1 måned er en god tommelfinger regel.
- Jeg har fået alle pengene tilbage flere gange, efter den rums tid :)
--
Kommer an på producent og hvis du mener RMA, altså reparation, så kan det tage længere tid.. Men det varierer meget fra producent til producent.
Til #1 jeg tror du mener fortrydelsesret, ikke reklamation.
--
#2
https://taenk.dk[...]
Rimelig tid, synes jeg at 30 dage er lang tid og ja det er RMA
mvh
Hans
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det kommer an på fejlen på produktet. Hvis der er tale om en kompliceret fejl, kan den rimelige tid være længere. Hvis man eksempelvis siger 20 arbejdsdage er rimelig tid for det meste, kan man sige 25-30 arbejdsdage for mere komplicerede fejl, hvor det er svært at reproducere fejlen.
Men 30 arbejdsdage er også lige op over uanset fejlen synes jeg. Men det er jo op til styrelsen at vurdere. Tager man sagen videre, så skal man jo forvente uger, hvis ikke måneder, i behandlingstid alligevel...
--
- Indsæt signatur -
Husk nu 30 arbejdsdage ;) det er altså 6 uger
--
Der er netop op til løs definition hvad rimelig tid betyder, som udgangspunkt 2 uger, men så mange faktorer kan veje ind og trække det ud og det er stadig "rimelig". Sidste RMA jeg havde sendte jeg email afsted ved 3 uge for at forhøre om forløbet, igen ved 4 uge. Over en måned, så er "rimelig" temmelig udvasket og kan ikke bruges mere medmindre der ligger god årsag derfor.
--
#5 - I know. Jeg skriver altid arbejdsdage. Når man begynder at brokke sig efter 20 dage (4 uger) så skal man rykke leverandøren gang på gang, og så er man hurtigt oppe på 30 dage (6 uger) før man kan blande styrelsen ind i det :P
--
- Indsæt signatur -
#0 Kommer an på om du har sendt det til producent eller forhandler.
Producent så det helt fair, men en igennem en forhandler? Så burde det være klaret indenfor 14 dage(Medmindre de venter på en del, som forresten er vores standard undskyldning).
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
#8 forhandler
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #8
Syntes da tingene går hurtigere ved at sende direkte til producent, i stedet for at sende til forhandler.. Da forhandlerne alligevel bare sender videre til producenten, så kan man da lige så godt springe det mellemled over og spare lidt tid.
Specielt når det er et grafikkort, det reparer forhandleren ikke selv, så der er ikke noget med at de skal vente på reservedele osv..
--
i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q
#6
6 (uger) x 7 (dage) = 42 = 1 månede?
14 dage 3 uger max, kommer dog an på hvad det er og om det høj sæsson for rma f.eks efter en uge med meget salg (black friday,jul eller en specielt event)
--
Sidst redigeret 01-04-2019 13:43
#10
Du risikerer dog at fucke dig selv ved at gå udenom din reklamationsret, og gøre brug af evt. fabriks/producent garanti på den måde.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#11 hvor får du 6 uger fra?
--
#13
Fra #5
--
Sidst redigeret 01-04-2019 14:09
#14 hvorfor svarer du det til mig?
--
enhver der har givet dig en eaxac tid her blot vidergivet dig i gaet elelr en regle de har fra et sted der intet har med lovgivning at goere.
lovne siger rimelig tid og intet andet. som #4 og #6 komemr ind paa er det pga alle faktore skal tages in i betregning.
- Hvor vigtigt er produktet.
- hvor komplicret er produktet.
- hvor stor en fejl er der tale om
- Hvor dyrt er det blot at ombytte kontrat at reperare.
- hvor lang tid ar du haft produktet
- hvad er kotyme ( kotyme spiler stort in i koebeloven)
Personlgit da styrede et lille service/varksted for en IT kaede saa hvaar ting vi ikke kunen fikse inhouse typisk omkring 2 ugers tid ( bemaerk typisk)
inhouse ting var typisk 2-3 dage
#10
frohandler har det lovmaessige ansvar over for dig
producentent har ikke.
Hvis du sender til producentern og de giver dig en nu. saa rent lovlige har forhandler ikke laengere ansvar for det nye produkt, da det ikke laenger er koebt hos forhandlere.
saa derfor altid gaa til forhandler.
fortaeller de dig at du skal gaa til producent er det dig fint i det insendelse nu er under forrhandlere guide/asnvar
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #17 okay, jeg kunne nemlig ikke forstå hvad du prøvede at sige.
--