Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Reklamation efter 26 timer?

Af Giga Supporter LARMY85 | 10-09-2021 20:35 | 1407 visninger | 13 svar, hop til seneste
G'aften :-) Fruen købte igår en Sage espressomaskine med indbygget kværn (jeg hentede den ved kl. 19 igår). Nu har vi konstateret at det ikke er muligt at indstille på kværnen for at male kaffen grovere eller finere. Vi har prøvet at følge nogle videoer på Youtube uden held og vi kan se, at kværnen ikke ændrer indstilling når vi drejer på hjulet til at ændre på kornstørrelsen. Mit spørgsmål er om jeg mon kan bede om en ombytning når maskinen lige er købt eller om vi mon er tvunget til at vente de 3 uger mens El-Giganten prøver at reparere fejlen? Jeg ved godt, at det nok kun er El-Giganten som kan svare på dette, men det kunne være rart med et prej om hvordan vi er stillede når maskinen kun er købt for 26 timer siden :-P På forhånd mange tak!
--
I am not a bot .-. .- - ... 01110000 01101001 01100101

--
Sidst redigeret 10-09-2021 20:36
#1
JesperZ
Semi Supporter
10-09-2021 20:42

Rapporter til Admin
Mener normalt har man krav på pengene tilbage eller ombytning efter 3 forsøg på at reparere den samme fejl indenfor garantien. Men det betyder selvfølgelig ikke at man ikke kan spørge dem :)
--
#2
ToFFo
Guru
10-09-2021 20:44

Rapporter til Admin
Mjo, det kommer an på hvordan du drejer den.Jeg mener bestemt de har fortrydelsesret i elgiganten, også selvom du køber i butikken. Den kan du jo bruge, da varen ikke lever op til dine forventninger, idet du ikke kan vælge hvor groft kaffen skal kværnes. Så står det dig frit for at købe samme vare en gang til, når du har fået pengene tilbage. I den situation er det i Elgigantens interesse at ombytte varen med det samme. Du er glad, og de beholder salget. Det skal de nok gå med til. Alternativet er jo du bare siger du ikke gider have den, får dine penge tilbage og handler andetsteds. #1 - Det er 3 forsøg hvis det er 3 forskellige fejl uden relation til hinanden, på reklamationsretten du tænker på. Man har (som udgangspunkt) 1 forsøg til at reparere en fejl. Hvis samme fejl opstår igen kan kunden,(igen, som udgangspunkt), kræve enten en ombytning eller pengene tilbage.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-09-2021 20:45
#3
gram
Junior Supporter
10-09-2021 20:46

Rapporter til Admin
Husk du kun kan indstille på den, imens den kværner (kunne jeg ihvertfald kun, da jeg engang havde en)
--
#4
Helmer
Monster Supporter
10-09-2021 20:47

Rapporter til Admin
Altså Sage har selv doa-politik, så hvis Elgiganten IKKE vil ombytte, så kaldes det vidst bare ekstrem dårlig service :) https://www.sageappliances.com[...]
--
#5
LARMY85
Giga Supporter
10-09-2021 20:47

Rapporter til Admin
Tak for svar #1+2 :-) Min primære anke ved bare at returnere den er, at en anden potentielt kommer til at stå med aben senere hen :-[ Det er mit håb, at jeg kan snakke med dem om det og så vil de ombytte til en anden model og forhåbentlig sende den defekte retur til Sage. Men det er måske for optimistisk af mig hehe Jeg mangler nu heller ikke at lade dem få 3x3 uger på at forsøge at raparere :-P #3. Yes god pointe - den fangede vi godt og har testet men uden held. #4. OK nice - tak for tippet :-D
--
I am not a bot .-. .- - ... 01110000 01101001 01100101
--
Sidst redigeret 10-09-2021 20:49
#6
ToFFo
Guru
10-09-2021 20:49

Rapporter til Admin
#5 - Tal med dem om det. Forklar situationen. Elgiganten sælger ikke en defekt maskine videre. Så skal de bare bøvle med samme situation igen, og så har det bare kostet dem endnu mere tid og besvær. Den tror jeg sagtens de kan regne ud. Tag ned i butikken, forklar situationen, og opdater gerne herinde, når Elgigantens medarbejdere har ombyttet maskinen med et smil. Jeg kan naturligvis ikke tale for alle Elgiganten butikker, men generelt synes jeg de er virkelig flinke til ombytninger ved defekter/mangler.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-09-2021 20:49
#7
LARMY85
Giga Supporter
10-09-2021 20:49

Rapporter til Admin
#6. God pointe, tak :-) Jeg skal nok give en update imorgen.
--
I am not a bot .-. .- - ... 01110000 01101001 01100101
#8
gram
Junior Supporter
10-09-2021 20:50

Rapporter til Admin
#5 okay. Generalt er kværnen elendig i deres maskiner
--
#9
LARMY85
Giga Supporter
10-09-2021 20:54

Rapporter til Admin
#8. Det er jeg også nervøs for :-P Vi har en anden kværn fra OBH og den fungerer fint med maskinen.
--
I am not a bot .-. .- - ... 01110000 01101001 01100101
#10
ToFFo
Guru
10-09-2021 21:54

Rapporter til Admin
Jeg har sådan en her: https://www.elgiganten.dk[...] 5-6 år gammel tror jeg den er efterhånden. Der har aldrig været problemer med den. Hvis du skal have en simpel kaffemaskine der ikke kræver noget vedligehold, så er den ganske glimrende. Altså den larmer, men det er klart når den kværner bønner og sådan. Den får min anbefaling i hvert fald.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-09-2021 21:57
#11
LARMY85
Giga Supporter
11-09-2021 20:00

Rapporter til Admin
#10. Tak for forslaget - den er givet videre til fruen :-) OPDATERING: El-Giganten ombyttede til en ny maskine uden at jeg skulle sige noget. Det var en rigtig rar løsning :-) Tak for jeres input allesammen! :-D
--
I am not a bot .-. .- - ... 01110000 01101001 01100101
#12
ToFFo
Guru
11-09-2021 21:48

Rapporter til Admin
#11 - Awesome og som forudsagt :D Håber den lever op til forventningerne, og godt det endte som forventet. Jeg foretrækker at købe store/dyre elektronik produkter i Elgiganten, de er sgu så flinke (i den jeg handler i normalt). Meeen deres TV montører trænger sgu til et kursus. Og et vaterpas der er længere end 30cm!
--
- Indsæt signatur -
#13
LARMY85
Giga Supporter
11-09-2021 22:47

Rapporter til Admin
#12. Ja det var en happy ending og den nye maskine virker heldigvis som den skal! Jeg har (7-9-13) ikke haft de store RMA-oplevelser med diverse butikker men heldigvis endte det godt. For snart mange år siden havde jeg en kedelig omgang med El-Giganten og RROD på en Xbox360 - de havde den minimum inde 3 gange hvor det hver gang tog 3-4 uger og jeg selv var nødt til at følge op hver gang. Det endte med at de meget modvilligt betalte mig pengene retur - det var en pænt træls omgang :-P Det værste var at en ven efterfølgende oplevede RROD men han tog den direkte med Microsoft som sendte en ny maskine efter en uges tid (han havde sendt sin gratis ind til dem via DHL inden). Lol med din historie om det korte vaterpas ^^
--
I am not a bot .-. .- - ... 01110000 01101001 01100101

Opret svar til indlægget: Reklamation efter 26 timer?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE