapporter til Admin
Slet ingen der har prøvet noget af samme stil :/?
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 1080 waterforce | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
#4
JohnnyGogo
Semi Supporter
04-05-2018 16:35

Rapporter til Admin
#2 godt nok også et lidt mærkeligt design så - uden blæser til vram hvor varmt bliver kortet? #3 har både haft et 970 Hybrid fra EVGA, et 1080 Strix med Kraken g12/Corsair H75, og har nu et 1080 Seahawk - alle er vandkølede kort. Har aldrig hørt/set noget lignende. Havde uden tvivl sendt det til RMA, og nægtet at tage imod det hvis det ikke blev fikset..
--
7700K, MSI Z270I, Cryorig H7, 16GB Trident Z @ 3200mhz, 1TB Intel M.2, 1080 Sea Hawk, SF600, Nano S, 32" Curved QHD @ 144hz
--
Sidst redigeret 04-05-2018 16:35
#5
Hauro
Monsterbruger
04-05-2018 16:40

Rapporter til Admin
#4 - Syntes også selv det virker ekstremt kun med en vandkøler - den er dog designet til at "pladen" dækker over varm - men lyden er til at blive idiot af :( Temps ligger faktisk ret godt; Idle: 29 Load: 60-65 Jeg har oprettet en sag direkte ved gigabyte, og sendt filmene med - nu må vi se hvad de siger til det :) *https://www.gigabyte.com[...] det er det her kort BTW :)
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 1080 waterforce | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
#6
JohnnyGogo
Semi Supporter
04-05-2018 20:00

Rapporter til Admin
#5 det burde jo i princippet være nok, og ud fra sådan som det er sat sammen(med kobberplate som også dækker vram), kombineret med de temps du får - er det jo tydeligvis tilstrækkeligt :) kan fortælle mit 1080 seahawk ligger også ca deromkring(60-65c), og det har luft(har dog turbinen indstillet på minimum rpm) + vand: https://www.msi.com[...] var det ikke muligt at køre en RMA sag der hvor kortet er købt? eller har det udlevet sin reklamationstid? :)
--
7700K, MSI Z270I, Cryorig H7, 16GB Trident Z @ 3200mhz, 1TB Intel M.2, 1080 Sea Hawk, SF600, Nano S, 32" Curved QHD @ 144hz
#7
Ilwaz
Guru
04-05-2018 20:18

Rapporter til Admin
#0 RMA det hos forhandleren(Fuck Gigabyte RMA, det er ligeså forfærdlig som Asus). Pumpe støj er gyldig grundlag for RMA, så afsted med det. Også køb et luft kølet kort, så du ikke skal tænke på det.
--
Grafikkort oraklet!
#8
Hauro
Monsterbruger
04-05-2018 22:53

Rapporter til Admin
Er desvære ikke længere i besiddelse af kvitteringen desvære - så bliver nødt til at prøve mig igennem Gigabyte support som en RMA sag- som har en svar tid pr. besked på 3-7 arbejdsdage -_-... Ved dog kortet er købt ved Proshop, men de yder kun to års reklamation, hvilket sælger siger kortet ældre end anyway :/ #7 - har du prøvet at køre en RMA sag direkte til Gigabyte - i så fald hvordan gik det? Har læst om dem på nettet, og som du skriver er største delen af dem der har været igennem det meget utilfredse :/
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 1080 waterforce | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
#9
Shtennek
Giga Nørd
05-05-2018 00:12

Rapporter til Admin
Lyder som om der er luftbobler i/omkring propellen i pumpen :-)
--
MacBook Pro Retina 13" - iPhone 8 Plus - Apple Tv 4
#10
Hauro
Monsterbruger
05-05-2018 01:08

Rapporter til Admin
Har haft den ude, og "ryste" den stille og roligt - ingen held :/ Tænker også de vil gå væk efter et pr. dage - har haft kortet som 2nd user i lidt over en uge hvor det bare er det samme :(
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 1080 waterforce | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
#11
Ilwaz
Guru
05-05-2018 03:38

Rapporter til Admin
#8 Nej, jeg valgte at RMA hos forhandler for lige netop ikke at skulle deal med dem. Da min egen efterforskning tydet på det samme. Da jeg skulle ram mit gigabyte 7970.
--
Grafikkort oraklet!
#12
Hauro
Monsterbruger
07-05-2018 17:44

Rapporter til Admin
Jeg har lige fået svar fra Gigabyte angående en eventuel RMA sag hvori de skriver følgende; Dear *******, Thanks for your information and videos. It seems like something wrong with the hardware. The product needs further examination to determine the problem. Meanwhile, because we can hardly define the root cause without looking at the platform, we suggest you to contact your supplier (where you bought the product) and see if they could help you do the further examination. Notice: The warranty terms are dependent on your sale of contract and are what ever your supplier sold you. Please contact your supplier and they shall follow a standard RMA procedure and send the board to the local distributor for RMA service for you.Regards, GIGABYTE Vil det sige at jeg kun har to års standard reklamation igennem proshop, og ikke de tre år (fire hvis man registrere sig på deres side) gigabyte reklamere med? Håber nogen kan være hjælpe mig med at tyde det ^^
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 1080 waterforce | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
#13
tolagarf
Super Supporter
07-05-2018 18:13

Rapporter til Admin
#12: Fabriks garanti er typisk noget, som gælder efter de 2 års reklamationsret dog med visse undtagelser. Feks. hjælper EVGA gerne kunder, som har købt deres udstyr hos en forhandler indenfor de første 2 år, men det gør Gigabyte typisk ikke hvad jeg læst mig til. Jeg forstår dog ikke hvordan du kan miste kvitteringen, sikker på du ikke har den liggende i din email et sted, ellers må du da kunne huske hvor du har købt det, og de kan hjælpe dig med at finde frem til det
--
#14
Hauro
Monsterbruger
07-05-2018 18:46

Rapporter til Admin
Det er købt brugt, og proshop gemmer ikke kvitteringerne efter 2 år (siger sælger - han har svunget dem en mail). Så tænker mit bedste bud er at bede gigabyte om at køre en RMA sag gennem serienummer og se hvad der sker :)..
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 1080 waterforce | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
#15
tolagarf
Super Supporter
07-05-2018 19:00

Rapporter til Admin
#14: Tvivler på Gigabyte godtager det, da fabriks garanti kun gælder for original ejer, så medmindre du har nævnt du har købt det af en anden, er dine chancer små vil jeg mene. Men hvis du lige har købt det, så bør du tage det op med sælgeren at han/hun har muligvis solgt dig et semi defekt produkt (nu kan jeg så ikke vide om det virkeligt er det, eller alle de Gigabyte kort larmer lige så meget)
--
#16
Hauro
Monsterbruger
07-05-2018 20:08

Rapporter til Admin
Dobblet post*
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 1080 waterforce | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
--
Sidst redigeret 07-05-2018 20:09
#17
BabaMac
Giga Nørd
07-05-2018 20:27

Rapporter til Admin
#14 Så er sælger fuld af løgn, har lige tjekket min egen konto hos Proshop, og der kan jeg finde kvitteringer tilbage fra 2011 hvor jeg handler hos dem første gang :)
--
Sidst redigeret 07-05-2018 20:27
#18
tolagarf
Super Supporter
07-05-2018 20:30

Rapporter til Admin
#17: Jeg har selv tjekket, og du kan kun hente .pdf faktura de sidste to år tilbage. Jeg har også ordre liste helt tilbage til 2009, men der står kun ordre nr. Tvivler på det kan bruges, som en kvittering. #14: Der er dog noget der ikke helt stemmer overens, da GTX 1080 blev udgivet efter d.9 maj 2016, og custom modellerne kom en del tid senere. Der må altså stadig være et par måneders reklamation på det, så bare få fat i sælgeren og bed om tjekke hans Proshop konto igen.
--
Sidst redigeret 07-05-2018 20:33
#19
Hauro
Monsterbruger
07-05-2018 21:42

Rapporter til Admin
Tror ikke han er interesseret i at gøre mere ved det - jeg må prøve mig med gigabyte og se hvad der sker - ret øv at have brugt så mange penge og så få et halvt defekt kort. Men udover larmen fungere det fint. Jeg holder tråden her opdateret så hvis andre får eventuelle problemer kan se fremgangsmåden her :) Tak for alle jeres inputs gutter!
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 1080 waterforce | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
#20
BabaMac
Giga Nørd
08-05-2018 06:40

Rapporter til Admin
#18 Mærkeligt, synes jeg kunne åbne dem fra 2011/2012 også, men må tjekke når jeg er hjemme i aften.
--
#21
Hauro
Monsterbruger
09-05-2018 11:24

