Ingen forskel. Tag det billigste.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ingen forskel, tag det du syntes ser bedst ud hvis du har råd til det
--
Specs:
I7-6700k (4,6GHz) | Asus Z170 pro gaming
32GB 2133mhz DDR4 ram | Samsung EVO 850 500GB
Nvidia GTX 1080TI Founders Edition | BenQ XL2430
Ja ingen forskel rigtigt. Vælg det som du synes er pænest eller f.eks. hvis du har et Asus bundkort så køb Asus kortet og omvendt. Det vil nok være de kriterier jeg ville vælge udfra når det dybe set ikke betyder noget i praksis.
--
4770K @ 4.5 ghz | 16 gb 1866 mhz | Asus Strix 1070 TI | Gigabyte Z87 | Noctua U12-S | Corsair 400Q | 3 x 250 GB SSD | 650W Antec |
Efter mine egne erfaringer ville jeg ikke vælge ud fra bedste performance, eller besparelse. Ville vælge ud fra bedste kundeservice.. og der kan MSI på _INGEN_ måder følge med ASUS
Det er lidt ligesom 2 ens I7 CPU'er som har forskellige (anstændige) køleløsninger. Samme chip/potentiale - men kølingen/udseendet/efterspørgslen påvirker ofte prisen
--
Hold da kæft en pris. Hvad skal du spille med det?
--
.
#4 Ye, men da vi er i Danmark, så kan du bare gå til forhandleren istedetfor producenten.
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
#6 touché.. kan du så også lige afklare om man kan benytte sig af de 3 års producent garanti - når de 2 års reklamationsret er udløbet? Altså igennem forhandleren??
Bare lige en tanke der slog mig..
Eneste grund til jeg ved MSI kundeservice suger er fordi jeg var så uheldig at få et B2B kort i gave der var købt i Tyskland(og blev RMA'et 3 gange hos forhandleren før jeg fik det som "nyt") - til sidst syns jeg at det var et forsøg værd at tage kontakt direkte til MSI - var som at kommunikere med en robot
--
Sidst redigeret 20-10-2018 19:00
Det bliver msi der vinder. Prisen er lavere den er clocked højere out of box.
Nu ved jeg ikke hvor meget man skal lægge i test, men i den her ligger msi ret lunt i svinget:
https://youtu.be[...]
Asus har rigtig nok en helt fantastisk service, men nu køber jeg kortet hos dk forhandlet og forhåbentligt er der da heller ikke noget galt :)
--
#7 Kan man ikke, da det er producenten som har stillet garantien, og ikke forhandleren.
Der er dog nogen forhandlere som gerne kører "sagen" for dig.
Det tilbød Komplett mig for nogen år siden(Efter de vel og mærkede fyrede Toffo, og rykkede hele RMA til Norge).
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
--
Sidst redigeret 20-10-2018 20:43
Gigabytes er også helt iorden!
Husk det skal være deres Gaming Oc og ikke windforce Oc.
yder ligesågodt som de andre stort set.
køler skide godt! de har gjort noget med deres 3 fans ihvertfald.
https://www.gigabyte.com[...]
stilrent design og kun 28cm.
Perfekt til carbide 400 serie hvis du skal have en 360 radiator i.
Bare Mid tower i det hele taget er den perfekt til.
--
i7-8086K (Corsair H150i Pro)
Gigabyte RTX 2080 ti Gaming Oc 11Gb
Rog Maximus x Hero Z370
2x G.skill 3200mhz 16Gb 14Cl = 32 GB
--
Sidst redigeret 20-10-2018 21:38
JohnnyGOGO
MSI og ASUS har samme dårlige Support så ved ikke hvad dit problem er....
og til OP
tag et Zotac de har de bedste out of the box kort
--
Det er ligegyldigt hvad den står til at yde out of box.
Normal Mhz er det du mindst får, hvis du har dårlig cirkulation i dit kabinet og det andet er hvad de forventer at den burde kunne.
Men alle kort booster altid over dette.
Det handler mest om hvor højt at producenten har sat kortets TDP og hvor effektiv en køleløsning at kortet har.
Mit 1080 Strix booster selv op over den opførte boost Mhz men hopper lidt op og ned pga TDP begrænsning.
Nu har jeg via ASUS' eget program sat TDP til 120% og nu ligger den ret stabilt på 1974Mhz.
Det er da 150Mhz mere end der står opgivet på ASUS' hjemmeside og jeg ved at de fleste melder om problemer med at komme over 2050Mhz, så jeg er ganske tilfreds.
Om den ene producent står til at booste 23Mhz højere end den anden, betyder ikke en skid.
Vælg ud fra kundeservice.
Det er den eneste måde på at presse de dårlige producenter til at blive bedre.
Og ja, det kan mehet vel have været en cahtbot, som man ender med tale med, hvis eneste formål er at kører kunden rundt i cirkel.
Sådan gjorde "One Plus" med kunderne, for nogle år siden.
Jeg køber derfor aldrig en One Plus mobil igen.
--
Asrock Z370 Extreme4
I5-8600K, med ID Cooling 240mm
G.Skill Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus GTX 1080 Strix A8G
#12 flot formuleret - at du har den erfaring er da trist. Men mine erfaringer med de 2 er desværre anderledes - tro det eller lad vær.
ASUS har flere gange været hurtige til at svare, ombyttet uden for garantien + været nemme at kontakte
MSI er top besværlige at kontakte, er en evighed om at svare + de er lige så snaksaglige/samarbejdsvillige som robotter
Kundeservicen man modtager er nogle gange et resultat af man selv har en dårlig dag, eller kundeservicemedarbejderen måske har det - og ud fra den måde du formulerer dig til mig på - kan jeg SAGTENS forstå at du har modtaget lige dårlig service fra dem begge :P
--
Sidst redigeret 21-10-2018 14:09