Rapporter til Admin
Update: Har snakket med proshop og de siger at jeg kan lave en RMA gennem dem hvis jeg kan få fat i hans kundenummer og ordrenummer - har prøvet at skrive til ham, igen og håber på han svare :) Gigabyte er ekstremt tunge i røven - har en ticket kørende på 5 dag, og det tager det cirka hver gang - så HÅBER på at sælger kan give mig de oplysninger :)
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 1080 waterforce | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
#22
tolagarf
Super Supporter
09-05-2018 11:27

Rapporter til Admin
#21: Håber da du finder en løsning. Godt nok nederen at skulle leve med den larm. Er dog lidt nysgerrig i at høre, hvem du har købt det af? Er det en bruger herinde eller hwt.dk måske? I sådan et tilfælde ville jeg skrive et review black/white liste om brugeren
--
#23
Hauro
Monsterbruger
09-05-2018 12:32

Rapporter til Admin
#22 - det er en bruger på facebook - var ude ved ham og hente den :)... Har lige fået svar fra gigabyte btw: Dear ******* Thanks for contact us again. From your product serial number, your product was NOT sold / distributed by our local distributors. Please understand that we do NOT have global warranty and warranty terms depend on your sale of contract and are what ever your original purchase retailer (supplier) sold you. If your supplier is closed, we will forward your mail to the relevant department and see if we could provide special service to arrange Europe RMA service center. Please note the terms we need to let you know in advance because the case will only be proceed under the following terms: 1. you are responsible for to-and-from freight charge to our Europe service center 2. the item will only be repaired if it is not human made error and repairable. 3. if the damage is not cover by warranty or not repairable, service center will return the device as it is (without repair). If you agree, please contact us again and let us know. Regards, GIGABYTE Er mest begyndt at ty til at sælger har taget mig ved næsen - som tidligere beskrevet kan kortet ikke være ældre end 2 år - det er produceret i uge 33 i 2016 - altså august. Det vil sige det først runder 2 år til august i år, og det derfor stadig burde være muligt at finde en kvittering på proshop. Nu skriver gigabyte så at det ikke er solgt til deres forhandlere, og det tænker jeg proshop er - så hvordan han lige har fået fat i kortet er mig en gåde -_- Så min eneste option er at sende det til gigabyte, og MÅSKE få fikset fejlen, eller betale 2 gange fragt og undværer mit grafikkort i 1-2 måneder. Venter stadig lige og ser om han fremskaffe et ordrenummer samt kundenummer ved proshop - hvis han kan det, ryger det den vej igennem RMA :)
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 1080 waterforce | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-
--
Sidst redigeret 09-05-2018 12:34
#24
h3mp
Nørd Aspirant
09-05-2018 13:07

Rapporter til Admin
#23 Der er også det alternativ, at du køber en morpheus 2 eller arctic accellero something 3 køler og smider på kortet og kalder det for en dag. Ja det er surt, men det godt nok meget bøvl :(
--
--
#25
exzos
Megabruger
09-05-2018 13:23

Rapporter til Admin
Sikke en dårlig service. Var det mig havde jeg helt sikkert købt en anden køler, fremfor at bruge de samme penge på og sende det til gigabyte. Enten noget som overstående er inde på: accellero eller nzxt g12 + en vandkøling hvis det er vand du vil have på.
--
i5-8600k 5Ghz @ 1.18V :D
#26
EXIA
Semi Nørd
09-05-2018 14:30

Rapporter til Admin
Har du husket at skrive til Gigabyte Europe RMA support ? ud fra #23 lyder det som global support du har haft fat i ? https://www.gigabyte.com[...]
--
PC1- Ci7 [email protected]|GTX 1080Ti SLi|MSI X99S|32GB] PC2- Ci7 [email protected]|GTX 1080 SC SLi|MSI X99S|32GB] PC3- R7 [email protected]|GTX 1070Ti|B350 ITX|16GB]
#27
Hauro
Monsterbruger
11-05-2018 19:22

Rapporter til Admin
Det skulle gerne være "all around" jeg har henvendt mig til - det er den her side: https://esupport.gigabyte.com[...] UPDATE: Sælger har stadig ikke fundet ordrenummer og kundenummer efter jeg har skrevet til ham 4-5 gange - tror det er lost case -_-
--
-= Intel i5 6600k (3.5 GHZ) - H100i | gigabyte 1080 waterforce | Gigabyte z170x G7 | 2x4 corsair LPX 2400 mhz =-

Opret svar til indlægget: 1080 gigabyte waterforce - larm fra pumpen

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE